چرا هواپیماهای شخصی مثل خودرو خطرناک هستند؟
فرهنگي
بزرگنمايي:
خراسان آنلاین - بررسیهای گروهی از کارشناسان سازمان ایمنی حملونقل ایالات متحده نشان داد که احتمال وقوع حادثه در هواپیماهای شخصی با حملونقل جادهای برابر است.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان و به نقل از لایوساینس، کارشناسان با جمعآوری آمار و اطلاعات سوانح هوایی از سال 1970 دریافتند که تعداد سوانح در بخش پروازهای تجاری در طول چهار دهه گذشته به طور چشمگیری کاهش یافته است.
جمعآوری و بررسی اطلاعات بدست آمده در مورد آمار سوانح هوایی در بخش هواپیماهای خصوصی نشان داد که تعداد سوانح به طور متوسط در طول دهه گذشته تا 20 درصد افزایش یافته و خطر مرگ با هواپیمای شخصی نیز با 25 درصد افزایش همراه بوده است.
در حال حاضر میزان مرگومیر ناشی از تصادفات جادهای در ایالات متحده بیش از 30 هزار نفر در سال است، اما این آمار در مورد سوانح هوایی 400 نفر اعلام شده است.
کارشناسان به منظور مقایسه صحیح آمار به دست آمده بین تلفات هوایی و جادهای از فرمول مطمئن و سادهای استفاده کردند. آنها تعداد سوانح هوایی را با مقیاس 100 هزار ساعت پرواز و تعداد سوانح جادهای را با هر کیلومتر مقایسه کردند.
مقایسه دو آمار متفاوت در نگاه اول غیرممکن به نظر میآید، اما کارشناسان آمار بدست آمده در سال 2013 را مبنای محاسبات خود قرار دادند.
در سال 2013 میزان مرگومیر در جاده معادل 1.1 مرگ در هر 160 میلیون کیلومتر هر وسیله است، که با تقسیم بر سرعت متوسط معادل 80 کیلومتر ساعت آمار نهایی معادل 1.1 مرگ در هر دو میلیون ساعت بدست آمد.
پس از آنکه کارشناسان با همین فرمول آمار سوانح هواپیماهای شخصی را محاسبه کردند به تفاوت چشمگیری برخوردند که حاکی از مرگ 21 نفر در هر دو میلیون ساعت پرواز است.
تحلیل این آمار نشان میدهد که احتمال مرگ در یک هواپیمای شخصی 19 برابر بیشتر از یک خودروی خانوادگی است.
انتهای پیام
-
شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۳:۱۱:۴۶ PM
-
۵۷ بازديد
-
ایسنا - علمی - خراسان رضوی
-
پیام خراسان
لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/23553/