پیام خراسان

آخرين مطالب

200کيلومتر باند دوم راه زمان دولت يازدهم در خراسان جنوبي احداث شد گفتگو

  بزرگنمايي:

خراسان انلاين- مهدي جعفري تاکيد کرد که در اجراي رهنمود هاي مقام معظم رهبري، دولت استفاده بهينه از منابع موجود را در سياست کاري خود قرار داد و علي رغم کمبود منابع عملکرد خوبي در راهسازي داشته است.
وي با بيان اينکه عملکرد راه و شهرسازي استان در دو بخش طرح هاي راهسازي و شهرسازي و مسکن متمرکز است تصريح کرد که 2 کريدور از 10 کريدور اصلي کشور از اين استان که در شرق کشور قرار دارد، مي گذرد.

** سرمايه گذاري در کريدور راهها اولويت اصلي وزارتخانه است
وي يادآور شد: اولويت اصلي وزارت راه و شهرسازي در سطح کلان سرمايه گذاري در اين کريدورهاست.
وي در اين ارتباط از کريدور چابهار – زاهدان – بيرجند – مشهد ياد کرد که 420 کيلو متر از اين محور در خراسان جنوبي واقع است که تاکنون 147 کيلومتر معادل 35 درصد از اين محور تبديل به بزرگراه شد که اين طرح از جمله طرح هاي مصوب سفر رئيس جمهوري به استان و طرح اقتصادي مقاومتي است.
جعفري ادامه داد: در سال جاري 31 کيلومتر آن معادل21 درصد به بهرداري رسيد و اين اداره کل متعهد است که 30 کيلومتر ديگر باند دوم را تا پايان سال مالي 95 تحويل دهد.
وي يادآور شد: در صورت تحقق اين تعهد در سال جاري 61 کيلومتر معادل 34 درصد از باند دوم انجام شده است.
مديرکل راه و شهرسازي خراسان جنوبي در اين گفت و گو اظهار کرد که در حال حاضر هفت پيمانکار در اين طرح مشغول به کار هستند.

** ايمن سازي دو نقطه پرحادثه در محور بيرجند- قاين
وي همچنين بيان کرد که امسال،2 نقطه پرحادثه در محور بيرجند –قاين ايمن سازي و رفع نقطه حادثه خيز شد و 2 تقاطع هم در برنامه قرار دارد که تقاطع « مرک » در هفته دولت به بهره برداري رسيد و تقاطع سه راهي « روم» نيز در دهه فجر به بهره برداري مي رسيد.
وي توضيح داد که محور بيرجند- قاين از نيمه دوم سال 93 با دو پيمانکار جديد شروع شد که مبلغ پيمان آن يکهزار و 40ميليارد ريال است که بيش از 500 دهنه پل در اين محور بايد ساخته شود و حجم عمليات خاکي محور که عمدتا سنگي است، 5 ميليون متر مکعب است .

** 150دستگاه راهسازي در محور بيرجند - قاين فعال است
جعفري گفت: در حال حاضر حدود 150 دستگاه راهسازي در فاصله بيرجند تا قاين مشغول به کار هستند.

** استفاده از روکش بتني براي نخستين بار در محورهاي استان
وي اضافه کرد: در اين محور براي اولين بار در کشور روسازي بتني کار مي شود که ويژگي آن نسبت به آسفالت دوام اين نوع روسازي که حدود 50 سال است و همچنين از سيمان مازاد توليدي کشور استفاده مي شود و ديگر مزاياي روسازي بتني، کاهش آلودگي هاي زيست محيطي نسبت به آسفالت است .
وي افزود: وزارت راه و شهرسازي قول 500 ميليون ريال اسناد خزانه براي پرداخت مطالبات پيمانکاران بيرجند – قاين در سال جاري را داده است .

** 357کيلومترکريدور دوم در حوزه استان قرار دارد
وي در مورد دومين کريدور که به کريدور بندرعباس – کرمان – راور – ديهوک – فردوس – بجستان – مشهد معروف است ياد کرد و گفت: 357 کيلومتر آن در خراسان جنوبي قرار دارد.
به گفته مديرکل راه و شهرسازي استان تاکنون در اين کريدور 148 کيلومتر آن که معادل 41درصد است باند دوم احداث شد و باند دوم اين محور توسط پنج پيمانکار در دست اجراست.
وي بيان کرد که از ابتداي سال جاري در اين کريدور 46 کيلومتر باند دوم به بهره برداري رسيد و 40 کيلومتر ديگر تا پايان سال مالي انجام مي شود که در مجموع 86 کيلومتر(45 درصد) کار در سال 95 انجام شد و طول باند دوم انجام شده در دولت يازدهم تاکنون در اين محور 110 کيلومتر از 148 کيلومتر است .

**10 درصد پروژههاي اقتصادي مقاومتي بزرگراه ها و باند دوم مربوط به استان است
جعفري در ادامه با اشاره به افزايش دو برابري اعتبار باندهاي دوم استان در سال 93گفت: افزون بر 10 درصد پروژه هاي اقتصادي مقاومتي در بزرگراه ها و باند دوم مربوط به خراسان جنوبي است.
وي ادامه داد که 125 کيلومتر باند دوم استان که در سيستم «نيپا» نيز ثبت شد و در 2 کريدور اصلي استان قرار دارد، جزو پروژه هاي اقتصاد مقاومتي است.
وي يادآور شد: علاوه بر اين 74 کيلومتر راه در فهرست پروژه هاي اقتصاد مقاومتي قرار دارد که شامل باند دوم و راه اصلي است که تخصيص در پروژه هاي اقتصاد مقاومتي و تامين قير در اولويت قرار دارد.
وي در مورد پروژه هاي مصوب سفر رئيس جمهوري که در سوم ديماه سال 1393 به استان انجام شد، نيز گفت: از احداث 100 کيلومتر باند دوم که در دو کريدور اصلي استان قرار دارد تاکنون 70 کيلومتر آن انجام شد و تا پايان سال مالي 95 تعهد سفر به اتمام مي رسد.

** تحول در صنعت راهسازي خراسان جنوبي
مديرکل راه و شهرسازي خراسان جنوبي بيان کرد: علاوه بر کريدورهاي اصلي استان باند دوم، 2 محور سه راهي روم - سرايان و قاين زيرکوه و باند دوم اسديه – بيرجند نيز در دست اجراست که تحول خوبي در باندهاي دوم اين محورها انجام شده است.
وي يادآور شد که امسال در 33 کيلومتر از اين دو محور باند دوم به بهره برداري رسيد و 25 کيلومتر ديگر در محور سرايان تا روستاي « آفريز» و اسديه - بيرجند تا پايان سال مالي 95 تکميل و به بهره برداري خواهد رسيد.

** کاهش تصادف و تلفات جاني در راه هاي استان
وي با اشاره به ايمن سازي راه هاي استان، کاهش تصادف و تلفات جاده اي در دولت تدبير و اميد تاکيد کرد که استفاده از ظرفيت قير رايگان و روکش راه ها اقدام هاي خوبي انجام شد.
وي در اين ارتباط توضيح داد که افزون بر يکهزار و 700 کيلومتر راه در دولت يازدهم روکش شد و در خصوص تعريض راهها، شانه سازي خصوصا راه هاي شهرستان طبس که از استان يزد تحويل گرفته شد نيز کارهاي خوبي انجام شده است.
وي با اشاره به نقش فعاليت هاي راهسازي در سال هاي 93 و 94 در کاهش تلفات جاده اي تصريح کرد که در سال 93(50نفر)22 درصد کاهش داردسال 94 نسبت به 93 هفت در صد کاهش دارد.

** آسفالت 800کيلومتر راه روستايي در زمان دولت يازدهم
جعفري در مورد راه هاي روستايي هم گفت: در دولت يازدهم بيش از 800 کيلومتر راه روستايي علي رغم کاهش اعتبار ملي آسفالت شد و از ظرفيت هاي ايجاد شده در تحويل قير رايگان و طرح هاي مشارکتي نيز استفاده شده است.

** 800روستاي بالاي 20خانوار راه آسفالته دارد
وي بيان کرد: از 906 روستاي بالاي 20 خانوار جمعيت استان 800 روستا راه آسفالته دارد که بيشترين محدوديت در شهرستان سربيشه با 21 روستا و نهبندان با 28 روستا است که در اولويت کارها قرار دارد.

** بخش شهرسازي ، مسکن و ساختمان
وي در اين ارتباط از بيمارستان 146 تختخوابي طبس که با حضور وزير راه و شهرسازي در سال 93 به بهره برداري رسيد اشاره کرد و گفت: تکميل بيمارستان 146 تختخوابي فردوس با پيشرفت فيزيکي 98 درصد آماده تحويل به دانشگاه علوم پزشکي بيرجند است.
جعفري از ديگر فعاليت هاي اين اداره کل را تهيه طرح جامع و تفضيلي شهرهاي استان
ياد کرد و افزود: 9 طرح جامع و 7 طرح تفضيلي انجام شد، هم اکنون تمام شهرهاي استان داراي طرح جامع و 15 طرح تفضيلي است که باقيمانده طرحها در دست اجراست.

** مسکن مهر
مديرکل راه و شهرسازي استان يادآور شدکه در باز زماني 93 ،94 و 95 تعداد 6هزار و 580 واحد در شهرهاي بالاي 25 هزار نفر جمعيت به بهره برداري رسيد و در تامين زير ساخت مسکن مهر خصوصا آسفالت معابر مهرشهر بيرجند تحول خوبي انجام شد و بيش از 6هزار تن قير رايگان براي مسکن مهر استان تحويل شده است .
وي بيان کرد که 55 ميليارد ريال از اقدام مهم براي کمک به اجراي طرح فاضلاب مهر شهر بيرجند است که توسط راه و شهرسازي تامين شده است.
وي همچنين به شروع طرح آماده سازي اراضي پادگان بيرجند توسط شرکت توسعه و عمران آستان قدس که به صورت مشارکتي انجام مي شود اشاره کرد و گفت: مبلغ مشارکت آستان قدس افزون بر يک هزار و 180 ميليارد ريال است و ظرفيت جمعيت پذيري اين طرح افزون بر 100 هزار نفرپيش بيني شده است .
همچنين مديرکل راهداري و حمل و نقل جاده اي خراسان جنوبي،چندي قبل گفته بود که اين استان با9.2 دهم درصد وسعت کشور، 5.5 درصد راه هاي کشور را دارد.
جعفر شهامت طول راه هاي استان را 17 هزار و 150 کيلومتر و ارزش آن را 105 هزار ميليارد ريال ذکر کرد و افزود: راه هاي استان به نسبت جمعيت پنج برابر است، توجه به راه در و معيشت و کيفيت زندگي مردم تاثير گذار است.
خراسان جنوبي در مسير تردد استان هاي سيستان و بلوچستان، يزد، کرمان، خراسان رضوي، سمنان ، اصفهان ، هرمزگان، کهگيلويه و بويراحمد و افغانستان قراردارد.
اين استان با 780 هزار نفر جمعيت و 151هزار کيلومتر مربع مساحت سومين استان پنهاور و دومين استان بياباني کشور است.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/4929/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

90 درصد اتباع افغانستانی در خراسان رضوی مجوز اقامت می خواهند

شکوهِ جنگل‌های هیرکانی النگدره در گلستان

محکومیت یک میلیارد ریالی قاچاقی کود شیمیایی در نهاوند

بازدید خبرنگاران از سد «بش قارداش» بجنورد + تصاویر

لزوم برنامه‌ریزی دقیق برای اجرای بهتر راهپیمایی اربعین سال جاری

حضور موثر بانوان در عرصه‌های هنری نقطه قوت تقویت فرهنگ اسلامی است

طرح نظارتی بازار نورزو و رمضان در خراسان شمالی به پایان رسید

166 خانوار روستایی و محروم در شهرستان سرخس طعم شیرین فناوری را چشیدند

پرونده تخلف رییس اتحادیه نانوایان مشهد به دادسرا رسید

مرگ راننده خودروی قاچاق سوخت در خواف

بارش‌ها در خراسان شمالی رشد حدود 30 درصدی داشت

مشکلات کمپ ترک اعتیاد زنان بجنورد رفع شود

63 درصد از اعتبارات جهاد کشاورزی خراسان شمالی جذب شده است

تخصیص کامل اعتبارات سفر رییس جمهور به خراسان شمالی محقق شود

مشارکت مردمی در کمیته‌های ستاد اربعین خراسان شمالی افزایش یابد

هدف گذاری اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی پیشگیری باشد

بلع یک کیلو و 690 گرم تریاک توسط سه سوداگر مرگ در بردسکن

اعضای جوان مرگ مغزی نیشابوری به چهار بیمار جان بخشید

دیدار استاندار خراسان رضوی با اهالی روستای گجوان در دهستان درز آب

حادثه تلخی که برای 3 کارگر ایرانی افتاد

صنایع دستی خراسان جنوبی هنری است به گستردگی ایران

300 هزار هکتار از اراضی جهادکشاورزی در کشور به مسکن اختصاص یافت

77 درصد حجم سدهای این استان خالی است

62.3 درصد اعتبارات تملک و دارایی‌های خراسان جنوبی تخصیص یافته است

تعداد مراکز ترک اعتیاد در خراسان شمالی به 127 مرکز می‌رسد

مشکل سیل‌های جوادیه بجنورد از کجا آب می‌خورد؟ + فیلم

بعد از «وعده صادق» سفیر سوییس برای نخستین بار به سپاه احضار شد

اختصاص 30 درصد از مالیات واحدهای تولیدی به عمران گناباد

تا سه سال آینده کمبود فضای آموزشی استان رفع می‌شود

راه حل اصلی برخورد با فاضلاب‌های خطرناک، اجرای یکسان قانون برای همه است

واکنش امام جمعه مشهد به حمله ایران به اسرائیل |‌ غیر از قدرت نمایی زبان دیگری اثر نمی کند

بار اصلی تحقق شعار سال بر دوش صنعت نفت است

کشف بیش از یک کیلو گرم مواد مخدر بلعی از سه قاچاقچی در بردسکن

ساختن از پایه با مدیران کاربلد دوای ورزش خراسان رضوی است

شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی از میانگین کشوری فراتر رفت

تبیین حساب 100 امام با حضور ائمه جماعات شهر بجنورد در بنیاد مسکن

راز پویایی هنر انقلاب بارور شدن اندیشه انقلابی است

یک کشته در حادثه واژگونی خودروی حامل سوخت قاچاق در محور خواف به قاین

پرونده تخلف رئیس اتحادیه نانوایان مشهد به دادسرا رسید

پیشرفت 70 درصدی ساخت مسکن ملی مهرگان مشهد

سفیر سوییس بعد از «وعده صادق» برای نخستین بار به سپاه احضار شد

جبران کمبود 5هزار کلاس درس در خراسان رضوی تا سه سال آینده

تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت کیش / تشکیل اولین کمیته تخصصی دندانپزشکان در راستای اجرای طرح سلامت پایدار هم زمان با روز دندانپزشک

برق هیچ چاه مجاز دارای اضافه برداشت در خراسان شمالی شارژ نمی شود

77 درصد حجم سدهای استان خراسان شمالی خالی است

استطاعت جسمی بیش از 65000 زائر حج تمتع تأیید شد

راه‌ اندازی پایگاه ملی عطارشناسی در مشهد

قیمت قارچ در میادین تره بار شهرداری تهران کاهش یافت

خراسان رضوی در جایگاه دوم انجام پایش های نظارتی در کشور

کلاهبرداری 2 میلیاردی با ترفند فروش طلا در سایت واسطه‌گر