پیام خراسان

آخرين مطالب

معاون استاندار خراسان رضوی: اطلاع رسانی باید سرمایه اجتماعی را حفظ و اعتماد جامعه را جلب کند فرهنگي

  بزرگنمايي:

خراسان آنلاین - مشهد- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی اطلاع رسانی رسانه ای را نورافکنی توصیف کرد که می بایست خوبیها و بدیها را در کنار هم نشان دهند تا سرمایه اجتماعی را حفظ نموده و اعتماد جامعه را جلب کند.
سید جواد حسینی روز دوشنبه در نشست اعضای کمیته امور رسانه ای و مطبوعات شورای اطلاع رسانی خراسان رضوی افزود: نباید انحصار رسانه ای در خراسان رضوی وجود داشته باشد. خط مشی رسانه ای استان باید بگونه ای باشد که نقاط قوت و نقاط ضعف عملکرد دستگاههای اجرایی در یک سطح بیان شوند.
وی ادامه داد: اینکه تنها رسانه ها به نقد عملکرد دستگاههای اجرایی و برجسته کردن کاستیها پرداخته و از بیان اقدامات مثبت و فعالیتهایی که برای بهبود شرایط در بخشهای مختلف انجام شده خودداری کنند یا کمتر به آن بپردازند مطلوب نیست.
معاون استاندار خراسان رضوی گفت: برجسته کردن نداشته ها و نادیده گرفتن داشته های یک جامعه توسط رسانه ها باعث هدررفت سرمایه ها و آسیب رساندن به اعتماد جامعه می شود و بعضا اعتماد جامعه را از حوزه رسمی به غیررسمی سوق می دهد. سیاست اطلاع رسانی و خط مشی رسانه ها در خراسان رضوی مشخص نیست و از انسجام و نظام معین تبعیت نمی کند.
وی افزود: باید خط مشی رسانه ای استان و راهبرد رسانه ها در اطلاع رسانی مشخص باشد و این مهم یکی از اصلی ترین اهداف شورای اطلاع رسانی است. همه امکانات دستگاههای اجرایی برای برگزاری نشستها و بازدیدها در اختیار شورای اطلاع رسانی خراسان رضوی و رسانه های مرتبط با آن است و در این حوزه مشکلات صنفی اهالی رسانه قابل بحث و رسیدگی خواهد بود.
حسینی ادامه داد: مشهد محل آمد و رفت بسیاری از وزرا و مدیران ارشد نظام، حضور بسیاری از دست اندرکاران حوزه های حساس و مهم کشوری و برگزاری همایشهای ملی و بین المللی است اما تاکنون برنامه ریزی منسجمی برای اطلاع رسانی هدفمند و موثر از این نوع برنامه ها انجام نشده است.
وی گفت: 300 روابط عمومی در دستگاههای اجرایی خراسان رضوی وجود دارند که می توان از ظرفیت آنها برای تقویت اطلاع رسانی در استان استفاده کرد. ایجاد صندلی خبری برای مدیران دستگاههای اجرایی به منظور بیان عملکردشان، از برگزاری شورای اداری برای استان موثرتر است لذا باید بگونه ای برنامه ریزی کرد که مدیران همه دستگاههای اجرایی موظف باشند در یک زمان خاص اطلاع رسانی از عملکرد خود را از طریق رسانه ها داشته باشند.
معاون استاندار خراسان رضوی افزود: برگزاری نشستهای مربوط به شورای اطلاع رسانی باید خروجی مناسبی داشته باشد که به این منظور هر یک اعضا می بایست یک طرح و برنامه عملیاتی برای تحقق اهداف شورا در این نشستها ارائه دهند.
وی ادامه داد: دولتها در طول تاریخ شرایط متفاوتی را پشت سر گذاشتند بطوری که در ابتدا آنها سیاسی بودند، بعد امنیتی، سپس اقتصادی و در نهایت دولتهای خدمتگزار شدند که هم اینک دولت جمهوری اسلامی دولت خدمتگزار است. یکی از آسیبهای دولتهای خدمتگزار این است که بیش از حد بزرگ شده و باید بخشی از امور خود را به مردم واگذار کند. به این معنا که این دولتها را باید کوچک و مردم را بزرگ کرد.
حسینی گفت: فقط دولت نیاز به سازماندهی برای انجام امور کشور ندارد بلکه مردم نیز نیاز به سازماندهی دارند. رویکرد دولت تدبیر و امید سازماندهی مردم در قالب تقویت و رشد سازمانهای مردم نهاد یا تشکلهای غیردولتی است. برای رشد و تقویت تشکلهای غیردولتی استان نظام نامه تعامل بخش دولت با بخش خصوصی تدوین شده و بر این اساس باید دستگاههای اجرایی وظایف قابل واگذاری خود را به بخش خصوصی اعلام کنند.
وی همچنین به برنامه ریزی برای برگزاری هفته های فرهنگی شهرستانها در شاندیز اشاره و بیان کرد: هدف از برگزاری این هفته های فرهنگی برای 28 شهرستان تقویت هویتهای فرهنگی و همگرایی بین استان است. در این زمینه رسانه ها با یک برنامه ریزی مناسب می توانند بهترین یاریگر برای متولیان این برنامه ها و رسیدن به اهداف کلی آن باشند.
دبیر شورای اطلاع رسانی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: تشکیل شورای اطلاع رسانی استان ابلاغیه وزارت کشور در سال 1388 است. از آنجا که بحث خبر و اطلاع رسانی برای خراسان رضوی حائز اهمیت می باشد این شورا با صلاحدید معاون سیاسی استاندار تشکیل شد.
امیر پورمهدی افزود: شورای اطلاع رسانی متشکل از هفت کمیته شامل کمیته شورای اطلاع رسانی، کمیته تدوین و تولید محتوا، کمیته فضای مجازی، کمیته گفت و گوی دولت و مردم، کمیته رسانه ها و مطبوعات، کمیته اقتصاد مقاومتی، کمیته رسانه ای امنیت داخلی می باشد.
وی ادامه داد: این کمیته ها موضوعات مرتبط با اطلاع رسانی را با حضور اعضا مطرح می کنند و آسیبهایی که در حوزه خبر و اطلاع رسانی توسط دستگاههای اجرایی وجود دارد بررسی می شود و در قالب یک پروتکل به شورای اطلاع رسانی انتقال می دهند تا با حضور معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی مورد بررسی قرار گیرد.
دبیر کمیته امور رسانه ای و مطبوعات شورای اطلاع رسانی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: هدف کلی این شورا هدفمند کردن تولیدات رسانه ای است که این کمیته نیز در پی اتخاذ شیوه های مطلوب برای تحقق این مهم می باشد.
شاهین فرشاد افزود: تلاش خواهیم کرد تا رسانه ها در عرصه های مختلف نقش کلیدی و تاثیرگذار ایفا کنند و با توجه به اهمیت و نقش موثر رسانه ها بتوان جامعه ای پیشرو داشت.
خانه مطبوعات خراسان رضوی 700 نفر عضو دارد. علاوه بر چاپ 226 نشریه، 12 نمایندگی خبرگزاریهای داخلی و خارجی و 17 سرپرستی روزنامه های ملی در خراسان رضوی و مشهد فعالیت دارند. در این چارچوب دو هزار خبرنگار فعال در سطح در رسانه ها اشتغال دارند که 600 نفر آنها در سامانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت نام کرده و 150 نفر نیز از حمایت بیمه آن وزارتخانه بهره مند هستند.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/27355/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

راهپیمایی ضدصهیونیستی مردم مشهد

راهپیمایی مردم خراسان جنوبی در حمایت از عملیات تنبیهی وعده صادق + تصاویر

«وعده صادق» عملیات مشروع و به موقع رزمندگان در برابر اسراییل

عملیات وعده صادق، شکست دنیای استکبار بود

وعده صادق، شکست دنیای استکبار

un12، داستان رنج کرد‌ها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت

کتابخانه سیار و تلفنی آستان قدس رضوی؛ امیدبخش کتابدوستان کشور

همایش پیاده روی خانوادگی در شهرستان تربت جام برگزار شد

قتل خونین پسر تهرانی در درگیری خیابانی/ دوست مقتول بازداشت شد

شرایط جوی نسبتا پایدار و یکنواخت در خراسان جنوبی

آغاز طرح تکمیلی ایمن‌سازی فلج اطفال در نیشابور

اگر رژیم صهیونیستی دست از پا خطا کند، این بار سخت‌تر تنبیه می‌شود

رژیم صهیونیستی بداند اگر دست از پا خطا کند این بار سخت‌تر و کوبنده‌تر

الجزایر: پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

رژیم صهیونیستی دست از پا خطا کند، این بار سخت‌تر تنبیه می‌شود

پلمب 3 سالن زیبایی در مشهد (31 فروردین 1403)

وزش باد در خراسان رضوی شدت می‌گیرد

تاکید بر انجام 53 طرح اقتصادی هدف در خراسان رضوی تا پایان دولت

زمین لرزه در روداب سبزوار/زلزله خسارتی نداشت

بیمه زنان خانه‌دار برای نخستین بار در دولت سیزدهم عملیاتی شد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

بیش از 25 هزار کارت معاینه فنی ویژه وسایل نقلیه سنگین صادر شد

شهروندان مصرف آب را مدیریت کنند

راز پیروزی حیرت‌انگیز رئال در جهنم اتحاد

داستان جالب زباله گردی که پاکبان شهرداری شد | رمز و راز مافیایی که با زباله های تهران میلیاردر شدند

برگزاری اولین جشنواره گل و گلاب شهرستان بردسکن در روستای باب الحکم

اعزام گروههای ارزیاب از جمعیت هلال احمر به محل زلزله در روداب سبزوار

برگزاری پویش قرانی نوگل من در جغتای

هشدار آب‌وفاضلاب خراسان شمالی درخصوص استفاده غیرشرب از آب

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

مسابقات قهرمانی نونهالان خراسان جنوبی در قاینات آغاز شد

صدور 25500 کارت معاینه فنی ویژه وسایل نقلیه سنگین در خراسان جنوبی

هویت رژیم جعلی صهیونیست به جهان نشان داده شده است

هنر پنالتی زدن: راز پیروزی حیرت‌انگیز رئال در اتحاد

کیفیت هوای مشهد ناسالم شد

جنگل‌زدایی وسیع با جاده‌سازی‌های غیرقانونی

نجات بانوی طبیعت گرد مصدوم در ارتفاعات روستایی تربت حیدریه

گزارش ارزیابی زمین لرزه شهر روداب سبزوار و روستاهای تابعه

پیشگیری از قاچاق کالا‌های سلامت محور و عملیات هوایی برای نجات بیمار در نیشابور

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی این بار در شهرستان رودبار

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

آغاز مسابقات قهرمانی نونهالان خراسان جنوبی، انتخابیه کشوری در قاینات

کسب مهارت 20 هزار و 720 نفر در خراسان شمالی

آموزش کمک‌های اولیه نجات به بیش از 400 نفر از شهروندان و دانش آموزان نیشابوری

پیش بینی وزش باد در خراسان رضوی

زلزله «روداب» سبزوار خسارتی نداشت

219 انشعاب غیر مجاز آب در خواف شناسایی شد

واکنش ایلان ماسک به حمله اسرائیل به ایران/ به سمت هم‌موشک پرتاب نکنیم!

آغاز از سرگیری آسفالت محلات بجنورد