پیام خراسان

آخرين مطالب

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس:

ابرهای خراسان جنوبی در اسفندماه بارور می شود اجتماعي

  بزرگنمايي:

خراسان آنلاین - بیرجند- نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت نیرو قول مساعد بارور کردن ابرها در اسفند ماه سال جاری را برای خراسان جنوبی به عنوان اولین استان در کشور داده است.

به گزارش خبرنگار مهر ، حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی صبح دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به حضور پر شور مردم استان در مراسم راهپیمایی 22 بهمن ماه، اظهار کرد: حضور تماشایی مردم در راهپیمایی قلب مقام معظم رهبری را شاد و دشمنان را ناامید کرد.
وی با بیان اینکه حضور گسترده مردم در صحنه ها همواره موجب منافع ملی واقتدار در سطح جهانی می شود، افزود: حضور مردم همچنین موجب بالا بردن قدرت دیپلماسی در عرصه بین المللی و افزایش امنیت در کشور می شود.
نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس باید مطالبات مردم را بیان کنند، گفت: با توجه به نقشه ای که سازمان سیا، منافقین و آل سعود برای جمهوری اسلامی ایران کشیده اند و همواره جهات منفی و آمارهای دروغین بیان می کنند، باید هوشیارتر عمل کنیم.
وی با بیان اینکه نقشه های دشمن مردم را نا امید می کند، عنوان کرد: تمام نمایندگان و مسئولان باید با این طرح دشمن معقول برخورد کنند تا بتوانیم آن را خنثی کنیم.
حجت الاسلام عبادی با اشاره به اینکه امروز بازگو کردن تنها جنبه های منفی توسط برخی رسانه ها یکی از مشکلات بسیار بزرگ در کشور است، بیان کرد: مسئولان و انسان های صالح و خوب در کشور بسیار زیادند لذا نباید بگذاریم گاها رقابت های سیاسی موجب سیاه نمایی در برخی امور شود.
وی با اشاره به انتقال آب از دریای عمان به سه استان شرقی خراسان جنوبی، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: پروژه انتقال آب هزینه هنگفتی دارد که دولت چنین مبلغی را جهت سرمایه گذاری ندارد لذا باید از بخش خصوصی در این زمینه استفاده کرد.
نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت نیرو آمادگی پرداخت خرید 30 درصد از آب را اعلام کرده است، افزود: این پروژه پیشرفت های نرم افزاری داشته است اما در بخش سخت افزار هنوز اقدامی صورت نگرفته است.
اختصاص 500 میلیون یورو به طرح های آبخیزداری و آبرسانی
وی با اشاره به اینکه طرح های آبخیزداری یکی از ضرورت های استان است، گفت: طی صحبت هایی که با رییس مجلس در خصوص طرح های آبخیزداری و آبرسانی به روستاها انجام شد و با نظر مثبت مقام معظم رهبری مبلغ 500 میلیون یورو از صندوق توسعه ملی به صورت ویژه برای این طرح ها در بودجه امسال کشور دیده شده که خراسان جنوبی سهم قابل توجه ای را خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه تصور اینکه انتقال آب از دریای عمان می تواند جایگزین خوبی برای سفره های آب زیرزمینی باشد، بسیار غلط است، گفت: آبی که در سفره های زیرزمینی وجود دارد بسیار ارزشمند است و آبی که از دریای عمان انتقال داده شود بیشتر جهت مصارف صنعتی و معدنی خواهد بود.
حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه همسان سازی مزارع کشاورزی مسئله بسیار مهمی است و صرفه جویی زیادی دارد لذا کشاورزان استان باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند، عنوان کرد: استفاده درست و صحیح از آب یکی از ضروریات استان است که مردم باید مد نظر داشته باشند.
باروری ابرهای استان در اسفند ماه سال جاری
نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: وزارت نیرو قول مساعد بارور کردن ابرها در اسفند ماه سال جاری را برای خراسان جنوبی به عنوان اولین استان در کشور داده است.
وی ضمن تشکر ویژه از حضور وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی به خراسان جنوبی، افزود: ربیعی علی رغم کسالت و بیماری به استان سفر و در تمام نقاط انتخابیه نمایندگان حضور داشتند.
حجت الاسلام عبادی با اشاره به اینکه طی سفر وزیر کار به استان توسعه مرکز رفاهی جنب بیمارستان میلاد بیرجند در دستور کار قرار گرفته است، گفت: افتتاح 12 واحد برای معلولان و اعطای کلید خودروهای خدمت از دیگر دستاوردهای سفر وزیر کار به استان بوده است.
ایجاد درمانگاه تامین اجتماعی در شمال شهر بیرجند
وی با بیان اینکه وزیر ارتباطات طی سفری که به استان داشته است قول رونق زیرساخت های مخابراتی استان را داده است، افزود: مردم شمال شهر بیرجند از نبود درمانگاه در آن منطقه رنج می برند لذا با پیگیری های انجام شده مجوز درمانگاه تامین اجتماعی برای شمال شهر بیرجند داده و در بودجه آینده تامین اجتماعی دیده شده است.
نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فرهنگ احتیاط آمیزی نسبت به قانون در خراسان جنوبی وجود دارد، عنوان کرد: قانون متعلق به مردم است لذا این نگاه باید اصلاح شود و مسئولان شهامت انجام یکسری امور را پیدا کنند.
وی ادامه داد: برداشت از قانون باید به نفع مردم باشد لذا سیستم اجرایی استان نیاز به تحول از جهت فکری و فرهنگی دارد.
حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه جاده بیرجند- قاین طی دو سال گذشته پیشرفت های بسیار قابل توجه ای را داشته است، اظهار داشت: در حال حاضر مشکلاتی در خصوص بدهی پیمانکاران این محور به وجود آمده است که امیدواریم این مشکلات از سوی دولت هرچه زودتر برطرف شود.
وی با اشاره به اینکه راه آهن شرق کشور نیاز به سرمایه گذار خصوصی و فاینانس دارد، بیان کرد: 15 درصد سهم دولت برای پروژه راه آهن از صندوق توسعه ملی داده خواهد شد که تحقق این مهم مانع بزرگی را برای فاینانس برداشته است.
افزایش 65 میلیارد تومانی بودجه عمرانی استان
نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با کمک نمایندگان بودجه عمرانی استان 65 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است، افزود: انتظار ما از بودجه استان بسیار فراتر از این ها است اما بودجه استان بر اساس سرانه جمعیت خوب در نظر گرفته شده و نباید در این زمینه سیاه نمایی صورت گیرد.
وی با اشاره به اینکه نقد و مطالبه گری کارشناسی شده بسیار خوب است اما نباید مردم را ناامید کرد، گفت: استان خراسان جنوبی سال گذشته رتبه اول افزایش بودجه را در مجلس داشته است و امسال نیز از متوسط کاهش بودجه بالاتر است.
حجت الاسلام عبادی با اشاره به ساخت بیمارستان شهرستان خوسف، اظهار داشت: مرحله اول ساخت بیمارستان انجام شده و مرحله دوم نیز به زودی برای ادامه کار با پیمانکاران به مناقصه گذاشته خواهد شد.
تکمیل مجموعه ورزشی شهید آوینی بیرجند تا پایان سال جاری
وی با بیان اینکه از بنیاد برکت برای حضور در استان دعوت کرده ایم، عنوان کرد: طی دو سال گذشته کلنگ مجموعه ورزشی در خیابان شهید آوینی بیرجند توسط بنیاد مستضعفان به زمین زده شد که تا امروز پیشرفت های زیادی داشته و قول داده اند تا پایان سال به بهره برداری برسد.
نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تسهیلات بسیار خوب با بهره هشت درصد توسط بنیاد مستضعفان در استان در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: در بحث جذب این تسهیلات استان خراسان جنوبی رتبه اول را در کشور کسب کرده است.
وی با اشاره به افزایش پروازهای فرودگاه استان طی سال های گذشته، بیان کرد: علی رغم کمبود هواپیما اما از سه سال گذشته تا کنون پروازهای استان حدودا دو برابر افزایش داشته است.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/39100/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رتبه سوم خراسان جنوبی در اجرای سامانه‌های نوین آبیاری

رقابت 14 هزار و 900 داوطلب خراسان جنوبی در نوبت اول کنکور

توزیع بیش از 4 میلیون لیتر سوخت در ناوگان حمل‌ونقل زمینی و هوایی خراسان جنوبی

رقابت 14 هزار و 900 داوطلب خراسان جنوبی در نوبت اول کنکور سراسری

بیش از 650 هزار نفر در خراسان شمالی تحت پوشش بیمه سلامت هستند

نمایشگاه اطلاع رسانی هفته سلامت در خراسان‌شمالی افتتاح شد

قم از امروز بارانی می‌شود

آتش سوزی جنگل های سکوتپه ساری خاموش شد

قیمت انواع روغن گیاهی در میادین تره بار

یادواره سردار شهید سیدمحمدحجازی در فریمان

کشف بیش از 5 کیلو گرم تریاک در شهرستان کاشمر

بهترین کود برای افزایش بار خیار

قهرمانی خراسان رضوی در مسابقات کوراش مردان کشور

معرفی نفرات و گروه‌های برتر جشنواره ملی آسمان هشتم در میناب

برگزاری مسابقات فوتشال در بخش هزار مسجد شهر لایین شهرستان کلات نادری

اعزام بیش از 10 هزار زائر خراسانی حج تمتع از فرودگاه مشهد+ جزئیات

اعزام بیش از 10 هزار زائر خراسانی حج تمتع از فرودگاه مشهد

انتصاب سرپرست جدید موسسه آموزشی علوم وفنون کیش

ماجرای گروگان گیری دختر 16 ساله در تهران

دستگاه های صدرنشین و قعر نشین تبدیل مجوزهای کاغذی را بشناسید

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1 اردیبهشت 1403

روند دمای هوا در خراسان جنوبی افزایشی است

1600 کیلومتر از راه‌های خراسان جنوبی لایروبی شد

دسترسی به اینترنت فوق پرسرعت در خراسان رضوی

تاثیر مناظرات صداوسیما در مشارکت مردم در انتخابات

توقیف کامیون حامل 17 هزار لیتر سوخت قاچاق در سرایان

کشف 7 هزار لیتر سوخت قاچاق در بیرجند

ارائه فرصت‌های سرمایه گذاری خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو2024

انهدام باند سارقان در بیرجند

هوا رو به گرمی می‌رود

بازگشایی و لایروبی بیش از 1600 کیلومتر از محور‌های خراسان جنوبی

دستگیری 144 متخلف زیست محیطی در خراسان جنوبی

تجهیز40 هزار هکتار اراضی خراسان جنوبی به سامانه‌ نوین آبیاری

خراسان جنوبی، در جایگاه دوم انتشار اخبار مراکز صدا و سیما

پاکسازی و لایروبی 1600کیلومتر از محورهای خراسان جنوبی

زنگ سلامت در مدارس خراسان شمالی نواخته شد

گروگان گیری دختر 16 ساله در تهران/ آدم ربا به 10 میلیارد نرسید

هشدار درباره وقوع شورش سراسری در آمریکا در صورت بازداشت ترامپ

فوت گردشگر گم شده در جنگل‌های ساری

مهار آتش سوزی یک مهمانپذیر در مشهد

بهره‌مندی 2 میلیون خانوار خراسان رضوی از اینترنت فوق پرسرعت

نکات مهم در انتخاب و رزرو مسجد در مشهد

توقیف تریلی حامل بیش از 500 کیلوگرم شیشه و هروئین در مرز تایباد

ورود سامانه بارشی به خراسان رضوی/دمای هوا تا اواسط هفته در استان روند افزایشی دارد

اهدای اعضای بانوی بجنوردی به چهار بیمار نیازمند

استاندار خراسان رضوی از دسترسی به اینترنت فوق پرسرعت در این استان خبر داد

پیدا شدن جسد گردشگر گم شده در جنگل‌های ساری

جشنواره ورزش‌های بومی و محلی جام منتطران در مشهد

خط کشی 300 کیلومتر از راههای تایباد

تربت جام و تایباد بیشترین افراد فاقد مدارک هویتی در خراسان رضوی