پیام خراسان
مهمترین ویژگی یک مدرسه استاندارد از نظر علم روانشناسی
سه شنبه 22 خرداد 1397 - 11:17:39
ایسنا - اجتماعی - خراسان رضوی
خراسان آنلاین - سیاست‌های آموزش و پروش جدید شهر نیویورک که اخیرا توسط شهردار این شهر به اجرا درآمده، واکنش تند افراد صاحب نظر و روانشناسان را به دنبال داشته است.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان و به نقل از سایکولوژی تودی، در قوانین جدید شهر نیویورک آمده است که مدارس باید از هر لحاظ تفکیک شوند و در گام اول مدارس سیاه‌پوستان باید از سفید پوستان جدا شود یا فرزندان افراد خاص نیز باید در مدرسه جداگانه با امکانات اختصاصی به تحصیل بپردازند.
به دنبال تصویب و اجرای این قوانین، گروهی از روانشناسان با بررسی فاکتورهای موثر در آموزش صحیح، بهترین راهکار برای رفع خلاء موجود را ساخت و کنترل مدارس متحد با امکانات یکسان برای همه سطوح می‌دانند.
به عنوان مثال، جمعیت دانش‌آموزان سیاه‌پوست آمریکایی حداقل 67 درصد از کل دانش‌آموزان را تشکیل می‌دهد، اما تنها 10 درصد از آنها در دبیرستان حاضر می‌شوند.
روانشناسان معتقدند که مدارس یک کشور باید با امکانات یکسان در همه سطوح خدمت کنند تا از رشد دوگانگی و افزایش اختلاف طبقاتی بین فقیر و غنی و بین رنگین‌پوستان جلوگیری شود.
در واقع با حذف مرزهای غیر فیزیکی بین افراد جامعه نه تنها کیفیت آموزش بهتر می‌شود، بلکه دانش‌آموزان یاد می‌گیرند که با افراد دیگر جامعه احساس برابری داشته باشند و به اصطلاح خود را برتر از دیگران نبینند.
مهمترین عامل تخریب روحیه دانش‌آموزان سیاه‌پوست و یا ضعیف از نظر مالی، این نکته است که آنها به یک نوع احساس ضعف در برابر سفید پوستان دچار می‌شوند و همین مسئله آینده آنها را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد.
روانشناسان علوم اجتماعی و علوم تربیتی شدیدا توصیه می‌کنند که همه دانش‌آموزان یک شهر و کشور باید با امکانات برابر به تحصیل بپردازند و حتی مدرسه‌های غیر دولتی نیز در افزایش فاصله شکاف بین محرومان و ثروتمندان تاثیر می‌گذارند.
انتهای پیام

http://www.khorasan-online.ir/fa/News/65117/مهمترین-ویژگی-یک-مدرسه-استاندارد-از-نظر-علم-روانشناسی
بستن   چاپ