پیام خراسان

آخرين مطالب

بررسی مشکلات مدارس بشرویه/ خیران آستین همت بالا بزنند اجتماعي

  بزرگنمايي:

خراسان آنلاین - بشرویه- مدیران مدارس شهرستان بشرویه در حضور مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی مشکلات و مسائل پیش روی مدارس را مطرح کردند که بر استفاده از ظرفیت خیران در این حوزه تاکید شد.

به گزارش خبرنگار مهر ،علیرضا رضوانیان مدیرآموزش و پرورش شهرستان بشرویه عصر سه شنبه در جلسه بررسی مشکلات مدیران مدارس شهرستان با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: خوشبختانه شهرستان بشرویه از پیشینه فرهنگی خوبی برخوردار است.
وی افزود: کسب رتبه های علمی بسیار دانش آموزان این منطقه در مراحل استانی و حتی کشوری نشان از زحمات شبانه روزی معلمان و مدیران شهرستان دارد.
رضوانیان بیان کرد: در کنار تلاش همکاران آموزش و پرورش ما نیز سعی کرده ایم تا بتوانیم فضای نشاط و شادابی را برای فعالیت هرچه بهتر آنان فراهم کنیم.
هادی یکی از مدیران متوسطه اول شهرستان به نمایندگی به مشکلات پیش روی مدیران و معلمان در این مقطع اشاره کرد و گفت: در هر امری رسیدن به هدف نیازمند تلاش و کوشش است.
بالا بودن نرم دانش آموزان در کلاس ها
وی افزود: در آموزش و پرورش نیز همه افراد برای رسیدن به هدف تلاش می کنند اما نیاز است تا برخی مشکلات نیز مرتفع شود تا بهتر بتوانیم در این امر خدمت رسانی کنیم.
هادی بیان کرد: بالا بودن نرم دانش آموزی درحد 36 نفر، فقدان برخی رشته ها، درج نمره انضباط به صورت کیفی و کمبود نیروهای مشاوره و بهداشت از جمله مشکلات مطرح است.
وی همچنین اظهار داشت: متاسفانه هدایت تحصیلی براساس توسعه متوازن است و میل و رغبت دانش آموزان در آن سنجیده نمی شود لذا باعث نارضایتی برخی از دانش آموزان و خانواده های آنان شده است.
نماینده مدیران متوسطه اول شهرستان بشرویه گفت: متاسفانه واریز سرانه نیز براساس نرم دانش آموزی ست که در مدارس با تعداد دانش آموزان کمتر مشکلاتی را به وجود می آورد.
هادی همچنین بیان کرد: کمبود نیروی انسانی نیز در مدارس سبب شده که گاها معاونین و مدیران در کلاس های درس حاضر می شوند.
برنامه های جدید آموزشی و مشکلات معلمان
شیرین به نمایندگی از مدیران متوسطه دوم نیز در این جلسه گفت: بحث عمده و مشکل مطرح در این مقطع برنامه های جدیدی ست که هرسال بدون هماهنگی در سامانه های آموزشی بوجود می آید که این امر در رشته های نظری مشکل عمده ای را بوجود نیاورده و بیشتر در رشته های فنی و حرفه ای مشکل ساز است.
وی نبود مشاور در مقطع متوسطه دوم را از دیگر مشکلات این مقطع دانست و افزود: با توجه به اینکه متوسطه دوم یکی از مقاطع مهم تحصیلی ست اما متاسفانه نبود مشاور در این مقطع یک معضل اساسی ست.
شیرین اظهار داشت: باتوجه به اینکه سوق دادن دانش آموزان به رشته های فنی و حرفه ای یکی از سیاست های دولت است و تاکنون به خوبی دنبال شده اما متاسفانه سیستم ها و کامپیوترهای ما قدیمی است و نرم افزارهای مطرح در دروس به روز می باشد و نیازمند سیستم های پیشرفته است.
وی همچنین بیان کرد: مدتی ست پرداخت وجوه همکاران حق التدریس در مدارس به تاخیر افتاده است.
شیرین گفت: متاسفانه نرم کلاس ها بالا اما از لحاظ فیزیکی نیز حتی برخی از کلاس ها جوابگوی تعداد دانش آموزان نیست.
مبارکه شیرین زاده نیز در این جلسه به نمایندگی از مدیران دبستان های شهرستان گفت: بحث ارزشیابی توصیفی باوجود افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان متاسفانه ضربه هایی در زمینه تحصیلی دانش آموز وارد کرده که نیاز است ارزشیابی هم به صورت کیفی و هم کمی باشد.
وی بیان کرد: شنیده شده در مرکز استان همکاران ابتدایی 24 ساعت کار می کنند اما در شهرستان بشرویه 25 ساعت کار انجام می شود که خواهشمندیم در صورت امکان ساعات کاری همکاران ابتدایی را کاهش دهید.
شیرین زاده همچنین عدم وجود مشاور، کمبود نیروی انسانی، ازدیاد نرم کلاس ها و کمبود امکانات را از دیگر مشکلات این مقطع عنوان کرد.
وی همچنین خواستار اعطای مدرک پایان تحصیلات ابتدایی به کسانی که این مقطع را به اتمام می رسانند شد.
لامعی مدیرکل آموزش و پرورش استان در جمع مدیران مدارس بشرویه بیان کرد: علی رغم وجود مشکلات بسیار در حوزه آموزش و پرورش اما مدیران و معلمان لایق و فعال در این نهاد تلاش بسیاری در عرصه تعلیم و تربیت دانش آموزان داشته اند که قابل تقدیر است.
وی افزود: خوشبختانه در بحث مسائل تربیتی رتبه خوبی در سطح استان و حتی کشور داشته ایم که این نشان از تلاش تمام همکاران در آموزش و پرورش است.
رتبه دوم خراسان جنوبی در کنکور سراسری
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار داشت: در خصوص کنکور سراسری، سه سال است طبق ارزیابی سازمان آموزش سنجش کشور رتبه دوم را بعد از استان یزد کسب می کنیم که این به دلیل همراهی و هم افزایی در درون و برون آموزش و پرورش است.
لامعی بیان کرد: تعلیم و تربیت دو بال در آموزش و پرورش است که بایستی به منظور دستیابی به اهداف عالی آموزشی و پرورشی همراه یکدیگر باشند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه ساعات آموزشی در مدارس متعلق به دانش آموزان است گفت: متاسفانه در آموزش و پرورش زنگ های مختلفی را در مناسبت های متعدد داشته ایم که این امر بهترین زمان آموزشی دانش آموزان را اشغال می کرد اما با برنامه ریزی های صورت گرفته تنها سه زنگ در مدارس قانونی ست.
لزوم بهره گیری از مشارکت خیران در مدارس
لامعی گفت: رویکرد ما در آموزش و پرورش رویکردی تعاملی و مشارکتی ست و ما باید از همه به ویژه خیرین و مردم نیکوکار کمک بگیریم چرا که با اعتبارات جاری نمی توان مدارس را به خوبی اداره کرد.
وی با اشاره به کمبود تجهیزات و امکانات آزمایشگاهی افزود: متاسفانه امکانات ما در این زمینه به روز نیست که در این امر نیز نیازمند همت بلند و همگانی مردم نیکوکار و خیرین هستیم.
مدیرکل آموزش و پرورش اظهار داشت: در حال حاضر موفق شدیم جو پلیسی و امنیتی حاکم در دستگاه های تعلیم و تربیتی را شکسته و با روی کار آوردن بازرسی و حراست بهتر موجب شویم تا حراست به خوبی همراه همکاران ما باشد چرا که ما یک دستگاه فرهنگی هستیم و باید همکاران به راحتی بتوانند اظهار نظر نمایند.
لامعی همچنین قول پیگیری برای مشکلات مطرح شده از سوی مدیران مدارس شهرستان بشرویه را داد و افزود: بخشی از مشکلات در شورای آموزش و پرورش استان قابل حل است که آن را دنبال کرده و مابقی مشکلات که مربوط به وزارتخانه می باشد را نیز پیگیری خواهیم کرد.
وی با تاکید بر کمبود سیستم ها و تجهیزات در مدارس گفت: این امر زیبنده آموزش و پرورش نیست و می طلبد دولت هم نگاه ویژه ای برای رفع این مشکلات داشته باشند.
99 درصد اعتبارات آموزش و پرورش برای ساخت و سازها و حقوق
مدیرکل آموزش و پرورش استان اظهار داشت: 99 درصد از اعتبارات نهاد آموزش و پرورش به ساخت و ساز و پرداخت حقوق تعلق می گیرد و تنها یک درصد است که برای خرید تجهیزات و سایر اقدامات جانبی باقی می ماند که این میزان قابل قبول نیست.
لامعی با اشاره به اینکه 5 دوره است که حق امتحانات واریز نشده است گفت: مبلغ 1 میلیارد و 650 میلیون تومان همکاران ما در بحث امتحانات طلبکار هستند که به زودی پرداخت خواهد شد.
وی همچنین از پرداخت حقوق معلمان و نیروهای حق التدریس در چند روز گذشته خبر داد.
لامعی اظهار داشت: در صورتی که ساعات کار همکاران ابتدایی در مرکز استان 24 ساعت باشد، ساعات کار همکاران ابتدایی در بشرویه را نیز به 24 ساعت تقلیل خواهیم داد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان کرد: علاوه بر سرانه مبلغ 400 میلیون تومان را از محل صرفه جویی های اخیر جمع آوری کرده که به زودی واریز خواهیم کرد.
برگزاری جشنواره خیریان مدرسه ساز در سال 97
لامعی گفت: در نظر داریم تا با همکاری استانداری و اداره کل نوسازی و آموزش وپرورش جشنواره خیرین را با حضور تمامی هم استانی های خارج از استان در فروردین ماه برگزار کنیم.
وی اظهار داشت: یکی از توانمندی های شهرستان بشرویه جذب کمک های خیرین است و این شهرستان از این لحاظ در ردیف اول استان است که این امر جای تقدیر دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان همچنین از فرماندار شهرستان بشرویه به منظور در نظر گرفتن مبلغ 430 میلیون تومان برای تکمیل استخر شنای آموزش و پرورش این شهرستان قدردانی کرد.
لامعی بیان کرد: در 5 سال اخیر شهرستان بشرویه از لحاظ گزارش های حراستی یکی از شهرستان های سرآمد استان بوده که هیچ مشکل جدی در زمینه دانش آموزان و معلمان نداشته است و این یک نقطه قوت می باشد.
وی همچنین از استخدام 360 مربی پیش دبستانی در مدارس استان خبرداد و گفت: این افراد بدون هیچ چشم داشتی سالها زحمت کشیده بودند و خرسندیم که در دورانی که اشتغال یکی از دغدغه های مردم و مسئولان است توانستیم این افراد را به کار گیریم و امیداست که مدیران و معلمان دیگر نیز با آنها همکاری لازم را داشته باشند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان در پایان گفت: بحث تنبیه در آموزش و پرورش ممنوع است و همکاران بایستی عملکرد عالی خود را با این اقدام زیرسوال نبرند.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/24182/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

صفحه نخست روزنامه‌های خراسان جنوبی - شنبه 1 اردیبهشت

واگذاری 37 هزار و 528 مورد انشعاب برق در خراسان رضوی

درخشش فارغ التحصیل رشته مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد

موافقت با حضور یک هسته فناور جدید در مرکز رشد دانشگاه حکیم سبزواری شهرستان سبزوار

جزئیات دقیق درباره حمله به کنسولگری ایران در پاریس

اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد

برگزاری چهارمین جشنواره ریواس و سبزی‌های بومی در کوهسرخ

کره شمالی بار دیگر آزمایش موشکی انجام داد

لزوم اخذ مجوز ماده ٢٣ برای بیمارستان ٣٢٠ تختخوابی شهید کلاهدوز قوچان

کشف سوخت قاچاق در فریمان

برگزاری پویش وعده صادق با نام اسراییل پر در بخش رضویه شهرستان مشهد

ایران 74 بار از ما بزرگ‌تر و جمعیتش 9 برابر ما است

چهارشنبه بازار بجنورد، از قدیم تا امروز

وزش باد علت قطع برق در یکی از محلات شهر دولت‌آباد

باد و طوفان علت قطعی برق در دولت آباد اصفهان

برق در دولت آباد وصل شد

روایتی از شمشاد‌های جنگل‌های هیرکانی از زبان شهروند خبرنگار

ارسال 2200 تخته پتو از هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به مناطق سیل‌زده سیستا‌ن‌وبلوچستان

ارسال 2200 تخته پتو به مناطق سیل‌ زده سیستا‌ن‌ و بلوچستان

آغاز مسابقات کشتی قهرمانی نونهالان خراسان جنوبی، انتخابیه کشوری در قاینات

استقلال جان به‌لب، به‌صدر برگشت؛ فرار از 10دقیقه انتخاری / پنالتی جنجالی این‌بار به نفع آبی‌ها / بهترین خط دفاع در 2دقیقه دود شد!

طرح آرامش در نیشابور اجرا شد

خزعلی: بیمه زنان خانه‌دار برای نخستین بار در دولت سیزدهم عملیاتی شد

افزایش دمای هوا در خراسان رضوی تا دوشنبه

مسابقات منطقه‌ای کشتی باچوخه در جوین خراسان رضوی برگزار شد

دستگیری متهم به سرقت وسایل منزل و لوازم داخل خودرو در نیشابور

حریق انبار لوازم الکتریکی در بزرگراه پیامبر اعظم(ص) مشهد مهار شد

5 واحد صنفی متخلف در مشهد پلمب شد

راهپیمایی مردم نیشابور، سبزوار، بردسکن و درود

واکنش قطر به ناکامی شورای امنیت در تصویب قطعنامه عضویت فلسطین: روزی اندوه‌بار برای عدالت و شکستی برای تلاش‌های برقراری صلح در منطقه است

دستور مهم سردار سلامی به نیرو‌های سپاه

برخورد شدید 3 دستگاه پراید در جاده قدیم نیشابور

راهپیمایی حمایتی مردم گرمه از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم شهر تیتکانلو در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم فاروج در حمایت از رزمندگان سپاه اسلام

5 مصدوم در واژگونی پراید در شرق سبزوار

5 مصدوم در حادثه واژگونی خودروی پراید در شرق سبزوار

پلمب 5 واحد متخلف صنفی در مشهد

اطفاء حریق انبار لوازم الکتریکی در بزرگراه پیامبر اعظم(ص) با نجات یک مصدوم(31 فروردین 1403)

کشف اتفاقی استخوان بزرگترین موجود دریایی که 202 میلیون سال قبل وجود داشت/ ویدئو

راهپیمایی مردم شهر صفی‌آباد در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم جاجرم در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

دستور سردار سلامی به نیروهای سپاه برای امدادرسانی به سیل زندگان

ببینید | شعرخوانی آرزو سبزوار قهفرخی شرکت‌کنندهٔ برنامه سرزمین شعر در شب هشتم رقابت سرزمین شعر

اتحادیه اروپا برای نخستین‌بار چند شهرک‌نشین صهیونیست را تحریم کرد

برگزاری اولین جشنواره گل و گلاب بردسکن

واژگونی خودرو در شرق سبزوار پنج مصدوم داشت

پلمب پنج واحد صنفی متخلف در مشهد

عملیات "وعده صادق" نمایش قدرت نظامی ایران بود

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور