پیام خراسان

آخرين مطالب

نایب رییس فدراسیون جانبازان و معلولین خبرداد

ایجاد سامانه هواداری 3064 فدراسیون جانبازان و معلولین ورزشي

  بزرگنمايي:

خراسان آنلاین - نایب رییس فدراسیون جانبازان و معلولین از آغاز به کار سامانه ویژه فدراسیون جانبازان و معلولین کشور خبر داد.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان علیرضا صفارزاده در گردهمایی هیات‌های ورزشی جانبازان و معلولین استان‌ها که با حضور رییس فدراسیون جانبازان و معلولین برگزار شد، در خصوص توسعه پایدار اظهاركرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی محور نخست توسعه پایدار محسوب‌ می‌شود. با تصویب آیین‌نامه ترویج فرهنگ حضور، توانمندسازی و افتخارآفرینی جانبازان و معلولان از طریق ورزش بستر مناسبی جهت تحقق قانونی، دائم و پایدار برای مدیران دستگاه‌ها و سازمان‌ها جهت حمایت از ورزش جانبازان و معلولین فراهم آمده است.
وی افزود: محور دوم توسعه پایدار مربوط به شورای عالی استان‌ها و وزارت كشور می‌شود. در راستای تحقق آیین‌نامه شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی استان‌ها و وزارت كشور مصوبات و ابلاغیات ارزشمندی را خطاب به كلیه استانداران، شوراهای شهر، شهرداری‌ها و دهیاری‌های كشور ابلاغ نموده است. بر این اساس می‌توان ظرفیت‌های كلان كلیه شهرداری‌های كشور را در حمایت از هیات‌های ورزشی جانبازان و معلولین به‌كار گرفت.
نایب رییس فدراسیون جانبازان و معلولین با بیان قانون 27 صدم درصد به عنوان محور سوم توسعه پایدار خاطرنشان كرد: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، دولت مكلف است طی قانون برنامه ششم توسعه كشور، 27 صدم درصد (از كل 9 درصد) مالیات بر ارزش افزوده را برای ورزش همگانی، زیرساخت‌های ورزش به ویژه حوزه ورزش جانبازان و معلولین و ... اختصاص دهد. پیگیری مناسب دریافت اعتبارات مربوطه را یكی از وظایف مهم هیات‌ها می‌دانیم.
صفارزاده با اشاره به دستور العمل اجرایی ماده 53 به عنوان چهارمین محور توسعه پایدار تصریح كرد: طبق قوانین مصوب، كلیه دستگاه‌ها و سازمان‌ها می‌توانند 1% از بودجه جاری خود را صرف ورزش كاركنان دستگاه مربوطه بنمایند. چگونگی و درصد توزیع این بودجه توسط دستورالعمل اجرایی ماده 53 تعیین شده است كه 40 درصد آن مربوط به ورزش دستگاه مربوطه، 30 درصد وزارت ورزش و جوانان و 30 درصد نیز سهم وزارت آموزش و پرورش است.
وی افزود: با پیگیری‌های مستمر دو ساله فدراسیون، موضوع حمایت از اجرای برنامه‌های ورزش جانبازان و معلولین در این دستور‌العمل افزوده گردید. بر این اساس امكان مساعدت و حمایت از ورزش جانبازان و معلولین از (سهم دستگاه) كه شامل اجرای ورزش همگانی ، تامین تجهیزات و ملزومات مورد نیاز، مناسب سازی اماكن ورزشی و دریافت كمك به هیات‌های جانبازان و معلولین فراهم خواهدشد.
نایب رییس فدراسیون جانبازان و معلولین در خصوص قانون معافیت مالیاتی به عنوان محوریت پنجم توسعه پایدار تاکید كرد: طبق بند چ ماده 7 قانون بودجه كشور هزینه‌هایی كه توسط اشخاص حقیقی یا حقوقی به منظور احداث، تكمیل و تجهیز فضاها، اماكن و توسعه ورزش همگانی و یا به عنوان كمك به وزارت ورزش و جوانان پرداخت می‌شود با تایید وزارت مذكور به عنوان هزینه‌های قابل قبول مالیاتی تلقی می‌گردد. این قانون از دسته موضوعاتی است كه طی سال‌های گذشته به عنوان یكی از محوری‌ترین منابع تامین بودجه در ورزش محسوب و فرصت مناسبی است تا بنگاه‌های اقتصادی و حامیان مالی را به هزینه كردن در ورزش جانبازان و معلولین ترغیب كند.
علیرضا صفارزاده با بیان محوریت ششم توسعه پایدار از تاسیس موسسه غیردولتی معلولین خبرداد: از آنجاییكه جلب حمایت‌های بخش خصوصی از جمله محورهای عمده و پایدار منابع مالی در ورزش محسوب‌می‌شود، فدراسیون به منظور هدایت آحاد جامعه، داوطلبین و خیرین اقدام به تاسیس موسسه‌ای به نام موسسه ورزشی غیردولتی معلولین نام‌آور شكیب كرده‌است.
نایب رییس فدراسیون جانبازان و معلولین با معرفی سامانه هواداری 3064 فدراسیون به عنوان هفتمین محوریت توسعه پایدار خاطرنشان‌كرد: امروزه ساماندهی هواداران در قالب سامانه‌های هواداری یكی از منابع قابل توجه و پایدار محسوب‌می‌گردد. باتوجه به وجود محدودیت‌های منابع مالی، فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معولین با راه‌اندازی سامانه پیامكی هواداری به سرشماره 3064 در جهت جلب كمك‌ها و مشاركت آحاد مردم اقدام نموده‌است.
وی تاكیدكرد: 50 درصد از سهم درآمدی فدراسیون از این منبع، متناسب با میزان مشاركت هر استان، به هیات‌ها واگذار می‌گردد. همچنین هیات‌های هر استان باید در جهت معرفی، تبلیغ سامانه و افزایش هوادارن تلاش كنند.
صفارزاده در رابطه با اخرین و هشتمین محوریت توسعه پایدار بیان‌كرد: نیروی انسانی متخصص یكی از منابع اصلی توسعه و تقویت علمی ورزش جانبازان و معلولین محسوب‌می‌شود. یكی از راه‌های تحقق این مهم ایجاد استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه علمی كاربردی است. با این هدف فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین، در یك بازه 24 ماهه موفق به تصویب سه رشته والیبال، دو و میدانی و آمادگی جسمانی معلولین در دانشگاه علمی كاربردی گردید.
وی در خصوص اقدامات هیات‌های استان‌ها در رابطه با این محوریت از توسعه پایدار ادامه‌داد: هیات‌های استان باید در جهت اطلاع‌رسانی و تشویق ورزشكاران، مربیان، داوران و علاقه‌مندان به شركت در این دوره‌ها تلاش كنند. همچنین هیات‌ جانبازان و معلولین استان‌ها باید با مراكز علمی كاربردی استان جهت پذیرش رشته‌های فوق تعامل نمایند. 
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/25841/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چهارشنبه بازار بجنورد، از قدیم تا امروز

وزش باد علت قطع برق در یکی از محلات شهر دولت‌آباد

باد و طوفان علت قطعی برق در دولت آباد اصفهان

برق در دولت آباد وصل شد

روایتی از شمشاد‌های جنگل‌های هیرکانی از زبان شهروند خبرنگار

ارسال 2200 تخته پتو از هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به مناطق سیل‌زده سیستا‌ن‌وبلوچستان

ارسال 2200 تخته پتو به مناطق سیل‌ زده سیستا‌ن‌ و بلوچستان

آغاز مسابقات کشتی قهرمانی نونهالان خراسان جنوبی، انتخابیه کشوری در قاینات

استقلال جان به‌لب، به‌صدر برگشت؛ فرار از 10دقیقه انتخاری / پنالتی جنجالی این‌بار به نفع آبی‌ها / بهترین خط دفاع در 2دقیقه دود شد!

طرح آرامش در نیشابور اجرا شد

خزعلی: بیمه زنان خانه‌دار برای نخستین بار در دولت سیزدهم عملیاتی شد

افزایش دمای هوا در خراسان رضوی تا دوشنبه

مسابقات منطقه‌ای کشتی باچوخه در جوین خراسان رضوی برگزار شد

دستگیری متهم به سرقت وسایل منزل و لوازم داخل خودرو در نیشابور

حریق انبار لوازم الکتریکی در بزرگراه پیامبر اعظم(ص) مشهد مهار شد

5 واحد صنفی متخلف در مشهد پلمب شد

راهپیمایی مردم نیشابور، سبزوار، بردسکن و درود

واکنش قطر به ناکامی شورای امنیت در تصویب قطعنامه عضویت فلسطین: روزی اندوه‌بار برای عدالت و شکستی برای تلاش‌های برقراری صلح در منطقه است

دستور مهم سردار سلامی به نیرو‌های سپاه

برخورد شدید 3 دستگاه پراید در جاده قدیم نیشابور

راهپیمایی حمایتی مردم گرمه از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم شهر تیتکانلو در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم فاروج در حمایت از رزمندگان سپاه اسلام

5 مصدوم در واژگونی پراید در شرق سبزوار

5 مصدوم در حادثه واژگونی خودروی پراید در شرق سبزوار

پلمب 5 واحد متخلف صنفی در مشهد

اطفاء حریق انبار لوازم الکتریکی در بزرگراه پیامبر اعظم(ص) با نجات یک مصدوم(31 فروردین 1403)

کشف اتفاقی استخوان بزرگترین موجود دریایی که 202 میلیون سال قبل وجود داشت/ ویدئو

راهپیمایی مردم شهر صفی‌آباد در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم جاجرم در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

دستور سردار سلامی به نیروهای سپاه برای امدادرسانی به سیل زندگان

ببینید | شعرخوانی آرزو سبزوار قهفرخی شرکت‌کنندهٔ برنامه سرزمین شعر در شب هشتم رقابت سرزمین شعر

اتحادیه اروپا برای نخستین‌بار چند شهرک‌نشین صهیونیست را تحریم کرد

برگزاری اولین جشنواره گل و گلاب بردسکن

واژگونی خودرو در شرق سبزوار پنج مصدوم داشت

پلمب پنج واحد صنفی متخلف در مشهد

عملیات "وعده صادق" نمایش قدرت نظامی ایران بود

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

بزرگداشت روز سعدی در رادیو صبا

دستور سرلشکر سلامی به یگان‌های امدادی سپاه برای کمک به سیل‌زدگان

آیت‌الله علم‌الهدی: سپاه در عملیات وعده صادق استکبار را ذلیل کرد

واژگونی پراید در محور سبزوار - نیشابور منجر به مصدومیت 5 نفر شد

دستور مهم سردار سلامی به نیروهای سپاه

راهپیمایی حمایت از اقدام تنبیهی سپاه در خراسان جنوبی

هوا تا 2 روز دیگر آرام است

حمایت نمازگزاران اهل سنت شهر اسدیه شهرستان دارالتقریب درمیان از عملیات تنبیهی وعده صادق

حمایت اهل سنت اسدیه از عملیات تنبیهی وعده صادق

راهپیمایی مردم بجنورد در حمایت از اقدام موشکی و مقتدرانه سپاه + فیلم

نگاهی به نقش موسیقی ایرانی در آوا‌ها و نوا‌های مذهبی

عملیات «وعده صادق» بسیار گسترده و اعجاب انگیز بود