پیام خراسان

آخرين مطالب

رییس هیات دوچرخه‌سواری خراسان رضوی:

دانشور بین 10 دوچرخه‌سوار برتر دنیاست/ مشکی‌پوشان احترام دوچرخه‌سواری خراسان رضوی را نگه نداشت ورزشي

  بزرگنمايي:

خراسان آنلاین - مهدی روزبهانه معتقد است دانشور با توجه به رکوردهایش بین 10 دوچرخه‌سوار برتر دنیاست.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، مهدی روزبهانه در نشست خبری هیات دوچرخه‌سواری خراسان رضوی در اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی اظهار کرد: ابتدا باید درگذشت کوهنوردان خراسانی را در حادثه اشترانکوه تسلیت بگویم. اکبری، کوهنورد فقید خراسانی در بخش دوچرخه سواری کوهستان فعالیت می‌کرد. امیدوارم دیگر از این قبیل اتفاقات برای ورزش کشور رخ ندهد.
روزبهانه با اشاره به برگزاری مسابقات رنکینگ استانی افزود: ابتدای هر سال رقابت‌ها و تقویم ورزشی از سوی هیات به ورزشکاران اعلام می‌شود، مسابقات رنکینگ در چهار رده نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان بالای 45سال در بخش‌های سرعت، استقامت، تریال و کوهستان برگزار می‌شود. دو سال متوالی است که این رقابت‌ها را برگزار می‌کنیم که بازخورد خوبی در سطح قهرمانی و کیفی دوچرخه‌‎سواری استان داشته‌است.
رییس هیات دوچرخه‌‎سواری خراسان رضوی با اشاره به اینکه در مسابقات کشوری نیز خراسان رضوی نماینده دارد، تصریح کرد: در لیگ برتر یک تیم داریم که صاحب رتبه چهارم است، در لیگ دسته یک یک تیم داریم که در جایگاه دوم قرار دارد. همچنین در لیگ جوانان چهار تیم داریم که صاحب عناوین دوم و چهارم هستند. در لیگ کوهستان نیز حضور داریم که در رتبه هشتم قرار دارد. 
روزبهانه تصریح کرد: امسال10اعزام لیگ داشتیم که حاصل آن دریافت چهار مدال طلا، 11 نقره و 4 برنز بوده‌است. در مقطع نوجوانان در سطح کشور دوم هستیم، در مقطع جوانان در رشته استقامت جایگاه دوم و در بخش سرعت جایگاه سوم کشور را در اختیار داریم. در بخش بزرگسالان نیز دو سال متوالی است که در کشور اول هستیم، اما در کوهستان، هشتم هستیم.
وی در رابطه با دانشور، دوچرخه‌سوار ارزنده خراسانی خاطرنشان کرد: دانشور چهارم جهان است و در سال جاری چهار مدال آسیایی کسب کرد که سه تای آنها به مسابقات آسیایی ترکمنستان مربوط می‌شود. همچنین یک مدال وی در مسابقات کاپ آسیایی چین بود.
روزبهانه گفت: در سه مقطع اردوی تیم ملی تشکیل شد که در هر سه مقطع از خراسان رضوی نماینده داشتیم. در بخش جوانان بیش از 60درصد تیم ملی از دوچرخه‌سواران خراسان رضوی تشکیل شده‌است. در آخرین اردوی تیم ملی در تهران از 8 دوچرخه‌سوار، 4 تای آنها خراسانی بودند. 
رییس هیات دوچرخه‌سواری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در بخش بانوان 4نفر به مسابقات اعزام شدند که رضوان شریفیان نیز از خراسان در لیست ورزشکاران اعزامی است. همچنین مهم است که در رقابت های کشوری داور خراسانی داشته باشیم. خوشبختانه می‌توانم به جرات بگویم که در هیچ مسابقه کشوری نیست که داور خراسانی در آن حضور نداشته‌باشد . همیشه سه داور خراسانی مستقیما از طرف فدراسیون به مسابقات دعوت می‌شوند.
روزبهانه اظهار کرد: در تور آذربایجان یک نماینده داشتیم. همچنین میزبان اردوی یک ماهه تیم ملی در پیست ثامن بودیم که در کنار ملی‌پوشان، 20 دوچرخه‌سوار خراسانی زیر نظر سرمربی تیم ملی آموزش دیدند. 
روزبهانه با اشاره به برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا در مالزی افزود: امیدواریم در مسابقات قهرمانی آسیا که بهمن‌ماه امسال در مالزی برگزار می شود، نماینده داشته‌باشیم.
روزبهانه افزود: همچنین رونمایی از 20دوچرخه پیست که در کشور بی سابقه است را برگزار کردیم، تنها هیئت کشور هستیم که این تعداد دوچرخه پیست داریم. این دوچرخه ها در اختیار باشگاه‌های فعال استان است.
رییس هیات دوچرخه‌سواری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های هیات، تعمیر پیست‌ها است که مهمترین ابزار دوچرخه‌سواری محسوب می‌شود. اگر پیست مناسب داشته‌باشیم، می‌توانیم میزبانی لیگ و مسابقات کشوری را بگیریم. متاسفانه شانسی برای میزبانی از مسابقات قهرمانی آسیا و کاپ آسیایی نداریم، زیرا در این رقابت‌ها باید بانوان هم حضور داشته باشند و توجه به نوع پوشش و لباس دوچرخه سواران این شرایط فراهم نمی‌شود.
وی با اشاره به اهمیت توجه به دوچرخه‌سواری در سطح کلانشهرها گفت: در هلند دوچرخه نیز به عنوان یک وسیله نقلیه شناخته‌شده‌است. برخی مسائل از حیطه اختیارات هیات دوچرخه‌سواری خارج است، ما می‌توانیم همایش برگزار کنیم و با تشکیل کمپین مردم را با دوچرخه‌سواری بیشتر آشنا کنیم اما وقتی در سطح شهر لاینی برای دوچرخه‌سواران اختصاص نمی‌یابد و دوچرخه‌سوار امنیت ندارد، نمی‌توانیم به توسعه دوچرخه‌سواری در سطح شهر امیدی داشته‌باشیم.
وی افزود: دو راهکار و نقشه در اختیار سازمان ترافیک قرار داده‌ایم. در هلند حتی دوچرخه‌سوار نیازی به استفاده از کلاه ایمنی پیدا نمی‌کند، دلیل آن امنیتی است که برای دوچرخه‌سوار تامین شده‌است. همین الان راهی که به دوچرخه‌سواری اختصاص می‌یابد از پیاده‌رو‌هاست در صورتی‌که این سهم باید از معبر خیابان اختصاص یابد.
روزبهانه گفت: پیست ثامن، 250 متری و مطابق با استانداردهای اروپاست. پیست ازادی پیست 333 متری ست که غیراستاندارد است و در سال 53 افتتاح شده‌است. سطح کیفی پیست ثامن از سایر شهرهای کشور نیز بهتر است زیرا لایه روکش آن نیز از سوئد تهیه شده و بهترین جنس است.
وی افزود: انشالله با تخصیص بودجه لازمه به زودی خوابگاه آن نیز تکمیل و بهره‌برداری می‌شود. البته هم‌اکنون از ظرفیت 130 نفره خوابگاه پیست دوچرخه‌سواری ثامن، به اندازه 25 نفر تجهیز شده و حدودا 20 درصد از آن قابل استفاده است اما اگر مشکلی پیش نیاید تا پایان سال از 100 درصد ظرفیت می‌توان استفاده کرد.
روزبهانه گفت: تیم کنتیننتال خراسان رضوی تا هفته آینده در UCI ثبت می‌شود که افتخاری بزرگ برای دوچرخه‌سواری خراسان است. تا به امروز تنها سه باشگاه از تبریز و یزد دارای این مهم هستند و با تکیه بر همین موضوع است که به مسابقات خارجی دعوت می‎‌شوند. 
رییس هیات دوچرخه‌سواری در خصوص همکاری با باشگاه مشکی‌پوشان جهت تیمداری این تیم در حوزه بانوان در رشته دوچرخه‌سواری گفت: سال گذشته در این خصوص صحبت‌هایی انجام شد اما احترام به مجموعه‌ام برایم اهمیت زیادی دارد، جایی که احساس کنم احترام خانواده دوچرخه‌سواری حفظ نمی‌شود قطعا ورود نمی‌کنیم. شاید جذابیت‌های فوتبال بیشتر از دوچرخه‌سواری باشد، اما در خراسان رضوی نخستین هیاتی هستیم که تیم کنتیننتال داریم و در آینده خواهیددید که چه جایگاهی برای دوچرخه‌سواری استان درست می‌شود.
روزبهانه در خصوص بازی‌های آسیایی 2018 و شانس دانشور برای کسب مدال طلا گفت: دانشور کار سختی برای تکرار این عنوان دارد. در دور قبلی مسابقات آسیایی دانشور شناخته‌شده نبود، در آن مسابقه در بخش کایرین 2 ژاپنی و 2 کره‌‌ای شانس اصلی کسب طلا بودند اما دانشور با زرنگی هرچه تمام‌تر موفق شد طلا را از آن خود کند. امروز دیگر دانشور، آن دوچرخه‌سوار گمنام نیست و در دنیا وی را می‌شناسند و زیر نظر دارند.
وی افزود: در تایم 200 متر دانشور بین 10 دوچرخه‌سوار برتر دنیاست. بر اساس نظر کمیته فنی دانشور برای حفظ آمادگی و پیشرفت خود باید در 4 مسابقه اروپایی شرکت کند. در مسابقات لهستان حضور یافت، هرچند نتیجه خاصی کسب نشد اما تجربه خوبی بود.
روزبهانه در خصوص حمایت وزارت ورزش و جوانان از قهرمانان خود برای کسب نتیجه مطلوب در مسابقات آسیایی گفت: متاسفانه در کشور برنامه‌ریزی برای 2 سال و یک سال بعد معنا ندارد و الان همه فکر و ذکرها معطوف به مسابقات قهرمانی آسیا در مالزی است. احتمالا از فروردین به بعد به مسابقات اسیایی سال آتی توجه خواهدشد. 
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/30409/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هوای کلانشهر مشهد آلوده شد

پاکسازی محیط شهری طبس از زباله با عنوان کمپین بی زباله

رنجش شهروندان دوگنبدان از تاخیر در راه اندازی خط تاکسی در محله باغ فردوس + تصویر

زیرساخت‌های خدمات بین راهی دیگ رستم متحول می شود

آغاز کشت محصولات بهاره در خراسان جنوبی

مسئولان خراسان‌ شمالی یک ساعت معلم می‌شوند

هشدار وقوع شورش در آمریکا درصورت بازداشت ترامپ

رمز و راز مافیایی که با زباله های تهران میلیاردر شدند

3×3 ریتریت؛ مکانی عالی برای دور شدن از زندگی پر هیاهوی شهری(+عکس)

تحقق 100 درصدی واکسیناسیون علیه بیماری لمپی اسکین در شهرستان درگز

افتتاح نمایندگی مجمع خیرین مدرسه ساز در چناران

قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز 1 اردیبهشت 1403+ جدول

برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز شنبه اول اردیبهشت+ جدول فیلم و قیمت بلیت

سرانه فضای آموزشی مشهد مقدس یک متر افزایش یافت

کیفیت هوای مشهد در اولین روز اردیبهشت، ناسالم است

سرانه فضای آموزشی مشهد مقدس یک متر مربع افزایش یافت

برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز شنبه یکم اردیبهشت + جدول فیلم و قیمت بلیت

تکمیل بیمارستان «عطار» نیشابور نیازمند 1600 میلیارد ریال اعتبار است

125ون طبق شیوه‌نامه وزارت کشور باید از طریق تاکسیرانی واگذار شود

ماجرای صدای انفجار مهیب در گناوه چه بود؟

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان

کشف اموال مسروقه میلیاردی در شیروان

فصل طغیان آفات در کشاورزی خراسان‌شمالی

روزی برای سعدی‌پژوهان در نگین فیروزه‌ای شیراز

کیفیت هوای مشهد ناسالم است

خراسان رضوی در پایش‌های زیست محیطی کشور دوم شد

کشف تعداد زیادی از اموال مسروقه در شیروان

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

راز مدیران پتروشیمی بندر امام فاش شد

راز مدیران پتروشیمی بندر امام فاش شد / منابع آگاه از ریخت و پاش‌های زیاد خبر می‌دهند

علت قطعی برق در دولت آباد اصفهان مشخص شد

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

اهالی این استان‌ ها از امروز منتظر بارش باران باشند

صفحه نخست روزنامه‌های خراسان جنوبی - شنبه 1 اردیبهشت

واگذاری 37 هزار و 528 مورد انشعاب برق در خراسان رضوی

درخشش فارغ التحصیل رشته مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد

موافقت با حضور یک هسته فناور جدید در مرکز رشد دانشگاه حکیم سبزواری شهرستان سبزوار

جزئیات دقیق درباره حمله به کنسولگری ایران در پاریس

اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد

برگزاری چهارمین جشنواره ریواس و سبزی‌های بومی در کوهسرخ

کره شمالی بار دیگر آزمایش موشکی انجام داد

لزوم اخذ مجوز ماده ٢٣ برای بیمارستان ٣٢٠ تختخوابی شهید کلاهدوز قوچان

کشف سوخت قاچاق در فریمان

برگزاری پویش وعده صادق با نام اسراییل پر در بخش رضویه شهرستان مشهد

ایران 74 بار از ما بزرگ‌تر و جمعیتش 9 برابر ما است

چهارشنبه بازار بجنورد، از قدیم تا امروز

وزش باد علت قطع برق در یکی از محلات شهر دولت‌آباد

باد و طوفان علت قطعی برق در دولت آباد اصفهان

برق در دولت آباد وصل شد

روایتی از شمشاد‌های جنگل‌های هیرکانی از زبان شهروند خبرنگار