پیام خراسان

آخرين مطالب

داستان پر فراز و نشیب کمیته داوران هیات والیبال خراسان رضوی ورزشي

  بزرگنمايي:

خراسان آنلاین - بحث‌های مطرح‌شده در رابطه با کمیته داوران هیات والیبال خراسان رضوی زمینه‌ساز جدالی بزرگ در هیاتی شده که قرار بود فارغ از حواشی به کارهای تخصصی و البته تیمداری در سوپرلیگ والیبال کشور بپردازد.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، درحالیکه توقع این بود که با انتصاب حسین‌زاده به عنوان ریاست هیات والیبال استان خراسان رضوی، روزهای آرام و پرفروغی در والیبال استان رقم بخورد و خانواده والیبال در کنار هم به سوی پیشرفت قدم بردارند، اما مسائل حاشیه‌‎ای که در رابطه با موضوعات مختلفی مثل کمیته داوران هیات اتفاق افتاده، سبب شده تا ورق برگردد و حواشی بر اصل غلبه کنند.
در همین رابطه میزگردی با حضور حمید جوانبخت، رییس کمیته داوران هیات والیبال استان، مسعود ذوقی، تنها داور بین‌المللی خراسانی والیبال ایران، هادی حسین‌زاده، رییس سابق کمیته داوران استان و از پیشکسوتان داوری استان خراسان رضوی، سید مهدی موسوی، داور جوان و بین‌المللی والیبال‌نشسته و ملی والیبال‌ایستاده که به تازگی از مسابقات آسیایی چین بازگشته، داب‌زاده، پیشکسوت عرصه داوری و زحمتی، داور باسابقه والیبال کشور برگزار شد که شرح آن را در زیر می‌خوانید:
جوانبخت: روابط‌عمومی هیات گفت لازم باشد رییس و دبیر را عوض می‌کنم تا بمانم!
حمید جوانبخت، رییس کمیته داوران هیات والیبال خراسان رضوی با اشاره به نحوه انتخابش برای این سمت اظهار کرد: بعد از حضور رئیس جدید هیات والیبال، جلسه‌ای با حضور خانواده داوری والیبال استان برگزار شد تا برای هماهنگی بیشتر با رئیس هیات والیبال همکاری‌های لازم را در حوزه‌های مختلف داشته‌باشند.
وی اضافه کرد: در این جلسه تمامی داوران ملی، درجه یک و کسانی که سابقه قضاوت در لیگ برتر، زیرگروه استان و حتی تجربه قضاوت بین الملی داشتند، حضور داشتند.
جوانبخت ادامه داد: ذوقی و حسین‌زاده برای ریاست این کمیته اعلام آمادگی کردند، آرا که تجمیع شد، روابط‌عمومی هیات والیبال استان مدعی شد که تبانی صورت گرفته و به این شکل نمی‌توان فردی را انتخاب کرد.
رییس کمیته داوران افزود: پس از آن، از من، حسین‌زاده و ذوقی دعوت شد تا جلسه‌ای را با آقایان در هیات والیبال استان برگزار کنیم، در آن جلسه عنوان شد که بر اساس دستورالعمل فدراسیون باید کمیته داوران به صورت شورایی توسط شما سه نفر اداره شود، این موضوع با همراهی ما صورت گرفت اما قرار شد صحبت‌های بعدی در روزهای بعد صورت گیرد.
وی افزود: پس از آن در روز شنبه با من تماس گرفتند و اعلام کردند که به عنوان رییس کمیته داوران منصوب شده‌ام. توسط دبیرهیات به من اعلام شد که ذوقی و حسین‌زاده ترجیح داده‌اند در این کمیته با هیات همکاری نکنند. موضوعی که صحت نداشت و بعدها متوجه شدم که اصلا از هیات با این دو داور باسابقه تماسی صورت نگرفته‌است.
جوانبخت با اشاره به فشردگی کارها در کمیته داوران افزود: پس از انتصابم به عنوان رییس کمیته داوران، باتوجه به برنامه‌ ریزی انجام شده برای مسابقات لیگ استان، باید هرچه سریع‌ترچیدمان داوری را برای این مسابقات اعلام می‌کردم.
وی خاطرنشان کرد: داوران را برای قضاوت در چهارهفته نخست اعلام کردیم، ولی درهمان زمان، روابط عمومی هیات والیبال اعلام کرد که میهن دوست را باید از چارت قضاوت برای چهار هفته نخست حذف کنیم. روابط عمومی هیات تاکید داشت که میهن‌دوست نباید باشد، موضوعی که با واکنش من همراه شد زیرا دلیلی نداشت که روابط‌عمومی هیات بخواهد در چیدمان داوران برای مسابقات دخالتی داشته‌باشد. از میهن‌دوست نیز گلایه دارم زیرا برای چند هفته قضاوت بیشتر با وجود اینکه از وی دفاع کرده‌بودیم و پای قضاوت کردنش ایستاده‌بودیم، اما با مهدی‌زاده همراه شد.
رییس کمیته داوران هیات والیبال استان اظهار کرد: پس از این دخالت به مهدی‌زاده گفتم اگر این دخالت‌ها ادامه‌دار باشد استعفا می‌کنم که وی در پاسخ گفت هرکار دلت می‌خواهد بکن!
جوانبخت با اشاره به اینکه برای نظارت از داوران بازنشسته‌ای که مدت‌ها بود از والیبال دور شده‌بودند، استفاده کرد، تصریح کرد: داوران بازنشسته‌ای که دیگر قصد قضاوت نداشتند را به عنوان ناظرانتخاب کردیم، ولی بعد از این انتخاب اعلام کردند که ناظران را خود دوستان می‌خواهند انتخاب کنند و ما برای نظارت هم فردی را انتخاب نکنیم.
جوانبخت عنوان کرد: قطعا با شناختی که از حسین زاده، رییس هیات والیبال و سلیمان‌نژاد، دبیر این هیات داریم مطمئنم که این افراد نمی‌توانند هیات والیبال را اداره کنند و تمام مسئولیت‌های این هیات را روابط‌عمومی آن به‌دست گرفته‌است.
وی ادامه داد:همین افراد ادعا داشتند که با توجه به اینکه دربیمارستان رضوی مشغول فعالیت هستم، زمان کافی برای حضور در هیات والیبال را ندارم و در امورکمیته داوران دخالت می‌کردند، همین موضوع باعث شد که استعفای خود را به رئیس هیات تقدیم کنم و رسما ازهفته چهارم دیگر هیچ سمتی درکمیته داوران نداشتم.
جوانبخت گفت: در اردیبهشت‌ماه در حرم مطهر رضوی به رییس هیات استعفایم را تقدیم کردم اما حالا وی مدعی است که جوانبخت استعفا نداده‌است! ایشان در برنامه زنده تلویزیونی مدعی شد که با من برای حضور در جلسات هیات تماس خواهندگرفت اما اصلا تماسی از سوی ایشان نداشته‌ام. 
وی تاکید کرد: رئیس هیات والیبال دربرنامه تلویزیونی اعلام کرد که چیدمان داوران را از هفته پنجم لیگ استان باز هم من برعهده داشته‌ام که سراسر غلط است، همین صحبت‌‌ها نشان می‌دهد که رییس هیات والیبال هیچ اطلاعی از برنامه‌های هیات والیبال ندارد.
جوانبخت با اشاره به روابط عمومی هیات والیبال استان خاطرنشان کرد: مهدی‌زاده صراحتا به من اعلام کرد که چهارسال در هیات والیبال باقی خواهدماند و اگرلازم باشد حسین زاده، رئیس هیات و سلیمان نژاد، دبیر هیات را هم برکنارخواهد کرد، واقعا نمی‌دانم چارت در هیات والیبال استان به چه شکل تعریف شده که روابط عمومی هیات به خود اجازه می‌دهد این صحبت‌ها را انجام دهد.
وی ادامه داد: از ابتدای حضوردر کمیته داوران، با برنامه‌ریزی گسترده ورود کردم و برنامه داشتم برای داوران در بخش سلامت، روانشناسی، آمادگی جسمانی، خرید البسه، آموزش زبان و ... هماهنگی‌های لازمه را انجام دهم تا خانواده داوری استان با روزهای خوبی همراه شود و داوران از نظر روحی در شرایط خوبی قرار گیرند، اما متاسفانه افرادی معلوم الحال، با دخالت‌های خود مانع شدند.
هادی حسین‌زاده: مشکلی برای همکاری در کمیته داوران نداشتیم اما تماس نگرفتند
هادی حسین‌زاده، از پیشکسوتان داوری والیبال خراسان و رییس سابق کمیته داوران هیات والیبال استان اظهار کرد: در جلسه‌ای که به همراه ذوقی وجوانبخت با اعضای هیات برای تعیین تکلیف کمیته داوران داشتیم، اعلام کردم که تاکنون چنین مسئولیتی را به صورت شورایی در هیات نداشته‌ایم. اگر قرار است با سیستم شورایی، کمیته داوران را اداره کنیم باید چینش داوران کلیه مسابقات اعم از داخلی، استانی و ... توسط این کمیته صورت گیرد.
وی افزود: متاسفانه این جمله به مذاق روابط‌عمومی هیات خوش نیامد و جبهه‌گیری‌ها آغاز شد. توقع داشتم در جلسه‌ای که دبیر و رییس هیات والیبال استان حضور دارند، آنها وارد بحث شوند اما تنها سکوت کردند.
رییس سابق کمیته داوران هیات والیبال خراسان رضوی تاکید کرد: پس از آن جلسه قرار شد تا لیست مسابقات کامل شود و پس از آن خبر بدهند تا کار را آغاز کنیم اما دیگر تماسی با من نگرفتند. انتظاری بیش از این هم نداشتیم زیرا حضور ما با منافع این افراد در تضاد بود. ضمن اینکه با توجه به شناختی که از سوابق ایشان داشتم طبیعی بود که نتواند در برابر ما عرض اندام کند.
پیشکسوت داوری استان با ذکر خاطره‌ای تصریح کرد: شبی کشیک حرم بودم، غفرانی از پیشکسوتان والیبال نیز هم‌کشیکم بود. گفت که رییس هیات قرار است به حرم بیاید و با من قرار دارد، شما هم بیایید و صحبتی اگر دارید مطرح کنید. گفتم من در دو نوبت صحبت‌هایم را با ایشان مطرح کرده‌ام ولی باز هم با حسین‌زاده صحبت کردم که البته سودی هم نداشت. واقعیت امر این است که رییس هیات نه تنها وی ورزشی نیست بلکه با اطرافیانی که در اطراف خود گذاشته، اتفاقات تلخی رقم خواهدخورد.
وی افزود: در نهایت با رییس هیات دیدار کردم. نکته اینکه ایشان قسم می‌خورد که به دروغ به وی گفته‌اند که من و ذوقی حاضر به همکاری با هیات نیستیم. در پاسخ از وی خواستم که در اطرافیانی که دارد تجدیدنظر کند زیرا آنها رییس فعلی هیات را تنها به خاطر جیب و توان مالی‌اش می‌خواهند.
داب‌زاده: رییس هیات بگوید چطور 4 جلسه در روز برگزار کرده‌است؟
مجتبی داب‌زاده، از پیشکسوتان داوری والیبال استان اظهار کرد: حسین‌زاده در برنامه زنده تلویزیونی مدعی شده که در این هفت ماهی که کار را تحویل گرفته، 670 جلسه برگزار کرده‌است. به جز تعطیلات نوروز، فوت مادرشان، و تعطیلات، از 210 روزی که ایشان در مسند کار قرار گرفته، نهایتا 150 روز وقت داشته تا جلسه برگزار کند. آیا برگزاری 4 الی 5 جلسه در روز ممکن است؟! صورت‌جلسه این جلسات کجاست؟
وی افزود: ایشان مدعی هستند که داب‌زاده 2، 3 سال است که قضاوتی نداشته‌است، اما این ادعا هم اشتباه است زیرا من 11 ماه قبل در جریان مسابقات المپیاد دانشگاهی قضاوت کرده‌بودم.
داب‌زاده با اشاره به دیگر صحبت‌های رییس هیات والیبال استان خاطرنشان کرد: در بخش دیگری از صحبت‌هایش، حسین‌زاده مدعی شده که از 200 داور سوت‌زن در این 7 ماهه استفاده کرده‌است. ما 30 داور معترض را از این آمار کم کنید، 170 داور سوت‌زن باقی می‌ماند! اگر در طول تاریخ، والیبال خراسان 170 داور سوت‌زن داشته‌باشد به رییس هیات والیبال استان یک جایزه نفیس اهدا می‌کنم.
وی تصریح کرد: همچنین طبق پیگیری‌هایی که کردم، در لیگ یک و سوپرلیگ والیبال کشور از 50 الی 65 داور استفاده می‌شود. در مرحله نخست لیگ جهانی والیبال نیز که در سه کشور برگزار شد، مجموعا از 24 داور استفاده شد، حال چطور است که رییس هیات آمار استفاده از 170 داور برای لیگ استانی را می‌دهد؟
وی خاطرنشان کرد: مگر امضای حسین‌زاده به عنوان رییس هیات والیبال پای حکم ریاست کمیته داوران جوانبخت نبود؟ پس چرا روابط عمومی همه‌کاره است و حسین‌زاده حتی برای امضای خودش ارزشی قائل نشد؟
ذوقی: آقایان به ابلاغ صادرشده از طرف خودشان هم احترام نگذاشتند
مسعود ذوقی، داور بین المللی و خراسانی والیبال کشورمان اظهار کرد: از سال 80 با درجه ملی در لیگ برتر و دسته‌جات پایین‌تر قضاوت کردم و سال 86 موفق به اخذ مدرک بین المللی شدم. در این بازه زمانی به تنها چیزی که فکر می‌کردم قضاوت بوده و بس و به جز حضور 4 ساله به عنوان دبیر هیات والیبال مشهد هیچ سمتی در هیات والیبال نداشته‌ام. ضمن اینکه با تمامی هیات‌ها در امر قضاوت، همکاری نزدیک و مداومی داشتم.
ذوقی با اشاره به اینکه پس از آغاز به کار مدیریت جدید هیات والیبال خراسان از وی دعوت شده تا در امر چیدمان داوران حضور داشته‌باشد، افزود: در همان سه هفته اول در لیگ استان قضاوت کردم و حتی در کمیته داوران نیز پذیرفتم تا همکاری داشته‌باشم، ولی اقایان در هیات به دروغ متوسل شدند و مدعی شدند که من و سرهنگ حسین‌زاده تمایلی به همکاری با هیات نداریم. در نهایت جوانبخت را دعوت و برایش ابلاغ زدند.
داور بین‌المللی والیبال خراسان افزود: بعد از دخالت‌هایی که در کار جوانبخت صورت گرفت، کار به گزارش به رییس هیات و صورت‌جلسه 30 نفر از داوران و برگزاری نشست با رییس و دبیر هیات رسید. در این جلسه که در حضور نقیب‌پناه، مسئول کمیته شهرستان‌های هیات والیبال استان برگزار شد، آقایان قول مساعد دادند تا مشکلات را حل نمایند. دبیر و رییس هیات گفتند که جوانبخت باید به کارش ادامه دهد.
وی افزود: متاسفانه پس از گذشت چهار ماه با وجود وعده وعیدهایی که داده‌بودند اما باز هم هیچ اتفاق خاصی نیفتاد و کار به مصاحبه ریس هیات در تلویزیون و صحبت‌های جوانبخت در این برنامه تلویزیونی کشید. 
ذوقی با تاکید بر اینکه دود اینگونه اتفاقات و تصمیم‌گیری‌ها در چشم نسل جوان فرو می‌رود، افزود: در این میان عده‌ای داور جوان، باآتیه و فعال در سطح کشور بخاطر عقده‌گشایی یکی دو نفر باید در امر قضاوت چند سالی عقب بیفتند و چه بسا از پیشرفت بیشتر باز بمانند. حتی در بحث مربیان نیز شرایط بر همین منوال است. متاسفانه بهترین مربیان و پیشکسوتان بزرگ والیبال به واسطه غفلت آقایآن در هیات والیبال استان در حاشیه هستند. دلیل این اتفاقات رفتار کینه‌توزانه مسئولین هیات است.
ذوقی خاطرنشان کرد:به عنوان دوست و همکار جوانبخت و سایر دوستان چندین بار با حسین‌زاده، رییس هیات والیبال ارتباط برقرار کردم که مدارکش موجود است. ایشان همواره پاسخش، قول همکاری بود اما دریغ از یک قدم کوچک برای حل مشکلات پیش‌آمده. جای تاسف دارد که رییس هیات استان به ابلاغ صادرشده توسط خودش هم احترام نگذارد و به جای حل مشکل یک کمیته و30 داور، آنها را کنار بگذارد، با افتخار در تلویزیون اعلام کند و سپس آمار غلط 170 داور فعال را بدهد. 
داور بین‌المللی والیبال خراسان تاکید کرد: آمار اشتباه از سوی رییس هیات والیبال در حالی اعلام شده که به عنوان مدرس کلاس‌های داوری در چند سال گذشته در سطح استان از تعداد داوران فعال و قابل اعتماد در سطح استان اطلاع کامل دارم. واقعیت این است داورانی که اکنون در حال قضاوت در لیگ استان هستند، در سال‌های قبل هم در این عرصه حضور داشته‌اند و تغییر آنچنانی در افزایش تعداد داوران توسط هیات دیده نمی‌شود.
زحمتی: از مشهد سعی کردند زیرآب من را بزنند!
زحمتی، داور باسابقه والیبال خراسان که در سوپرلیگ کشوری زیر نظر کمیته داوران فدراسیون والیبال فعالیت می‌کند، اظهار کرد: در فصل گذشته سوپرلیگ والیبال کشور درهشت مسابقه قضاوت کردم و نمره کمتر از 97 از ناظران داوری دریافت نکردم، این موضوع موید این نکته است که همواره قضاوت باکیفیتی را به نمایش گذاشته‌ام.
وی ادامه داد:اولین گروهی از خانواده داوری هستیم که به این شکل و به صورت مستقل درحال فعالیت است، این وحدت درکل کشور بی‌سابقه بوده‌است.
وی افزود: در رشت یک داور از درجه 3 به 2 ارتقا یافت، کل شهر برایش جشن گرفتند و به وی انگیزه دادند اما متاسفانه در والیبال استان خراسان رضوی، وقتی قضاوت در سوپرلیگ به من محول شد، با امیدوار حاتمی تماس گرفتند و سعی کردند وی را مجاب کنند تا از من استفاده نکند!
زحمتی با انتقاد از عدم استفاده از تنها داور بین‌‎المللی والیبال خراسان تاکید کرد: مسعود ذوقی تنها داور بین‌المللی والیبال خراسان است، واقعا چرا به جای استفاده از چنین سرمایه‌ای باید فردی به خود اجازه دهد اعلام کند پای ذوقی را از هیات می‌برم! باور کنید ذوقی اگر در هر استان و شهر دیگری حضور داشت، از توانایی وی استفاده می‌کردند و خواهش می‌کردند که برای همکاری با هیات آن استان پای کار بیاید.
موسوی: هدف داوران معترض، رسیدن به کمیته داورانی، پویا و مستقل است
سید مهدی موسوی در خصوص رییس هیات والیبال استان عنوان کرد: با وجود تمام اتفاقات و دخالت‌ها در امور داوری، قصد تخریب هیچ فرد یا گروهی را نداریم،آماده ایم تا پا به پای آقای حسین زاده مقدم همانطور که خود هم گفته اند برای ارتقا و اعتلای والیبال کمک کنیم، منتها به روش قانونی و معقول آن نه با دخالت و کینه‌ورزی فردی شناخته‌شده در عرصه داوری مثل مهدیزاده. متاسفانه برخی در هیات والیبال استان به دنبال تلافی سال‌هایی هستند که حضور نداشته‌اند. وحدت ما داوران برای احقاق حق تضییع شده و کمیته داورانی پویا و مستقل است.
وی افزود: رییس هیات همانطور که خود در جلسه معارفه اذعان نموده، از جنس ورزش و والیبال نیست، ولی به عنوان یک داور توصیه می‌کنم برای صعود به جای تکیه بر طناب پوسیده روابط‌عمومی خود، می‌تواند بال‌های پرتوانی به نام داوران داشته‌باشد،آن هم داورانی تحصیل کرده، مجرب، فعال و از همه مهمتر صادق.
موسوی بیان کرد:این داورانی که در حال حاضر از حضور در مسابقات منع شده‌اند و حتی برای جلوگیری از قضاوت‌شان در سطح کشور نامه‌نگاری شده‌است، جزو بهترین داوران استان و دارای درجه ملی و یک از فدراسیون هستند. این 30 داور سابقه زیادی در امر قضاوت دارند و هر یک به تنهایی رزومه‌ای قدرتمند در کارنامه خود دارد.
نماینده داوری استان در مسابقات والیبال‌نشسته آسیایی اظهارکرد: بازی‌های لیگ استان ازسطح بالایی برخوردار است، نکته جالب توجه دیگر اینکه ما درچهارهفته نخست مسابقات، با توجه به اینکه ابلاغ شده‌بود قضاوت‌هایی را انجام دادیم ولی درحال حاضر آقایان مدعی هستند که ما هیچ قضاوتی در این مسابقات نداشته‌ایم. ضمن اینکه بابت آن روزها ریالی حق‌الزحمه دریافت نکرده‌ایم و وقتی برای پیگیری حقوق خود به هیات مراجعه کردیم اعلام کردند اصلا قضاوتی نکرده‌اید! حالا اینکه چه بر سر حق‌الزحمه ما آمده و به چه سرنوشتی دچار شده را هم نمی‌دانیم.
وی تاکید کرد: قطعا اعتراضات خود را به شکل کاملا متحد به صورت مکتوب در اختیار فدراسیون والیبال قرار می‌دهیم.
همچنین گفتنی است، مدارکی برای اثبات صحبت‌های مطرح‌شده توسط داوران والیبال خراسان ارائه شد که در پیوست مشاهده ‌می‌کنید. نکته جالب توجه اینکه رییس هیات والیبال خراسان رضوی در خصوص کلالی‌فرد، داور ملی خراسانی که کارت داوری وی در پیوست آمده، گفته‌بود مدرک وی، مدرک درجه سه داوری است!
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/16571/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رودابِ خراسان رضوی لرزید

رتبه اعتباری اسرائیل بار دیگر کاهش یافت

بازیکنان سپاهان بدون استراحت در باغ فردوس!

کشف محموله 512 کیلویی شیشه در تایباد

تجدید پیمان با آرمان شهدا

چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟

لغو پرواز مشهد - دبی به‌دلیل عدم پذیرش فرودگاه مقصد

آیت الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است

امیرعبداللهیان: این بار پاسخ ایران فوری و حداکثری خواهد بود

بیش از 12 میلیون مسافر به خراسان رضوی سفر کردند

انتصاب سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی

شهرداری خانلق شیروان قهرمان کشتی باچوخه کشور

راهپیمایی مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در مشهد برگزار می شود

برگزاری همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب»

هزینه سفر حج بسیار سنگین شده است

معارفه معاون جدید اجتماعی فرهنگی و زیارت استانداری قم

دختران خراسان شمالی بر بام کوراش کشور ایستادند

کشف محموله 566 کیلوگرمی مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون

رئیسی : اگر دشمن بار دیگر خطا کند پاسخی دریافت خواهد کرد که او و حامیانش را پشیمان می‌کند

خدمات رسانی قرارگاه خدمات به زائر در حوزه‌های اقامت و مباحث رفاهی

بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١5٠٠ واحدی میدان شهدا تا پایان بهار 1403

کشف محموله سنگین شیشه از یک دستگاه تریلی توسط مرزبانان هنگ تایباد

اگر دشمن بار دیگر خطا کند، پاسخی پشیمان کننده خواهد دید

ناجی‌ گل‌گهر این‌بار به داد استقلال رسید!

حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ (فیلم)

رئیسی در اجتماع مردم شاهرود: اگر دشمن بار دیگر خطا کند پاسخی دریافت خواهد کرد که او و حامیانش را پشیمان می‌کند

معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی منصوب شد

کشف محموله سنگین مواد مخدر در هنگ مرزی تایباد

رتبه چهارم خراسان جنوبی در اجرای طرح مسطورا

اتمام 53 پروژه اقتصادی تا پایان دولت در خراسان رضوی

برگزاری مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد

پیکان سبزوار برابر پرواز هوانیروز اصفهان پیروز شد

ارائه آموزش‌های مهارتی به بیش از 3 هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی

برگزاری راهپیمایی حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق

غرق شدن پسر هفت ساله در روستای ازمیغان طبس

کشف پراید سرقتی کمتر از 2 ساعت در طبس

پرواز بالگرد اورژانس نیشابور برای نجات بیمار سکته مغزی

تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است

دبیر کل سازمان ملل: تنها یک خطای محاسباتی در خاورمیانه، برای جهان فاجعه بار خواهد بود

کشف محموله سنگین شیشه و هروئین از یکدستگاه تریلی در هنگ تایباد

درخشش استقلالی سابق این بار در دربی کوچک

پسربچه 7ساله در آب‌های سطحی روستای ازمیغان طبس غرق شد

تصادف مرگبار 2 سواری با تریلر در جاده مشهد - تربت حیدریه

تکریم و معارفه سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم

پیروزی پیکان سبزوار مقابل هوانیروز اصفهان

کشف بیش از 2 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون تایباد

ویسی: دو بار فولاد بیمار را به من دادند

یک کشته و 4 مصدوم در تصادف دو دستگاه خودروسواری در جاده مشهد به تربت حیدریه

عفو و بخشودگی 3 محکوم تعزیراتی خراسان جنوبی از سوی رهبر انقلاب

سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب شد