پیام خراسان

آخرين مطالب

شهروندان مشهدي تلاش و دستاوردهاي دولت يازدهم را در مديريت مشکلات اقتصادي قابل قبول مي دانند اقتصادي

  بزرگنمايي:

خراسان انلاين- در اين ميان دولت يازدهم افزون بر سه سال پيش در شرايط خاص اقتصادي و اوج تحريمهاي ظالمانه غرب و تاثيراتش بر کشور سکان مديريت امور اجرايي را بر عهده گرفت.
در اين مدت دولت دست اندرکار حل مسائل و مشکلات اقتصادي، رفع تحريمها، مهار تورم افسارگسيخته و جلوگيري از افزايش آن، کاهش نرخ سود بانکي، افزايش سرمايه گذاري خارجي در کشور و ديگر امور مرتبط بوده که هريک تاثيرات مستقيم و تعيين کندده در زندگي مردم دارند.
است.
جمعي از شهروندان مشهدي از اقشار و طيفهاي مختلف اجتماعي گشايش نسبي در اقتصاد نسبت به چهار سال پيش و تداوم تلاش تيم اقتصادي دولت در بهبود وضعيت اقتصادي را مشهود قابل قبول توصيف کردند.
يکي تاکسيران مشهدي با اشاره به تلاش دولت در زمينه بهبود وضعيت اقتصادي گفت: پيش از شروع کار دولت يازدهم قيمتها رشد سريع و زيادي داشتند بطوري که قيمت اغلب کالاها از شب تا صبح و از صبح تا شب بسيار متفاوت بود.
احمد ميرعلي افزود: وضعيت بگونه اي بود که امکان برنامه ريزي، مديريت خرج و هزينه هاي زندگي روزمره و حتي پس انداز و پيش بيني خريد خانه يا خودرو امکانپذير نبود.
وي اظهار کرد: حتي قيمت کالاهاي مصرفي و خوراکي در وضعيت نابسامان و غيرقابل اعتمادي قرار داشت به همين دليل همه جنبه هاي زندگي به شدت تحت تاثير قرار گرفته بود و همه مردم به خصوص اقشار متوسط و متوسط به پائين دچار مشکلات جدي شده بودند اما دولت يازدهم به عنوان مهمترين اقدام جلوي افزايش قيمتها و تورم را گرفت.
وي تاکيد کرد: اگر روند تورم سه سال پيش هنوز ادامه داشت زندگي هزاران خانواده متوسط به پائين دچار چالشهاي جدي مي شد اما هم اينک حداقل دچار چنين وضعيتي نيستيم.
ديگر شهروند مشهدي نيز اقدامات دولت را براي بهبود وضعيت اقتصادي و حل مشکلات مردم قابل تقدير توصيف و بيان کرد: کارشکني در مسير فعاليتهاي دولت يازدهم بسيار زياد است و اين در حالي است که همگان بايد به دولت کمک کنند تا در جهت رفع مشکلات ريز و درشت کشور اقدام کند.
وي افزود: دولت تلاشهاي زيادي براي بهبود وضع و اوضاع اقتصادي داشته که برخي از آنها به نتيجه مناسب رسيده و طبق اخبار و گزارشها بقيه برنامه هاي دولت نيازمند همراهي است.
اين شهروند مشهدي تاکيد کرد: قطعا فشار اقتصادي به دليل مسائل گذشته و تحريمهاي قبل وجود دارد اما با خواست خداوند و تلاش دولت از ميزان اين فشار بسيار کاسته شده و نمي توان عملکرد و تلاش خوب دولت را در اين زمينه ناديده گرفت.
وي گفت: کاهش نرخ سود تسهيلات از مسائلي است که موجب کاهش فشار بر مردم شد زيرا گرچه خيلي کاهش نداشت اما همين که بانکها راضي و همراه شدند خود نوعي موفقيت است.
او افزود: از مهمترين مسائلي که هنوز نيازمند همراهي و اعتماد به دولت دارد مساله برجام است که شايد طرف مقابل بدقولي کند اما کم شدن فشارها بر ايران و بهبود وضعيت نسبت به گذشته خود نوعي پيروزي و موفقيت محسوب مي شود که حاصل تلاش دولت تدبير و اميد است.
وي ادامه داد: معتقدم اگر دولت هنوز فرصت داشته باشد برنامه ها و طرحهايي دارد که با اجرايي شدن آن وضعيت اقتصادي کشور و رفاه مردم بهتر مي شود.
اين شهروند مشهدي گفت: بيمه سلامت و تحت پوشش قرار گرفتن همه مردم زير پوشش بيمه از مسائلي بود که در بهبود وضعيت درماني و در نهايت رفاه مردم تاثير زيادي داشت.
او اظهار کرد: قطعا در انجام هر کاري کاستيها و ضعف هايي وجود دارد اما اين نقاط ضعف آنقدر پررنگ نيستند که موجب پوشيده شدن نقاط پررنگ و مثبت عملکرد دولت يازدهم شود.
يک معلم بازنشسته نيز گفت: با تحقق برجام، رفع تحريمها و باز شدن نسبي فضاي اقتصادي اوضاع به مراتب خوبي در کشور ديده شد گرچه گشايش اقتصادي کامل رخ نداد اما تاکنون آغاز و روند خوبي داشته است.
منيژه فيروزمنش افزود: در طول سه سال گذشته اتفاقات خوب در حوزه مسئال اقتصادي رخ داده اما آنچه مشخص است وجود برنامه و هدف دولت است که در اين زمينه کمبودي ديده نمي شود ولي همراهي با دولت ضعيف به نظر مي رسد.
وي ادامه داد: مردم ايران در دوره هاي مختلف فشارهاي زيادي را براي حفظ کشور و نظام مقدس جمهوري اسلامي تحمل کرده اند و امروز نيز در صورتي که لازم باشد در اين زمينه تحمل دارند اما آنچه روشن است ضرورت تداوم و تقويت مقاومت مي باشد.
اين شهروند مشهدي گفت: البته وضعيت به مراتب از سه سال پيش که فشار تورم در همه زمينه ها زياد بود بهتر شده اما هنوز هم جاي کار بسيار است.
وي افزود: از موفقيتهاي خوب دولت در طول سه سال گذشته مهار تورم و گشايش سرمايه گذاريها در کشور است که البته به مرور زمان آثار مطلوب خود را بر اقتصاد نشان مي دهد.
اين معلم مشهدي ادامه داد: مشکلات اقتصادي هميشه وجود دارد زيرا اقتصاد در ارتباط با ساير حوزه ها به خصوص عرصه سياسي است بنابراين براي موفقيت در عرصه هاي سياسي بعضا برخي فشارهاي اقتصادي بر مردم تحميل مي شود.
يکي از بازاريان مشهدي نيز گفت: دولت تلاشهاي فراواني براي بهبودي اوضاع اقتصادي داشته که قابل تقدير است.
محمدعلي عرفاني افزود: کاهش نرخ دلار ، مهار تورم، افزايش درآمد اقشاري مانند کارگران از جمله مسائلي است که دولت به خوبي در اين زمينه ها وارد شده است.
وي ادامه داد: در طول سه سال گذشته اقدامات و تلاشهاي خوبي انجام شده اما اثرگذاري همه طرحها و برنامه ها به خصوص در حوزه اقتصاد جرياني وابسته به عوامل زياد است که مهمترين آن مشارکت بخش خصوصي به خصوص بانکها مي باشد.
اين بازاري گفت: در صورتي که بانکها و مجموعه هاي اقتصادي با دولت يازدهم همراهي و همکاري کنند دولت مي تواند بسياري از برنامه ها و طرحهاي خود را اجرا کند.
وي افزود: همچنين تلاش دولت براي بهبود و ارتقاي جايگاه ايران در عرصه روابط بين الملل موجب شد بسيار از محدوديتها براي فعاليت و تبادل اقتصادي ايران با ساير کشورهاي جهان برداشته شود که ارزش بسياري دارد.
عرفاني گفت: افزايش تبادلات تجاري ميان ايران و کشورهاي ديگر به مرور زمان با رشد و گسترش مي تواند برکات فراواني براي کشور داشته باشند و نبايد انتظار داشت همه طرحها و برنامه ها در مدت زمان کوتاه تاثير خود را نشان دهد.
وي افزود: مهم آغاز حرکت دولت و برنامه هاي آن در جهت رفع مشکلات اقتصادي و افزايش رفاه اقتصادي مردم است که به اعتقاد من در اين زمينه عملکرد و همت خوبي از دولت تدبير و اميد مشاهده شده است.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/5006/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مسابقات قهرمانی نونهالان خراسان جنوبی در قاینات آغاز شد

صدور 25500 کارت معاینه فنی ویژه وسایل نقلیه سنگین در خراسان جنوبی

هویت رژیم جعلی صهیونیست به جهان نشان داده شده است

هنر پنالتی زدن: راز پیروزی حیرت‌انگیز رئال در اتحاد

کیفیت هوای مشهد ناسالم شد

جنگل‌زدایی وسیع با جاده‌سازی‌های غیرقانونی

نجات بانوی طبیعت گرد مصدوم در ارتفاعات روستایی تربت حیدریه

گزارش ارزیابی زمین لرزه شهر روداب سبزوار و روستاهای تابعه

پیشگیری از قاچاق کالا‌های سلامت محور و عملیات هوایی برای نجات بیمار در نیشابور

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی این بار در شهرستان رودبار

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

آغاز مسابقات قهرمانی نونهالان خراسان جنوبی، انتخابیه کشوری در قاینات

کسب مهارت 20 هزار و 720 نفر در خراسان شمالی

آموزش کمک‌های اولیه نجات به بیش از 400 نفر از شهروندان و دانش آموزان نیشابوری

پیش بینی وزش باد در خراسان رضوی

زلزله «روداب» سبزوار خسارتی نداشت

219 انشعاب غیر مجاز آب در خواف شناسایی شد

واکنش ایلان ماسک به حمله اسرائیل به ایران/ به سمت هم‌موشک پرتاب نکنیم!

آغاز از سرگیری آسفالت محلات بجنورد

گزارش ارزیابی زمین لرزه شهر روداب سبزوار و روستاهای تابعه و شهرستان ششتمد

چگونه سلول های سرطانی را از بین ببریم؟/ ویدئو

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

استخراج 2 امتیازی سپاهان از معدن زغال‌سنگ

31 میلیارد تومان، سهم دانشگاه بزرگمهر از اعتبارات سفر‌های رئیس جمهور به خراسان جنوبی

رقابت 1205 نفر در آزمون استخدامی تامین اجتماعی در خراسان‌شمالی

وزش باد در خراسان رضوی شدت می گیرد

برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز جمعه 31 فروردین + جدول فیلم و قیمت بلیت

وقوع زلزله در سبزوار

شناسایی بیش از 200 انشعاب غیر مجاز آب در خواف

«خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

کاشت درخت در دل بیابان‌های روستای همت آباد توسط همیار طبیعت + فیلم

مصدوم رباط صلیبی تراکتور برگشت (عکس)

اولین گزارش از زلزله بامداد امروز در این شهر

زمین لرزه 4 و دو دهم ریشتری در روداب

اولین گزارش از زلزله بامداد امروز در سبزوار

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

144 متخلف زیست محیطی دستگیر شدند

زلزله 4.2 ریشتری "روداب" سبزوار را لرزاند / دامغان هم لرزید

نا سالم بودن هوای کلانشهر مشهد؛ 31 فروردین

زلزله 4.2 ریشتری «روداب» سبزوار را لرزاند

زلزله 4/2 در «روداب» خراسان رضوی

دو مدال طلای جهانی بر گردن دانشجوی مخترع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

زلزله 4.2 ریشتری "روداب" سبزوار را لرزاند

کشف فسیل یک مار باستانی در هند که احتمالا بلندتر از یک اتوبوس بوده و یک تن وزن داشته است

دو مدال طلا جهانی، دستاورد دانشجوی مخترع علوم پزشکی بیرجند