پیام خراسان

آخرين مطالب

اظهارات امیدوارکننده فرماندار مشهد در شورای اداری:

بحران خشکسالی در مشهد نداریم/برقراری امنیت در حاشیه شهر سياسي

  بزرگنمايي:

خراسان آنلاین - مشهد_ فرماندار مشهد گفت: بحران خشکسالی در مشهد نداریم اما کم آبی های اخیر نشاط را از شهر گرفته است‌.

به گزارش خبرنگار مهر ، محمدرحیم نوروزیان ظهر یکشنبه در دهمین جلسه شورای اداری مشهد که در فرمانداری برگزار شد، با اشاره به راهپیمایی 22 بهمن اظهار کرد: مردم با حضور خودشان نشان دادند نسبت به نظام وفادار هستند و امسال بنا بر آمارها 50 درصد افزایش جمعیت در راهپیمایی را داشتیم و این نشان می دهد هرچقدر دشمن تلاش بیشتری می کند حساسیت مردم نیز افزایش می باید.
وی افزود: مسلم است که دشمن بیکار نمی نشیند. منافع و حاکمیت خود را از دست داده است و به انواع روش ها تلاش می کند ما را با مشکل مواجه کند. قرار نبوده با امضای برجام دشمنی با آمریکا تمام شود. مردم ایران سرافزاز از برجام بیرون آمدند و این آمریکا بود که با عهد شکنی خصومتش را بار دیگر نشان می داد و دست بردار هم نیست و در این مقطع بر موجی سوار شده است.
فرماندار مشهد با اشاره به تجمع تعدادی جوان در 22 بهمن در پارک ملت گفت: حدود 150 جوان در پی ایجاد اغتشاش بودند اما همه چیز روال عادی را داشت و در طرف دیگر پارک مردم مشغول ورزش کردن بودند. نمی توان کتمان کرد که مشکلات و نارضایتی هست اما مردم راه و روش عنوان کردن نارضایتی را می دانند و نظ خود را در صندوق رای نشان می دهند.
وی ادامه داد: در سیستم اجرایی ناکارآمدی وجود دارد و حتی خود ما گاهی با برخی دستگاه ها درگیری داریم و دعواهای سیاسی را باید با این مسائل جدا کرد. به رغم تمامی مشکلات مردم در 22 بهمن حضور پیدا کردند اما در تریبون های مسیر راهپیمایی متاسفانه شاهد حرف های سخیفی بودیم. دست اندرکاران، تریبون را دست هرکسی ندهند.
مشهد هدف تروریستی است
نوروزیان با بیان اینکه مسئولیت داشتن در مشهد با همه جا متفاوت است گفت: در این شهر دائما با مواردی مواجه هستیم که نشان از حساسیت بزرگترین کلان شهر مذهبی است و همیشه باید به گوش باشیم و خدمت رسانی اسفند و فروردین و اردیبهشت ندارد. مشهد ویژگی های جغرافیایی سیاسی خاصی دارد و هدف تروریستی بوده اما موفق نبوده و نخواهد بود. بنده در شهرهای مختلف خدمت کردم و برایم ثابت شده در هیچ کجا حساسیت به اندازه اینجا نیست. از اینرو باید در جهت خدمات بهتر و مناسبت ترو امنیت آمادگی داشته باشیم.
وی با اشاره به کاهش بارش ها تصریح کرد: به همین دلیل نشاط و شادابی کم شده است. مشهد به اذعان بومی ها و غیر بومی ها زیبا سازی خوبی دارد اما با تلاش شهرداری و شورای شهر نشاط و شادابی بیشتری صورت گیرد تا جبران ناملایمتی روزگار در طبیعت شود و البته خودمان را با شرایط تطبیق دهیم.
فرماندار مشهد با بیان اینکه یکی از ویژگی های بحران غیر منتظر بودن است و زمان در اختیارش نیست تاکید کرد: سال هاست می دانیم خشکسالی شروع شده پس نمی توانیم بگوییم بحران خشکسالی داریم.
دامنه واحدهای اقامتی جمع می شود
وی با تاکید بر اینکه در مناطق حاشیه شهر امنیت برقرار شده ابراز کرد: مسئولان شهری در محلات کم برخوردار و حاشیه شهر حضور پیدا کنند و رابطه مان را با مردم بیشتر کنیم و مسائلشان را بشنویم البته همه مشکلات شان را نمی توانیم حل کنیم اما بخشی از آن شدنی است.
نوروزیان در خصوص واحدهای اقامتی دستگاه های مختلف گفت: باید جلوی واحدهای اقامتی دستگاه ها را بگیریم چون سرمایه گذاری هایی هتل ها از بین رفته است.
نباید همه اقشار جامعه به سمت مدرسه و زائرسراها بروند. شاهد این هستیم که هر اداره ای برای خودش یک اقامتگاه زده است و اگر یک سوم هزینه را به هتل داران بدهند نیازی به هزینه زیاد واحدهای اقامتی نیست. تلاش می کنیم دامنه واحدهای اقامتی جمع شود و با آنها برخورد می کنیم نمی شود که هر اداره برای خودش یک واحد اقامتی داشته باشد.
وی تصریح کرد: اگر دستگاه های اجرایی با هم اختلاف دارند باید با ما در میان بگذارند. اختلافات بین دستگاه ها بی جهت به دستگاه قضایی کشیده نشود. بنا به اظهارات استاندار خراسان رضوی اگر دستگاه ها از هم شکایت کنند و شکایتشان را به دستگاه قضایی ارجاع دهند و آن را پس نگیرند حتما عزلشان می کنیم.
عدم قطع خدمات مشترکین خاص
فرماندار مشهد با اشاره به اینکه یکی از اشکالات ما در کشور عدم شفافیت سازی است خاطرنشان کرد: تمامی دستگاه ها موظف هستند اطلاعاتی را که رسانه ها می خواهند را در اختیارشان بگذارند. همچنین مشترکین خاص مانند ادارات و هتل ها و سازمان ها، در مواجه با بدهکاری به هیچ وجه نباید خدمات آنها قطع شود.
وی در رابطه با حاشیه شهر مشهد ادامه داد: در حاشیه شهر و داخل شهر مشکلات داریم اما گاهی افرادی را می بینیم که بدون اطلاعات کافی حرف می زنند و صحبت هایی مبنی بر اینکه هیچ فعالیتی در حاشیه شهر صورت نگرفته را می شنویم. چطور هیچ کاری نشده؛ 970 میلیارد تومان در حاشیه شهر مشهد پروژه کار کردیم. در سال 96، 50 پروژه حدود 103 میلیارد تومان انجام شد، 400 میلیارد تومان پروژه در دهه فجر امسال افتتاح شده که بخشی از آن در حاشیه شهر بود. اینکه می گویند توجهی به حاشیه شهر نداریم اصلا درست نیست ما لیست تمامی پروژه ها را در اختیار داریم.
نوروزیان اظهار کرد: امسال در اعتبارات 96 برای بسیج و سپاه، دو میلیارد تومان مصوبات تخصیص داده شده است. در حواشی شهر مشهد پایگاه های بسیج دایر شد و امنیت ما در حاشیه شهر برقرار شده و کاهش جرایم داشتیم. کم کاری زیاد داشتیم اما با تلاش مضاعف مشکلات پیرامونی باید حل شود و مدیران با روحیه امید، امید و اعتماد را بین مردم ترویج دهند و چه توفیقی بهتر از این که در جوار بارگاه امام رضا (ع) خدمت می کنیم.
وی با بیان اینکه فرماندهی انتظامی در مشهد کار سختی است گفت: از تلاش های این ارگان تشکر می کنم در این راستا همه باید کمک کنیم زیرا تامین امنیت مهمترین وظیفه محسوب می شود.
فرماندار مشهد با تاکید به اینکه ایجاد یک اشتغال بسیاری از آسیب های اجتماعی را حل می کند گفت: سهم هر دستگاه را در میزان اشتغال سال 96 باید مشخص کنیم. از 160 هزار شغلی که می خواهیم ایجاد کنیم، حدود 8 هزار سهم مشهد است اما برخی دستگاه ها فرم های خود را تحویل نداده اند.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/40929/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بازیگری پوتین، 2 عمارت و مسافران تایلند

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

بازسازی صحنه جنایت در شب نشینی مستانه!

بیش از 10 برنامه فرهنگی ورزشی در خلیل آباد اجرا می‌شود

رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد

یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد

واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه

تقویت خطوط اتوبوس عبوری از محل‌های برگزاری آزمون سراسری در مشهد

«قیمت دلار» برای اولین بار به 44 هزار تومان رسید!

بزرگداشت روشنفکری که متفاوت بود

کشف یک راه جدید برای از بین بردن بوی زیر بغل

اتخاذ تمهیدات امنیتی و انتظامی برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران

رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت

وقوع بارش‌های سیل‌آسا در بسیاری از نقاط کشور/ بارش‌ها در تهران تشدید می‌شود

کشف جسد مردی در بیرجند

بارش باران در خراسان جنوبی سیلاب به راه انداخت + فیلم

عملیات وعده صادق تکرار ناکامی استکبار در صحرای طبس بود

مدد الهی نظامیان متجاوز آمریکا را در طبس زمین‌گیر کرد

یک کشته و شش مجروح در جاده آغمزار به راز

لزوم تکمیل دیوار ساحلی منطقه جوادیه بجنورد تا پائیز+فیلم

استطاعت ٩٨ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد

مشاهده گله گوزن قرمز در جنگل‌های هیرکانی لنگرود (فیلم)

پایان کار متهم به کلاهبرداری در بردسکن

تکمیل راه آهن خواف هرات

2 مصدوم در تصادف جاده خاکی انابد بردسکن به روستای حسین آباد

سانحه رانندگی با یک کشته در محور بجستان - بردسکن

خسارت میلیاردی آتش در مغازه لوازم‌خانگی

اصلاح 13 کیلومتر از خط انتقال آب شهرستان گناباد

پرورش شتر؛ ظرفیت مغفول مانده در داورزن است

1500 هکتار کشتزارِ داورزن زیر کشت محصولات جالیزی رفت

دستگیری سارقان وسایل منزل در نیشابور

خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد

واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه/آتش سوزی موجب مسدود شدن جاده شد

سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود

استفاده از گونه‌های گیاهی خشک منظر در فضای سبز مشهد

مصرف فست فود در دوران نوجوانی حافظه را برای همیشه مختل می‌کند!

شهرداری تهران به دنبال ارائه کیفی خدمات در نمایشگاه کتاب است

8 اردیبهشت، آخرین مهلت ثبت‌نام حضور در بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران

متهم شدن 7 تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان

پیش بینی برداشت بیش از 700 تن گل محمدی در خراسان جنوبی

گلچینی از گل و گیاه 5 استان کشور در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند

خواسته بافندگان فرش دستباف: بی گره‌ها و ربات باف‌ها هویت‌دار شوند

افتتاح کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد

تجهیز 53 درصد چاههای صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند

تجهیز 53 درصد چاه های صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند

باران و سیلاب سراسر خراسان جنوبی را فرا گرفت

آغاز طرح بازگشت به زندگی سالم در مشهد

7 فوتی و مصدم بر اثر تصادف در خراسان شمالی

افزایش 41 درصدی مصوبات سفر رییس جمهور در حوزه آبرسانی گناباد