پیام خراسان

آخرين مطالب

شهردار مشهد: هیچ راهی جز احداث کمربند جنوبی نداریم اجتماعي

  بزرگنمايي:

خراسان آنلاین - شهردار مشهد با اشاره به پروژه احداث کمربند جنوبی، گفت: من به اعتراض سمن‌ها در خصوص این پروژه احترام می‌گذارم، اما کمربند جنوبی شهر جزو طرح تفصیلی مشهد است و هیچ راهی جز کشیدن این راه نداریم.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، قاسم تقی‌زاده خامسی با حضور در برنامه تلویزیونی «اشاره» سیمای خراسان رضوی با اشاره به فعالیت‌های شهرداری در حوزه فرهنگ و هنر، اظهار کرد: حوزه فرهنگ یکی از جاهایی است که حال مردم را بهتر می‌کند. نظر ما در شهرداری کار بیشتر بر روی فرهنگ شهروندی مانند فرهنگ خوب رانندگی کردن، رعایت محیط زیست، پیاده‌روی کردن و... است و ما به سراغ فرهنگ شهروندی می‌رویم. 
وی ادامه داد: پس از تهران بیش‌ترین بلیت سینما در مشهد فروخته می‌شود و یکی از معاونان وزیر ارشاد گفته است ٨ نفر اولی که بیش‌ترین بلیت سینما را خریده‌اند مشهدی هستند. با این وجود مشهد نیازمند کارهای فرهنگی و هنری است و بر این اساس ما به کسانی که فضای فرهنگی می‌سازند مشوق‌هایی می‌دهیم تا برای نمونه در مراکز تجاری فروشگاه کتاب هم داشته باشند.
هنوز بدهی خط یک قطارشهری را به‌صورت کامل نداده‌ایم
تقی‌زاده خامسی با اشاره به وضعیت قطارشهری مشهد، تصریح کرد: در حال حاضر تنها از 50 درصد ظرفیت خط یک قطارشهری استفاده می‌شود و هنوز هم مردم از ظرفیت خط یک قطارشهری به صورت کامل استفاده نمی‌کنند.
وی با بیان اینکه «هنوز بدهی خط یک قطارشهری را به‌صورت کامل نداده‌ایم»، خاطرنشان کرد: خط دو قطارشهری هم که تا میدان شهدا افتتاح شد اشکالات جزئی دارد، با این وجود تلاش می‌کنیم ابتدای سال آینده با تکمیل ایستگاه‌های سعدی و شریعتی خط دو را به خط یک متصل کنیم.
شهردار مشهد افزود: خط سه قطارشهری خط مهمی است و برنامه داریم از ترمینال به خط دو در میدان شهدا متصل شود. احداث این خط قطارشهری حدود 6000 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و آقای نوبخت- سخنگوی دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه- هم قول داده‌اند که در تأمین منابع مالی آن به ما کمک کنند.
مردم از هزینه الیت ناراضی نیستند
وی با اشاره به «الیت» و داستان پر غصه آن برای شهروندان، عنوان کرد: به گمان من مردم از هزینه الیت نالان نیستند و هزینه آن در زندگی مردم تأثیر ندارد، بلکه از نحوه برخورد مأموران الیت ناراحت هستند. بنابراین حدود یک ماه است که دوستان ما در حوزه فناوری شهرداری به دنبال راهکاری هستند که مردم خودشان هزینه‌ الیت را پرداخت کنند و ما به مردم اعتماد داریم.
تقی‌زاده خامسی با بیان اینکه «مشهد از نظر اتوبوس کمبودی ندارد»، گفت: اما عمر ناوگان اتوبوس‌رانی ما بالاست و بر این اساس ظرف یک ماه آینده تعداد قابل توجهی اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوسرانی مشهد افزوده خواهد شد که جانبازان و معلولان هم می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. همچنین به دنبال خرید اتوبوس‌های گازسوز و برقی هستیم که مذاکرات آن درحال انجام است.
وی با اشاره به موضوع احداث خط سه بی‌آرتی که با اعتراض برخی از کسبه همراه بوده، بیان کرد: مشهد سه خط مصوب بی‌آرتی دارد که در احداث آن‌ها سال 94 تصویب شده است. اخیراً خط سه از حرم مطهر اجرا شده که تا میدان استقلال ادامه پیدا می‌کند. از کسبه خواهش می‌کنم به جان انسان‌ها توجه کنند چراکه مشهد شهر دوم آلوده در کشور است.
شهردار مشهد ادامه داد: با وجود اینکه خط سه بی‌آرتی حدود دو هفته است که راه افتاده، در حال حاضر حدود 100 هزار نفر از این خط استفاده می‌کنند و با استفاده از آن مسیر 40 دقیقه‌ای به 10 دقیقه کاهش پیدا می‌کند.
بافت قدیمی مشهد کاملاً منهدم شده است
وی با اشاره به طرح نوسازی بافت فرسوده اطراف حرم مطهر، تصریح کرد: صحبت درباره طرح نوسازی اطراف حرم نیاز به یک برنامه مفصل دارد و باید مردم در جریان آن قرار بگیرند. تخریب بافت قدیمی مشهد پیش از انقلاب شروع شد و در طی این سال‌ها بافت قدیمی شهر کاملاً منهدم شده ‌است.
تقی‌زاده خامسی افزود: بازسازی بافت فرسوده اطراف حرم مطهر در طول 22 سال از آغاز تنها 44 درصد پیشرفت داشته است و اگر به همین نحو پیش برود باید 22 سال دیگر تا تکمیل آن صبر کرد. اخیراً در مورد بافت اطراف حرم جلسات خوبی آقای رئیسی- تولیت آستان قدس رضوی- تشکیل شد و از نظرات متخصصین شهر نیز استفاده شد.
وی با بیان اینکه «مشهد تا دو سال پیش طرح جامع نداشت»، خاطرنشان کرد: در یکی دو آینده از طرح جامع مشهد رونمایی خواهم کرده و طرح تفصیلی نیز را اعلام خواهیم کرد.
شهردار مشهد بیان کرد: در اطراف حرم مطهر به 18 پارکینگ بزرگ نیاز داریم و بر این اساس در نظر داریم در مقابل پارکینگ‌سازی در این مناطق امتیازاتی ارائه دهیم که به زودی اعلام خواهد شد.
برای زلزله آماده نیستم
وی با بیان اینکه «در شهرداری مشهد برای زلزله آماده نیستیم»، اظهار کرد: ما آماده بعد از زلزله هستیم، اما باید روی پیشگیری نیز کار کنیم. نگرانی من روستاهای اطراف مشهد هستند چراکه در ساختمان‌های شهر موارد زلزله دیده شده، اما در حاشیه شهر وضعیت اسف‌بار است و باید فکری به‌حال آن کرد.
تقی‌زاده خامسی اضافه کرد: نامه‌ای برای رییس سازمان «جایکا» که یک سازمان شناخته شده در حوزه زلزله است نوشتم و امیدوارم تیم آن‌ها به‌زودی به مشهد آمده و نقاط آسیب‌زای شهر در مقابل زلزله احتمالی را معرفی کنند.
وی با اشاره به وضعیت مالی شهرداری مشهد، یادآور شد: من واقعاً اکراه دارم راجع به گذشته حرف بزنم، اما به دلیل اینکه شهروندان باید مطلع باشند می‌گویم؛ در حال حاضر شهرداری 5000 میلیارد تومان به بانک‌ها و 1100 میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار است. همچنین بخشی هم زمین‌هایی است که از مردم گرفته شده و پول آن پرداخت نشده است.
از پیمانکاران عذرخواهی می‌کنم
شهردار مشهد افزود: من از پیمانکاران شهرداری عذرخواهی می‌کنم. 1100 میلیارد تومان به آن‌ها بدهی داریم و مدت زیادی است به‌دلیل نبود نقدینگی، وجوه آن‌ها پرداخت نشده است که به‌تدریج طلب آن‌ها پرداخت خواهد شد.
هیچ راهی جز احداث کمربند جنوبی نداریم
وی در واکنش به اعتراض مردم و سازمان‌های مردم‌نهاد به احداث کمربند جنوبی مشهد، تصریح کرد: من به اعتراض سمن‌ها در خصوص این پروژه احترام می‌گذارم، اما کمربند جنوبی شهر جزو طرح تفصیلی مشهد است و هیچ راهی جز کشیدن این راه نداریم. با این وجود ما به مسائل محیط زیستی احترام می‌گذارم و بر این اساس برای بررسی موضوع جلسه‌ای با سمن‌ها خواهیم گذاشت.
تقی‌زاده خامسی گفت: اگر مجلس و دولت اجازه دهند به سمت عوارض محلی پیش می‌رویم. سالانه بیش از 20 میلیون زائر به مشهد می‌آید که از نظر اقتصادی برای کسبه خوب است، اما برای شهرداری نه. تلاش می‌کنیم که از مالیاتی که در قالب ارزش افزوده از شهر مشهد گرفته می‌شود به حمل‌ونقل شهری اختصاص یابد. بیش‌ترین هزینه ما در حمل‌ونقل است. و ما از نظر نقدینگی بسیار مشکل داریم.
وی همچنین در خصوص آخرین وضعیت جابه‌جایی پادگان لشکر77، بیان کرد: پیش از این مذاکراتی با شهرداری داشتند که در محل آن ساختمان‌سازی شود و من آن را متوقف کردم و گفتم باغ نباید خراب شود و باید پادگان ٧٧ را به عنوان ذخیره فضای سبز مشهد به ما بدهند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/27060/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

(تصاویر) احیای سنت گلاب گیری حرم رضوی در باغ دولت‌آباد یزد

چرا شعر نوجوان مورد توجه نیست؟

«کولبری» نه شغل است و نه شریف/ مردم از ناچاری بار بر دوش می‌گیرند

داورزن خراسان رضوی هزار و 700 نفر شتر دارد

20 هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد

254 معتاد متجاهر در مشهد جمع آوری شدند

خراسان رضوی بیش از 9 هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد

سه هزار قطعه زمین در بخش احمدآباد مشهد به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت

مردم خراسان رضوی سال گذشته 136 میلیون کیلووات برق بیشتری مصرف کردند

بسته‌های ویژه مادران باردار به 825 هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد

بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی

ماجرایی تازه برای خریداران طلا؛ مالیات جدید در راه است؟

مقایسه تعرفه اینترنت ثابت اپراتورها

ویدئوی دیگری از باران‌های رگباری امروز بیرجند

راه‌ها در خراسان جنوبی باز شده، اما همچنان ناایمن هستند

ببینید | درخواست فوری شهردار حاجی‌آباد از مردم؛ اوضاع خراب است!

فیلم | جاده شهداد - نهبندان مسدود است

ببینید | درخواست فوری شهردار حاجی‌آباد پس از وقوع سیل؛ اوضاع خراب است!

بیمارستان رضوی مشهد: تکذیب فروش اسناد حاوی اطلاعات بیماران به عنوان کاغذ باطله

اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها ضرورت دارد

(ویدئو) زورخانه پهلوان رستم؛ بنایی کهن در تاریخ شهر مشهد

شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود

حذف تکراری پرسپولیس مقابل گربه سیاه در اراک/ پرسپولیس دو بار بازی برده را از دست داد

پنجه آلومینیوم بر صورت قرمزها / پرسپولیس دو بار بازی برده را از دست داد

کشف بیش از 20 هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز دوغارون

ضرورت اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 8 اردیبهشت 1403

آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی

علم‌الهدی: می‌خواهید به بهانه پر کردن سبد جمعیت انقلابی، همان کسانی را هم که انقلابی هستند از خود برنجانید؟

67 درصد از زوجین جوان مشهدی باور دارند که همسرشان باید ذهن آن‌ها را بخواند

ین ژاپن باز هم سقوط کرد

هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید

نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است

خون شریک 2 + فیلم

واگذاری زمین به 177 خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی

بانک مرکزی: کاهش نرخ رشد 12 ماهه نقدینگی تداوم دارد

آزمون دوباره از 135 کنکوری جامانده «زیرکوه»!

امدادرسانی ارتش به دانش آموزان کنکوری در سیلاب

دستگیری سارق گاردریل‌های جاده‌ای در شیروان

دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه

این بار کسی جیمی‌جامپ را بغل نکرد | دستگیری جیمی جامپ در بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک

رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی

فرونشست عمیق زمین در یکی از خیابان‌های مشهد

جشنواره‌ای با عطر و بوی گل محمدی

پیش بینی بارش‌های رگباری در سطح شهرستان بردسکن تا پایان هفته

(ویدئو) ثبت رقص و حرکات پروتئین-لیپید برای اولین بار

استفاده از کولر گازی چه میزان قبض برق را افزایش می‌دهد؟

سارق گاردریل‌های جاده‌ای در شیروان دستگیر شد

فرونشست عمیق زمین در تقاطع کلاهدوز و قاضی طباطبایی(7 اردیبهشت 1403)

فرونشست عمیق زمین در تقاطع خیابان کلاهدوز و قاضی طباطبایی مشهد