پیام خراسان

آخرين مطالب

معاون استاندار و فرماندار مشهد:

باید مراقب بود در دعواهایی که یک سوی آن دشمن و یک سوی آن نظام است، ما با هم درگیر نشویم سياسي

  بزرگنمايي:

خراسان آنلاین - معاون استاندار و فرماندار مشهد تاکید کرد: دشمن به شدت دنبال این است که جناح های سیاسی را با یکدیگر درگیر کند. باید مراقب باشیم در دعواهایی که یک سوی آن دشمن و یک سوی آن نظام است، ما با هم درگیر نشویم.
  محمدرحیم نوروزیان در نهمین جلسه شورای اداری شهرستان مشهد در فرمانداری مشهد با اشاره به ناآرامی های اخیر شهر مشهد و نقاط مختلف کشور طی تذکری در نحوه انعکاس اخبار عنوان کرد: باید در بکارگیری و استخدام واژگان دقت زیادی داشت و به بار استفاده از کلمات توجه کافی نمود. هنگامی که از واژه «اغتشاشات» در سطح شهر مشهد استفاده می شود، یعنی همه شهر دچار بحران و مشکل است. این امر مساله دیگری را به اذهان عمومی متبادر می کند در حالی که تنها در یک نقطه شهر، مشکلی بروز کرد.
وی ادامه داد: طی بازدیدی که از این اغتشاش در پارک ملت در شب حادثه داشتیم، کاملا این نکته مشهود بود که مردم در پارک در حال تفریح و ورزش خویش بودند. این نشان می داد که مردم اصلا این مساله را جدی نگرفتند. کل جماعتی که در میدان شهدا نیز حضور داشتند، نهایتا به 2000 نفر نمی رسید اما متاسفانه این مساله آنچنانی بزرگنمایی می شود.
نوروزیان خاطرنشان کرد: دشمن نیز دنبال این فضاسازی هاست. به همین جهت باید دقت زیادی داشت. ما نه می خواهیم موضوعی را کمتر جلوه دهیم و نه می خواهیم به ابعاد آن بیافزاییم. به هر حال حرکتی صورت گرفته و دلایلی نیز داشته است اما هنوز زود است که همه ابعاد قضیه مطرح شود. نهایتا گزارش این امر به مردم داده خواهد شد.
معاون استاندار و فرماندار مشهد با بیان اینکه در جامعه ما یکسری مشکلات و نارضایتی ها وجود دارد، گفت: در مشهد و استان خراسان رضوی نیز به لحاظ پیشینه ایجاد شده در ذهن مردم در خصوص موسسات مالی این وضعیت به شکل دیگری دیده می شود. ما نباید اشکالات را خیلی بزرگ نشان دهیم.
نوروزیان خاطرنشان کرد: فضای رسانه های بیگانه مترصد این هستند که موجی ایجاد شود تا سوار آن شوند. 
معاون استاندار و فرماندار مشهد با اشاره به شایعاتی که در فضای مجازی توسط دشمنان منتشر می شود عنوان کرد: این شایعات در راستای درگیر کردن جریانات با یکدیگر و بدبین کردن آن ها نسبت به هم است تا تنش ایجاد شود. باید رسانه ها این مسایل را بین مردم تبیین کنند. 
نوروزیان با بیان اینکه خدا را شاکریم که مردم راه خود را از این جریانات جدا کردند، تصریح کرد: طوری وانمود می شود که گویی کشور در قهقرا افتاده است. به عنوان نمونه رتبه شتاب علمی ما در جهان در جایگاه نخست است. ما رتبه نخست جراحی قلب کودکان را در سطح جهان در اختیار داریم. همچنین در حوزه سوادآموزی در کشور ما یک کار بزرگ صورت گرفت. فرمان تاریخی امام خمینی(ره) در حوزه سوادآموزی کشور را خصوصا در حوزه آموزش سواد بانوان متحول کرد. علاوه بر این ما جزو 10 کشور برتر در حوزه های انرژی هسته ای، کسب رتبه های بالای المپیادهای علمی، هوافضا و سلول های بنیادی هستیم ولی متاسفانه بر این توفیقات کمتر تمرکز می شود. 
معاون استاندار و فرماندار مشهد با اشاره به فرارسیدن ایام الله دهه فجر افزود: باید از فرصت دهه فجر برای تبیین مسائل استفاده کنیم. البته در کنار همه این ها، رفتار ماست که مورد توجه مردم قرار می گیرد و بایستی مراقب رفتارهای خود باشیم که با مردم درست رفتار کنیم.
وی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم پاسخگوی مردم باشیم، چون مردم به گردن ما حق دارند، گفت: باید مراقب بود مسایل سیاسی و جریانی را تشخیص دهیم و آن را از مسایل امنیت و وحدت ملی و انسجام اجتماعی تفکیک کنیم. دشمن به شدت دنبال این است که جناح های سیاسی را با یکدیگر درگیر کند. باید مراقب باشیم در دعواهایی که یک سوی آن دشمن و یک سوی آن نظام است، ما با هم درگیر نشویم. 
معاون استاندار و فرماندار مشهد تاکید کرد: ما هم اشکالاتی داریم و این حق مردم است که انتقاد و اعتراض به مسئولان داشته باشند اما باید فضایی به وجود آیدکه این انتقادات منصفانه صورت گیرد و ضروری است مراقب باشیم اعتماد و امنیت مردم بر هم نخورد.
وی عنوان کرد: در حوزه اشتغال تکلیف داریم تا پایان سال 160 هزار شغل در استان ایجاد کنیم که از این تعداد حدود 81 هزار شغل مربوط به مشهد است. دستگاه ها باید بتوانند تسهیلات اشتغال را جذب کنند. این پذیرفتنی نیست که در پایان سال اعتبارات بازگردانده شود. 
نوروزیان ادامه داد: در حال حاضر تسهیلات خوبی برای اشتغال روستاییان در نظر گرفته شده که سود آن در شهرهای زیر 10 هزار نفر حداکثر 10 درصد، در روستاها 6 و در مناطق مرزی 4 درصد است. باید همه دستگاه هایی که با این مسایل مرتبط هستند، تلاش کنند این اعتبارات جذب شده و در مسیر صحیح خود نیز مصرف شود. 
معاون استاندار و فرماندار مشهد با اشاره به تشکیل ستاد صیانت از حقوق شهروندی در فرمانداری مشهد اظهار کرد: در همین راستا بازدیدهای سرزده ای را از ادارات داشته ایم و خواهیم داشت که یکی از محورهای مورد بررسی در این بازدیدها مساله حقوق شهروندی و صیانت از آن است. دستگاه ها در این خصوص تکالیفی دارند که باید به آن عمل کنند. 
وی در بخش دیگری از این نشست با اشاره به اینکه دولت 12 هزار میلیارد تومان از طریق بانک مرکزی برای حل مشکلات موسسات مالی هزینه کرده، گفت: این مساله مشکلی برای مردم شد و به گرده آن ها فشار آورد. همه برای حل این مساله تلاش کرده اند. دستگاه قضایی نیز بسیار همکاری خوبی در این زمینه داشته است.
معاون استاندار و فرماندار مشهد در خصوص آخرین وضعیت مشکلات و مسایل موسسات مالی و حل دغدغه های مردم در این خصوص بیان کرد: این درست است که در مورد این موسسات هنوز مشکلاتی وجود دارد ولی اقدامات موثر و خوبی نیز انجام گرفته که باید همه را کنار هم دید. در حال حاضر با مساعدت خوب دستگاه قضایی تقریبا مسایل مربوط به موسسه میزان با 1000 کارمند و 34 هزار میلیارد ریال مطالبات مردم، به طور کامل حل شده و تنها یکسری مسایلی بین بانک و موسسه هنوز وجود دارد.
وی اضافه کرد: 6 موسسه دیگر نیز موجود است که 4 مورد آن در استان ما قرار داشت. براساس تدبیر صورت گرفته این موسسات در موسسه کاسپین ادغام شدند. هم اکنون مطالبات تا سقف 2 میلیارد ریال مردم پرداخت شده و حجم پرداختی کل آن 3000 میلیارد ریال بوده است. در این فرایند وضعیت 630 هزار سپرده گذار تعیین تکلیف شد و از بخش عمده ای از بحران عبور کرده ایم.
نوروزیان یادآور شد: از هفته گذشته پرداخت پلکانی مطالبات مردمی موسسه الزهرا(س) آغاز شده که تاکنون 155 میلیارد ریال آن پرداخت شده است. ضمنا در این موسسه 17 هزار 175 حساب سپرده مردم تعیین تکلیف شده است. موسسه پیوند نیز مشکلاتی داشته که استاندار با دبیرکل بانک مرکزی در این خصوص مذاکراتی داشته اند و امیدواریم تا یک هفته آینده گره گشایی در مورد آن صورت گیرد و اخبار خوشی به گوش مردم برسد. 
معاون استاندار و فرماندار مشهد ادامه داد: همچنین حساب های کمتر از 200 میلیون ریال موسسه بدر توس به موسسه کاسپین منتقل شده و امیدواریم این موسسه نیز به سطح پرداختی سایر موسسات برسد. علاوه بر این مطالبات تا سقف یک میلیارد ریال موسسه افضل توس نیز پرداخت شده است. گفتنی است 98 درصد تا سقف یک میلیارد ریال سپرده های مردمی موسسه وحدت پرداخت شده که 9720 حساب دیگر آن باقی مانده که در حال تلاش برای تعیین تکلیف آن هستیم.
وی گفت: بانک مرکزی نیز برای حل این مسایل یک خط اعتبار ویژه ای در نظر گرفته است تا کار به درستی انجام شود. امیدواریم کار با همت دستگاه های استان حل شود.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/35521/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رتبه سوم خراسان جنوبی در اجرای سامانه‌های نوین آبیاری

رقابت 14 هزار و 900 داوطلب خراسان جنوبی در نوبت اول کنکور

توزیع بیش از 4 میلیون لیتر سوخت در ناوگان حمل‌ونقل زمینی و هوایی خراسان جنوبی

رقابت 14 هزار و 900 داوطلب خراسان جنوبی در نوبت اول کنکور سراسری

بیش از 650 هزار نفر در خراسان شمالی تحت پوشش بیمه سلامت هستند

نمایشگاه اطلاع رسانی هفته سلامت در خراسان‌شمالی افتتاح شد

قم از امروز بارانی می‌شود

آتش سوزی جنگل های سکوتپه ساری خاموش شد

قیمت انواع روغن گیاهی در میادین تره بار

یادواره سردار شهید سیدمحمدحجازی در فریمان

کشف بیش از 5 کیلو گرم تریاک در شهرستان کاشمر

بهترین کود برای افزایش بار خیار

قهرمانی خراسان رضوی در مسابقات کوراش مردان کشور

معرفی نفرات و گروه‌های برتر جشنواره ملی آسمان هشتم در میناب

برگزاری مسابقات فوتشال در بخش هزار مسجد شهر لایین شهرستان کلات نادری

اعزام بیش از 10 هزار زائر خراسانی حج تمتع از فرودگاه مشهد+ جزئیات

اعزام بیش از 10 هزار زائر خراسانی حج تمتع از فرودگاه مشهد

انتصاب سرپرست جدید موسسه آموزشی علوم وفنون کیش

ماجرای گروگان گیری دختر 16 ساله در تهران

دستگاه های صدرنشین و قعر نشین تبدیل مجوزهای کاغذی را بشناسید

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1 اردیبهشت 1403

روند دمای هوا در خراسان جنوبی افزایشی است

1600 کیلومتر از راه‌های خراسان جنوبی لایروبی شد

دسترسی به اینترنت فوق پرسرعت در خراسان رضوی

تاثیر مناظرات صداوسیما در مشارکت مردم در انتخابات

توقیف کامیون حامل 17 هزار لیتر سوخت قاچاق در سرایان

کشف 7 هزار لیتر سوخت قاچاق در بیرجند

ارائه فرصت‌های سرمایه گذاری خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو2024

انهدام باند سارقان در بیرجند

هوا رو به گرمی می‌رود

بازگشایی و لایروبی بیش از 1600 کیلومتر از محور‌های خراسان جنوبی

دستگیری 144 متخلف زیست محیطی در خراسان جنوبی

تجهیز40 هزار هکتار اراضی خراسان جنوبی به سامانه‌ نوین آبیاری

خراسان جنوبی، در جایگاه دوم انتشار اخبار مراکز صدا و سیما

پاکسازی و لایروبی 1600کیلومتر از محورهای خراسان جنوبی

زنگ سلامت در مدارس خراسان شمالی نواخته شد

گروگان گیری دختر 16 ساله در تهران/ آدم ربا به 10 میلیارد نرسید

هشدار درباره وقوع شورش سراسری در آمریکا در صورت بازداشت ترامپ

فوت گردشگر گم شده در جنگل‌های ساری

مهار آتش سوزی یک مهمانپذیر در مشهد

بهره‌مندی 2 میلیون خانوار خراسان رضوی از اینترنت فوق پرسرعت

نکات مهم در انتخاب و رزرو مسجد در مشهد

توقیف تریلی حامل بیش از 500 کیلوگرم شیشه و هروئین در مرز تایباد

ورود سامانه بارشی به خراسان رضوی/دمای هوا تا اواسط هفته در استان روند افزایشی دارد

اهدای اعضای بانوی بجنوردی به چهار بیمار نیازمند

استاندار خراسان رضوی از دسترسی به اینترنت فوق پرسرعت در این استان خبر داد

پیدا شدن جسد گردشگر گم شده در جنگل‌های ساری

جشنواره ورزش‌های بومی و محلی جام منتطران در مشهد

خط کشی 300 کیلومتر از راههای تایباد

تربت جام و تایباد بیشترین افراد فاقد مدارک هویتی در خراسان رضوی