پیام خراسان
دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران:
کشور، نیازمند بنیاد حمایت از برند است
پنجشنبه 25 مرداد 1397 - 12:28:24
ایسنا - اقتصادی - خراسان رضوی
پیام خراسان - دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: جهت ارتقا نام و تعالی برندها در ایران که یک سرمایه‌گذاری است باید بنیاد حمایت از برند را در ایران بنیان گذاری کنیم و در این امر اتاق بازرگانی نیز ما را همراهی کند.
به گزارش ایسنا-منطقه خراسان، علیرضا اشرف در ششمین همایش برندینگ در مجتمع ساپکو، اظهار کرد: برندها از منظر اقتصادی در دنیا جزو سرمایه شرکت‌ها هستند، آمارها نشان می‌دهد که بیش از 70 درصد درآمدهای شرکت‌ها ناشی از برند است. همچنین در کشورهایی که برند جا افتاده قیمت تمام شده نیز کاهش یافته است.
دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران افزود: برای یک تولید خوب و حفظ برند تولیدکننده و یا تاجر باید دقت لازم در کیفیت و کمیت کالای خود بکار ببرد.
اشرف خاطرنشان کرد: شرکت‌هایی که برندینگ را سرمایه خود قرار داده‌اند، هر هزینه‌ای را که برای این امر کردند در مدت کوتاهی توانستند آن را بازگردانند.
وی تصریح کرد: برندینگ خود به تنهایی یک نوع تجارت است و صنعتگران ما باید به این امر توجه لازم را اعمال کنند.
دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران تصریح کرد: یکی از پایه‌ها و ستون‌ها در حوزه سرمایه‌گذاری، برند است و انجمن مدیران صنایع در این بخش به خوبی عمل کرده است.
اشرف تاکید کرد: باید یک بنگاه و بنیادی داشته باشیم که به داد برند برسد، لذا پیشنهاد می‌کنم که ما در کشور نیازمند یک بنیاد حمایت از برند هستیم.
وی بیان کرد: باید همه باهم مشارکت داشته باشیم که اگر در ایران یک برندی دچار تنش و‌ مشکل شد، نباید بگذاریم اسم آن از بین برود.
دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران اضافه کرد: برندهای مشهور در دنیا می‌تواند مشتری را هدایت کند و به همراه خود زمینه صرفه جویی را نیز فراهم آورد.
اشرف با طرح این پرسش که چرا برند زمینه صرفه جویی را فراهم می‌کند، گفت: زیرا به نوعی تفهیم می‌کند آنچه که من به تو معرفی می‌کنم هزینه تو را کاهش می‌دهد.
وی افزود: جهت ارتقا نام و تعالی برندها در ایران که یک سرمایه‌گذاری است، باید بنیاد حمایت از برند را در ایران بنیان گذاری کنیم و در این امر اتاق بازرگانی نیز ما را همراهی کنند.
لغو بند 5 بخشنامه ارزی
در ادامه این مراسم نیزمحمدحسین روشنک اظهار: در حال حاضر برندهای برتری در استان وجود دارد که باید از آن‌ها نهایت بهره را ببریم.
وی ادامه داد: برند مخصوص یک کالا نیست، اولین برندی که می‌توان از آن یاد کرد خود انسان است. انسان به عنوان برندی بوده که خداوند آن را خلق کرده است.
رییس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی ادامه داد: مدتی بود که بخشنامه جدید ارزی که ابلاغ شد، ماده 5 را داشت که کسانی ثبت سفارش کرده بودند در هنگام ترخیص کالا باید مابه‌التفاوت آن را پرداخت کنند که این بند در هیات دولت منتفی شده است.
روشنک خاطرنشان کرد: سال‌ها است که بر موضوع برند و تولید بدون کارخانه‌ها در دانشگاه‌ها با عناوین دیگر تدریس می‌شد، بسیاری از موارد در دانشگاه و کتاب‌های ما موجود است که متاسفانه به فضای کسب و کار باز نمی‌گردد و به بهره‌برداری نمی‌رسد.
وی تصریح کرد: بسیاری از موارد هستند که از علم به عمل منجر نمی‌شوند، امروز خوشحال هستم که برند یک سربلندی برای کشور ما به همراه می‌آورد.
رییس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی گفت: همه ما می‌توانیم از انتقاد به عنوان ابزار استفاده کنیم، اما باید انتقاد به عنوان اصلاح مورد استفاده قرار گیرد.
محمود بنانژاد، رییس اتاق اصناف مشهد نیز در این مراسم تاکید کرد: امسال با شعار حمایت از کالای ایرانی مزین شده است و می‌دانید که اثرگذاری که برندینگ می‌تواند در بارهای داخلی و خارجی بگذارد کم نیست.
وی ادامه داد: ایجاد برند، نگهداری و تبلیغ از آن می‌تواند برای توسعه و فروش کالای ایرانی نقش اساسی داشته باشد و برگزاری این همایش‌ها نیز در توسعه این امر موثر واقع گردد.
رییس اتاق اصناف مشهد بیان کرد: در حوزه اصناف طی سال‌های اخیر اتفاقات بسیار خوبی رخ داده و توانستیم که تولیدات خوبی را بخش‌های مختلف که یک نوع برند بشمار می‌آیند را شناسایی کنیم.
انتهای پیام

http://www.khorasan-online.ir/fa/News/87922/کشور،-نیازمند-بنیاد-حمایت-از-برند-است
بستن   چاپ