پیام خراسان

آخرين مطالب

نماینده مردم بیرجند در مجلس:

عملکرد دولت در اجرای طرح های انتقال آب قابل قبول نیست سياسي

  بزرگنمايي:

خراسان آنلاین - بیرجند- نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: عملکرد دولت در اجرای طرح های انتقال آب قابل قبول نیست و ما در این زمینه سرعت کاری را شاهد نیستیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدباقر عبادی در گفت‌وگو با مهر با بیان اینکه در کشور مدیریت آب بسیار ضعیف است، اظهار داشت: هدر رفت آب در کشور بسیار بالا بوده و لوله‌های فرسوده زیادی وجود دارد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 500 روستای استان با تانکر آبرسانی می‌شود، گفت: مبحث انتقال آب خیلی مهم است که در این زمینه از وزیر نیرو نیز گلایه زیادی داشتیم که آب دریای عمان باید تصفیه شود.
نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی افزود: وزارت نیرو در این راستا مطالعات زیادی انجام داده است که انتقال آب از دریای عمان به سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی مصوب شده اما عملکرد دولت در این زمینه قابل قبول نیست و ما در این زمینه سرعت کاری را شاهد نیستیم.
عبادی با بیان اینکه در این راستا دولت پیشنهاد داده که 30 درصد را بخش خصوصی بفروشد، گفت: بحث آب در دو بخش مورد توجه بوده که یکی انتقال و دیگری آب‌هایی است که هدر می‌رود.
وی ادامه داد: همچنین آب‌های رودخانه ای که در سفره‌های زیرزمینی رفت و آمد می‌کنند و به جاهای مختلف می‌روند باید مدیدیت شود.
وی افزود: طبق ارزیابی‌هایی که انجام شده در طبس و نهبندان از این آب‌ها زیاد است که به نام آب‌های ژرف و نسبتا شیرین کارهای مطالعاتی آن شروع شده و امید است به نتیجه مطلوبی برسیم.
نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی همچنین از اختصاص یک میلیارد و 500 میلیون دلار اعتبار برای اشتغال روستائیان با اولویت مناطق محروم خبر داد و گفت: این اعتبار برای ایجاد شغل در اختیار جوانان قرار می گیرد که باید نظارت ها برای منجر شدن اشتغال تشدید شود.
افزایش اعتبارات استان در بودجه 96
عبادی تصریح کرد: همچنین در بودجه 96؛ بودجه پیشنهادی دولت برای خراسان جنوبی 392 میلیارد تومان اعلام شده بود که به مجلس آمد و با پیگیری نمایندگان استان و افزایش 352 میلیارد تومانی این رقم به 744 میلیارد تومان رسید.
وی با اشاره به افزایش سه برابری مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در بودجه 96 بیان کرد: افزایش وام‌هایی که به مددجویان داده می‌شود نیز انجام شده و در حوزه اشتغال یک مددجوی کمیته امسال 50 میلیون تومان وام قرض الحسنه به آنها اختصاص می‌یابد.
وی وی با اشاره به اقدامات مجلسس در توسعه صنایع دستی گفت: فراکسیون فرش و صنایع دستی را تشکیل دادیم که ببینیم چه تسهیلاتی می‌توان برای آن در نظر گرفت.
صنایع دستی و گردشگری چشمه جوشان اشتغال در استان
عبادی با اشاره به وضعیت نامناسب بیکاری در کشور و استان گفت: طرح‌های بلند مدت برای بیکاری کم بوده و طرح ضربتی باید اجرا شود.
وی گفت: چشمه جوشان اشتغال در استان خراسان جنوبی با توجه به خشکسالی ها صنایع دستی و گردشگری است.
نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح حمایت از هنرمندان و استادکاران صنایع دستی در فراکسیون صنایع دستی به تصویب رسیده که هنوز آیین نامه اجرایی آن ابلاغ نشده است.
عبادی افزود: در صندوق حمایت از هنرمندان صنایع دستی بانک مرکزی مکلف شده با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی مسکن افراد فعال در حوزه صنایع دستی را تامین کند.
وی ادامه داد: مالیات بر ارزش افزوده در این بخش صفر شده که موجب می‌شود قیمت تمام شده کالا برای مصرف کننده کم شود و مردم رغبت بیشتری برای خرید داشته باشند.
وی تصریح کرد: همچنین دولت مکلف شده قالیبافان را زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دهد و بازارچه‌های مرزی نیز برای صادرات صنایع دستی وظیفه دارند که در این زمینه کمک کنند.
وی یادآور شد: همچنین دولت مکلف شده اقدامات لازم را انجام دهد که فضاهایی را برای عرضه محصولات صنایع دستی داشته باشند.
نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین در خصوص پروازها نیز کارهایی برای افزایش پروازها داشتیم که در حال حاضر پروازهای فرودگاه بیرجند بسیار قابل قبول است.
عبادی با اشاره به موضوع راه آهن گفت: راه آهن یک بحث بسیار مهمی بوده و در چند سال اخیر نیز برای آن پیگیری های زیادی انجام شده است.
وی تصریح کرد: از محل صندوق توسعه می‌توان برای احداث راه آهن کال شور- بیرجند- زاهدان استفاده کرد چرا که وام صندوق توسعه ارزی بوده و سود کمی دارد که در این راستا سرمایه گذار بخش خصوصی رغبت بیشتری دارد تا سرمایه‌گذاری کند .
وی با بیان اینکه راه آهن را از بودجه دولت نمی‌توان به اتمام رساند و باید حتما بخش خصوصی وارد کار شود، بیان کرد: بخش‌های خصوصی باید کنسرسیومی تشکیل دهند و از این وام استفاده کافی را ببرند که این مهم قدم مثبتی بود و چشم انداز خوبی خواهد داشت.
نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی به اجرای پروژه های دوبانده شدن محور بیرجند - قاین اشاره و بیان کرد: محور بیرجند - قاین تلفات زیادی می‌دهد چرا که در گذشته به این جاده بی مهری زیادی شده است.
وی عنوان کرد: در این پنج سال اخیر اقدامات برای رفع مشکلات این جاده آغاز شده و با پیگیری های متعدد در حال حاضر با سرعت بیشتری کار در حال انجام است.
وی با اشاره به اینکه امروز حتی یک متر از این جاده نیست که به مناقصه نرفته باشد و پیمانکار آن مشخص نباشد، گفت: شبانه روزی در این جاده کار می شود و اگر سرعت کم است به دلیل صعب العبور بودن این منطقه است اما در مجموع پیشرفت بسیار خوبی دارد و پیش بینی می‌شود تا سال97 عملیات دوبانده شدن این محور به اتمام برسد.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/29370/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ارسال 2200 تخته پتو از هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به مناطق سیل‌زده سیستا‌ن‌وبلوچستان

ارسال 2200 تخته پتو به مناطق سیل‌ زده سیستا‌ن‌ و بلوچستان

آغاز مسابقات کشتی قهرمانی نونهالان خراسان جنوبی، انتخابیه کشوری در قاینات

استقلال جان به‌لب، به‌صدر برگشت؛ فرار از 10دقیقه انتخاری / پنالتی جنجالی این‌بار به نفع آبی‌ها / بهترین خط دفاع در 2دقیقه دود شد!

طرح آرامش در نیشابور اجرا شد

خزعلی: بیمه زنان خانه‌دار برای نخستین بار در دولت سیزدهم عملیاتی شد

افزایش دمای هوا در خراسان رضوی تا دوشنبه

مسابقات منطقه‌ای کشتی باچوخه در جوین خراسان رضوی برگزار شد

دستگیری متهم به سرقت وسایل منزل و لوازم داخل خودرو در نیشابور

حریق انبار لوازم الکتریکی در بزرگراه پیامبر اعظم(ص) مشهد مهار شد

5 واحد صنفی متخلف در مشهد پلمب شد

راهپیمایی مردم نیشابور، سبزوار، بردسکن و درود

واکنش قطر به ناکامی شورای امنیت در تصویب قطعنامه عضویت فلسطین: روزی اندوه‌بار برای عدالت و شکستی برای تلاش‌های برقراری صلح در منطقه است

دستور مهم سردار سلامی به نیرو‌های سپاه

برخورد شدید 3 دستگاه پراید در جاده قدیم نیشابور

راهپیمایی حمایتی مردم گرمه از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم شهر تیتکانلو در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم فاروج در حمایت از رزمندگان سپاه اسلام

5 مصدوم در واژگونی پراید در شرق سبزوار

5 مصدوم در حادثه واژگونی خودروی پراید در شرق سبزوار

پلمب 5 واحد متخلف صنفی در مشهد

اطفاء حریق انبار لوازم الکتریکی در بزرگراه پیامبر اعظم(ص) با نجات یک مصدوم(31 فروردین 1403)

کشف اتفاقی استخوان بزرگترین موجود دریایی که 202 میلیون سال قبل وجود داشت/ ویدئو

راهپیمایی مردم شهر صفی‌آباد در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم جاجرم در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

دستور سردار سلامی به نیروهای سپاه برای امدادرسانی به سیل زندگان

ببینید | شعرخوانی آرزو سبزوار قهفرخی شرکت‌کنندهٔ برنامه سرزمین شعر در شب هشتم رقابت سرزمین شعر

اتحادیه اروپا برای نخستین‌بار چند شهرک‌نشین صهیونیست را تحریم کرد

برگزاری اولین جشنواره گل و گلاب بردسکن

واژگونی خودرو در شرق سبزوار پنج مصدوم داشت

پلمب پنج واحد صنفی متخلف در مشهد

عملیات "وعده صادق" نمایش قدرت نظامی ایران بود

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

بزرگداشت روز سعدی در رادیو صبا

دستور سرلشکر سلامی به یگان‌های امدادی سپاه برای کمک به سیل‌زدگان

آیت‌الله علم‌الهدی: سپاه در عملیات وعده صادق استکبار را ذلیل کرد

واژگونی پراید در محور سبزوار - نیشابور منجر به مصدومیت 5 نفر شد

دستور مهم سردار سلامی به نیروهای سپاه

راهپیمایی حمایت از اقدام تنبیهی سپاه در خراسان جنوبی

هوا تا 2 روز دیگر آرام است

حمایت نمازگزاران اهل سنت شهر اسدیه شهرستان دارالتقریب درمیان از عملیات تنبیهی وعده صادق

حمایت اهل سنت اسدیه از عملیات تنبیهی وعده صادق

راهپیمایی مردم بجنورد در حمایت از اقدام موشکی و مقتدرانه سپاه + فیلم

نگاهی به نقش موسیقی ایرانی در آوا‌ها و نوا‌های مذهبی

عملیات «وعده صادق» بسیار گسترده و اعجاب انگیز بود

نباید با بانوان در معابر برخورد شود

عملیات وعده صادق اقدامی مشروع، دفاعی و حکیمانه بود

راهپیمایی مردم بیرجند در حمایت از عملیات وعده صادق و مردم غزه+ فیلم و عکس

رژیم صهیونیستی پشتوانه تمامی فتنه‌ها است

خروش نمازگزاران خراسان شمالی در حمایت از عملیات وعده صادق