پیام خراسان

آخرين مطالب

برگزاری اولین کنگره «همکاری‌های بین‌رشته‌ای و چندملیتی» به میزبانی مشهد علمي

  بزرگنمايي:

خراسان آنلاین - اولین کنگره همکاری‌های بین‌رشته‌ای و چندملیتی و جشنواره بین‌المللی کارآفرین شو، 16 و 17 آذر ماه جاری در دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد برگزار خواهد شد.
دکتر حجت نادری مشکین، دبیر اولین کنگره «همکاری‌های بین‌رشته‌ای و چندملیتی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- منطقه خراسان، عنوان کرد: هدف از برگزاری اولین کنگره همکاری‌های بین‌رشته‌ای و چندملیتی، توسعه همکاری‌های تیمی بین رشته‌های مختلف و گذر از کارهای جزیره‌ای بدون ثمراست؛ درواقع ما در نظر داریم که دو مدل اجرایی را با استفاده از پتانسیل دانشجویان و دانش‌آموختگان برای ایجاد جامعه کارآفرین در این همایش جلو ببریم تا به ایجاد استارت‌آپ های چندملیتی و چندرشته ای در کشور منجر شود.
وی افزود: این همایش در محورهای، فرصت‌های استارت آپی در حوزه سلامت، شهری، گردشگری، علوم پایه، انسانی و مهندسی، چالش‌های تیم و تیم سازی در ایران، موانع و فرصت‌های همکاری بین‌رشته‌ای و چندملیتی، مدل‌ها و مفاهیم نوین تحقیق و توسعه، نحوه خروج از تولیدات، خدمات سنتی با استفاده از پتانسیل‌های فکرهای جوانان دانشگاه‌ها، روش‌های ایجاد دانشگاه‌های نسل سومی، مسیرها و مدل‌های نوین تبدیل دانش به ثروت، استراتژی‌های ورود به بازارهای بین‌المللی، موانع و راه‌حل‌های جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی، چگونه می‌توان ارتباط بین دانشگاه و صنعت را تسهیل کرد، نقش شتاب‌دهنده‌ها در تیم سازی با استفاده از فکرهای جوان، خلاق و نوآور و نحوه ایجاد استارت آپ های موفق برگزار خواهد شد.
عضو هیات علمی گروه سلول‌های بنیادی جهاددانشگاهی خراسان رضوی اضافه کرد: مخاطبین این همایش دانشجویان و فارغ‌التحصیلان تمام رشته‌های علوم پایه، علوم انسانی، مهندسی، پزشکی، همه سازمان‌های و نهادهای دولتی و خصوصی، استارت آپ ها، شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران هستند و برای این همایش بخش فراخوان مقاله در نظر گرفته شده است و متقاضیان می توانند جهت ثبت نام به سایت https://evand.com/events/imccongress مراجعه نمایند.
نادری با اعلام اینکه اولین جشنواره بین‌المللی «کارآفرین شو» نیز همزمان با اولین کنگره «همکاری‌های بین‌رشته‌ای و چندملیتی» در 16 و 17 آذر ماه جاری در دانشکده علوم دانشگاه فردوسی برگزار می‌شود، اظهار کرد: این جشنواره یکی از ویژه ‌برنامه‌های مشهد شهر استارت‌آپی است و در دو بخش استارت آپی و ایده پردازی برگزار خواهد شد که در بخش اول استارت‌آپ ها با یکدیگر رقابت می‌کنند و در بخش دوم نیز صاحبان ایده‌ می‌توانند ایده‌های خود را به محصول یا خدمت تبدیل کنند و فرصتی است برای کارآفرینی و پیدا کردن نیرو و سرمایه‌گذار لازم ایده خود به دست آورند.
وی تصریح کرد: جشنواره بین‌المللی کارآفرینی ساینس تک پلاس فرصتی برای تعاملات بین صاحبان ایده، استارت آپ ها، شرکت‌ها، سرمایه گذاران، دیپلمات‌ها و کارآفرینان بین‌المللی از کشورهای ECO و جهان اسلام در ایران است.
دبیر اجرایی اولین کنگره «همکاری‌های بین‌رشته‌ای و چندملیتی»تاکید کرد: در این همایش پنل‌های بحث و گفت‌وگوی تخصصی با حضور کارآفرینان برتر و اساتید مطرح در حوزه‌های مختلف نظیر مدیریت شهری و شهرسازی، گردشگری، پزشکی، پیشگیری و سلامت و صنایع غذایی و غیر... برگزار خواهد شد تا دانشجویان بتوانند به یک فرمول عملی برای اجرایی کردن ایده های خود برسند؛ برای مثال یک دانشجوی پزشکی متوجه شود که چگونه می‌تواند در رشته خود کارآفرین باشد و دیدگاه متفاوتی برای ارایه خدمات بهتر به مشتریان (بیماران) خود داشته باشد.
نادری ادامه داد: برگزاری نشست‌های تخصصی بین دانشجویان، فارغ‌التحصیلان و کارآفرینان و سرمایه گذاران در نظر گرفته شده است تا آنان بتوانند در همین جشنواره به انعقاد قرارداد همکاری با یکدیگر برسند؛ همچنین در کنار آن برگزاری کارگاه‌هایی با موضوعاتی نظیر پرورش مهارت و شناخت بازار نیز در این جشنواره پیش‌بینی‌شده است.
برگزاری اولین جشنواره بین‌المللی «کودک و نوجوان کارآفرین»
عضو هیات علمی گروه سلول‌های بنیادی جهاددانشگاهی خراسان رضوی از برگزاری اولین جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان کارآفرین (ساینس تک پلاس کیدز) در 14 و 15 آذرماه در راستای جشنواره «کارآفرین شو» خبر داد و گفت: امروز جامعه ایرانی کارآفرین نیست، زیرا ما روحیه کارآفرینی در فرزندانمان را در خانواده‌ها و مدارس ایجاد نکرده‌ایم، لذا در نظر داریم با برگزاری چنین جشنواره‌هایی فرهنگ کارآفرینی از سنین پایین را در جامعه ترویج کنیم.
نادری با اشاره به برنامه‌های جشنواره کودک و نوجوان کارآفرین خاطرنشان کرد: غرفه فروش خلاقیت‌های کودکان (اعم از ایده خدماتی یا محصول)، حضور شرکت‌های فعال در حوزه کودک خلاق و کارآفرین، سخنرانی‌های علمی برای والدین، آموزش خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی به کودکان از طریق داستان، بازی و نمایش، معرفی استارت آپ های کودکانه مبتنی بر IT و کارآفرینی کودکان، معرفی مدارس برتر در حوزه کارآفرینی از جمله برنامه‌ای این جشنواره خواهند بود. 
وی افزود: جشنواره کودک و نوجوان کارآفرین در محورهای خلاقیت و نوآوری کودکان، اعتمادبه‌نفس کودکان، کودک کارآفرین، فرهنگ کارآفرینی، جامعه‌ای با تفکر کارآفرینی، نقش آموزش‌وپرورش و معلمان، نقش والدین و معلمان در ایجاد دانشگاه نسل سوم، سیستم‌های نوین آموزشی مقاله پذیرش می‌کند و آخرین مهلت ارسال مقالات تا هفتم آبان ماه جاری است.
دبیر اولین کنگره همکاری‌های بین‌رشته‌ای و چندملیتی یادآورشد: جهاد دانشگاهی خراسان رضوی، مشهد دانشگاه فردوسی مشهد، پارک علم و فناوری خراسان، بنیاد ملی نخبگان و خانه صنعت، معدن و تجارت استان از جمله حامیان این جشنواره محسوب می‌شوند و بخش اجرایی جشنواره را نیز شرکت دانش‌بنیان ایده‌پروران مشرق غزال برعهده دارد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/19668/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بنیاد شهید تا پایان فروردین 1403 ، حدود 2 هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهی دارد

در دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با مدیران ارشد بیمه دی مطرح شد؛ بیمه دی موجب رضایتمندی خانواده‌‌ی بزرگ ایثار و شهادت و مایه‌ی آبرومندی در دولت گردید

مهار 7.5 میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی

تشکیل کانون وکلا در خراسان جنوبی

«محمد جعفر عبدالهی» رییس کل دادگستری خراسان جنوبی شد

دومین مرکز انتقال خون بجنورد افتتاح می‌شود

برپایی نمایشگاه اطلاع رسانی هفته سلامت در خراسان‌شمالی

بررسی 1800 پرونده در آزمایشگاه پزشکی قانونی خراسان شمالی

مزارع کلزا در خراسان شمالی

مازندرانی ها 16 هزار بار به اورژانس مزاحمی زنگ زدند

ملاک اولویت‌بندی پروژه‌های شهری آسایش و رفاه روزانه مردم باشد

اختراع جدید دانشمندان؛ ماده عجیبی که با دریافت ضربه، سخت‌تر می‌شود

اعلام برنامه های هفته سلامت در نشست رییس مرکزتوسعه سلامت با خبرنگاران

ساخت و ساز در کیش باید الگوی صنعت ساختمان سازی در کشور باشد

انتقاد شدید روحانی مشهور از گرانی کمرشکن

رتبه سوم خراسان جنوبی در اجرای سامانه‌های نوین آبیاری

رقابت 14 هزار و 900 داوطلب خراسان جنوبی در نوبت اول کنکور

توزیع بیش از 4 میلیون لیتر سوخت در ناوگان حمل‌ونقل زمینی و هوایی خراسان جنوبی

رقابت 14 هزار و 900 داوطلب خراسان جنوبی در نوبت اول کنکور سراسری

بیش از 650 هزار نفر در خراسان شمالی تحت پوشش بیمه سلامت هستند

نمایشگاه اطلاع رسانی هفته سلامت در خراسان‌شمالی افتتاح شد

قم از امروز بارانی می‌شود

آتش سوزی جنگل های سکوتپه ساری خاموش شد

قیمت انواع روغن گیاهی در میادین تره بار

یادواره سردار شهید سیدمحمدحجازی در فریمان

کشف بیش از 5 کیلو گرم تریاک در شهرستان کاشمر

بهترین کود برای افزایش بار خیار

قهرمانی خراسان رضوی در مسابقات کوراش مردان کشور

معرفی نفرات و گروه‌های برتر جشنواره ملی آسمان هشتم در میناب

برگزاری مسابقات فوتشال در بخش هزار مسجد شهر لایین شهرستان کلات نادری

اعزام بیش از 10 هزار زائر خراسانی حج تمتع از فرودگاه مشهد+ جزئیات

اعزام بیش از 10 هزار زائر خراسانی حج تمتع از فرودگاه مشهد

انتصاب سرپرست جدید موسسه آموزشی علوم وفنون کیش

ماجرای گروگان گیری دختر 16 ساله در تهران

دستگاه های صدرنشین و قعر نشین تبدیل مجوزهای کاغذی را بشناسید

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1 اردیبهشت 1403

روند دمای هوا در خراسان جنوبی افزایشی است

1600 کیلومتر از راه‌های خراسان جنوبی لایروبی شد

دسترسی به اینترنت فوق پرسرعت در خراسان رضوی

تاثیر مناظرات صداوسیما در مشارکت مردم در انتخابات

توقیف کامیون حامل 17 هزار لیتر سوخت قاچاق در سرایان

کشف 7 هزار لیتر سوخت قاچاق در بیرجند

ارائه فرصت‌های سرمایه گذاری خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو2024

انهدام باند سارقان در بیرجند

هوا رو به گرمی می‌رود

بازگشایی و لایروبی بیش از 1600 کیلومتر از محور‌های خراسان جنوبی

دستگیری 144 متخلف زیست محیطی در خراسان جنوبی

تجهیز40 هزار هکتار اراضی خراسان جنوبی به سامانه‌ نوین آبیاری

خراسان جنوبی، در جایگاه دوم انتشار اخبار مراکز صدا و سیما

پاکسازی و لایروبی 1600کیلومتر از محورهای خراسان جنوبی