پیام خراسان

آخرين مطالب

مسئولان و مردم در همه امور انصاف را رعایت کنند سياسي

  بزرگنمايي:

خراسان آنلاین -
امام جمعه بجنورد گفت: مسئولان و مردم در همه امور انصاف را رعایت کنند.
به گزارش ایسنا، منطقه خراسان شمالی، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه بجنورد اظهارکرد: اگرمسئولان عادل بوده و مردم هم منصف باشند، این دو بال پرواز و عامل بنیادی برای تعالی جامعه است.
وی با بیان اینکه اگر مسئولان به عدالت مدیریت کرده و مردم نیز به انصاف در زندگی توجه کنند، دارای جامعه ای دلپسند و دلپذیر خواهیم بود، افزود: باید مردم و مسئولان انصاف داشته باشند، کاسب در فروش اجناس خود در بازار منصف باشد و سود منصفانه دریافت کند و نباید از برخی موقعیت های استثنایی سوء استفاده کند.
وی ادامه داد: هنوز بودجه در کمیسیون ها بررسی نشده و فقط برای حلاجی به مجلس شورای اسلامی رفته است برخی از اجناس گران شده که وقتی دلیل آن را جویا می شویم افراد می گویند قرار است بنزین گران شود.
یعقوبی عنوان کرد: چرا اجناس را گران کرده و سود آن را دوبرابر می گیرید و جنسی را که با قیمت قبلی خرید کرده اید چند برابر به فروش می رسانید،در حالی که هنوز بنزین گران نشده بلکه فقط بوی گرانی آن به مشام تان رسیده است.
وی با بیان اینکه بی انصافی ها سبب محرومیت از عنایت الهی خواهد شد، گفت: اگر کسی با دیگران منصف باشد دیگران هم با او منصفانه برخورد می کنند، زیرا این یک معامله پا به پا است، در حالی که اگر انصاف نداشته باشی، بی انصاف ها سراغ تو می آیند.
وی با اشاره به زکات قدرت، یادآورشد: مدیران در توزیع بودجه بیت المال و محرومیت زدایی و خدمت رسانی انصاف به خرج دهند.
یعقوبی با تاکید بر رعایت انصاف از سوی مسئولان، ادامه داد: نباید مدیران در مسائل اجتماعی و سیاسی افرادی که خدوم، باتجربه و صادق هستند را کنار گذاشته و از افراد صفر کیلومتر استفاده کنند زیرا فقط به لحاظ سیاسی و حزبی با یکدیگر همخوانی ندارند.
وی با تاکید بر رعایت انصاف در مسایل اجرایی، خاطرنشان کرد: اگر انصاف در جامعه دینی نهادینه شود بسیاری از اختلافات رخت خواهد بست.
یعقوبی با بیان اینکه مردم و مسئولان با تراز انصاف زندگی خود را تنظیم کنند، افزود: مردم در همه امور انصاف داشته باشند و در کنار تذکر نقاط ضعف، مسایل مثبت را هم در نظر بگیرند.
وی افزود: هر دولتی، استانداری، فرمانداری که برای خدمت تعیین شده به اندازه خود و موقعیت اقتصادی کشور خدمت کرده و این در حالیست که در گوشه و کنار غفلت هایی شده اما نباید با بیان نقاط ضعف خدمات مثبت را هم نادیده بگیریم.
وی با اشاره به روز هوای پاک، خاطرنشان کرد: باید همه در ایجاد یک محیط زیست سالم و هوای پاک با پرهیز از قطع بیهوده درختان، بوته ها، عدم استفاده از خودروهای تک سرنشین تلاش کنیم.
یعقوبی با اشاره به اینکه مسئولان استان امروز با استفاده از دوچرخه به نماز جمعه آمده اند، ادامه داد: باید استفاده از دوچرخه به دلیل هزینه های کم آن فرهنگ سازی شود زیرا ایجاد یک هوای پاک و سالم با شعار و پلاکارد امکان پذیر نیست.
وی با تاکید بر پرهیز از ایجاد آلودگی صوتی در جامعه ، گفت: روحانیون و صداو سیما در فرهنگ سازی هوای پاک تلاش کنند.
یعقوبی با بیان اینکه براساس روایت زمین همانند مادر است، گفت: همان طور که مادرمی تواند انسان را آق کند، زمین هم انسان ها را آق طبیعت خواهد کرد، که تقریبا این مهم انجام شده، چرا آسمان با ما آشتی ندارد، زیرا گاهی از مواقع زمین و زمان هم نفرین می کنند.
یعقوبی با بیان اینکه امروز سالگرد پیروزی مردم غزه است، یادآورشد: مردم غزه نماد مقاومت، اراده، صهیونیست ستیزی، عزتمندی هستند، با توجه به اینکه مردم غزه زیر خط فقر هستند اما با اراده های بزرگ قصد نابودی صهیونیت را کرده و ایستادگی کردند.
وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که قبلا فرموده بودند تا 25 سال آینده دیگر اسرائیلی نخواهد بود، ادامه داد: در سال های گذشته اسرائیل می گفت از نیل تا فرات همه را باید به دست بیاورد و کشور گشایی کند اما الان دیگر از این سخنان نمی گوید زیرا اگر فقط خودش را حفظ کند هنر کرده است.
وی با بیان اینکه مردم غزه مظلوم بوده و ما از مظلوم حمایت می کنیم، عنوان کرد: حالا عده ای در خیابان گفته اند که نه غزه، نه لبنان جانم فدای ایران، این جان فدای خودتان، ما که می گوییم غزه، لبنان، یمن این را تفسیر نکنید به کشور بیگانه، ما از مظلوم حمایت می کنیم.
وی با بیان اینکه حمایت از مظلوم مسئله سیاسی نیست بلکه اعتقادی و جزء عقاید ما است، گفت: بنابراین افرادی متوجه نمیشوند و شعارهای خود را این طور تنظیم می کنند، برگردند ببیند ملت ایران با فرهنگ نبوی عجین شده است، مگر می شود به خیانت های آل سعود و کودک کشی در یمن چیزی نگفت و سکوت کنیم.
وی با اشاره به حادثه دلخراش نفتکش، افزود: ایران اسلامی باز دست دادن 32 نفر از نیروهای خودداغدار بوده، هر چند شاید نتوان برای این افراد لفظ شهید را به کار برد اما آنان در مقام خدمت بود که اجر شهید را دارند.
وی افزود: مسئولان پیگیری کنند تا شاید نشانه ای یا اثری از آنان یافته و به خانواده هایشان بدهند که تا شاید تسلی خاطر آنان شود. 
یعقوبی با اشاره سالگرد شهادت نواب صفوی، افزود: روحانیون از قبل انقلاب در صحنه و خط مقدم بودند، در قبل انقلاب چون تیر و تفنگ زیاد بود می گفتند روحانیون جلودار باشند، حالا که انقلاب پیروز شده همه چیز رو به راه شده، می گویند این روحانیون چه کاری دارند بروند آخوندی خودشان را انجام دهد، در حالی که این قدر خوش خیال نباشید ما اینقدر ساده نیستیم، زمان تیر، تفنگ و تانک جلو بودیم الان هم هستیم.
وی ادامه داد: این شبکه های اجتماعی نظام آخوندی وروحانیت را زیر سوال می برند، بخاطر اینکه روحانیت چراغ است و نمی توانند دزدی کنند، اینها دزدان چراغ هستند، هر چند که همه روحانیون هم یک دست نیستند در هر صنفی خوب و بد وجود دارد.
وی افزود: آمریکا هر روز در پی سوژه جدید می گردد، می گویند می خوایم برویم سوریه یک پای دیگر داعش را در آنجا از بین ببریم، در حالی که مدافعان و جوانان معتقد داعش را از بین بردند، ملت های اسلامی بیدار بوده و از آمریکا، عربستان و اسرائیل بیزار است.
وی عنوان کرد: مسئله شبکه های اجتماعی در آشوب های اخیر نشان داد اگر . به فکر این شبکه نباشیم یک جنگ تمام عیار خانگی و خیابانی خواهیم داشت
وی گفت: زیرا شبکه های اجتماعی پادگان شورشگران بودند، محل آموزش بودند نباید، بذاریم آنان میدان داری کنند، باید همانند دیگر کشور ها کنترل کنیم، در حالی که هنوز برای کشور شبکه اجتماعی داخلی تعریف نکرده و حالیست که این شبکه ها امروز روزنه نفوذ به کشور است. 
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/35664/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

باغ‌های زیرکوه زیر آب

رواناب‌هایی که به‌نفع افغانستان از کشور خارج می‌شوند!

افتتاح کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد مقدس

حال و هوای بارانی حرم مطهر امام مهربا‌نی‌ها

ثبت بیشترین بارندگی در حاجی آباد زیرکوه با 62 میلی متر

دومین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع) برگزار شد

سردار فدوی: صهیونیست‌ها با حمله به کنسولگری حماقت کردند و باید تنبیه اساسی می‌شدند

انجام عمل بسته دریچه آئورت برای اولین‌بار در غرب کشور

کشف بیش از 7 تن برنج تقلبی در شهرستان مشهد

انجام عمل بسته دریچه آئورت برای نخستین‌ بار در غرب کشور

فیلم| فریاد‌های این زن به خاطر 400 هزار تومان، مشهد را لرزاند

اتصال جاده گردشگری گلمکان به گلبهار

شناسایی 100 کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور

1200 شعبه اخذ رای در مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات فعال می‌شوند

تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه

اتخاذ تدابیر لازم برای برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

تشکیل یک استان جدید تصویب شد

توضیحات قوه قضاییه درباره حکم توماج صالحی

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز پنجشنبه 6 اردیبهشت / ترافیک سنگین در محور چالوس

روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی

سرمایه گذاری دو هزار میلیاردی درشهرستان گرمه

مسدود شدن برخی از محورهای خراسان جنوبی در اثر سیلاب

شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد

تیر، فرصت دوم برای جاماندگان کنکور سراسری در خراسان جنوبی

هوای بارانی در انتظار نیمه شرقی کشور

اشک مادران روستای نوده در جاماندن فرزندانشان از کنکور

عملیات تخلیه سیلاب در شهرستان زیرکوه ادامه دارد

زیرکوه در محاصره سیلاب

آیت‌الله شیرازی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد

شکسته شدن 2 سد خاکی/ سیلاب در حاجی آباد زیرکوه جاری شد + عکس

آبگیری 30 درصد از تالاب کجی نمکزار نهبندان

88 مدرسه شهرستان بیرجند دو نوبته است/نیاز به 109 کلاس درس

خداوند در حادثه صحرای طبس نصرت خود را آشکار کرد

کشف 50 تن رب غیر مجاز در تربت حیدریه

حضور مرد سرشناس و بانفوذ در پرونده قتل چشم‌آبی‌ها | زوایای جدید از قتل تکان‌دهنده یک مرد در بزرگراه + تصاویر بازسازی صحنه قتل

آغاز به‌کار جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد

توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است

400 هزار مترمربع معابر روستاهای خراسان شمالی آسفالت شد

تخلیه برخی از روستاهای شهرستان زیرکوه به علت سیلاب

لزوم بسیج همه دستگاه‌ها و اقشار برای تجلیل و تکریم معلمان

افزایش اعتبار هنرستانهای خراسان شمالی /هنرستان ها باعث رشد اقتصادی منطقه می شود

بیش از سه هزار و 500 دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد

ویدیو/ امدادرسانی نیروهای هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی به مناطق متأثر ‌از سیل و آب‌گرفتگی

فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند

انسداد محورهای مواصلاتی در خراسان جنوبی در اثر سیلاب

ضرورت بسیج همه دستگاه‌ها و اقشار برای تجلیل و تکریم معلمان

آخرین وضعیت سیلاب در زیرکوه خراسان‌جنوبی؛ کنکوری‌ها با کمک ارتش به آزمون رسیدند

(ویدیو) کنایه واعظی به آمار‌های غلط دولت رئیسی؛ مردم بهترین قاضی هستند

لزوم وجود مدیریت واحد مرزی به منظور جلوگیری از توقف زیان‌بار کامیون‌ها

ارتقای روابط تجاری با افتتاح یک مسیر ریلی جدید + فیلم