پیام خراسان

آخرين مطالب

راه اندازي کارگاه‌هاي توليدي در راستاي سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي
fiogf49gjkf0d
مقالات

  بزرگنمايي:

خراسان انلاين- محمد زهرايي اظهارکرد: بسيج سازندگي در راستاي تحقق تدبير اقتصاد مقاومتي كه توسط رهبر معظم انقلاب اسلامي تبيين شده فعاليت‌هاي مثمر ثمري انجام داده که تشكيل قرارگاه مركزي جهاد اقتصادي، فراخوان از مسئولان نواحي و استاني سپاه در خصوص طرح‌هاي قابل اجرا در شهرستان‌هاي متبوع براي توجيه طرح‌هاي اقتصاد مقاومتي، تشكيل اتاق فكر در ستاد براي بهره‌گيري از توان علمي و عملي نخبگان بسيجي، شناسايي و حمايت از پتانسيل‌هاي سرمايه‌گذاري در زمينه افزايش توليد محصولات کشاورزي و دامي از جمله اين فعاليت‌ها است.

وي افزود: شناسايي و حمايت از صنايع تبديلي و تکميلي بخش کشاورزي و باغي به منظور ايجاد ارزش افزوده اين محصولات، جذب و به كارگيري نيروهاي متخصص در امر كشاورزي و مرتبط در راستاي اقتصاد مقاومتي، تفاهمنامه با دستگاه‌هاي همكار براي پيشبرد اهداف اقتصاد مقاومتي، رايزني با مؤسسات مالي در راستاي جذب حداكثري تسهيلات طرح‌هاي اقتصاد مقاومتي، احصاي نيازمندي اقتصاد مقاومتي بر اساس آمايش سرزميني از ديگر اقدامات بسيج سازندگي در تحقق تدبير در عرصه اقتصاد مقاومتي است.

مسئول بسيج سازندگي استان تصريح کرد: قرارگاه جهاد اقتصادي استان در راستاي تحقق اهداف عاليه اقتصاد مقاومتي و افزايش راندمان توليد محصولات کشاورزي در سطح استان تشکيل شده که اين قرارگاه به دستور سردار نقدي رييس سازمان بسيج مستضعفين تشکيل و توسط بسيج سازندگي جنبه اجرايي و عملي به خود گرفته است.

زهرايي ادامه داد: در خراسان‌جنوبي نيز اين قرارگاه به رياست فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) و با ترکيبي از معاونت‌ها و مسئولين اقشار مختلف بسيج تشکيل مي‌شود که براي آنها شرح وظايفي در اساسنامه قرارگاه مدون شده تا براين اساس هر کدام از اعضا از حيطه وظايفشان مطلع بوده و به آنها عمل نيز کنند.

وي بيان کرد: تا کنون 29 جلسه قرارگاه جهاد اقتصادي در استان تشکيل شده و در هر يک از شهرستان‌ها نيز اين قرارگاه با حضور مسئولين شهرستاني بصورت ماهانه تشکيل مي‌شود.

مسئول بسيج سازندگي استان يادآور شد: ستاد راهبري اقتصاد مقاومتي کشور در شهريورماه سال گذشته از طريق مصوبه هيئت وزيران ايجاد و ابلاغ شد که اين ستاد به منظور بررسي، تصويب و راهبري برنامه‌هاي اقتصاد مقاومتي ابلاغي از سوي مقام معظم رهبري و نظارت بر عمليات اجرايي آنها به رياست معاون اول رئيس جمهور و مسئولين و وزراي کشور راه‌اندازي شده است.

زهرايي تاکيد کرد: اين ستاد در خراسان‌جنوبي بعد از مطالبه‌هاي متعدد بسيج و سازمان‌هاي مردمي در بهمن ماه سال گذشته تشکيل شد که هماهنگي در راستاي تدوين برنامه‌هاي عملياتي دستگاه‌هاي اجرايي استان در چارچوب سياست‌هاي کلي اقتصاد مقاومتي و راهبردهاي مربوط و پيگيري تامين نيازهاي اجراي برنامه هاي مصوب ستاد از وظايف اين ستاد است.

وي عنوان کرد: اعمال نظارت و مداخله جدي در موارد قصور و حل و فصل مشکلات براي تسهيل در امور، شناسايي و معرفي موانع اجرايي يا قوانين و مقررات مغاير، دريافت، بررسي و تصويب برنامه‌هاي عملياتي دستگاه‌هاي اجرايي و نهادهاي عمومي غيردولتي براي تحقق اقتصاد مقاومتي و ايجاد سازوکار مناسب به منظور تشخيص و تعيين اولويت‌ها براي تخصيص بهينه منابع محدود از ديگر وظايف اين ستاد است.

مسئول بسيج سازندگي استان، ايجاد هماهنگي بين دستگاه‌هاي اجرايي مختلف مجري سياست‌هاي کلي اقتصاد مقاومتي براي عملياتي کردن برنامه‌هاي مصوب و گزارش‌گيري و نظارت منظم بر عملکرد دستگاه‌هاي اجرايي و روند اجراي برنامه‌هاي مصوب ستاد را از جمله وظايف اين ستاد دانست.

زهرايي اظهارکرد: کميته‌هاي فرعي اقتصاد مقاومتي در 11 زمينه به منظور همسو و نظام‌مند کردن برنامه‌ها و جلوگيري از موازي‌کاري در کارگروه اقتصادي مجمع بسيج استان تشکيل شد که اين کميته‌ها وظيفه ارائه برنامه‌هاي اجرايي با موضوعات عيني و کاربردي قابل طرح در جلسات ستاد راهبري اقتصاد مقاومتي و کارگروه اشتغال استانداري در زمينه‌هاي مختلف کاري معاونت‌ها و اقشار سپاه استان را دارند.

وي تاکيد کرد: پيرو منويات و مطالبات مقام معظم رهبري مبني بر بسيج همگاني براي مبارزه با بيسوادي، اين سازمان نسبت به همکاري و عقد قرارداد با اداره کل آموزش و پرورش، معاونت سوادآموزي اقدام کرده و هماهنگي استفاده از توان بسيجيان سطح استان در راستاي آموزش قشر بي‌سواد و بازمانده از تحصيل روستاهاي استان بعمل آمده است.

مسئول بسيج سازندگي استان ادامه داد: سال گذشته 163 نفر در سطح استان در سامانه سوادآموزي سازمان آموزش و پروش ثبت نام شده، دوره‌هاي سوادآموزي و تحکيم را با کمک مربيان بسيجي گذرانده و 101 نفر از اين افراد در آزمون سواد آموزي مورد پذيرش قرار گرفته و باسواد شدند.

وي افزود: با عنايت به کسب تجربه و ايجاد زمينه‌هاي کار در اين عرصه در سال جاري نيز قرارداد سوادآموزي با حجم 2220 نفر ما بين بسيج سازندگي و اداره‌کل آموزش و پرورش منعقد شده تا گامي هر چند کوچک در زمينه ريشه کن کردن بيسوادي در اين استان برداشته شود.

مسئول بسيج سازندگي استان يادآور شد: کارگروه اشتغال استانداري با حضور متوليان امر اشتغال و کارآفريني استان به بررسي مشکلات و معضلات کلي اشتغال استان اعم از سخت افزاري‌، نرم‌افزاري و زيرساختي با هدف استفاده از پتانسيل‌هاي برخي دستگاه‌هاي اجرايي متولي اشتغال در راستاي پوشاندن ضعف برخي دستگاه‌هاي درگير در مسير اشتغالزايي مي‌پردازد.

زهرايي ادامه داد: بسيج سازندگي در اين مسير چون از ظرفيت بالاي قشر بسيج و انعطاف‌پذيري بالاي اجرايي برخوردار است که با عضويت در کارگروه اشتغال استانداري توانسته به عنوان بازوي ياري دهنده بسياري از سازمان‌ها در دستيابي به اهداف اشتغالزايي و کارآفريني عمل کند.

وي اظهارکرد: کميته اشتغال روستايي نيز با عضويت برخي دستگاه‌هاي اجرايي متولي اشتغال روستايي از جمله کميته امداد امام خميني (ره)، آموزش فني و حرفه اي، جهادکشاورزي، دفتر امور روستايي استانداري و بسيج سازندگي، نسبت به بررسي مشکلات اشتغال پايدار روستايي، بررسي معضلات و مشکلات عدم موفقيت برخي طرح‌هاي اشتغالزايي در روستاها، ايجاد بانک اطلاعات اشتغال روستايي و برنامه هايي در اين راستا و اهداف اقدام مي‌کند.

مسئول بسيج سازندگي خراسان جنوبي خاطرنشان‌کرد: در بحث بازاريابي و بازارسازي براي محصولات کارگاه‌هاي توليدي، کميته‌اي با هدف شناسايي ظرفيت واحدهاي توليدي در استان، شناسايي بازارهاي هدف، بازاريابي و بازارسازي براي محصولات کارگاه‌هاي توليدي سطح استان، ايجاد بازارهاي مصرف در داخل استان، شناسايي و تشويق سرمايه‌گذاران خارج استان، شناسايي نقصان و کمبودهاي چرخه جمع‌آوري و فروش محصولات توليدي در عرصه‌هاي اقتصاد مقاومتي و صنايع تبديلي ايجاد شده است.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/4603/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تلاش 10 ساعته برای نجات طبیعت‌گردان گرفتار در ارتفاعات چشمه‌شارک

آتشکده نهبندان در صدر جدول بارندگی‌های خراسان جنوبی

شناسایی و پلمپ یک واحد طب سنتی غیرمجاز در سرایان

نجات جان بیمار از سوی تکاوران یگان تکاوری 123 هنگ مرزی گزیک

هشت فیلم کوتاه خراسان شمالی به مرحله تولید رسید

15 مجلد مجموعه آثار بقیع رونمایی شد

مردم استان بوشهر نماد ایرانی واقعی هستند

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت: بقیع باید بازسازی شود

آغاز سرشماری بهاره قرقاول در گلستان

آغاز طرح مبارزه با آفت جوانه خوار در چهارمحال و بختیاری

صدور 2 هزار اخطاریه ایمنی ساخت و ساز در برخوردارترین منطقه مشهد

برگزاری نشست همدلی نیرو‌های مسلح در مشهد

شناسایی 650 فقره انشعاب غیرمجاز آب در طرقبه شاندیز

خم شدن کمر اقتصاد اسرائیل زیر بار جنگ غزه

لزوم رفع تبعیض بین دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های دولتی در جذب اعتبارات پژوهشی و آموزشی

(ویدیو) حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ

دمای هوا در خراسان رضوی افزایش می‌یابد

اختصاص 50 میلیارد ریال به بازسازی آسایشگاه جانبازان مشهد

استاندار خراسان‌شمالی: راه‌و‌شهرسازی پیگیر جذب اعتبار جاده بجنورد - جنگل باشد

حمله افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز

انتصاب رئیس‌کل دادگستری خراسان رضوی به معاون اولی قوه قضاییه

ماجرای بیست‌وسومین دستگیری یک دزد توسط پلیس مشهد!

2 واحد صنفی در طبس پلمب شد

باران های باعافیت در خراسان جنوبی/خسارت سیلاب شدید نبود

7 نفر از سیلاب رودخانه‌های خراسان جنوبی نجات یافتند

افزایش 63 درصدی سهم شهرها و روستاهای خراسان جنوبی از مالیات

هوشمندسازی بیش از 44 هزار کنتور برق در خراسان رضوی

پیشروی مشهد در حوزه هوشمندسازی

پایگاه هوانیروز مشهد 75 عملیات پروازی مردم‌یاری انجام داد

انتصاب رئیس کل دادگستری خراسان رضوی به معاون اولی قوه قضاییه

برگزاری جلسه کمیته هماهنگی مرز در سرخس

کمبود آب شرب 3 روستای تایباد برطرف شد

ساخت مجتمع اداری کوهسرخ 45 درصد پیش رفته است

اولین نشست رفع موانع سرمایه گذاری جزیره کیش درسال جهش تولید با مشارکت مردم

خراسان جنوبی در جایگاه چهارم طرح «مسطورا»

گرفتار شدن پراید در سیلاب رودخانه خروشان دره آهنگران

تنفس هوای پاک در 6 منطقه مشهد

مادر شهید علی محمدی مقدم آسمانی شد

پرداخت 644 میلیارد تومان عوارض مالیاتی در خراسان جنوبی

زیرسازی و آسفالت راه 17 روستای خوسف

شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی بالاتر از میانگین کشوری

مهارت آموزی 4 هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی در خراسان جنوبی

ثبت بیشترین بارندگی در ایستگاه آتشکده نهبندان با 43 میلی متر

برداشت غیرمجاز سالانه 30 میلیون متر مکعب آب در خراسان‌شمالی

مستمری والدین شهدا به 150 میلیون ریال در سال جاری رسیده است

کارگاه طراحی در دانشگاه دولتی بجنورد برگزار می‌شود

جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد برگزار می‌شود

ترافیک در ورودی و خروجی‌های مشهد نیمه سنگین است

مشهد؛ هفتمین ایستگاه جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد

هوای 6 منطقه مشهد در وضعیت پاک است