پیام خراسان

آخرين مطالب

/کتاب و کتاب‌خوانی/

10 جلد از مجموعه «در هوای انقلاب» برای نوجوانان منتشر شد فرهنگي

  بزرگنمايي:

خراسان آنلاین - به‌نشر برای نخستین بار 10 جلد از مجموعه «در هوای انقلاب» را در قالب کتاب‌های پروانه برای نوجوانان منتشر و روانه بازار کرده است.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان و به نقل از روابط عمومی انتشارات آستان قدس رضوی، «در هوای انقلاب» عنوان مجموعه رمان‌هایی با محوریت انقلاب اسلامی برای نوجوانان است که هر جلد داستانی از انقلاب را در یکی از شهرهای کشور روایت می‌کند.
«جگر گرگ» نام یکی از کتاب‌های این مجموعه است که «عزت‌اله الوندی» آن را در قالب چهار فصل به نام‌های بادام سرخ، بادام زرد، بادام تلخ و شکوفه بادام نگاشته و این کتاب توسط به‌نشر در قالب 116 صفحه منتشر شده و به قیمت 130 هزار ریال در دسترس مخاطبان قرار گرفته است. در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «مینی‌بوس نفیر می‌کشید و سیاهی جاده را با دو خط باریک و موازی، در دود سیاه خود فرو می‌برد. مثل اژدهایی عصبانی که جنگجویی افسانه‌ای سرش را با شمشیر بریده باشد، حالا نفیرکشان در حالی که خونی سیاه از شاهرگ‌هایشان بیرون می‌زد، به سمت مقصدی نامعلوم، گیج و واگیج می‌خورد و روی جاده خیس، هی می‌غلتید و هی نعره می‌کشید. پشت شیشه عقبش با شبرنگ قرمز نوشته بود: اژدهای سرخ آرتیمان....!»
«هر سال قبل از زنگ اول» نیز عنوان یکی دیگر از کتاب‌ها و رمانی به قلم «مژگان بابامرندی» است که داستانی با همین نام، به‌علاوه بابا کنار مرگ راه رفت، بهمن و بهار و پدربزرگ سبز محله ما را برای نوجوانان روایت می‌کند. به‌نشر این کتاب را در قالب 36 صفحه و با قیمت 60 هزار ریال روانه بازار کرده است.
«سر برگرداندم. کسی نبود! یعنی چه؟! از دوچرخه پیاده شدم و اطراف را با دقت نگاه کردم. هیچ کس نبود؛ ولی خودم شنیدم؛ یعنی کسی بدون منظور، سوت زده؟! آن هم دو تک سوت! ...» این بخشی از رمان «سه سوت» است که «علی مهر» آن را نگاشته و به‌نشر این کتاب 140 صفحه‌ای را با قیمت 140 هزار ریال منتشر کرده است.
«کت ولیعهدی» هم رمانی به قلم «رفیع افتخار» است که توسط به‌نشر در قالب 72 صفحه منتشر شده و با قیمت 100 هزار ریال در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است. پسرعموها، آزادی، جان، سمندر، صدای بهار و کت ولیعهدی عناوین 6 فصل این کتاب است.
«کوچه قهر و آشتی» یکی دیگر از این کتاب‌هاست که به قلم «زهرا فردشاد» به رشته تحریر درآمده است و داستان‌ را در هشت فصل با نام‌های پیرمرد مرموز روبه‌رو، خبرچینی، ترس، عذاب وجدان، خانه خاله، آن شب، خلاپاک‌کنی و کوچه قهر و آشتی روایت می‌کند. در بخشی از این کتاب اینطور آمده است: «این بار پیرمرد مرموز را دیدم. توی حیاط خانه‌اش ایستاده بود. تا من را از لای در دید، تندی در حیاط را بست. بعد خون‌آبه‌ها را دیدم که از زیر درشان توی جوی کوچه سرازیر می‌شد. چشم‌هایم را باز کردم. با ترس این دست و آن دست شدم. صورت دایی علی از گوشه ملحفه‌ای که دور سرش پیچیده بود، پیدا بود. آن‌قدر نگاهش کردم تا نمی‎دانم چه وقت خوابم برد؛ اما می‌دانم که نصف شب، از صدای جیغ و فریاد بی‌بی و فریبا خانم از خواب پریدم...» به‌نشر این اثر 116 صفحه‌ای را به قیمت 130 هزار ریال در دسترس نوجوانان قرار داده است. 
رمان «بالای پشت بام» را هم «عصمت گیویان» به رشته تحریر در آورده و به‌نشر نیز این کتاب 40 صفحه‌ای را با قیمت 60 هزار ریال منتشر کرده است. نویسنده در این کتاب داستان را در قالب چهار فصل با نام‌های هفت‌تایی‌ها، بالای پشت بام، اذان ماه رمضان و تصمیم کبری روایت می‌کند.
«قسم نخور» نیز یکی دیگر از کتاب‌های این مجموعه است که به قلم «سندی مؤمنی» به رشته تحریر آمده است و داستان‌ را در سرفصل‌هایی به نام مامان حواسش به من نیست!، ما همه از بابا می‌ترسیم!، من مقصرم، بینوایان، باید نویسنده بشوم، ریشه‌ها، بابا مرا دوست نداره!، داداش عباس کجاست! آب از گلویم پایین نمی‌رود! و زیباترین غزل روایت می‌کند؛ این کتاب 44 صفحه‌ای با قیمت 65 هزار ریال روانه بازار شده است.
«پشت دروازه‌های بهشت» نیز نام یکی دیگر از این کتاب‌هاست که «خسرو باباجانی» آن را نگاشته است. در بخشی از این کتاب اینطور می‌خوانیم: «پرت شدم توی استخر. آب سرد بود. بوی ماندگی و تعفن می‌داد، بو و طعم لجن به حرکت درآمده! یک قلپ آب به دهان و بعد به گلویم سرازیر شد.
مزه گس و سنگین لجن در دهانم ماسید و ماند. چشمانم چنان به سوزش افتاد که انگار آب، اسید داشت. مثل وزنه‌ای، بی‌حرکت، به کف استخر رسیدم.
کف پوشیده از ماده‌ای لزج و ضخیم بود. کمی به خود آمدم. پا بر کف کوبیدم. به بالا آمدم. توانستم برای لحظه کوتاهی سر از آب بیرون بیاورم تا نفسی بکشم؛ نتوانستم! دوباره به پایین کشیده شدم. انگار به پایم وزنه بسته بود...» به‌نشر این کتاب را در قالب 68 صفحه منتشر کرده و با قیمت 90 هزار ریال روانه بازار کرده است.
«ترسو» هم دیگر رمان این مجموعه است که در قالب 76 صفحه و با قیمت 105 هزار ریال منتشر شده است. این کتاب که اثر «رفیع افتخار» است، داستان را در قالبی طنز برای نوجوانان روایت می‌کند؛ این منم حشمت، پدر و مادرم، دایی خدمت، من و دایی خدمتم، قیافه تابلوی دایی خدمتم، کلاس من، زن‌دایی فتانه، دختردایی، خاور، اتاق من، حمید و وحید: از هم‌کلاسی‌ها، پسردایی خسرو، فنج در سرما و پیروزی نام سرفصل‌های این کتاب است.
«بالاخره اتوبوس به پیچ شمران رسید. پیاده شدم. تا اداره بابا، حدود 200 قدم مانده بود. جلوی اداره شلوغ بود. چند تا ماشین وسط خیابان ایستاده بود. نمی‌دانستم چه خبر است. رفتم جلو. چند مرد ایستاده بودند اطراف ساختمان. چند تا ماشین گارد هم در گوشه و کنار خیابان بود. لحظه‌ای شک کردم بروم یا نروم! داشتم تصمیم می‌گرفتم که کسی بازویم را گرفت...» این بخشی از کتاب «امتحان آبان ماه» بود که «فریبا نباتی» آن را در قالب چهار فصل به نام‌های آن مرد آمد، بی‌خبر با هم، آمبولانس‌ها می‌آمدند و می‌رفتند و امتحان آبان ماه نگاشته و به‌نشر نیز آن را در قالب 40 صفحه منتشر کرده و با قیمت 60 هزار ریال در دسترس علاقه‌مندان قرار داده است.
به‌نشر این کتاب‌های مصور رنگی را در قطع رقعی با شمارگان 1500 نسخه منتشر کرده و در دسترس نوجوانان قرار داده است.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/38943/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

روستای مهموئی سرآمد کشور در کمک به اعتاب مقدسه

رقابت 15هزار داوطلب کنکور سراسری در خراسان جنوبی

برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی در شهر خروشهرستان نیشابور

علت عدم ساخت بیمارستان در سلطان آباد شهرستان خوشاب

گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگارهای الکترونیک/ زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم

خانه‌ دار کردن مردم به سبک دولت سیزدهم

باورهای ارتباطی غلط تبدیل به پاشنه آشیل زندگی زوج‌ها شده است

رشد 50 درصدی گردشگری در بخش «کَن»

صنعت نشر هند برای تولید کتاب‌های صوتی با هوش مصنوعی آماده می‌شود

جمع آوری 254 معتاد متجاهر در مشهد

شرایط کشاورزان دیم کار مطلوب است

بیداری جهانی زمینه تحول در جبهه مقاومت را رقم خواهد زد

آبگیری 3 میلیون و 950هزار متر مکعب در حوزه‌های منابع آبخیزداری طبس

فیلم/آب گرفتگی معابر شهر بیرجند پس از بارش رگباری باران

تسهیلات بانکی به سمت رونق تولید هدایت شود

بیرجند رکورددار بارش های روز گذشته در استان

مطالبات برجای مانده حوزه شهری حاجی‌آباد نیازمند تدابیر شوراها است

نقش بارز کارگران و کارفرمایان در جهاد اقتصادی

برنامه امسال دولت سیزدهم برای عبور موفق از اوج بار تابستان

نجات گردشگران گم‌شده در جنگل‌های خلیل‌شهر بهشهر

(ویدئو) کاشت نهال به‌جای درختان قطع شده در جنگل‌های هیرکانی

سالن ورزشی استاندارد در شهرستان بجستان نداریم

بهره برداری ازدومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد

حمایت یک هزار و 127 میلیارد تومانی از سبد امنیت غذایی مردم سیستان و بلوچستان

به ظرفیت‌های خدمات‌رسانی مشهد به صورت ویژه پرداخته شود

جریان گاز در مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی و کرمان پایدار است/ اعزام تیم‌های امداد برای خدمت‌رسانی

جمع آوری254 معتاد متجاهر در مشهد

مسیرهای خراسان جنوبی مسدود نیست

واردات قهوه 75 درصد افزایش یافت

سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) نهبندان رسید

علما حافظان مرزهای دینی هستند

57 سال؛ میانگین سنی حجاج ایرانی در سال 1403

تامین سوخت کشاورزان جغتای با فناوری نوین

انتقاد تند علم الهدی از تلاش برای بازگرداندن خواننده ها و هنرمندان خارج نشین به ایران /بخاطر جذب حداکثری باید عناصر ناپاک و ضدانقلاب به کشور برگردند؟

کددار شدن درمانگاه تامین اجتماعی بردسکن

عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور با موفقیت انجام شد

دستگیری 5 متهم حفاری غیرمجازو کشف 2 دستگاه گنج‌یاب در نیشابور

محمدسیفی بار دیگر طلای ووشو جهان را تصاحب کرد

ایجاد سامانه اعلام بار مجازی راهگشای مشکلات حمل‌ و نقلی مهریز است

داورزن هزار و 700 نفر شتر دارد

بارش شدید باران در بردسکن

8200 خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند

پاکسازی محیط زیست توسط کودکان شهر زاوه در هفته زمین پاک + تصاویر

انتقال دانش آموزان مناطق مرزی خراسان جنوبی با خودروهای ارتش به محل آزمون کنکور

بیشترین خسارت سیل به راه‌های مواصلاتی خراسان جنوبی

کشف 20 هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز‌های خراسان رضوی

پایان آزمون سراسری با رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی

حاجیان ایرانی با میانگین سنی 57 سال عازم حج تمتع می‌شوند

میانگین سنی حجاج عازم حج تمتع 57 سال است

بانک‌ها اعتبارات را به سمت تولید سوق دهند