پیام خراسان

آخرين مطالب

گیشه های شلوغ سینما در بیرجند/ ذائقه مردم طعم «لاتاری» گرفت اجتماعي

  بزرگنمايي:

خراسان آنلاین - بیرجند-بیرجندی ها با رضایت نسبی از اکران های جشنواره فیلم فجر در این شهر از میان فیلم هایی که برایشان انتخاب شده بود، «لاتاری» را بیشتر دیدند اما امتیازکامل را تنگه ابو قریب گرفت.

 رویداد بزرگ سینمایی کشور با پرواز سیمرغ بر شانه برترین های سینمای کشور به کار خود پایان داد و همزمان با مراسم اختتامیه در تهران آخرین فیلم ها در سینماهای منتخب مراکز استان ها اکران شد. تقسیم بندی فیلم های راه یافته به بخش سودای سیمرغ سی و ششمین جشواره فیلم فجر به دو بسته باعث شد بسیاری از آثار مطرح در مراکز برخی استان ها اکران نشود.
برای بیرجند مرکز، استان خراسان جنوبی، بسته یک انتخاب شد و علاقه مندان از دیدن فیلم هایی چون به وقت شام، دارکوب ، مغرهای کوچک زنگ زده، چهارراه استانبول و ... که سیمرغ دار بخش های مختلف شدند، محروم ماندند.
علاقه مندان به سینما در بیرجند هم که هرساله جشنواره فجر را دنبال می کنند نسبت به این انتخاب گلایه هایی را مطرح کردند.

فیلم هایی که در لیست اکران بیرجند نبودند
ساجدی، یکی از تماشگران فیلم های جشنواره فجر  گفت: شنیدم امسال تعداد زیادی از فیلم های جشنواره فجر در بیرجند اکران می شود ، خیلی خوشحال کننده بود، چون دیدن این فیلم ها در گرماگرم جشنواره لذت دیگری دارد اما وقتی برای خرید تعدادی از فیلم های مورد علاقه ام که درباره آن ها مطالعه کرده بودم مراجعه کردم متوجه شدم در لیست اکران بیرجند نیامده است.
او تمایل زیادی برا ی دیدن فیلم های به وقت شام و مغزهای کوچک زنگ زده داشته که در بیرجند اکران نشد.
شهروند سینما دوست دیگری گفت: همه فیلم ها را ندیدم، سانس تکرار برخی فیلم ها یک بار است و در زمان های خوبی برنامه ریزی نشده است.
وی ادامه داد: به عنوان مثال برای دیدن فیلم مصادره دو بار مراجعه کردم ولی هربار اکران شده بود. اما فیلم لاتاری را با خانواده تماشا کردیم و به نظرم فیلم خوبی بود.
سمیعیان درباره قیمت بلیط افزود: هرچند بهای بلیط کمی بالاتر از اکران های عادی بود اما دیدن برخی فیلم ها همزمان با اولین اکران برایم جالب است . سال های قبل هم هر طور بود وقت می گذاشتم و فیلم هایی که به نظرم محتوای خوبی داشت می دیدم.
او برنامه ریزی برای اکران فیلم ها ی جشنواره در بیرجند را قابل تقدیر دانست و در عین حال از اکران نشدن فیلم حاتمی کیا در بیرجند انتقاد کرد.
اصغری شهروندی دیگر هم که از میان فیلم ها ی اکران شده لاتاری و سرو زیر آب را دیده است گفت: فیلم های خوبی را انتخاب کردم و به نظرم فیلم سرو زیر آب بسیار زیبا بود.
رضایتی نسبی از نحوه اکران ها
او درباره نحوه خرید بلیط هم گفت: برای دیدن هریک از این فیلم ها به سینما مراجعه کردم و توانستم بدون هیچ مشکلی بلیط خریداری کنم.
از نظر او فیلم های اکران شده در بیرجند خوب انتخاب شده،هرچند به گفته خودش همه فیلم ها را ندیده اما برای انتخاب فیلم ها مطالعه کرده و محتوی مورد علاقه اش را برگزیده است.
شهروندی دیگر هم به کم بودن تعداد سانس های اکران و نبود برخی فیلم های مطرح در برنامه اکران گلایه کرد.
صباغ زاده گفت: فیلم های تنگه ابوغریب و لاتاری را دیدم، هردو خوب بودند اما هرگز فکر نمی کردم « تنگه ابو غریب » تا این حد دیدنی و جذاب باشد. کاش به وقت شام حاتمی کیا را هم برای بیرجند در نظر می گرفتند.

کم بودن تعداد سانس های اکران و نبود برخی فیلم های مطرح در برنامه اکران از گلایه های شهروندان بیرجندی شهروندی دیگر هم که از تماشای فیلم عرق سرد رضایت دارد گفت : نمی دانم چرا برخی فیلم های اعلام شده در جشنواره در بیرجند اکران نشده است ؟ چه خوب بود دارکوب یا به وقت شام را هم اکران می کردند.
وارسته افزود: تعداد سانس های اکران هم کم است و هر چند تمایل داشتم فیلم مصادره را ببینم اما موفق به تهیه بلیط در ساعتی که برایم ممکن بود نشدم.
معاون فرهنگی هنری اداره کل ارشاد اسلامی استان پاسخ شهروندان در خصوص عدم اکران برخی فیلم ها در بیرجند را اینگونه داد.
افزایش30 درصدی استقبال مردم
علی زمزم  گفت : فیلم های راه یافته به بخش سودای سیمرغ در تهران به دو بسته تقسیم شد و در بسته یک فیلم های لاتاری ، تنگه ابوغریب، مصادره، شعله ور ، کامیون ، سرو زیرآب ، جشن دلتنگی ، اتاق تاریک، امپراطور جهنم قرار گرفت.
او ادامه داد: باتوجه به بررسی های انجام شده ما به این نتیجه رسیدیم که بسته یک برای مخاطبان در بیرجندی دیدنی تر خواهد بود.
وی از افزایش 30 درصدی استقبال مردم از این جشنواره نسبت به سال قبل در بیرجند خبر داد و گفت: استقبال خیلی خوبی از فیلم های بخش کودک و نوجوان شد و ظرفیت سینما برای اکران فیلم های لاتاری و مصادره کاملا پر شده بود.
زمزم دلیل افزایش استقبال از فیلم ها را تبلیغات در تلویزیون و شناخت بیشتر مردم درباره فیلم ها عنوان کرد.
با توجه به نظر سنجی هایی که انجام داده ایم رضایت مندی مردم از وضعیت و نحوه اکران حدود 98 درصد است مدیر سینما بهمن بیرجند هم در گفتگو با مهر گفت: سال های گذشته فیلم های جشنواه فجر در سالن علامه فرزان بیرجند اکران می شد و امسال طی تفاهمی برای اولین بار سینما بهمن میزبان این جشنواره در بیرجند شد.
علی واحدی استقبال از فیلم ها را چشمگیر دانست و افزود: با توجه به نظر سنجی هایی که انجام داده ایم رضایت مندی مردم از وضعیت و نحوه اکران حدود 98 درصد است.
به گفته او مردم بیشتر از دیگر فیلم های جشنوراه «لاتاری» را دیدند که باتوجه به اکران در سه سانس تعداد افرادی که این فیلم را برای تماشا انتخاب کردند به حدود 690 نفر می رسد.
وی ادامه داد: فیلم دوم دربیرجند مصادره است که با وجود اکران در یک سانس و اضافه شدن سانس فوق العاده 460 تماشاگر داشته است و فیلم صاحب سیمرغ تنگه ابوغریب با وجود برنامه سه سانس اکران در رتبه سوم قرار گرفته است.
به گفته واحدی در پرسشنامه های رضایت از فیلم که بین تعدادی از مخاطبان توزیع شده همه افراد پاسخ دهنده امتیاز کامل را به این فیلم داده اند اما تماشاگران مصادره در پاسخ نامه ها امتیاز کامل را برای این فیلم در نظر نگرفته اند.

وی بیان داشت: بنابراین ذائقه مردم بیرجند در انتخاب فیلم از نظر او خاص و توام با درکی عمیق است و اگر تعداد کمتری تنگه ابو غریب را برای تماشا انتخاب کرده اند به دلایلی از جمله کمرنگ تر بودن تبلیغات و نا آشنا بودن با محتوای فیلم بوده است.
مدیر سینما بهمن درباره برخی گلایه ها از اکران نشدن فیلم هایی چون به وقت شام ، چهاراه استانبول و مغزهای کوچک زنگ زده گفت: انتخاب فیلم ها با ما نبود ضمن اینکه فیلم بسته یک هم متنوع و برخی از ان ها پر محتوا است.
وی به سابقه فروش دیگر فیلم ها اشاره کرد و ادامه داد: معمولا فیلم های کمدی دارای محتوا در بیرجند فروش خوبی دارد و فیلم های باارزش هم مخاطبان ویژه ای دارد.
واحدی عنوان کرد: تجربه امسال اکران فیلم های فجر در سینما بهمن خوب بود و فکر می کنم به طور کلی توانستیم رضایت مخاطبان را به دست آوریم، حتی در بیرجند به عنوان تنها مرکز استان در کشور برای فروش مجموعه فیلم های بسته تخفیف در نظر گرفتیم به علاوه فیلم های بخش کودک و نوجوان صبح ها به صورت رایگان اکران شد و به شدت مورد استقبال مدارس و دانش آموزان قرار گرفت.
او آمار تماشاگران بخش دانش آموزی را هزار و 500 نفر و تعداد تماشاگران فیلم های بسته یک جشنواره فجر در بیرجند را بیش از سه هزار و 500 نفر اعلام کرد.
با توجه به تجربه ای که مسئولان فرهنگی استان برای اکران فیلم های جشنواره فجر در این سالها به دست آورده اند، اجرای امسال این برنامه هم به خوبی پیش رفت جز یک مورد که گویا هنوز با چم و خم هایش آشنا نشده اند . آن هم ذائقه مردم استان در انتخاب فیلم است، شاید اگر بررسی های دقیق تری در مورد انتخاب بسته ها انجام می شد بیرجندی ها هم بسته ای از فیلم های فجر را به نظاره می نشستند که چندین سیمرغ را به دل خود کشاند.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/39141/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حاجیان ایرانی با میانگین سنی 57 سال عازم حج تمتع می‌شوند

میانگین سنی حجاج عازم حج تمتع 57 سال است

بانک‌ها اعتبارات را به سمت تولید سوق دهند

تامین سوخت مورد نیاز کشاورزان جغتای با استفاده از فناوری نوین

انتقاد امام جمعه باخرز از وضعیت تنها بیمارستان شهرستان

کنکور سراسری 1403 - مشهد

ساخت نمونک خودرو آتش نشانی باتلاش دانش آموزان نیشابور

روحانیون کاروان‌های حج مشعل داران معارف و مناسک هستند

(ویدئو) مهارت یک مرد در صید مار کبرا با بطری 20 میلیون بار دیده شد

یک فوتی و یک مصدوم بر اثر انفجار گاز در نیشابور

حادثه انفجار گاز در یک منزل مسکونی در نیشابور

رویکرد ما برای ارتقاء بهداشت روانی باید جامعه‌محور شود

ماجرای مشکل مرزی جدید با طالبان؛ سوءتفاهم بود

تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه

ویدیوئی از دانش‌آموزانی که به دلیل سیل به کنکور نرسیدند

‏سرقت موبایل پشت چراغ قرمز سر چهارراه در مشهد!

کارگران سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند

بر تلاش مسئولان برای تحقق شعار سال تأکید کرد

فضیلت زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)

زائران بیت الله الحرام با شناخت و معرفت به زیارت خانه خدا بروند

اخبار کوتاه خراسان رضوی / 7 اردیبهشت

قانون حجاب و عفاف باید در کشور اجرا شود

آرامگاه فردوسی از جاذبه‌های پربازدید و دیدنی مشهد

حمله به رفح برای اسرائیل فاجعه‌بار خواهد بود

گوزن سفید

برگزاری کنکور سراسری 1403گروه علوم تجربی در خراسان رضوی

اندیشه‌ امام در عملیات وعده صادق نمود پیدا کرد

میدان داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است

آیت الله علم الهدی: میدان‌داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است

کتاب «یوسف گم گشته باز آید» در ماهشهر منتشر شد

اماکن مرتبط با مقاومت در کتاب‌های درسی معرفی شوند

بحث روز؛ VAR در فوتبال، قاضی عادل یا قاتل روح ورزش محبوب ما؟

مردم کدام کشور‌ها بیشتر کتاب می‌خوانند؟

شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد

برگزاری همایش آموزشی توجیهی مناسک حج تمتع در مشهد

سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) نهبندان رسید/ تخلیه آبگرفتگی صحن مزار

آغاز عملیات روکش آسفالت 10 کیلومتر محور طبس یزد

1055 قزوینی به حج تمتع اعزام می‌شوند

فیلم| پیاده‌روی خانوادگی با طعم بی‌تدبیری / مردم در گِل ماندند

آغاز نهضت تولید سبز با برق سبز در شهرستان بردسکن

وقوع انفجار گاز در نیشابور با یک کشته و یک مصدوم

دستگیری متهم به قتل در کمتر از 5 ساعت در نیشابور

نهضت تولید سبز با برق سبز در شهرستان بردسکن کلید خورد

جزئیات بیشتر از درگذشت یک پزشک زن

برگزاری دوباره آزمون سراسری در خراسان جنوبی

مرحله اول کنکور سراسری 1403 در مشهد

کشتی فرنگی ایران برای دومین بار در تاریخ با سهمیه کامل در المپیک

چند بار باید دستان خود را بشوئید؟

کشف بیش از 20 هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی

انجام موفقیت آمیز عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور