پیام خراسان

آخرين مطالب

افق روشن اشتغال در خراسان شمالی با اختصاص 10 هزار میلیارد ریال تسهیلات اقتصادي

  بزرگنمايي:

خراسان آنلاین - بجنورد- خیز بلند دولت تدبیر و امید برای کاهش نرخ بیکاری به میزان 5 درصد تا سال 1400 در خراسان شمالی و اختصاص10 هزارمیلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی، چشم انداز روشنی را برای بازار کار این خطه ترسیم کرده است.
به گزارش ایرنا، ایجاد 9 هزار و 914 شغل در خراسان شمالی طی امسال و شتاب بخشی به این موضوع در سال های آتی با همراهی مسئولان، بانک ها و مردم شاهد کاهش نرخ بیکاری تا 5 درصد خواهیم بود.
نرخ بیکاری استان پارسال 11.8 درصد بود که این رقم تیرماه امسال به 9.9 درصد کاهش یافت؛ استاندار خراسان شمالی هم قول داده است این نرخ در سال 1400 به کمتر از 5 درصد برسد.
هم اکنون سهم اشتغال استان در بخش کشاورزی 39.6 درصد، صنعت 24.3 درصد و خدمات 36.1 درصد است.
سهم این استان در اشتغال حوزه کشاورزی بیش از میانگین کشوری است اما در بخش صنعت و خدمات پایین تر است؛ خراسان شمالی با دارا بودن 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی، ظرفیت بسیار بالایی برای ایجاد اشتغال در این حوزه دارد که می توان با راه اندازی کارخانه ها و صنایع تبدیلی و تکمیلی مرتبط در این بخش اشتغال پایدار زیادی ایجاد کرد.
این استان همچنین با دارا بودن بیش از 300 کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان ظرفیت های بسیاری برای توسعه صادرات و واردات نیز دارد که می توان با استفاده از این پتانسیل، درآمد خانوارهای استان را بالا برد.
دغدغه اصلی دولت تدبیر و امید رونق بخشی به تولید و اشتغالزایی برای جوانان است، در این راستا سیاست گذاری های مناسبی پیرامون حوزه اشتغال صورت گرفته، از جمله مهم ترین این سیاست ها ارائه بسته ها و مشوق های مختلف به بخش تولید بوده است.
رونق تولید در کشور، اشتغالزایی را با خود به همراه دارد، اجرای طرح رونق تولید با هدف تامین نیازهای مالی شامل سرمایه ثابت و سرمایه در گردش واحدها و طرح های تولیدی که از سوی دولت و با مشارکت بانک ها در حال اجراست، کمک بزرگی به حفظ مشاغل و همچنین ایجاد مشاغل جدید در خراسان شمالی کرده است.
هم اکنون این استان با 450 واحد تولیدی و صنعتی و سرمایه گذاری 13 هزار میلیارد ریالی برای 11 هزار نفر ایجاد اشتغال کرده که خراسان شمالی از لحاظ داشتن صنایع بزرگ صنعتی در بین 31 استان کشور رتبه دهم را داراست.
* 4520 میلیارد ریال اعتبار سهم خراسان شمالی در 2 بسته اشتغال
کارگزار طرح ملی تکاپو در خراسان شمالی گفت: چهار هزار و 520 میلیارد ریال اعتبار در دو بسته فراگیر و توسعه اشتغال روستایی و عشایری سهم این استان برای ایجاد اشتغال است.
مصطفی جهانی اظهار کرد: از این میزان یک هزار و 900 میلیارد ریال اعتبار در طرح اشتغال فراگیر به این استان اختصاص یافته است که در این طرح همه افراد شهری و روستایی می توانند از آن برای ایجاد اشتغال بهره مند شوند.
وی گفت: این تسهیلات در 11 رسته اشتغال فراگیر به متقاضیان پرداخت خواهد شد، نرخ این تسهیلات 18 درصد است اما برای مناطق محروم و مرزی پایین تر در نظر گرفته شده است.
جهانی اظهار کرد: سهم استان خراسان شمالی از تسهیلات توسعه و اشتغال پایدار در مناطق روستایی، عشایری و مرزی نیز دو هزار 620 میلیارد ریال است که نرخ این تسهیلات بین 4 تا 6 درصد است.
وی افزود: دولت تامین نیمی از منابع این تسهیلات را تقبل کرده و مابقی نیز توسط بانک های عامل تامین خواهد شد و تنها افراد روستایی و عشایری می توانند از این تسهیلات بهره مند شوند.
کارگزار طرح ملی تکاپو در خراسان شمالی گفت: تسهیلات توسعه و اشتغال پایدار در مناطق روستایی، عشایری و مرزی در بخش های مختلف از جمله مشاغل خانگی، خویش فرما و کارفرما با میزان اشتغال متفاوت تسهیلات مختلفی نیز دریافت خواهند کرد.
جهانی اظهار کرد: طرح های اشتغال در کمیته های فنی توسط سازمان های مربوطه بررسی خواهد شد، طرح های رسته های پر اشتغال و اولویت دار و همچنین از طرح های کلان که اشتغال بیشتری ایجاد خواهند کرد استقبال خواهد شد.
* نجات 34 کارخانه ورشکسته استان
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون این اتاق با برگزاری جلسات کمیته قضایی 34 کارخانه را از ورشکستگی نجات داده است.
محمد صمدی افزود: مسئولان قضایی این استان در راستای جلوگیری از اجراییات بانک ها و تقسیط بدهی واحدها کمک بسیار خوبی داشته اند.
وی بر جلوگیری از تعطیلی کارخانه ها و کارگاه های تولیدی در این استان تاکید کرد و افزود: زمانی که کارخانه ای ورشکسته شود علاوه بر اینکه سرمایه ها می خوابند نیروی کار آنان نیز بیکار خواهند شد که این امر مشکلات اجتماعی زیادی در جامعه ایجاد می کند.
صمدی اظهار کرد: برای حل مسائل و مشکلات سرمایه گذاران باید دنبال راه کار هایی باشیم، نگذاریم که بانک ها به دلیل بدهی واحد ها را به تعطیلی بکشانند.
وی افزود: هم اکنون این روند در استان ادامه دارد و کارخانه ها و کارگاه هایی که مشکلات گوناگونی دارند و در نشست ها و کارگاه های مربوطه مسائل و مشکلات آنان برطرف نمی شود به کمیته قضایی معرفی خواهند شد که کمیته یاد شده هم در راستای حمایت از واحدهای تولیدی، رونق کسب و کار، ایجاد اشتغال و رفع مشکلات قضایی به آنان کمک می کند.
وی اظهار کرد: به عنوان مثال در سال جاری مسائل و مشکلات کارخانه هایی همچون گچ شاه جهان، ماکارونی 134و شرکت آب معدنی کیسما در این کمیته بررسی شد.
صمدی با بیان اینکه این کمیته در اتاق بازرگانی دایر است اظهار کرد: علاوه بر تشکیل این کمیته در این اتاق مرکز داوری ایجاد شده است که مجریانی که از نظر حقوقی مشکلاتی دارند به این مرکز مراجعه و راهنمایی خواهند شد.
وی با بیان اینکه 71 نوع کالا در واحد های تولیدی خراسان شمالی تولید می شود گفت: کالاهای تولیدی واحد های بزرگ، کوچک و متوسط این استان ظرفیت و پتانسیل صادرات را دارند برای سرپا نگاه داشتن و افزایش ظرفیت تولیدی آنان باید تلاش کنیم.
صمدی با بیان اینکه خراسان شمالی قطب کشاورزی کشور محسوب می شود افزود: انگور، سیب، پیاز، گوجه فرنگی، زعفران و سایر محصولات کشاورزی استان قابلیت صادرات را دارد.
وی بر ایجاد واحد های صنایع تبدیلی و تکمیلی نیز تاکید کرد و گفت: مسئولان باید سرمایه گذاران را به ایجاد این واحد ها تشویق کنند تا ازخام فروشی در این استان جلوگیری شود و همچنین باعث اشتغال، افزایش درآمد استان شود.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی گفت: این استان با 26 کشور جهان ارتباط تجاری دارد باید تلاش کنیم تا این روابط را حفظ کنیم که بخشی از صادرات استان توسط محصولات تولیدی کارخانه ها انجام می شود، باید زمینه های ارتباط با سایر کشور ها را نیز فراهم کنیم.
وی گفت: خراسان شمالی به عنوان استان کمتر توسعه، با داشتن بیش از 300 کیلومتر مرز مشترک با ترکمنستان ظرفیت های بسیاری برای توسعه صادرات و واردات دارد.
یک مشاور در کسب و کار با بیان اینکه مقوله بازاریابی در پیشرفت بازارهای جهانی نقش مهمی ایفا کرده است گفت: با استفاده از بازاریابی درست می توان در کشور به رونق تولید کالاها کمک کرد.
دکتر مهدی بهاریه اظهار کرد: شرکت ها و بنگاه های اقتصادی در سطح کشور در این بخش ضعیف عمل می کنند که این امر باید بیشتر تقویت شود.
این مشاور در کسب و کار در خصوص اینکه چگونه در این وضعیت اقتصادی نامناسب فعالیت خوب داشته باشیم افزود: وضعیت اقتصادی کشور بد نیست اما شرکت ها با مشکلاتی در مدیریت ها روبه رو هستند و این امر باعث ناکارآمدی آنان است.
* تاکید بر اصول بازاریابی
بهاریه بر الگوگیری از نحوه بازار یابی شرکت های بزرگ دنیا و موفق تاکید کرد و افزود: باید عملکرد کمپانی های بزرگ را در زمینه های مختلف از جمله بازاریابی و مشتری یابی تحلیل و بررسی کنیم تا در فروش به موفقیت دست یابیم.
وی با بیان اینکه اگر شرکت ها اصول بازاریابی را فرا نگیرند نابود خواهند شد اظهار کرد: کیفیت در کار خوب است اما این امر به تنهایی سبب موفقیت در زمینه فروش نخواهد شد چرا که شرکت های بسیاری بوده اند که محصولات باکیفیت و استاندارد تولید کرده اند اما در دنیای اقتصاد محو شده اند.
این استراتژیست برندینگ در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه هم اکنون خلاقیت و نوآوری در بین شرکت ها و بنگاه های اقتصادی کمرنگ است گفت: امروز فعالیت در عرصه اقتصادی جای کسانی است که انرژی بیشتری به خرج دهند، مستمر حضور داشته باشند و فکر کنند.
این مشاور در کسب و کار افزود: حتی در شرایط بد اقتصادی افراد یا گروه هایی هستند که در زمینه اقتصادی خوب عمل می کنند و موفق نیز خواهند شد.
بهاریه با بیان اینکه دوره عمر محصول کوتاه شده است افزود: شرکت ها باید برای سه سال آینده بنگاه خود فکر و برنامه داشته باشند و هر سه سال باید شرکت خود را نو کنند در غیر اینصورت از دور خارج خواهند شد.
* 4730 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه برای اشتغال
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی با بیان اینکه دولت دوازدهم تمام توجه خود را برای ایجاد اشتغال و رونق کسب و کار به مناطق محروم روستایی و مرزی مبذول داشته است گفت: امسال چهار هزار و 730 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به این استان اختصاص یافته است.
حسن نوری افزود: شعار دولت تدبیر و امید ایجاد اشتغال است که این امر نیز با هدف و برنامه بوده است که همسو با این برنامه بخش خصوصی و سیستم بانکی نیز باید کمک کنند و متقاضیان کار نیز در این زمینه باید با برنامه پیش بروند.
وی اظهار کرد: سیستم بانکی و دستگاه های مربوط به ایجاد اشتغال باید از وضعیت موجود خود خارج شوند و پویا و فعال تر عمل کنند.
نوری گفت: در گذشته تسهیلات قرض الحسنه برای ایجاد اشتغال حتی به 50 میلیارد ریال نیز نمی رسید و مابقی حمایت ها با نرخ های بالای 20 درصد بوده است که متقاضیان برای ایجاد اشتغال استقبال زیادی نداشتند و یا اینکه بعد از تشکیل طرح با مشکلات بازپرداخت مواجه می شدند اما هم اکنون دولت تدبیر و امید بسته های مختلفی در راستای حمایت از ایجاد اشتغال تعریف کرده که بسیار گسترده تر است.
وی اظهار کرد: ارائه برنامه ها و بسته های مختلف برای ایجاد اشتغال می طلبد که دستگاه های اجرایی مرتبط با کار و بانک ها نیز تغییر کنند و فعال تر شوند تا بتوانیم از این فرصت استفاده کنیم و جوابگوی برنامه ها باشیم.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: برای موفقیت در اجرای طرح ها، برنامه های آموزشی در رابطه با کارآفرینی راه اندازی شده است که باعث می شود تا شغل های پایدار ایجاد و همچنین از انحراف نیز جلوگیری شود.
وی در خصوص تسهیلات و اعتبارات در خصوص ایجاد اشتغال گفت: این دولت در سه بسته با چهار هزار و 730 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه برای متقاضیان جویای کار در نظر گرفته است که این اداره کل وظیفه اجرایی آن را بر عهده دارد.
وی گفت: طرح مشاغل خانگی یکی از این طرح ها است که سهم این استان در سال جاری 200 میلیارد ریال است که این میزان نسبت به پارسال 13 برابر شده که این تسهیلات با بهره 4 درصد است اما سیستم بانکی هنوز جامه عمل نپوشانده است البته، اعتبارات در این حوزه شناور است.
وی اظهار کرد: از منابع صندوق اشتغال فراگیر 200 هزار میلیارد ریال برای رسته های پر اشتغال در نظر گرفته شده است که سهم این استان در این خصوص یک هزار و 900 میلیارد ریال است، نرخ بهره این تسهیلات 18 درصد است اما 2 تا 8درصد سود از محل یارانه ها پرداخت می شد.
نوری افزود: متقاضیان این تسهیلات اعتباری، تا سقف 20 میلیارد ریال از یارانه بهره مند می شوند و مازاد بر آن به تسهیلات یارانه تعلق نمی گیرد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: از محل صندوق توسعه ملی نیز برای اشتغال روستایی و عشایری 1.5 میلیارد دلار برای کل کشور اختصاص یافت که سهم این استان 3.13 درصد از این رقم، معادل دو هزار و 630 میلیارد ریال است.
وی اظهار کرد: علاوه بر این اعتبارات، تسهیلات مختلفی نیز برای ایجاد اشتغال در کارگروه رفع موانع تولید، دفتر روستایی و سایر نیز وجود دارد.
نوری افزود: نرخ بیکاری در این استان 9.9 درصد است که نسبت به میانگین کشور پایین تر است اما در نرخ مشارکت اقتصادی که جمعیت فعال بیشترین آمادگی را دارند رتبه اول کشوری را از آن خود کرده ایم و باید از این فرصت استفاده کنیم و بستر ها را در این راستا آماده کنیم.
وی، هدف گذاری در سامانه رصد برای ایجاد شغل در این استان را 10 هزار فرصت شغلی عنوان کرد و گفت: دستگاه ها 14 هزار و 568 شغل را هدف گذاری کرده بودند که تاکنون 100 درصد فرصت شغلی در استان محقق شده است.
وی گفت: این دولت علاوه بر ارائه تسهیلات قرض الحسنه برنامه های دیگر نیز برای جوانان در حوزه اشتغال طراحی کرده است که طرح کارورزی و مهارت آموزی در محیط کار واقعی از جمله آن است.
نوری اظهار کرد: در طرح کارورزی که برای گروه سنی 15 تا 22 سال در نظر گرفته شده است که 325 نفر وارد حوزه کار شدند و در طرح مهارت آموزی در محیط کار و واقعی نیز که در گروه سنی 10 تا 22 سال است 180 نفر در محیط کسب مهارت می کنند.
وی گفت: در گذشته در طرح های اشتغال، پیوست های آموزش و مهارت آموزی نبود اما هم اکنون هر طرحی یک پیوست در این راستا دارد.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی اظهار کرد: این استان برنامه جامع کارآفرینی نوشته که در شورای برنامه ریزی و ستاد اقتصاد مقاومتی استان مصوب شده است.
نوری افزود: هدف دولت پاشیدن پول نیست بلکه هدف ایجاد اشتغال است که در این راستا نیز نظارت و فیلتر وجود دارد که دستگاه های اجرایی نیز باید در این رابطه بیشتر توجه کنند تا باعث سوء استفاده نشود.
* خراسان شمالی جزو 7 استان کشور در پرداخت تسهیلات رونق است
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی گفت: این استان رتبه هفتم در میان استان های کشور در شاخص درصد تسهیلات پرداختی به ثبت نام شدگان سامانه رونق تولید را به خود اختصاص داده است.
محمود دلپسند اظهار کرد: این استان در عملکرد سامانه بهین یاب (رونق تولید) موفق عمل کرده است.
* خراسان شمالی 10 هزار میلیارد ریال تسهیلات در حوزه اشتغال دارد
استاندار خراسان شمالی گفت: این استان امسال بیش از 10 هزار میلیارد ریال تسهیلات در حوزه اشتغال دارد که 50 درصد این مبلغ با تسهیلات کم بهره است.
محمدرضا صالحی اظهار کرد: باید مسئولان دستگاه های اجرایی برای جذب این میزان تسهیلات و ترتیب اثر دادن بر آن تلاش کنند.
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در سفر به خراسان شمالی عنوان کردند که این استان توانایی این را دارد که در افق 1404 جزو 10 استان برتر کشور باشد، برای محقق ساختن این مهم ناگزیر هستیم به گونه ای برنامه ریزی کنیم که در رده های میانی جدول باشیم.
وی افزود: ما به عنوان مسئول، هدف گذاری کرده ایم تا میزان بیکاری خراسان شمالی تا پایان 1404، 5 درصد به پایین باشد که این امر با همدلی و هم افزایی همه محقق می شود.
استاندار خراسان شمالی گفت: امسال سهم استان برای ایجاد اشغال، ایجاد هشت هزار و 680 شغل بود و ما ایجاد 10 هزار شغل را هدفگذاری کردیم و تاکنون 9هزار و 914 شغل در استان ایجاد شده است.
وی خاطرنشان کرد: در سال آتی نیز سهم استان ایجاد 9 هزار و 291 شغل جدید است.
وی افزود: دستگاه های اجرایی استان تعهد داده بودند که نسبت به سهمیه و هدف بیشتر اشتغال ایجاد کنند، دستگاه ها ایجاد اشتغال 14هزار و 538 شغل را تعهد کردند.
استاندار خراسان شمالی گفت: باید با تلاش در راستای اشتغال زایی تا سال 1400 نرخ بیکاری در این استان تک رقمی شود تا بتوانیم این نرخ را به زیر 5 درصد استان برسانیم.
صالحی با بیان اینکه دستگاه های اجرایی معطل اعتبارات و تسهیلات نباشند افزود: دستگاه ها در این راستا تلاش کنند تسهیلات در بخش اشتغال به اندازه کافی وجود دارد، در این زمینه ما پیگیر جذب اعتبارات و تسهیلات خواهیم بود.
وی در بخش دیگری از سخنانش بر ایجاد اشتغال در زمینه هنر نیز تاکید کرد و گفت: خراسان شمالی استانی قدیمی و با فرهنگ است در زمینه های مختلف از جمله موسیقی مقامی ظرفیت دارد در این راستا نیز ظرفیت برای شغل وجود دارد، باید از فرصتی برای اشتغال زایی استفاده کنیم.
استاندار خراسان شمالی گفت: این استان باید در اقتصاد هنری در کشور پایلوت شود در این زمینه توسط دستگاه های مرتبط با هنر اقدام شود.
صالحی درباره کمک دولت برای ایجاد اشتغال گفت: بر اساس دستور رئیس جمهور، تمام اصناف و کارگاه ها تا پایان سال 97 افراد را برای آموزش معرفی کنند، از بیمه کارفرمایی معاف می شوند و سهم بیمه حوادث را هم دولت تقبل کرده است.
* توجه به اشتغال در حوزه فناوری
استاندار خراسان شمالی گفت: رویکرد این است که سهم اشتغال در بخش خدمات در سال آتی بیشتر شود و در بخش خدمات نیز اشتغال در حوزه های تکنولوژی و فناوری های نوین و آی.تی مورد توجه است.
صالحی افزود: سال آتی قرار است 100 هزار شغل در حوزه آی.تی در کشور ایجاد شود که سهم استان در این باره ایجاد یکهزار شغل است.
وی خاطرنشان کرد: آموزش های فنی و حرفه ای نیز اکنون از عرضه محوری به تقاضا محوری تغییر یافت است و سازمان فنی و حرفه ای موظف است در جای که تقاضا و نیاز برای آموزش وجود دارد خدمات آموزشی ارائه کند.
* 8 روستای بدون بیکار در استان ایجاد می شود
استاندار خراسان شمالی گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده در هر شهرستان این استان 863 هزار نفری، یک روستای پایلوت به عنوان روستای بدون بیکار معرفی می شود.
صالحی اظهار کرد: در روستاها ظرفیت ها و پتانسیل های خوبی برای ایجاد اشتغال وجود دارد و از طرفی، ایجاد شغل در روستاها به مراتب ارزان تر از ایجاد شغل در شهرها است بنابراین باید تلاش کنیم تا از ظرفیت های هر روستا برای حل مشکل بیکاری استفاده کنیم.
وی خاطرنشان کرد: این استان از مواهب خدادادی و طبیعی بسیاری برخوردار است که این توانمندی های بالقوه باید با برنامه ریزی های مختلف به منصه ظهور برسد.
خراسان شمالی با 863 هزار نفر جمعیت دارد که 48 درصد آن ها در روستاها ساکن هستند.
3007/ 6042

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/41095/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چهارشنبه بازار بجنورد، از قدیم تا امروز

وزش باد علت قطع برق در یکی از محلات شهر دولت‌آباد

باد و طوفان علت قطعی برق در دولت آباد اصفهان

برق در دولت آباد وصل شد

روایتی از شمشاد‌های جنگل‌های هیرکانی از زبان شهروند خبرنگار

ارسال 2200 تخته پتو از هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به مناطق سیل‌زده سیستا‌ن‌وبلوچستان

ارسال 2200 تخته پتو به مناطق سیل‌ زده سیستا‌ن‌ و بلوچستان

آغاز مسابقات کشتی قهرمانی نونهالان خراسان جنوبی، انتخابیه کشوری در قاینات

استقلال جان به‌لب، به‌صدر برگشت؛ فرار از 10دقیقه انتخاری / پنالتی جنجالی این‌بار به نفع آبی‌ها / بهترین خط دفاع در 2دقیقه دود شد!

طرح آرامش در نیشابور اجرا شد

خزعلی: بیمه زنان خانه‌دار برای نخستین بار در دولت سیزدهم عملیاتی شد

افزایش دمای هوا در خراسان رضوی تا دوشنبه

مسابقات منطقه‌ای کشتی باچوخه در جوین خراسان رضوی برگزار شد

دستگیری متهم به سرقت وسایل منزل و لوازم داخل خودرو در نیشابور

حریق انبار لوازم الکتریکی در بزرگراه پیامبر اعظم(ص) مشهد مهار شد

5 واحد صنفی متخلف در مشهد پلمب شد

راهپیمایی مردم نیشابور، سبزوار، بردسکن و درود

واکنش قطر به ناکامی شورای امنیت در تصویب قطعنامه عضویت فلسطین: روزی اندوه‌بار برای عدالت و شکستی برای تلاش‌های برقراری صلح در منطقه است

دستور مهم سردار سلامی به نیرو‌های سپاه

برخورد شدید 3 دستگاه پراید در جاده قدیم نیشابور

راهپیمایی حمایتی مردم گرمه از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم شهر تیتکانلو در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم فاروج در حمایت از رزمندگان سپاه اسلام

5 مصدوم در واژگونی پراید در شرق سبزوار

5 مصدوم در حادثه واژگونی خودروی پراید در شرق سبزوار

پلمب 5 واحد متخلف صنفی در مشهد

اطفاء حریق انبار لوازم الکتریکی در بزرگراه پیامبر اعظم(ص) با نجات یک مصدوم(31 فروردین 1403)

کشف اتفاقی استخوان بزرگترین موجود دریایی که 202 میلیون سال قبل وجود داشت/ ویدئو

راهپیمایی مردم شهر صفی‌آباد در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم جاجرم در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

دستور سردار سلامی به نیروهای سپاه برای امدادرسانی به سیل زندگان

ببینید | شعرخوانی آرزو سبزوار قهفرخی شرکت‌کنندهٔ برنامه سرزمین شعر در شب هشتم رقابت سرزمین شعر

اتحادیه اروپا برای نخستین‌بار چند شهرک‌نشین صهیونیست را تحریم کرد

برگزاری اولین جشنواره گل و گلاب بردسکن

واژگونی خودرو در شرق سبزوار پنج مصدوم داشت

پلمب پنج واحد صنفی متخلف در مشهد

عملیات "وعده صادق" نمایش قدرت نظامی ایران بود

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

بزرگداشت روز سعدی در رادیو صبا

دستور سرلشکر سلامی به یگان‌های امدادی سپاه برای کمک به سیل‌زدگان

آیت‌الله علم‌الهدی: سپاه در عملیات وعده صادق استکبار را ذلیل کرد

واژگونی پراید در محور سبزوار - نیشابور منجر به مصدومیت 5 نفر شد

دستور مهم سردار سلامی به نیروهای سپاه

راهپیمایی حمایت از اقدام تنبیهی سپاه در خراسان جنوبی

هوا تا 2 روز دیگر آرام است

حمایت نمازگزاران اهل سنت شهر اسدیه شهرستان دارالتقریب درمیان از عملیات تنبیهی وعده صادق

حمایت اهل سنت اسدیه از عملیات تنبیهی وعده صادق

راهپیمایی مردم بجنورد در حمایت از اقدام موشکی و مقتدرانه سپاه + فیلم

نگاهی به نقش موسیقی ایرانی در آوا‌ها و نوا‌های مذهبی

عملیات «وعده صادق» بسیار گسترده و اعجاب انگیز بود