پیام خراسان

آخرين مطالب

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد:

اولویت عمرانی سال آینده پروژه‌های نیمه‌تمام و ایمنی است اجتماعي

  بزرگنمايي:

خراسان آنلاین - معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد گفت: در سال 97 اولویت عمرانی شهرداری در زمینه پروژه‌های نیمه‌تمام و عمرانی خواهد بود.
  شهریار آل‌شیخ در نشست خبری تشریح برنامه‌های معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد که در محل سالن شهدای شهرداری مشهد برگزار شد، اظهار کرد: بودجه‌ای که در حال ارائه به شورای اسلامی شهر است، این خواهد بود که سه هزار و 100 میلیارد تومان بودجه عمومی و پنج هزار و نهصد میلیارد تومان بودجه بخش اقتصادی است و در مجموع 9 هزار میلیارد تومان بودجه سال 97 است. 
وی با بیان اینکه با بیان اینکه 7500 میلیارد تومان بدهی بانکی و 1500 میلیارد تومان بدهی به پیمانکاران در شهرداری مشهد به چشم می‌خورد، ادامه داد: می‌توان گفت، رویکرد شهرداری مشهد در خصوص بودجه سال 97 تغییر کرده و سهم بسیاری از این مقدار بودجه، در خصوص پرداخت بدهی‌های سال گذشته است. تا جایی که حتی هزینه‌های جاری افزایش نیافته و ثابت مانده است.
آل‌شیخ افزود: در بخش عمرانی نیز با صرفه‌جویی، اولویت ما بر روی پروژه‌های نیمه‌تمام و ایمنی است. در این خصوص پروژه‌هایی که در مجموعه شهری آثار ایمنی دارند، خارج از اولویت قرار گرفته‌اند، چرا که در صورت عدم رسیدگی هزینه مازاد در پی خواهد داشت. برخی مجموعه فعالیت‌ها نیز باید چرخه آن تکمیل شود مانند پروژه جداسازی آب شرب که اگر چرخه آن کامل نشود، به بهره‌برداری نیز نخواهد رسید و باید به این نکته اشاره کرد که رویکرد شهرداری در کل پروژه‌ها این است که نظام صرفه‌جویی رعایت شود.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه یک حوزه مهم در شهرداری، بحث تحول سازمانی است که 12 سال از آخرین چارت مصوب پرسنل شهرداری می‌گذرد و در این ایام ساختار نیروی انسانی ما تغییر کرده است، عنوان کرد: در همین خصوص، در قالب 10 نوع قرارداد، 15 هزار و 500 نفر پرسنل مرتبط با ساختار شهرداری داریم. 
وی عنوان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته چارت سازمانی شهرداری مشهد به تصویب وزارت کشور و چارت تفصیلی هم حداکثر تا 10 روز آینده به نتیجه خواهد رسید. با ساختار جدید مصوب شده، 3764 نفر مجموع پرسنل مصوب در چارت اصلی است. همچنین در دو قالب دیگر نیز شامل پرسنل آتش‌نشانی و نیز پرسنلی در قالب قراردادهای قطعی در گذشته در ساختار شهرداری مستقر شده‌اند و در حال حاضر در سازمان‌هایی مانند اتوبوس‌رانی و... حضور دارند، در مجموعه شهرداری مشغول به فعالیت هستند که البته این میزان پرسنل جوابگوی خدمات شهرداری نیست.
آل‌شیخ همچنین در خصوص چارت طرح جامع شهر مشهد که در حدود یک ماه گذشته توسط اداره‌کل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی تهیه شده است، خاطرنشان کرد: در این طرح، هفت حوزه اصلی برای سطح شهر مشهد پیش‌بینی شده است که باید منطقه‌بندی دستگاه‌های اجرایی بر این هفت حوزه شهری باشد. بر این اساس، 17 منطقه شهرداری براساس ضوابط تقسیم‌بندی که مصوب وزارت کشور است، طراحی شده که این تعداد منطقه به لحاظ جمعیتی، وسعت، ساختار و حریم همگن هستند و سعی بر این شد که محلات بدون شکست حفظ شود. 
معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد اضافه کرد: در این خصوص، ساختاری که در گذشته مبتنی بر منطقه، ناحیه، محله بود با حذف سطح ناحیه به محله، منطقه و مرکز شهر تقسیم‌بندی شد و براین اساس چهار منطقه شهری به شهر مشهد افزوده و در حال حاضر به 13 منطقه شهری چهار منطقه شهری جدید اضافه شد. 
وی در خصوص خرده مشکلاتی که در برخی از سازمان‌ها در گذشته وجود داشت، عنوان کرد: مشکلی بین اساس‌نامه سازمان‌ها به چشم می‌خورد که متاثر از چارت سازمانی گذشته بود. شناسه سازمان‌ها بسته بود و امکان تبادل مالی در سازمان‌ها وجود نداشت. همچنین موضوع بیمه تامین اجتماعی پرسنل سازمان‌های مربوطه نیز رد نمی‌شد و در واقع می‌توان گفت، هرگونه تبادل مالی نیز در سازمان‌ها متوقف شده بود. در حال حاضر، با ساختاری جدیدی که در اساس‌نامه سازمان‌ها به وجود آمده است، با توجه به مصوبه وزارت کشور، 13 سازمان در شهرداری خواهیم داشت که برخی سازمان‌ها حذف و برخی نیز ادغام شدند.
آل‌شیخ در ادامه با اشاره به اینکه یکی از موضوعاتی که در رویکرد جدید شهرداری دنبال می‌شود و آن، شهر هوشمند است و از طریق شورای اسلامی شهر مشهد پیگیری می‌شود، تصریح کرد: پنل کلی شهر هوشمند دارای 6 حوزه است که دو حوزه آن در حیطه فعالیت شهرداری‌ها است. در حال حاضر نیز، این فرایند با تعامل دستگاه‌های دیگر در حال انجام است. 
معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد با بیان اینکه بحث‌های زیرساختی مشهد، نیاز به توسعه بیشتری دارد، چرا که زیرساخت‌های ارتباطی زیرساخت‌های قوی نیستند، عنوان کرد: در حال حاضر 1200 دکل مخابراتی در مشهد وجود دارد که پنل کلی شهرداری در این خصوص این است که 330 دکل در مشهد کفایت می‌کند و با این تعداد دکل می‌توان کل شهر را پوشش داد تا نیاز همه اپراتورها نیز مرتفع شود. با توجه به اینکه می‌توان با اتصال بین این دکل‌ها و فیبرهای نوری از آثار مخرب امواج ماکروویوی کاست.
وی اضافه کرد: زیرساخت‌های دیگر شهر هوشمند، موضوع کسب و کارهای هوشمند است که اتصال این شبکه به مجموعه‌هایی که فعالیت‌های قابل توسعه دارند، مطرح می‌شود. در این خصوص در مجموعه شهرداری علاوه بر 130 سامانه‌ای که در شهرداری وجود دارد، 90 اپلیکیشن نیز در حوزه شهروندی به چشم می‌خورد که خدمات مورد نیاز را به مردم ارائه می‌دهند. در این خصوص نیز توسعه‌ در بحث زیرساخت‌ها حائز اهمیت خواهد بود که با ایجاد پلتفرم‌های مربوطه زمینه ارتباط بین اپلیکیشن‌های شهروندی ایجاد شود. به این مفهوم که این پلتفرم‌ها بستری را فراهم می‌کنند که مجموعه‌های مختلف با استفاده از تبادل داده‌ها به ارائه خدمات شهروندی بپردازند. این اپلیکیشن‌ها توسط مجموعه‌های استارآپی و کارآفرینی نوشته شده و از این طریق، زمینه‌ مناسب کسب و کارهای اینترنتی در شهر فراهم می‌شود.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/35385/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چهارشنبه بازار بجنورد، از قدیم تا امروز

وزش باد علت قطع برق در یکی از محلات شهر دولت‌آباد

باد و طوفان علت قطعی برق در دولت آباد اصفهان

برق در دولت آباد وصل شد

روایتی از شمشاد‌های جنگل‌های هیرکانی از زبان شهروند خبرنگار

ارسال 2200 تخته پتو از هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به مناطق سیل‌زده سیستا‌ن‌وبلوچستان

ارسال 2200 تخته پتو به مناطق سیل‌ زده سیستا‌ن‌ و بلوچستان

آغاز مسابقات کشتی قهرمانی نونهالان خراسان جنوبی، انتخابیه کشوری در قاینات

استقلال جان به‌لب، به‌صدر برگشت؛ فرار از 10دقیقه انتخاری / پنالتی جنجالی این‌بار به نفع آبی‌ها / بهترین خط دفاع در 2دقیقه دود شد!

طرح آرامش در نیشابور اجرا شد

خزعلی: بیمه زنان خانه‌دار برای نخستین بار در دولت سیزدهم عملیاتی شد

افزایش دمای هوا در خراسان رضوی تا دوشنبه

مسابقات منطقه‌ای کشتی باچوخه در جوین خراسان رضوی برگزار شد

دستگیری متهم به سرقت وسایل منزل و لوازم داخل خودرو در نیشابور

حریق انبار لوازم الکتریکی در بزرگراه پیامبر اعظم(ص) مشهد مهار شد

5 واحد صنفی متخلف در مشهد پلمب شد

راهپیمایی مردم نیشابور، سبزوار، بردسکن و درود

واکنش قطر به ناکامی شورای امنیت در تصویب قطعنامه عضویت فلسطین: روزی اندوه‌بار برای عدالت و شکستی برای تلاش‌های برقراری صلح در منطقه است

دستور مهم سردار سلامی به نیرو‌های سپاه

برخورد شدید 3 دستگاه پراید در جاده قدیم نیشابور

راهپیمایی حمایتی مردم گرمه از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم شهر تیتکانلو در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم فاروج در حمایت از رزمندگان سپاه اسلام

5 مصدوم در واژگونی پراید در شرق سبزوار

5 مصدوم در حادثه واژگونی خودروی پراید در شرق سبزوار

پلمب 5 واحد متخلف صنفی در مشهد

اطفاء حریق انبار لوازم الکتریکی در بزرگراه پیامبر اعظم(ص) با نجات یک مصدوم(31 فروردین 1403)

کشف اتفاقی استخوان بزرگترین موجود دریایی که 202 میلیون سال قبل وجود داشت/ ویدئو

راهپیمایی مردم شهر صفی‌آباد در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم جاجرم در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

دستور سردار سلامی به نیروهای سپاه برای امدادرسانی به سیل زندگان

ببینید | شعرخوانی آرزو سبزوار قهفرخی شرکت‌کنندهٔ برنامه سرزمین شعر در شب هشتم رقابت سرزمین شعر

اتحادیه اروپا برای نخستین‌بار چند شهرک‌نشین صهیونیست را تحریم کرد

برگزاری اولین جشنواره گل و گلاب بردسکن

واژگونی خودرو در شرق سبزوار پنج مصدوم داشت

پلمب پنج واحد صنفی متخلف در مشهد

عملیات "وعده صادق" نمایش قدرت نظامی ایران بود

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

بزرگداشت روز سعدی در رادیو صبا

دستور سرلشکر سلامی به یگان‌های امدادی سپاه برای کمک به سیل‌زدگان

آیت‌الله علم‌الهدی: سپاه در عملیات وعده صادق استکبار را ذلیل کرد

واژگونی پراید در محور سبزوار - نیشابور منجر به مصدومیت 5 نفر شد

دستور مهم سردار سلامی به نیروهای سپاه

راهپیمایی حمایت از اقدام تنبیهی سپاه در خراسان جنوبی

هوا تا 2 روز دیگر آرام است

حمایت نمازگزاران اهل سنت شهر اسدیه شهرستان دارالتقریب درمیان از عملیات تنبیهی وعده صادق

حمایت اهل سنت اسدیه از عملیات تنبیهی وعده صادق

راهپیمایی مردم بجنورد در حمایت از اقدام موشکی و مقتدرانه سپاه + فیلم

نگاهی به نقش موسیقی ایرانی در آوا‌ها و نوا‌های مذهبی

عملیات «وعده صادق» بسیار گسترده و اعجاب انگیز بود