پیام خراسان

آخرين مطالب

خبر تکمیل می شود

مدیرعامل پدیده: امروز قرارداد کنسرسیوم بانکی پدیده امضا می‌شود اقتصادي

  بزرگنمايي:

خراسان آنلاین - مدیر عامل شرکت پدیده شاندیز عنوان کرد: . امروز قرارداد ما با کنسرسیوم بانکی در دفترخانه امضا خواهد شد. مقدمه تخصیص اعتبار کنسرسیوم امضای این قرارداد است.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان ابوالفضل انتظاری دقایقی پیش در نخستین نشست خبری خود با خبرنگاران اظهار کرد: پدیده و مجموعه پروژه های آن به عنوان یک بخش خصوصی شناخته نمی شود چون مالک آن مردم است. ما یک شرکت خصوصی نیستیم و این پروژه مربوط به اشخاص نیست. این پروژه متعلق به آحاد ملت ایران است که سهام آن را خریداری کرده اند. 
وی ادامه داد: مجموعه شرکت پدیده شامل یک هولدینگ و 13 شرکت تخصصی است که دو سایت بزرگ عملیاتی در مشهد و کیش دارد. پروژه شاندیز شامل 47 هکتار زمین است که کاربری های مختلفی دارد. بنا بر این است طبق طرح مشاور یک میلیون و 100 هزار متر مربع در این عرصه بارگزاری داشته باشیم. در جزیره کیش نیز 44 هکتار زمین در اختیار است و بناست یک میلیون و 200 هزار متر مربع بارگزاری تجاری و اقامتی و تفریحی در آن صورت گیرد.
انتظاری با بیان اینکه پروژه شاندیز به لحاظ عملیاتی 55 درصد پیشرفت و پروژه کیش 11 درصد پیشرف فیزیکی داشته، گفت: بخشی از این دو پروژه در حال بهره برداری است. هم اکنون مجموعه رستوران ها و بازار کیش در حال بهره برداری است. در شاندیز هم مجموعه های تجاری و برخی کاربری های تفریحی در حال بهره برداری است. 
مدیر عامل شرکت پدیده شاندیز تصریح کرد: خوشبختانه با حمایت ویژه دستگاه های حاکمیتی یکسری مجوزهایی که برای پروژهلازم بوده صادر شده و پایان کار مجموعه تجاری دریافت شده است. عدم خلافی قسمتی که باید برای تعمیر آن از کنسرسیوم اقدام کنیم نیز انجام شده است. امروز قرارداد ما با کنسرسیوم بانکی در دفترخانه امضا خواهد شد. مقدمه تخصیص اعتبار کنسرسیوم امضای این قرارداد است.
وی خاطرنشان کرد: با امضای این قرارداد تفویض لازم از بانک صادرات به استان هم صورت گرفته که نخستین تخصیص آن هم انجام می شود و تصور می شود اولین قسط آن تا پایان هفته واریز شود و پیش پرداخت ها به پیمانکاران در هفته آینده انجام خواهد شد. در این مرحله حدود 90 میلیارد تومان تخصیصی می یابد. 
انتظاری با اشاره به اعطای این پیش پرداخت به پیمانکاران عنوان کرد: عملیات اجرایی ما از هفته آینده یا هفته بعد از آن آغاز می شود. نخستین مرحله کار ما مجموعه های میان مرتبه است. 4 پیمانکار انتخاب شده است و در 10 بلوک کار خود را آغاز می کنیم. تجهیز کارگاه این مجموعه ها تا 80 درصد انجام شده و 1000 کارگر مشغول کار می شوند. طی هفته های آینده پروژه های تجاری نیز آغاز می شود. ورودی نور و قرارداد پاتیناژ نیز نهایی خواهد شد.
مدیر عامل شرکت پدیده شاندیز افزود: بخشی از حوزه محیطی این منطقه نیز جزو مواردی است که هزینه های آن در اعتبارات کنسرسیوم دیده شده است. با انجام این عملیات در وزه تجاری شرایط بهره برداری ما در این مجموعه کامل تر می شود. در حال مذاکره با چند شرکت هستیم که شاپینگ نیز فعال شود.
انتظاری اظهار کرد: هدفگاری ما این است که تا عید فضای پویایی داشته باشیم و تعدادی نمایشگاه موضوعی را نیز برگزار کنیم. هر پروزه ای مانند پدیده بدهی و طلب دارد. ما در حال بررسی این مسایل هستیم.
وی در خصوص لزوم اطلاع رسانی در مورد پروژه گفت: گاها تحلیل برخی گروه های مرجع نیز تحلیل درستی از مجموعه ندارند. این پروژه در عین محدودیت ها ظرفیت های زیادی دارد. یکی از راهکارهای ما برای تغییر این ذهنیت ها اطلاع رسانی است. راه دیگر نیز آغاز فعالیت هایی در سایت پروژه است. بنای ما این است در کنار برخی هماهنگی ها زیرساخت های مشاهده پدیده و فعالیت های آن از طریق سایت نیز فراهم شود.
مدیر عامل شرکت پدیده شاندیز تصریح کرد: وقتی پروژه با این مشکلات مواجه شد، در خرید و فروش سهام نیز سهامداران با مشکلاتی مواجه شدند. به جهت اینکه نمی شد سایرین سهام خود را به دیگران منتقل کنند، خوشبختانه هیات مدیره مصوب کرده که تمام این افرادی که متقاضی انتقال سهام هستند، این کار نیز انجام می شود و از آذر ماه این امکان فراهم می شود. در حال ایجاد ساختاری هستیم که سهام ها اعتبارسنجی شده و کار نقل و انتال در همان مبدا صورت گیرد.
انتظاری عنوان کرد: ما در حوزه سهامی آنچه که از مردم گرفته شده صرف عمران پروزه شده و این پروژه مانند بانک نیست که هر زمان مراجعه کنید، پول خود را پس بگیرید. ما 134 هزار سهام دار داریم. اگر قرار باشد هیات مدیره را سهامداران انتخاب کنند، چگونه می شود این مجموعه را جمع کرد؟ هیات مدیره فعلی موقت است و هم اکنون دنبال این هستیم که ظرف دو هفته آینده 100 تا 150 سهامدار بزرگ مجموعه را جمع کنیم تا نمایندگانی برای حضور در همه جلسات ما داشته باشند. باید همیشه این نگرش باشد که این هیات مدیره ستاد تدبیر نباید همیشگی باشد. باید در هر زمانی که می توان کار را به سهامداران منتقل کرد، این اتفاق رخ دهد.
وی ادامه داد: هیات مدیره تصمیم گرفت برای اینکه سهامداران دچار مشکل نشوند، از محل سهام سهامداران اصلی این کمبود را جبران کند. تا مقدمات اولیه این امر فراهم نشود، امکان این کار نیست. اگر وضعیت مالکیتی این مجموعه روشن نشود و اقدامات دیگر صورت نگیرد، کسی برای سرمایه گذاری ورود نمی کند. گاهی اوقات برخی حرکت های ما خودزنی است. اگر بخواهیم این پروژه به پویایی برسد، نیازمند تصمیم و حمایت دستگاه های حاکمیتی هستیم. سرمایه در بستر امنیت و آرامش حرکت می کند. ما قاعدتا برای اینکه بتوانیم پروژه را کامل کنیم، نیازمند مشارکت سرمایه گذاران هستیم. 
انتظاری با بیان اینکه در حال حاضر باید مطالعات پروژه هایی که در این مجموعه وجود دارد، روز شود، گفت: مطالعات اقتصادی ما مربوط به گذشته است. نمی توانیم همان راه گذشته را دنبال کنیم. سرمایه گذار نیز با همین منطق سرمایه گذاری خواهد کرد. 
مدیر عامل شرکت پدیده شاندیز تصریح کرد: توقع ما این است که در مجوزات برج های مجموعه شاندیز و برخی مجموعه های کیش را صادر کند. قرار است دکتر آخوندی امروز مساله المان و برج پدیده را در هیات دولت مطرح کند.
وی خاطرنشان کرد: دستگاه های حاکمیتی در مساله پدیده ورود داشته اند. از دیروز تاکنون که ما درگیر قرارداد کنسرسیوم بوده ایم چندین تن از مسئولان استان نیمی از وقت خود را در اختیار ما قرار داده اند.
انتظاری با اشاره به ارزش سهام پدیده عنوان کرد: ارزش سهام پدیده 3375 است. البته این ارزش ذاتی به مفهوم ارزش معاملاتی نیست. باید امید ایجاد شود تا این پویایی ها ایجاد شود و بخشی از مشکلات حقوقی برای انتقال سهام نیز برداشته شود. 
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/22540/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

راهپیمایی مردم شهر صفی‌آباد در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم جاجرم در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

دستور سردار سلامی به نیروهای سپاه برای امدادرسانی به سیل زندگان

ببینید | شعرخوانی آرزو سبزوار قهفرخی شرکت‌کنندهٔ برنامه سرزمین شعر در شب هشتم رقابت سرزمین شعر

اتحادیه اروپا برای نخستین‌بار چند شهرک‌نشین صهیونیست را تحریم کرد

برگزاری اولین جشنواره گل و گلاب بردسکن

واژگونی خودرو در شرق سبزوار پنج مصدوم داشت

پلمب پنج واحد صنفی متخلف در مشهد

عملیات "وعده صادق" نمایش قدرت نظامی ایران بود

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

بزرگداشت روز سعدی در رادیو صبا

دستور سرلشکر سلامی به یگان‌های امدادی سپاه برای کمک به سیل‌زدگان

آیت‌الله علم‌الهدی: سپاه در عملیات وعده صادق استکبار را ذلیل کرد

واژگونی پراید در محور سبزوار - نیشابور منجر به مصدومیت 5 نفر شد

دستور مهم سردار سلامی به نیروهای سپاه

راهپیمایی حمایت از اقدام تنبیهی سپاه در خراسان جنوبی

هوا تا 2 روز دیگر آرام است

حمایت نمازگزاران اهل سنت شهر اسدیه شهرستان دارالتقریب درمیان از عملیات تنبیهی وعده صادق

حمایت اهل سنت اسدیه از عملیات تنبیهی وعده صادق

راهپیمایی مردم بجنورد در حمایت از اقدام موشکی و مقتدرانه سپاه + فیلم

نگاهی به نقش موسیقی ایرانی در آوا‌ها و نوا‌های مذهبی

عملیات «وعده صادق» بسیار گسترده و اعجاب انگیز بود

نباید با بانوان در معابر برخورد شود

عملیات وعده صادق اقدامی مشروع، دفاعی و حکیمانه بود

راهپیمایی مردم بیرجند در حمایت از عملیات وعده صادق و مردم غزه+ فیلم و عکس

رژیم صهیونیستی پشتوانه تمامی فتنه‌ها است

خروش نمازگزاران خراسان شمالی در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی با شکوه مردم مشهد در حمایت از مردم غزه

با دستور سرلشکر سلامی یگان‌های امدادی سپاه تا پایان عملیات خدمت رسانی به مردم سیل زده در منطقه حضور خواهند داشت

علم‌الهدی: ذلیل شدن استکبار در عملیات وعده صادق

اجتماع مردم قوچان در حمایت از عملیات «وعده صادق»

آیا انتخاب غذا ژنتیکی است؟

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد و طرح «نور»/ اساتید حوزه عفاف و حجاب دختران را اقناع کنند

برگزاری راهپیمایی حمایت از اقدام تنبیهی سپاه در خراسان جنوبی

راهپیمایی مردم بیرجند در حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق

احیای 6 واحد تولیدی راکد شیروان

پیروزی قراخیل مقابل تیم مدعی لیگ 3 فوتبال

پذیرش نشدن مسافران ترانزیتی از مشهد به دبی تا اطلاع بعدی

پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

راهپیمایی ضدصهیونیستی مردم مشهد

راهپیمایی مردم خراسان جنوبی در حمایت از عملیات تنبیهی وعده صادق + تصاویر

«وعده صادق» عملیات مشروع و به موقع رزمندگان در برابر اسراییل

عملیات وعده صادق، شکست دنیای استکبار بود

وعده صادق، شکست دنیای استکبار

un12، داستان رنج کرد‌ها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت

کتابخانه سیار و تلفنی آستان قدس رضوی؛ امیدبخش کتابدوستان کشور

همایش پیاده روی خانوادگی در شهرستان تربت جام برگزار شد

قتل خونین پسر تهرانی در درگیری خیابانی/ دوست مقتول بازداشت شد

شرایط جوی نسبتا پایدار و یکنواخت در خراسان جنوبی

آغاز طرح تکمیلی ایمن‌سازی فلج اطفال در نیشابور