پیام خراسان

آخرين مطالب

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان:

طی 5 سال آینده همه سطوح زیر کشت استان تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد اقتصادي

  بزرگنمايي:

خراسان آنلاین - رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی عنوان کرد: به لحاظ ایجاد امنیت سرمایه‌گذار و سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی تصمیم گرفتیم که طرح مدیریت منابع و مصارف را در استان خراسان رضوی به صورت آزمایشی برای اولین بار در سطح کشور آغاز کنیم در نظر داریم طی حداقل فاصله زمانی 5 ساله تمام سطوح زیر کشت استان را تحت پوشش بیمه قرار دهیم.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، مجتبی مزروعی در مراسم انعقاد قرارداد سه جانبه جهت مدیریت منابع و مصارف بیمه کشاورزی خراسان‌ رضوی که در دفتر مدیریت شعب بانک کشاورزی خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: به لحاظ اینکه اعتقاد داریم بخش کشاورزی همانند هر فعالیت اقتصادی و هر صنعت دیگری، باید از یک پشتوانه‌ای در بخش سرمایه‌گذاری برخوردار باشد و در ایجاد این پشتوانه سرمایه‌گذاری صنعتی بهتر از صنعت بیمه نیست. 
وی افزود: به لحاظ ایجاد امنیت سرمایه‌گذار و سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی تصمیم گرفتیم که طرح مدیریت منابع و مصارف را در استان خراسان رضوی به صورت آزمایشی برای اولین بار در سطح کشور آغاز کنیم تا با افزایش سطوح بیمه‌ای و افزایش توان صندوق‌ها بتوانیم خسارت‌هایی را که ناشی از مباحث متعددی که خارج از توان مدیریتی هر سرمایه‌گذار است را پوشش دهیم تا در طی حداقل فاصله زمانی 5 ساله تمام سطوح زیر کشت و واحدهای تولیدی را تحت پوشش بیمه قرار دهیم و با پرداخت واقعی خسارت‌ها سرمایه‌گذاری را در بخش کشاورزی ایمن کنیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی اضافه کرد: در حال حاضر تولید کنندگان ما مجبور هستند بخشی از سرمایه‌های خود را در خارج از بخش به نوعی سپرده داشته باشند و به عنوان املاک و مستقلات و نقدینگی از آن استفاده کنند تا اگر مشکلی بروز کرد، بتوانند از‌آن اندوخته و سپرده استفاده کنند.
مزروعی یادآور شد: ما باید این جایگاه اندوخته و سپرده را به بیمه بسپاریم و آن سرمایه‌های ثابت را در بخش‌ بیاوریم که طرح منابع و مدیریت منابع و مصارف پرداخت بیمه به ما این اجازه را خواهد داد تا مدیریت بهتری به بخش بیمه استان داشته باشیم و خسارت‌ها را سریع‌تر پرداخت کنیم. همچنین اعتماد تولیدکنندگان را به طور کامل در این بخش با عملکرد خوبی که خواهیم داشت جلب ‌می‌کنیم و ضمن حفظ سرمایه‌های بخش به جلب سرمایه‌های بیشتر در بخش تولید کشاورزی کمک کنیم.
وی تاکید کرد: یکی از اهداف ما رسیدن به پرداخت خسارت‌های واقعی است.
در ادامه تورج سعیدی، عضو هیات مدیره صندوق بیمه کشاورزی کشور، افزود: در خصوص تفاهم نامه‌ای که امروز تحت عنوان منابع و مصارف بیمه کشاورزی استان خراسان رضوی به امضا رسید، حق بیمه سهم کشاورزان در این تفاهم نامه در اختیار استان قرار می‌گیرد و در جهت مدیریت خسارت ‌هایی که واقع می‌شود، استفاده خواهد شد. البته این حق بیمه درصد کمی است و کل حق بیمه‌ای است که تعریف شده و مابقی آن را دولت می‌پردازد.
وی افزود: در این تفاهم‌نامه مدیران استان با حق بیمه سطح کشاورزی تصمیم دارند که بحران‌ها را در استان مدیریت کنند. البته این امر کار بسیار سختی است و در محورهای مختلف باید مدیریتی قوی و حرفه‌ای در سطح استان انجام شود که امروز من در جلسه‌ای که حاضر بودم یقین پیدا کردم عزم مدیران و توان مدیریتی استان در ترازی است که بتواند این طرح را با موفقیت اجرا کند.
سعیدی گفت: تمام تلاش صندوق‌ها این خواهد بود که این طرح را پشتیبانی کنند تا بخش دیگری از موفقیت این طرح منوط به ارائه طرح‌های بیمه‌ای خاص بود که این طرح‌ها قابلیت فراگیر شدن را داشته باشد. در استانی که 5 درصد دام های سنگین بیمه و 95 درصد بیمه نمی شوند، 3 درصد دام های سبک بیمه‌های و بخش کمی از باغات بیمه می شوند و تعداد بیمه گذارانی که از خدمات بیمه استفاده می‌کنند در یک حلقه محدودتری دارند، تحقق این فعالیت کار مشکلی است. 
عضو هیات مدیره صندوق بیمه کشاورزی کشور یادآور شد: هدف مدیران اجرایی برای طرح‌های بیمه‌ای ارائه شده این است که اصل ریشه ‌ای و اساس بیمه را در استان تحقق بخشند. این اصل اساسی این است که با مشارکت عده زیادی در فرایند بیمه با جمع‌آوری حق بیمه‌های اندکی از عده زیادی به کمک عده قلیلی که دچار آسیب و خسران می شوند برویم و طرح‌های بیمه‌ای پایه به منظور این هدف طراحی شدند. پیش‌بینی می شود با افزایش چند درصدی ضریب نفوذ بیمه در استان خراسان رضوی و جمع‌آوری منابع خرد، تولیدکنندگان منابع بزرگی را به این امر اختصاص دهند تا بتوان با این منابع بزرگ بتوانند بحران‌ها را مدیریت کرد.
سعیدی اضافه کرد: تفاهم نامه‌‌ای که بسته شد، برای سال زراعی 96-97 تنظیم شده و با توجه به اشراف اطلاعاتی که ما و همکارانمان در سازمان جهادکشاورزی در طرح داریم، طرح هر لحظه قابل ارزیابی است. 
وی گفت: پس از این تفاهم نامه یک شیوه‌نامه اجرایی قرار است ظرف چند هفته آینده تنظیم و تکمیل شود که با محقق شدن این شیوه نامه صددرصد طرح اجرایی می شود.
در ادامه علی دشت بیاضی، مدیرعامل بانک کشاورزی خراسان رضوی، خاطرنشان کرد: با این طرحی که به صورت اختصاصی در استان خراسان رضوی به صورت پایلوت مطرح و بخشی از آن اجرا شده، در ادامه فعالیت‌ها را به سمتی می‌بریم که سایر محصولات را هم تحت پوشش بیمه قرار دهیم.
وی افزود: اقدام اولیه در رابطه با کشت بهاره بود که با رشد 53 درصدی بیمه نسبت به سال قبل، میزان سرمایه‌های بیمه ما به 10 میلیارد ریال رسیده است که عدد بی سابقه‌ای بود که توانستیم این انگیزه برای کشاورزان را ایجاد کنیم که اعتماد مجددی به بیمه داشته باشند تا به این وسیله بتوانیم به اهداف پیش‌بینی شده برسیم. 
دشت بیاض گفت: این اقبال باید از سمت تولید کنندگان برای بیمه وجود داشته باشد چون سطح بیمه‌ای که عملا در سطح استان اتفاق می افتد، از لحاظ گستره باغات و زراعتی که در سطح استان و همچنین برای محصولات دامی به گونه‌ای است که اگر همه این بخش را بتوانیم پوشش دهیم، این توان مالی در استان و جود خواهد داشت.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/22015/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ثبت مراسم آبگیری آب انبار‌های سرایان در تقویم رویداد‌های گردشگری کشور

انهدام باند سازمان یافته قاچاق سوخت در خراسان جنوبی

دانش آموزان صدر نشین مهارت آموزی در خراسان جنوبی

افتتاح 3 طرح هادی در شیروان

طرح مهم عمرانی خراسان شمالی در بودجه 1403 اعتبار گرفت

9 طرح مهم عمرانی خراسان شمالی در بودجه 1403 اعتبار گرفت

افزایش تسهیلات بنیاد مسکن برای مددجویان خراسان شمالی

بستر سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد دوغارون خراسان رضوی فراهم شده است

2 انتصاب در انجمن سینمای جوانان ایران

انتقاد استاندار ایلام از وضعیت ساخت بازارچه میوه و تره بار

کیفیت هوای کلانشهر مشهد در آستانه وضعیت هشدار است

شناسایی فرار مالیاتی 3 هزار میلیارد تومانی در خراسان رضوی

این بار «ترامپ خواب‌آلود»، سوژه شد

شناسایی فرار مالیاتی 3 هزار میلیارد تومانی

نخاع می‌تواند مستقل از مغز عمل کند

انتصاب جدید در سازمان منطقه آزاد کیش

صفحه نخست روزنامه‌های خراسان جنوبی - سه شنبه 28 فروردین

راه اندازی 9 سایت توسعه تلفن و اینترنت پرسرعت همراه روستایی، در خراسان جنوبی

ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم

دستگیری 3 سارق احشام با 9 فقره سرقت در اسفراین

طرح انتقال آب‌های زیرزمینی خراسان شمالی چهار هزار میلیارد ریال اعتبار گرفت

نمایی از جنس حمایت در فرهنگ و هنر شیروان

قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز 28 فروردین 1403+ جدول

گردشگری بومی و نقش آن در شکوفایی اقتصاد مناطق

برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز سه‌شنبه 28 فروردین + جدول فیلم و قیمت بلیت

حسرت زندگی نزیسته در جنگل پرتقال

گلایه‌های نماینده ولی فقیه از تخریب جنگل در مازندران

فعال بودن 12 اقامتگاه بومگردی در تربت حیدریه

بستر سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد دوغارون فراهم شده است

زائرسرای استان مرکزی در مشهد مقدس 55 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

ثبت‌ نام اولیه دوچرخه‌های اشتراکی بایدو رایگان شد

استخراج بیش از 2میلیون تن زغال سنگ کک شو از معادن خراسان جنوبی

انعقاد تفاهم نامه بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و بهسازی و نوسازی بافت تاریخی بیرجند

«مشکل واقعی» ترامپ با قاضی پرونده خود در منهتن

برخی جاده‌های خراسان رضوی مه گرفته است

آمادگی مشهد برای راه اندازی شهرجهانی نوآوری و فناوری‌های صنایع فرهنگی کشور

وبینار تخصصی ترانزیت و مدل سازی حمل­ و نقل بار برگزار می شود

◄ الحاق 5 هزار هکتار زمین به محدوده شهرهای خراسان جنوبی

راه اندازی  9 سایت توسعه تلفن و اینترنت پرسرعت همراه روستایی، در خراسان جنوبی

استخراج 2 میلیون و 650 هزار تُن زغال سنگ از معادن خراسان جنوبی

اعزام 170 زائر کرمانشاهی به حج عمره

اعتبار 4000 میلیاردی طرح انتقال آب‌های زیرزمینی در خراسان شمالی

161 واحد مسکن مددجویان کمیته امداد در خواف به بهره برداری رسید

اعتماد : بعد از انقلاب، یک میلیون هکتار از جنگل های کشور نابود شده است

ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم

بانوان هنرمند با نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی دیدار می‌کنند

رنگین شدن دشت‌های انابد با شکوفه‌های کلزا + تصاویر

برای اولین بار: اعلام سازوکار محرومیت تیمها از تماشاگران

فرماندار مشهد: پیگیر کار مردم در میزهای خدمت باشید

مروری بر آخرین تیم‌هایی که برای اولین بار در پنج لیگ معتبر اروپایی قهرمان شده‌اند