پیام خراسان

آخرين مطالب

استاندار خراسان رضوی :

مشی دولت تدبیر و امید، فراهم کردن فضا برای مشارکت حداکثری همه سلائق معتقد به نظام است سياسي

  بزرگنمايي:

خراسان آنلاین - با حضور استاندار خراسان رضوی، نشست بررسی حوادث اخیر کشور از نگاه احزاب سیاسی، زمینه ها، علل، راهکارها و پیشنهادها؛ برگزار شد.
با حضور استاندار خراسان رضوی، نشست بررسی حوادث اخیر کشور از نگاه احزاب سیاسی، زمینه ها، علل، راهکارها و پیشنهادها؛ برگزار شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی رضا رشیدیان در این نشست با بیان اینکه جمهوری اسلامی با برخورداری از پشتوانه و مشارکت مردمی در عرصه های مختلف، کشوری قدرتمند است، گفت: این نظام دستاوردهای بسیاری داشته که در تحلیل و بررسی آنها نگاه های سلیقه ای، حزبی و جناحی موجب خروج از دایره انصاف شده است .
وی افزود: ما معمولا دستاوردهای انقلاب خود را کمتر دیده و کمتر عادت کرده ایم که در تحلیل یک موضوع یا مساله ابعاد مثبت و منفی را با هم ببینیم .
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: زمانی نرخ بیکاری در استان (بهار 96) 14.2 درصد از سوی سازمان آمار اعلام شد و همه رسانه ها به شکل گسترده ای بدان پرداختند اما انتهای تابستان امسال همان سازمان، نرخ بیکاری استان را 10.1 درصدعنوان کرد و بسیاری گفتند این آمارها جواب درد مردم نیست .
رشیدیان تصریح کرد : ما مدعی ریشه کن کردن بیکاری از جامعه نیستیم و فقط بخشی از 320 هزار جوینده کار استان در سایه این تلاش ها طی امسال شاغل شده اند اما در هر صورت زحمت و تلاش بخش های مختلف، موجب ایجاد 81 هزار اشتغال در نیمه نخست سال شده است .
وی با طرح این سئوال که "چراعادت نداریم درنقد ها مثبت و منفی را در کنار هم بینیم؟ گفت: در واقع باید دستاوردها را به دوراز نگاه های سلیقه ای و جناحی وحزبی دیده تا در تحلیل ها و بررسی ها از انصاف خارج نشویم.
استاندار حراسان رضوی تصریح کرد: نه تنها در دوره انتخابات که بعداز آن هم دستاوردهای کشور و نظام نادیده انگاشته شد و بسیاری درصدد سیاه نمایی و تزریق نا امیدی به جامعه برآمده و توجه نکردند که این حرکت و این نوع سیاه نمایی ها بر روی نسل دهه 70 که دوران انقلاب و قبل آن را ندیده و تجربه نکرده اند تاثیر بسیار نامطلوبی می گذارد .
رشیدیان توضیح داد: براساس آمارها 75 درصد کسانی که در اغتشاشات اخیر حضور داشتند بین 15 تا 25 سال سن داشتند و در این شرایط خیلی زود تحت تاثیر قرار گرفته و صحنه اعتراض های اجتماعی به اغتشاش و خشونت کشیده شد .
وی گفت : هر چند این اغتشاشات در بعد داخلی تلخ بود و در حوزه خارجی هم وجهه بین المللی ما را مخدوش کرد و دشمنان را به طمع انداخت اما نظام جمهوری اسلامی نظامی قدرتمند با پایه های مستحکم مردمی است .
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه این نظام پایه های قدرت خود را از ارزش های دینی و مردم می گیرد، گفت : حضور پررنگ مردم در عرصه های انتخاباتی مختلف و نیز مناسبت های سیاسی و اجتماعی نشان می دهد که جمهوری اسلامی ایران کشوری قدرتمند و توانمند است .
رشیدیان حضور همه جانبه مردم در حمایت از نظام بعد از اغتشاشات اخیر را نشانی از این قدرت مردمی دانست و افزود : در عین سیاه نمایی ها و پمپاژ بی اعتمادی، پایه قدرت نظام، همچنان محکم است و هرگاه مردم احساس کنند ساختاری که پای آن خون ها داده اند به خطر می افتد خود پایان دهنده به همه این مباحث می شوند.
وی افزود: از همان روز اول پیروزی انقلاب گروه های اپوزیسیون و ضد انقلاب و دشمنان، توطئه های خود علیه این نظام را آغاز کردند و از بمب گذاری های سلطنت طلب ها تا ترور 17 هزار هموطن توسط منافقان و همکاری آنها با صدام علیه ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس و تحرکات چریک های فدایی خلق در مناطق قومی با عناوین جدایی طلبانه و تجزیه کشور را شاهد بودیم .
استاندار خراسان رضوی افزود: در دهه 70 گروه های معاند و معارض و دشمنان دریافتند نمی توانند در کشور به طور مستقیم اقدامی علیه نظام انجام دهند و حتی منافقان اعلام کردند هیمنه امنیتی و سیطره داخلی اجازه هیچ حرکت مستقلی را به آنان نمی دهد و باید منتظربهره گیری از فرصت هایی چون نارضایتی ها و اعتراضات داخلی باشند .
وی گفت: از سویی گروه های اپوزیسیون مثل سلطنت طلب ها وچهره های معلوم الحال از همان ایام سعی در جعل حقایق و وارونه نشان دادن واقعیت ها، کردند.
رشیدیان با بیان اینکه در همه کشورها وجود گروه های منتقد و مخالف امری طبیعی است، افزود: باید همه تلاش کنیم در مقابل پمپاژ نا امیدی و یاس از بیرون، با اتحاد و همدلی همه بخش ها و گروه ها، امیدواری را برای حل مسائل و معضلات کشور، به جامعه تزریق کنیم .
استاندار خراسان رضوی عنوان کرد: همه ما عضو یک خانواده بزرگ به نام ملت ایران هستیم و در یک خانواده شاید پدر به دلیل مشکلات نتواند همه خواسته های اعضا را برآورده کند اما کسی به خاطر چنین امری خانه را نمی سوزاند .
وی تصریح کرد : همه اعم از مسئولان، احزاب، نخبگان، علما و گروه های مرجع در ایجاد همگرایی و اعتماد در جامعه نقش موثری دارند و بدین منظور نیازمند ایجاد گفتمان و همزبانی بیشتر برای تعامل و حل مشکلات هستیم .
استاندار خراسان رضوی با اشاره به اغتشاشات اخیر،گفت: این وقایع ریشه در فضاسازی های و تحریکات داخلی داشت که به سرعت توسط گروه های اپوزیسیون و مخالف و معاند و دشمنان این نظام مور سوء استفاده قرار گرفت .
رشیدیان این حرکت را در بردارنده درس و پیامی برای خود و همه مسئولان و سیاسیون دانست و افزود: با وجود تلاش های زیادی که دولت و نظام انجام می دهد مردم از شرایط امروزشان در برخی حوزه ها راضی نیستند .
وی تصریح کرد: این عدم رضایت مربوط به برخی بخش های اقتصادی و معیشتی است اما مردم کاملا پذیرفته اند این اصلاحات در قالب اغتشاشات محقق نمی شود و در صورت بروز آشوب این خانه امن و آرام از دست می رود و همه در این نا امنی می سوزند و هیچ اصلاحی هم رخ نمی دهد.
استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه همه مسئولان و فعالان سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی این پیام را دریافت کرده اند که نیاز امروز جامعه اصلاح و تغییر است .
رشیدیان ادامه داد: اما این اصلاح باید در چارچوب قوانین و در سایه تعامل و همراهی، همکاری وتوام با آرامش صورت گیرد و از این رو همه باید برای آن تلاش و حرکت کنند ..
وی افزود: باید همه کمک کرده تا این نیاز به تغییر و اصلاح به جای حرکت به سمت حرکت های تند و آنارشیستی، در راستای راهکارهای مشارکتی در چارچوب قانون سوق یابد.
استاندار خراسان رضوی در ادامه شعار و مشی دولت تدبیر و امید را بر فراهم کردن فضا برای مشارکت و حضور حداکثری همه افراد اعم از اصلاح طلب و اصولگرا که مشی اعتدالی داشته و از افراطی گری پرهیز می کنند؛ دانست.
رشیدیان گفت: در عین حال کسانی هم که به نوعی با دولت همراه نبوده و بیشتر در مقام منتقد در جامعه حضور دارند؛ با شرط رعایت انصاف به نوعی به دولت کمک کنند.
وی وجود منتقد در درون نظام را نه یک نقطه منفی بلکه مثبت و نشان دهنده کمال در نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: در حوزه نقد باید به این امر توجه داشت که دشمن به شدت مترصد سوء استفاده از تحرکات داخلی و زمینه های شکل گیری نارضایتی اجتماعی با بهره گیری از گسست های بین نسلی و بستر مشکلات اقتصادی است.
استاندار خراسان رضوی با تاکید براینکه باید هوشیار بوده و اگر از ضعف ها و کمبودها می گوییم م نقاط قوت و دستاوردهای مثبت را نیز بیان نماییم، گفت : به نظر می رسد اصحاب رسانه در کنار ارائه انتقادات و نقاط ضعف ، وجوه قوت و خدمات را نیز ارائه کنند .
رشیدیان ادامه داد: نباید در حوزه سیاسی ، تعاملی ورسانه ای به نحوی عمل کنیم که با این سیاه نمایی ها، ناامیدی و یاس به جامعه پمپاژ شود .
وی تاکید کرد: جامعه باید به سمت اصلاح و بهبود از درون حرکت کند و در این راستا همه به ویژه گروه های سیاسی و احزاب و کنشگران ظرفیت هایی برای تعامل با هم ، مردم ، حاکمیت و دولت بیابند .




لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/35523/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

روایتی از شمشاد‌های جنگل‌های هیرکانی از زبان شهروند خبرنگار

ارسال 2200 تخته پتو از هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به مناطق سیل‌زده سیستا‌ن‌وبلوچستان

ارسال 2200 تخته پتو به مناطق سیل‌ زده سیستا‌ن‌ و بلوچستان

آغاز مسابقات کشتی قهرمانی نونهالان خراسان جنوبی، انتخابیه کشوری در قاینات

استقلال جان به‌لب، به‌صدر برگشت؛ فرار از 10دقیقه انتخاری / پنالتی جنجالی این‌بار به نفع آبی‌ها / بهترین خط دفاع در 2دقیقه دود شد!

طرح آرامش در نیشابور اجرا شد

خزعلی: بیمه زنان خانه‌دار برای نخستین بار در دولت سیزدهم عملیاتی شد

افزایش دمای هوا در خراسان رضوی تا دوشنبه

مسابقات منطقه‌ای کشتی باچوخه در جوین خراسان رضوی برگزار شد

دستگیری متهم به سرقت وسایل منزل و لوازم داخل خودرو در نیشابور

حریق انبار لوازم الکتریکی در بزرگراه پیامبر اعظم(ص) مشهد مهار شد

5 واحد صنفی متخلف در مشهد پلمب شد

راهپیمایی مردم نیشابور، سبزوار، بردسکن و درود

واکنش قطر به ناکامی شورای امنیت در تصویب قطعنامه عضویت فلسطین: روزی اندوه‌بار برای عدالت و شکستی برای تلاش‌های برقراری صلح در منطقه است

دستور مهم سردار سلامی به نیرو‌های سپاه

برخورد شدید 3 دستگاه پراید در جاده قدیم نیشابور

راهپیمایی حمایتی مردم گرمه از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم شهر تیتکانلو در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم فاروج در حمایت از رزمندگان سپاه اسلام

5 مصدوم در واژگونی پراید در شرق سبزوار

5 مصدوم در حادثه واژگونی خودروی پراید در شرق سبزوار

پلمب 5 واحد متخلف صنفی در مشهد

اطفاء حریق انبار لوازم الکتریکی در بزرگراه پیامبر اعظم(ص) با نجات یک مصدوم(31 فروردین 1403)

کشف اتفاقی استخوان بزرگترین موجود دریایی که 202 میلیون سال قبل وجود داشت/ ویدئو

راهپیمایی مردم شهر صفی‌آباد در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم جاجرم در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

دستور سردار سلامی به نیروهای سپاه برای امدادرسانی به سیل زندگان

ببینید | شعرخوانی آرزو سبزوار قهفرخی شرکت‌کنندهٔ برنامه سرزمین شعر در شب هشتم رقابت سرزمین شعر

اتحادیه اروپا برای نخستین‌بار چند شهرک‌نشین صهیونیست را تحریم کرد

برگزاری اولین جشنواره گل و گلاب بردسکن

واژگونی خودرو در شرق سبزوار پنج مصدوم داشت

پلمب پنج واحد صنفی متخلف در مشهد

عملیات "وعده صادق" نمایش قدرت نظامی ایران بود

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

بزرگداشت روز سعدی در رادیو صبا

دستور سرلشکر سلامی به یگان‌های امدادی سپاه برای کمک به سیل‌زدگان

آیت‌الله علم‌الهدی: سپاه در عملیات وعده صادق استکبار را ذلیل کرد

واژگونی پراید در محور سبزوار - نیشابور منجر به مصدومیت 5 نفر شد

دستور مهم سردار سلامی به نیروهای سپاه

راهپیمایی حمایت از اقدام تنبیهی سپاه در خراسان جنوبی

هوا تا 2 روز دیگر آرام است

حمایت نمازگزاران اهل سنت شهر اسدیه شهرستان دارالتقریب درمیان از عملیات تنبیهی وعده صادق

حمایت اهل سنت اسدیه از عملیات تنبیهی وعده صادق

راهپیمایی مردم بجنورد در حمایت از اقدام موشکی و مقتدرانه سپاه + فیلم

نگاهی به نقش موسیقی ایرانی در آوا‌ها و نوا‌های مذهبی

عملیات «وعده صادق» بسیار گسترده و اعجاب انگیز بود

نباید با بانوان در معابر برخورد شود

عملیات وعده صادق اقدامی مشروع، دفاعی و حکیمانه بود

راهپیمایی مردم بیرجند در حمایت از عملیات وعده صادق و مردم غزه+ فیلم و عکس

رژیم صهیونیستی پشتوانه تمامی فتنه‌ها است