پیام خراسان

آخرين مطالب

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی:

بیش از یک‌سوم ثروت جهان در دست زنان است اجتماعي

  بزرگنمايي:

خراسان آنلاین - مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی گفت: بیش از یک سوم ثروت جهان در دست زنان بوده که این ثروت منجر به توان‌افزایی نشده است.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، فرشته سلجوقی صبح امروز در همایش بانوان کارآفرین، توسعه اقتصادی و اقتصاد مقاومتی که به مناسبت هفته جهانی کارآفرینی در دانشگاه فردوسی برگزار شد، اظهار کرد: ما یک نوع حلقه بزرگ و مفقوده در بحث اشتغال و کارآفرینی و دانشگاه‌ها داریم زیرا دانشگاه‌های ما صرفا محل علم آموزی است و معمولا به گرفتن مدرک منجر می شود.
وی با بیان اینکه «الزاما افرادی که از دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیل می‌شوند افراد کارآفرین نیستند» عنوان کرد: اگر علم مولد ثروت نباشد معمولا پدیده‌ای مفید نخواهد بود و صرفا یک مشت کتاب خواهد بود که در زمان لازم به آن مراجعه می‌شود.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی ادامه داد: به عقیده من یادگیری که تعریف مشخصی دارد نیز ممکن است با گرفتن مدرک اتفاق نیفتد زیرا قرار است محصول یادگیری و ارزیابی یادگیری این باشد که تغییر کم و بیش پایداری که در رفتار انسان‌ها حادث شود.
سلجوقی افزود: در حال حاضر شاهد آن هستیم که روزبه‌روز همه ما کسانی که در جایگاه استاد و دانشجو هستند از چیزی شکایت می‌کنند که چرا وضعیت اخلاقی جامعه ما به این گونه درآمده است مطلبی که همه عزیزان در حال حاضر به آن دست یافتند این است که در استفاده از ظرفیت پتانسیل جامعه غفلت کردیم.
وی خاطرنشان کرد: در همه جا از حضور زنان صحبت می‌شود و در برنامه ششم توسعه به عنوان فصل غیر مشترک برنامه‌ریزی میان مدت در ایران مواردی در آن اشاره شده که بسیار واقع‌بینانه به بحث و استفاده از ظرفیت استفاده از زنان می‌پردازند یعنی هدف و حوزه را مشخص کردند که زمان سهم خود را به توسعه در کشور ادا کنند.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی بیان کرد: همچنین برنامه‌ریزان و مسئولین اجرایی نیز باید بتوانند از این ظرفیت‌ها استفاده کنند.
سلجوقی با بیان اینکه «امروزه باور جامعه بر این اساس است که زنان باید در صحنه حاضر باشند» تصریح کرد: باید ما این را به درستی اثبات کنیم اما چگونه می توانیم از فرصت‌های به وجودآمده نهایت استفاده را ببریم مطلب مهمی است ما در واقع جایگاه اشغال را قصد کردیم و برای آن کار ساخته نشده‌ایم و ظرفیت انجام آن کار را نداریم به طور مثال اگر ما از یک مدیر علمی اگر بخواهیم کار اجرایی را به عهده بگیرد اگر واقعا توان آن را دارد باید از آن قدرانی نیز انجام دهید ولی اگر توان کافی را ندارد موقعیت خود و جامعه زنان را نیز دچار مشکل می‌کند.
وی با اشاره به اینکه « در کشور خود شاهد آن هستیم که در بسیاری از خانوارهای که زنان سرپرست خانوار هستند در واقع فقیرتر از خانوارهایی هستند که که مردان سرپرستی آن را بر عهده دارند» اظهار کرد: به نظر می‌رسد بیش از یک سوم ثروت جهان در دست زنان است که این ثروت منجر به توان افزایی نشده است.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: بیش از 68 درصد از صندلی‌های دانشگاه ما توسط بانوان پر شده است ولی این که حضور بانوان تا چقدر منجر به تغییر وضعیت زنان شده است نیاز به آسیب شناسی دارد. 
سلجوقی ادامه داد: ما در چشم‌انداز 20 ساله در واقع با توجه به اینکه زمان زیادی باقی نمانده تا 1404 ولی قرار بر این است که به عنوان یک سند بالا دستی از یک ایرانی بر اساس جنسیت نام نبرند و در آن افراد ایرانی نام برده می‌شود و بایستی یک انسان کامل، بالغ، عاقل و و... مسلط به دانش زمان خود سرآمد در یک منطقه باشند.
وی با بیان اینکه « در عین حال در رنکینگی که در مجمع جهانی اقتصاد به عنوان یکی از نهادهای که زن را در کشورهای مختلف به لحاظ شکاف جنسیتی بررسی می‌‌کند» تصریح کرد: و در کنار آن چهار شاخص را ملاک قرار می‌دهند که شامل مشارکت سیاسی، مشارکت اقتصادی، سلامت زنان و امید به زندگی و اموزش زنان را مهم به شمار می‌آورد.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی گفت: در آخرین رنکینگ در سال 2016 جایگاه زنان ایرانی کمی بالاتر از زنان یمن، افغانستان و سودان بوده است و این امر جای تاسف دارد و در جامعه در درون خود همچنین حسی نداریم که وضعیت ما از سایر زنان کشور دیگر بدتر است اما شاخصی که آن‌ها را ارزیابی می‌کند خروجی بوده که قابل اندازه‌گیری است.
سلجوقی با اشاره به اینکه «بدترین وضعیت زنان به بحاظ رنکینگ اندازه‌گیری شاخص مشارکت اقتصادی است» عنوان کرد: این نشان‌دهنده آن است که فضا برای حضور زنان ما به لحاظ اقتصادی به قدر کافی باز نیست و مطمئنا این وضعیت بهتر نخواهد بود مگر این که زنان با حضور جدی خود بتوانند عملکرد خوبی را نشان دهند.
وی خاطرنشان کرد: همچنین موضوع کارآفرینی و نقش زنان به نظر می‌رسد که فراتر از حضور زنان در فضای اقتصادی است یعنی در صحنه خانواده وقتی اعتقاد داریم زنان نقش اقتصادی دارند و ستون خیمه خانه هستند بایستی نقش تربیتی خود را به درستی ایفا کنند.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی ادامه داد: زنان تربیت کننده و پرورش‌دهنده مدیران اقتصادی ما هستند اگر ما مردی را در عرصه کارآفرینی موفق می‌بینیم باید دست مادر او را ببوسیم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/24319/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

راهپیمایی ضدصهیونیستی مردم مشهد

راهپیمایی مردم خراسان جنوبی در حمایت از عملیات تنبیهی وعده صادق + تصاویر

«وعده صادق» عملیات مشروع و به موقع رزمندگان در برابر اسراییل

عملیات وعده صادق، شکست دنیای استکبار بود

وعده صادق، شکست دنیای استکبار

un12، داستان رنج کرد‌ها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت

کتابخانه سیار و تلفنی آستان قدس رضوی؛ امیدبخش کتابدوستان کشور

همایش پیاده روی خانوادگی در شهرستان تربت جام برگزار شد

قتل خونین پسر تهرانی در درگیری خیابانی/ دوست مقتول بازداشت شد

شرایط جوی نسبتا پایدار و یکنواخت در خراسان جنوبی

آغاز طرح تکمیلی ایمن‌سازی فلج اطفال در نیشابور

اگر رژیم صهیونیستی دست از پا خطا کند، این بار سخت‌تر تنبیه می‌شود

رژیم صهیونیستی بداند اگر دست از پا خطا کند این بار سخت‌تر و کوبنده‌تر

الجزایر: پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

رژیم صهیونیستی دست از پا خطا کند، این بار سخت‌تر تنبیه می‌شود

پلمب 3 سالن زیبایی در مشهد (31 فروردین 1403)

وزش باد در خراسان رضوی شدت می‌گیرد

تاکید بر انجام 53 طرح اقتصادی هدف در خراسان رضوی تا پایان دولت

زمین لرزه در روداب سبزوار/زلزله خسارتی نداشت

بیمه زنان خانه‌دار برای نخستین بار در دولت سیزدهم عملیاتی شد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

بیش از 25 هزار کارت معاینه فنی ویژه وسایل نقلیه سنگین صادر شد

شهروندان مصرف آب را مدیریت کنند

راز پیروزی حیرت‌انگیز رئال در جهنم اتحاد

داستان جالب زباله گردی که پاکبان شهرداری شد | رمز و راز مافیایی که با زباله های تهران میلیاردر شدند

برگزاری اولین جشنواره گل و گلاب شهرستان بردسکن در روستای باب الحکم

اعزام گروههای ارزیاب از جمعیت هلال احمر به محل زلزله در روداب سبزوار

برگزاری پویش قرانی نوگل من در جغتای

هشدار آب‌وفاضلاب خراسان شمالی درخصوص استفاده غیرشرب از آب

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

مسابقات قهرمانی نونهالان خراسان جنوبی در قاینات آغاز شد

صدور 25500 کارت معاینه فنی ویژه وسایل نقلیه سنگین در خراسان جنوبی

هویت رژیم جعلی صهیونیست به جهان نشان داده شده است

هنر پنالتی زدن: راز پیروزی حیرت‌انگیز رئال در اتحاد

کیفیت هوای مشهد ناسالم شد

جنگل‌زدایی وسیع با جاده‌سازی‌های غیرقانونی

نجات بانوی طبیعت گرد مصدوم در ارتفاعات روستایی تربت حیدریه

گزارش ارزیابی زمین لرزه شهر روداب سبزوار و روستاهای تابعه

پیشگیری از قاچاق کالا‌های سلامت محور و عملیات هوایی برای نجات بیمار در نیشابور

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی این بار در شهرستان رودبار

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

آغاز مسابقات قهرمانی نونهالان خراسان جنوبی، انتخابیه کشوری در قاینات

کسب مهارت 20 هزار و 720 نفر در خراسان شمالی

آموزش کمک‌های اولیه نجات به بیش از 400 نفر از شهروندان و دانش آموزان نیشابوری

پیش بینی وزش باد در خراسان رضوی

زلزله «روداب» سبزوار خسارتی نداشت

219 انشعاب غیر مجاز آب در خواف شناسایی شد

واکنش ایلان ماسک به حمله اسرائیل به ایران/ به سمت هم‌موشک پرتاب نکنیم!

آغاز از سرگیری آسفالت محلات بجنورد