افزایش بهای نقدی وسائل نقلیه عمومی با هدف گسترش فرهنگ استفاده از «مشهد کارت»
اجتماعي
بزرگنمايي:
خراسان آنلاین - رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهدمقدس از افزایش بهای نقدی وسائل نقلیه عمومی با هدف گسترش فرهنگ استفاده از «مشهد کارت» خبر داد.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، مجتبی بهاروند رئیس در گفتگو با خبرنگار ما به تشریح مسائل پیرامون افزایش قیمت نقدی بهای استفاده از حمل و نقل عمومی شهر پرداخت و اظهارکرد: هدف شهرداری از ارائه این طرح تشویق شهروندان به استفاده از «مشهدکارت» برای پرداخت بهای وسائل نقلیه عمومی است.
وی با بیان اینکه عدم پرداخت بهای اتوبوس به صورت الکترونیکی سبب ایجاد مشکلات پولی برای شهرداری میشود و آمار دقیقی نیز در این زمینه بدست نمیآید، گفت: این مشکلات باعث میشود تا در جذب یارانه دریافتی از سوی دولت نیز دچار مشکل شویم.
بهاروند در ادامه افزود: مادامی که تفاوت میزان بهای پرداختی شهروندان به صورت الکترونیک و نقدی کم و ناچیز باشد، شهروندان به استفاده از کارت شهروندی مجاب نمیشوند؛ یکی از مسائلی که سبب اجبار شهروندان میشود، اختلاف قیمت میان این دو است.
وی با بیان اینکه پرداخت هوشمند راحت تر از پرداخت نقدی بوده و با تحقق آن آمارهای دقیق تری در این زمینه به دست میآید، افزود: در نتیجه این اقدامات موجب خواهد شد تا یارانه دولت را طبق آن آمارها دریافت نماییم.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس خاطرنشان کرد: این افزایش قیمت، تاثیری برای افرادی که از کارت شهروندی استفاده میکنند، تغییری ایجاد نمیکند؛ این طرح مقدمه ای برای گسترش فرهنگ پرداخت بهای الکترونیکی توسط شهروندان است.
بهاروند از رویکرد حمایتی شورای پنجم برای گسترش فرهنگ استفاده از وسائل نقلیه عمومی خبرداد و تصریح کرد: در سال 96 هیچ برنامهای برای افزایش بهای اتوبوس و مترو نداریم؛ متاسفانه وضعیت مالی شهرداری در شرایط مناسبی قرار ندارد و گرنه به دنبال این بودیم که امتیازاتی از نظر مالی برای شهروندان بدهیم تا استفاده از وسایل نقلیه پررنگ تر شود.
وی در ادامه افزود: دنیا به سمت هوشمندسازی کسب و کارها حرکت میکند؛ وقتی شهروند مشهدکارت داشته باشد، دلیلی وجود ندارد که قیمت بیشتری بدهد، این امر باید تبدیل به یک فرهنگ شود و یکی از راه های گسترش این فرهنگ اجبار شهروندان به واسطه پرداخت هزینه بیشتر است.
بهاروند با بیان اینکه بیش از 60 درصد خودروهای سطح شهر به صورت تک سرنشین تردد میکنند، اظهارکرد: سیاست های مالی کشورهای دیگر به گونه ای است که عوارض بسیاری را برای بنزین اعمال میکنند تا شهروندان خود را به استفاده از وسایل نقلیه عمومی دعوت نمایند.
وی افزود: در هیچ کجای دنیا برای بهره برداری از سرمایه های ملی یارانهای داده نمیشود تا موجب ترافیک، آلودگی و بروز مشکلات و بیماری برای شهروندان شود؛ این در حالی است که برای بنزین و سوخت که سرمایه ملی ماست یارانه میدهیم تا موجب ایجاد ترافیک در شهرها شود.
انتهای پیام
-
يکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۵:۰۲:۱۴ PM
-
۲۶ بازديد
-
ایسنا - اجتماعی - خراسان رضوی
-
پیام خراسان
لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/29200/