پیام خراسان

آخرين مطالب

رئیس دانشگاه کوثر بجنورد خبر داد:

ارسال 190 مقاله علمی به همایش ملی مقاومت دانشگاه کوثر بجنورد علمي

  بزرگنمايي:

خراسان آنلاین - رئیس دانشگاه کوثر بجنورد با بیان اینکه مرکز خراسان شمالی 6 و 7 دی ماه میزبان همایش ملی مقاومت است، گفت: تا کنون 190 مقاله علمی با محوریت یادواره شهدای دانشجو به دبیرخانه ارسال شده است.
به گزارش ایسنا منطقه خراسان شمالی، دکتر محمدعلی رباط جزی صبح امروز در نشست خبری با بیان اینکه علاقمندان تا فرداشب فرصت بارگزاری مقالات خود در سایت همایش ملی مقاومت را دارند، اظهار کرد: پیش بینی می شود که تعداد آثار از 200 مقاله بیشتر شود.
وی با اشاره به اینکه حدود 40 مقاله یعنی 30 درصد آثار از خراسان شمالی، چند مقاله از کشورهای عراق، سوریه، الجزایر، مراکش و بقیه از سایر استان های کشور ارسال شده است، استقبال پژوهشگران از این همایش را بسیار خوب توصیف کرد و ادامه داد: این همایش در دو محور خاص و عام برگزار می شود.
وی گستره ی ادبیات پایداری، انعکاس مضامین دینی در ادبیات مقاومت، نقد و آسیب شناسی ادبیات مقاومت، ادبیات مقاومت و هنر، زنان و ادبیات مقاومت، ادبیات تطبیقی و تاثیر آن در پویایی ادبیات پایداری، نقش ادبیات عرب در ادبیات مقاومت ایران، مولفه های اخلاق پایداری در ادبیات فارسی و عربی، جایگاه مدافعان حریم و حرم در اشاعه فرهنگ مقاومت و پایداری، دانشگاه و ادبیات مقاومت، ادبیات مقاومت در حوزه جنگ نرم، جلوه های ادبیات مقاومت در ادبیات کودک و نوجوان، جایگاه ادبیات مقاومت در فرهنگ و تمدن اسلامی و سایر را از محورهای عام همایش ذکر کرد.
رئیس دانشگاه کوثر بجنورد اضافه کرد: بررسی جلوه های مقاومت در شعر شاعران خراسان شمالی، بررسی مولفه های پایداری در آثار ادبی خراسان شمالی، نقد و تحلیل اقتباس های ادبی از زندگی فرماندهان و شهدای شاخص این استان، نقش بسیج در حمایت از آثار ادیبان استان در حوزه ادبیات مقاومت، نقش دانشگاه های خراسان شمالی در اشاعه ادبیات مقاومت و نقش شهدای دانشجوی خراسان شمالی در ادبیات مقاومت، از محورهای ویژه این همایش است.
رباط جزی یکی از امتیازات ویژه برای مقاله نویسان برتر را پذیرفتن آثار در رده مقالات برتر جهان اسلام با عنوان ISC ذکر کرد و گفت: چاپ 10 مقاله برتر در مجلات علمی معتبر و ارائه جوایز نفیس از دیگر امتیازات پش بینی شده برای برترین های همایش ملی مقاومت است.
وی هدف از برگزار این همایش را بزرگداشت یاد و خاطره شهدای دانشجوی خراسان شمالی در محور مقاومت و پایداری توصیف کرد.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه کوثر خراسان شمالی به عنوان نگین دانشگاه های تک جنسیتی شرق کشور، با برپایی این همایش علمی در سطح ملی خدمت بزرگی به ستاد کنگره شهدای دانشجوی دوره دفاع مقدس کرده است، تفکر و جنبش فکری ارزشی در مقابل استکبار با محوریت اقتصاد مقاومتی را از دیگر موضوعات این جشنواره ذکر کرد.
این مسئول برگزاری شب شعر و دعوت از شاعران برجسته کشوری از جمله دکتر بیابانکی و مظفری از شاعران عرصه شعر مقاومت، ارائه مقالات به سه زبان عربی، انگلیسی و فارسی، دعوت از مسئولین استانی و مرتضی سرهنگ فعال عرصه حوزه هنری به عنوان میهمان ویژه را از برنامه های همایش ملی مقاومت در مورخه 6 و هفتم دی ماه دانست.
رباط جزی یادآور شد: علاقمندان به مقاله نویسی تا فرداشب 20 آذرماه برای ارائه مقالات خود به دبیرخانه همایش فرصت دارند.
تحصیل بیش از 2500 دانشجوی خواهر در دانشگاه کوثر بجنورد
رئیس دانشگاه کوثر بجنورد در ادامه سخنان خود به ارائه آمار و عملکرد این دانشگاه پرداخت و با اشاره به اینکه فعالیت دانشگاه از سال 91 با 172 دانشجو در هفت کد رشته آغاز شد، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از دو هزار و 500 دانشجوی خواهر در دانشگاه کوثر مشغول به تحصیل هستند.
رباط جزی با بیان اینکه دانشجویان در سه دانشکده علوم انسانی، علوم پایه و دانشکده فنی مهندسی در 19 رشته تحصیل می کنند، از آغاز پذیرش 12 دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد مهر سال تحصیلی جاری در رشته ادبیات عرب خبر داد.
وی در مورد پیشرفت فیزیکی دانشگاه کوثر واقع در سایت اداری ارکان نیز توضیح داد: عملیات اجرایی پروژه آموزشی 19 مهر از سال 93 آغاز و اکنون 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی با بیان اینکه مساحت 8 هزار متر مربع زیربنای آموزشی و 400 متر فضای رفاهی در این مکان پیش بینی شده است، تصریح کرد: 35 میلیارد ریال اعتبار از محل سفر مقام معظم رهبری تخصیص یافت.
این مسئول اضافه کرد: برای تکمیل پروژه 19 مهر دانشگاه کوثر، 50 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
رباط جزی در خصوص توجیه اقتصادی دانشگاه برای ادامه حیات با توجه به روند کاهش جمعیت دانشجو، خاطرنشان کرد: دانشگاه کوثر نگاهی کیفی به آموزش داشته و بر روی نرم افزار آموزش عالی سرمایه گذاری می کند.
وی با بیان اینکه وجود 43 عضو هیئت علمی در این دانشگاه و جذب 16 نفر در آینده ای نزدیک دلیل بر این ادعاست، افزود: اقبال بسیاری از خانواده ها برای تحصیل فرزندان خود در دانشگاه های تک جنسیتی در فضایی همراه با آرامش نیز از دیگر دلایل توسعه فعالیت های این مرکز آموزشی است.
وی با تاکید بر روند کیفی سازی در ارائه خدمات و آموزش های دانشگاهی یادآور شد: امروز کشور ژاپن 170 دانشگاه، انگلیس 24 دانشگاه، آمریکاه 50 و ایران هشت دانشگاه ویژه دختران دارد که کشورهای منطقه از جمله پاکستان و کشورهای حوزه خلیج فارس نیز به دنبال توسعه فضای آموزشی بر پایه تک جنسیت هستند.
رئیس دانشگاه کوثر بجنورد یادآور شد: تلاش بر این است با روند ارتقای سطح آموزش، جذب دانشجو از سایر کشورهای همسایه در رشته های علوم اسلامی آغاز شود چرا که دانشگاه کوثر بعد از دانشگاه الزهرا کارنامه خوبی از فعالیت درخشان خود ارائه داده است.
رباط جزی در خصوص وضعیت خوابگاه های دانشجویی دانشگاه کوثر نیز گفت: با احداث دو خوابگاه نیمه خصوصی و نیمه دولتی، 400 دانشجو اسکان یافتند که با رایزنی با صندوق رفاه دانشجویان، مبلغ شهریه این خوابگاه ها از 15 میلیون ریال به 9 میلیون ریال کاهش یافت.
وی با بیان اینکه دانشگاه کوثر در سطح دوم علمی بعد از دانشگاه الزهرا قرار دارد، اظهار امیدواری کرد که این دانشگاه به عنوان قطب علمی شرق کشور مطرح شود.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/29133/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سیلاب جاده تربت جام - صالح آباد در خراسان رضوی را مسدود کرد

شهردار مشهد: سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

نهاد‌های اقتصادی نباید سرمایه گذار را دغدغه‌مند کنند

بازیگری پوتین، 2 عمارت و مسافران تایلند

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

بازسازی صحنه جنایت در شب نشینی مستانه!

بیش از 10 برنامه فرهنگی ورزشی در خلیل آباد اجرا می‌شود

رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد

یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد

واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه

تقویت خطوط اتوبوس عبوری از محل‌های برگزاری آزمون سراسری در مشهد

«قیمت دلار» برای اولین بار به 44 هزار تومان رسید!

بزرگداشت روشنفکری که متفاوت بود

کشف یک راه جدید برای از بین بردن بوی زیر بغل

اتخاذ تمهیدات امنیتی و انتظامی برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران

رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت

وقوع بارش‌های سیل‌آسا در بسیاری از نقاط کشور/ بارش‌ها در تهران تشدید می‌شود

کشف جسد مردی در بیرجند

بارش باران در خراسان جنوبی سیلاب به راه انداخت + فیلم

عملیات وعده صادق تکرار ناکامی استکبار در صحرای طبس بود

مدد الهی نظامیان متجاوز آمریکا را در طبس زمین‌گیر کرد

یک کشته و شش مجروح در جاده آغمزار به راز

لزوم تکمیل دیوار ساحلی منطقه جوادیه بجنورد تا پائیز+فیلم

استطاعت ٩٨ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد

مشاهده گله گوزن قرمز در جنگل‌های هیرکانی لنگرود (فیلم)

پایان کار متهم به کلاهبرداری در بردسکن

تکمیل راه آهن خواف هرات

2 مصدوم در تصادف جاده خاکی انابد بردسکن به روستای حسین آباد

سانحه رانندگی با یک کشته در محور بجستان - بردسکن

خسارت میلیاردی آتش در مغازه لوازم‌خانگی

اصلاح 13 کیلومتر از خط انتقال آب شهرستان گناباد

پرورش شتر؛ ظرفیت مغفول مانده در داورزن است

1500 هکتار کشتزارِ داورزن زیر کشت محصولات جالیزی رفت

دستگیری سارقان وسایل منزل در نیشابور

خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد

واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه/آتش سوزی موجب مسدود شدن جاده شد

سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود

استفاده از گونه‌های گیاهی خشک منظر در فضای سبز مشهد

مصرف فست فود در دوران نوجوانی حافظه را برای همیشه مختل می‌کند!

شهرداری تهران به دنبال ارائه کیفی خدمات در نمایشگاه کتاب است

8 اردیبهشت، آخرین مهلت ثبت‌نام حضور در بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران

متهم شدن 7 تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان

پیش بینی برداشت بیش از 700 تن گل محمدی در خراسان جنوبی

گلچینی از گل و گیاه 5 استان کشور در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند

خواسته بافندگان فرش دستباف: بی گره‌ها و ربات باف‌ها هویت‌دار شوند

افتتاح کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد

تجهیز 53 درصد چاههای صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند

تجهیز 53 درصد چاه های صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند