پیام خراسان

آخرين مطالب

سرمايه گذاري 25 ميليارد ريالي براي توسعه شبکه هاي ارتباطي بشرويه سياسي

  بزرگنمايي:

خراسان انلاين- محمود واعظي درسفر به شهرستان بشرويه و در جلسه شوراي اداري اين شهرستان بيان کرد: اميدواريم که سياست رئيس جمهور از ابتداي دولت در ارتباط با مناطق محروم و استان هايي که از نظر منابع نسبت به ساير استان ها وضعيت ضعيف تري دارند محقق شود.

وي افزود: دولت ما با شرايط بسيار سختي به دليل تحريم هاي شديد مواجه بود و روابط کشور ما به دليل سياست هاي نادرست دولت قبل با بسياري از کشورهاي جهان با مشکلاتي مواجه شده بود.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات کشور ادامه داد: دنياي امروز دنيايي نيست که کشورها در انزوا و به تنهايي زندگي کنند.

وي اظهار داشت: امروز محصولات ما هر چه که باشد به راحتي مي توانيم به تمام کشورها صادر کنيم.

واعظي گفت: مناطق گردشگري اين شهرستان بسيار باارزش است و باتوجه به اينکه هنوز ساختمان هاي خشت و گلي در اين شهرستان وجود دارد افراد بسياري علاقه مند هستند که به اين شهرستان سفر کرده و از آثارتاريخي و کويرآن بازديد کنند.

وي با بيان اينکه اکنون بحث منابع مطرح نيست بلکه مغزافزارها مهم هستند گفت: قبلا شرکت هاي نفت و... وجود داشته و عامل درآمدزا بودند ولي امروز شرکت هاي آي تي بدون اينکه هيچگونه آورده هاي مالي زيادي داشته باشند به بزرگترين شرکت هاي دنيا تبديل شده اند.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات اظهار داشت: امروز برخلاف گذشته، فضاي مجازي همه دنيا و ايران را به هم متصل کرده و هر کسي در هرجا ميتواند توانايي خود را ملي کند.

وي گفت: اين دولت همه توان خود را براي رفع فاصله طبقاتي در تمام نقاط کشور مي گذارد تا تمامي افراد چه در تهران و چه در روستاها از امکانات يکساني برخوردار باشند.

 وي افزود: در اصول و سياست هاي خود بر عدالت اجتماعي تاکيد کرده ايم.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با قدرداني از نامگذاري شعار سال از طرف مقام معظم رهبري گفت: اين نامگذاري مطابق با دغدغه هاي دولت، به ويژه مسئله با اهميت اشتغال و رسيدگي به محرومين و معيشت مردم است.

وي افزود: دولت در تلاش است تا به کساني که در روستاها و مناطق کمتر برخوردار زندگي مي کنند بيشتر رسيدگي کند.

واعظي ادامه داد: با همکاري مجلس و دولت تصميم گرفته شد تمام کساني که تحت پوشش کميته امداد يا بهزيستي هستند مستمري هاي آنها حتي تا دوبرابر افزايش پيدا کند که اين نگاه دولت به محرومين و فقرا است.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات افزود: با اين وجود نگاه آينده و دراز مدت اين است که بافراهم آوردن امکانات و زمينه اشتغال فقر را در جامعه ريشه کن کنيم.

 وي با اشاره به وضعيت خشکسالي بشرويه گفت: وضعيت منطقه اي با 19.7 ميلي متر بارندگي قابل قبول نيست و بايستي در اين زمينه برنامه ريزي دقيقي صورت گيرد.

واعظي از اقدامات مثبت دولت با وزارت جهاد کشاورزي و صنايع دستي خبر داد و افزود: در حال حاضر اقدامات خوبي در زمينه اين دو وزارت در حال اجراست که آينده اي روشن را در پي دارد.

وي ادامه داد: در سه سال و نيم اخير هم در ذهنيت مردم، هم در ثبات مسائل مالي، بانکي و ارزي و هم تنظيم روابط خارجي و هم تعامل خوب بين قواي سه گانه و نهادهاي مختلف و امنيت سرمايه ها به نتايج مثبتي رسيده ايم.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات اظهار داشت: کشور را با دعوا و ناامني نمي توان ساخت، به طور مثال ترکيه زحمت زيادي کشيد اما اکنون که در ناامني به سر مي برد تمام سرمايه گذاران خود را از دست داد.

واعظي گفت: در سه سال گذشته باهمه محدوديت ها، طبق آمار وزارت نيرو تعداد روستاهايي که مشکل آب آشاميدني داشته و در اين دولت لوله کشي شده بسيار است.

وي افزود: در ابتداي شروع کار دولت تعداد 9 هزار روستا گازکشي شده بوده و در اين دولت 14 هزار روستا با همه محدوديت ها اضافه شده به اين آمار اضافه شد.

27 هزار روستا از خدمات اينترنتي برخوردار هستند

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات بيان کرد: از ابتداي دولت هيچ روستايي اينترنت نداشته است که هم اکنون 27 هزار روستا در سراسر کشور اينترنت دارد.

وي افزود: با اين نگاه اينترنت در روستاها راه اندازي مي شود که روستاييان از طريق اينترنت با پزشک در ارتباط بوده و پرونده الکترونيکي آن کامل باشد و يا در حال مذاکره با جهاد کشاورزي هستيم تا کلاس هايي از راه دور براي کشاورزان روستا برگزار و يا ارائه دروس از طريق کنفرانس شکل گيرد.

واعظي اظهارداشت: فضاي مجازي و اينترنت مانند ساير پديده هاي نو در سطح کشور يکسري آفت ها دارد.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات کشور بيان کرد: وظيفه همه ما مسئولان و علما است که مردم را آگاه کنيم که از اين آفت ها دور باشند.

وي افزود: در دنياي امروز اين ابزار در خدمت ارتقا دانش و پيشرفت است.

واعظي همچنين در ادامه به دو انتخابات مهم پيش رو اشاره کرد و گفت: بايستي با دقت افرادي خوب و دلسوز در جهت توسعه شهر و کشور خود انتخاب کنيم.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات کشور بيان کرد: به دنبال استفاده از اينترنت و امکانات ارتباطي جهت معرفي بهتر منطقه براي گردشگري، صنايع دستي و هم همکاري با فارغ التحصيلان هستيم.

وي افزود: اميد است تا با ايجاد اپليکشن هاي مناسب توسط فارغ التحصيلان بتوانيم همکاري بيشتري با آن ها داشته و اين منطقه را نيز در طرح تکاپو ببينيم تا برروي مسئله اشتغال بهتر کار شود.

واعظي ادامه داد: حوزه آي سي تي اشتغال دانش بنيان را در پي داشته و نياز به آورده هاي کمتري دارد.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات عنوان کرد: هر يک شغل مستقيم در اين حوزه مي تواند دو يا سه شغل غير مستقيم را نيز به وجود بياورد.

 قول وزير براي توسعه شبکه هاي ارتباطي روستاهاي بشرويه

وي بااشاره به درخواست فرماندار بشرويه مبني بر توسعه امکانات مخابراتي و ارتباطي گفت: توسعه ارتباطي روستاهاي نامبرده را در دستور کار خود قرار مي دهيم.

واعظي اظهار داشت: در اين دولت 55 ميليارد ريال براي زيرساخت هاي آي سي تي در شهرستان بشرويه سرمايه گذاري کرديم.

وي افزود: در حال حاضر خوشبختانه زير ساخت ها در رابطه با شبکه انتقال و پهناي باند وضعيت خوبي دارد و شبکه انتقال تا دوبرابر و پهناي باند تا سه برابر، ارتقا پيدا کرده است.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات کشور بيان کرد: سال گذشته به 5 روستا از 83 روستاي اين شهرستان اينترنت داده شده است.

وي افزود: اميدوارهستيم که تا پايان اين دولت به 19 روستاي بشرويه اينترنت داده ونيز زيرساخت ها ارتباطي را هم توسعه دهيم.

واعظي گفت: در اين سفر در هر دوشهر بشرويه و ارسک نسل سوم فعال و توسعه پيدا ميکند و همچنين نسل چهار در بشرويه فعال مي شود.

وي افزود: براي توسعه زيرساخت هاي ارتباطي و آي سي تي در مجموع اعتبار مخابرات و همراه اول 20 ميليارد ريال و ايرانسل نيز 5 ميليارد ريال، به طور کلي 25 ميليارد ريال سرمايه گذاري شده است.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات کشور بيان کرد: تا پايان دولت 20 ميليارد ريال ديگر نيز براي توسعه ارتباطي در اين شهرستان هزينه خواهد شد.

وضعيت تلفن همراه و ثابت در روستاها ارتقا پيدا کند

فرماندار شهرستان بشرويه خواستار ارتقا وضعيت تلفن همراه وثابت در روستاها جهت ارائه خدمات مطلوب ارتباطي و مخابراتي شد.

عليرضا زمان زاده به اقدامات مثبت دولت تدبير و اميد اشاره کرد و گفت: اقدامات بسيار خوبي در زمينه مخابرات و ارتباطات در شهرستان بشرويه صورت گرفته است.

وي با اشاره به اينکه اعتبارات توسعه بخش روستاي همراه و روستا در اختيار وزير قرار دارد از وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات خواست تا در اين راستا شهر و روستاهاي شهرستان را ويژه ببينند.

وي خواستار رفع مشکلات برخي از نقاط مخابراتي و ارتباطي در بعضي از روستاها شد.

زمان زاده مباحث مربوط به اينترنت را در جامعه امروزي بسيار مهم و موثر دانست و گفت: خرسنديم که در اين زمينه زيرساخت هاي لازم در شهرستان اجرا مي شود.

امکانات ارتباطي فضايي براي بازاريابي صنايع دستي در استان

استاندار خراسان جنوبي هم در اين جلسه بيان کرد: با توجه به اينکه در بحث فروش صنايع دستي استان با چالش مواجه هستيم، از طريق فضاي مجازي و امکانات ارتباطي مي توان در اين زمينه بازاريابي کرد.

علي اکبر پرويزي ادامه داد: طرح هاي حوزه آي تي و آي سي تي را در سطح استان به جد دنبال مي کنيم.

وي اظهارداشت: مخابرات و مباحث ارتباطي، زيرساخت و توسعه براي ساير بخش ها است.

استاندار خراسان جنوبي گفت: امروز مخابرات و اينترنت و تلفن همراه استفاده تفنني ندارد و بيشتر در حوزه اشتغال و گردشگري مي تواند زمينه هاي خوبي را فراهم کند.

پرويزي ادامه داد: با امکانات وزارت ارتباطات براي معرفي و پيشرفت در تمامي شهرستان ها مي توان گام هاي موثري برداشت، و اگر آي سي تي در سطح استان پيشرفت داشته باشد شاهد ارتقا وضعيت در تمامي زمينه ها خواهيم بود.

وي افزود: به طور مثال با توجه به اينکه در زمينه فروش صنايع دستي با چالش مواجه هستيم مي توان از طريق اينترنت بحث بازاريابي را فعال و دنبال کرد.

استاندار خراسان جنوبي گفت: امروز گردشگران به دنبال بافت روستايي، منازل قديمي،خشت و گلي و کوير هستند لذا بايستي بخش گردشگري خود را از طريق فضاي مجازي به خوبي معرفي کنيم.

پرويزي اظهار داشت: بودجه سال 96 براساس نيازها و توانمندي هاي مناطق تقسيم شده و اعتبارات بر طبق برنامه ريزي مديران در اختيار فرمانداري ها قرار خواهد گرفت.

لزوم ارتقاء نمايندگي ها به اداره در شهرستان بشرويه

نماينده مردم شهرستان هاي بشرويه، فردوس، طبس و سرايان هم گفت: شهرستان بشرويه يکي از شهرهاي خشت و گلي مطرح در سطح کشور است.

محمدرضا اميرحسنخاني افزود: از اينعنوان براي توسعه منابع و اعتبارات چه در بخش دولتي و چه بخش خصوصي مي توان بهره گرفت.

وي به قابليت ها و پتانسيل هاي ديگر شهرستان اشاره کرد و گفت: در بشرويه نيروي انساني پرتلاش و متفکري نيز وجود دارد که در توسعه و پيشرفت اين شهرستان موثر است.

وي بااشاره به استفاده حداکثري مردم از اينترنت در شهرستان بشرويه اظهار داشت: بشرويه در سرشماري سال 95 جز اولين شهرهايي بود که از طريق اينترنت اقدامات لازم را انجام داد.

نماينده مردم شهرستان هاي بشرويه، فردوس، طبس و سرايان همچنين به توليد پسته و پنبه اين شهرستان اشاره کرد و گفت: بشرويه قطب کشاورزي استان خراسان جنوبي است.

وي با اشاره به وضعيت معادن اين شهرستان نيز بيان کرد: در بشرويه معادن خوبي وجود دارد که توجه ويژه اي به آن نشده است و در حال حاضر در حال کار براي شناسايي اين معادن هستيم.

اميرحسنخاني اظهار داشت: بشرويه علي رغم اينکه از سال 88 شهرستان شده اما متاسفانه اکثر نمايندگي هاي بشرويه به اداره ارتقا پيدا نکرده است.

وي با اشاره به خشکسالي هاي اخير در بشرويه گفت: خشکسالي سال گذشته نگاه ويژه تر دولت را به اين شهرستان مي طلبد.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/5401/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آتش‌سوزی یک مهمانپذیر در اطراف حرم مطهر رضوی

بارش‌های رگباری در راه خراسان رضوی

تولید بیش از 50 اثر گرافیکی درباره واقعه صحرای طبس

اعزام تیم واکنش سریع شرکت آبفای خراسان جنوبی به سیستان و بلوچستان

کاشت 300 اصله شاه‌توت در مزرعه دانشگاه آزاد فردوس

دشت‌های زیبای کلزا در خراسان شمالی به روایت تصاویر

خودسوزی مقابل دادگاه ترامپ (+ عکس)

توزیع 8 هزار جعبه تخم نوغان بین نوغانداران خراسان شمالی

کشف و ضبط مقادیری گوشت چرخ کرده فاسد از یک اغذیه فروشی در سبزوار

اهدای عضو به 4 بیمار زندگی دوباره بخشید

جزئیات افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

برگزاری همایش نمایش اسب در طبس

کشت محصولات بهاره در خراسان جنوبی آغاز شد

رونمایی از نماد شهدای ورزشکار در خراسان جنوبی

دو خودروی ایسوزو و کامیون در جاده بجنورد به آشخانه برخورد کردند

نمایش «UN12» در مشهد

تکمیل بیمارستان عطار نیشابور نیازمند هزار و 600 میلیارد ریال اعتبار

زمین در حصار زباله های پلاستیکی است/ این یک بار مصرف های آسیب زا

توقیف خودروی حامل ماهی تازه بدون گواهی بهداشتی حمل دامپزشکی در تربت حیدریه

چرا ون‌های وزارت کشور در مشهد هنوز واگذار نشده‌اند؟

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: جهت تحقق شعار سال دولت و مجلس هر 4 ماه یک‌بار گزارش دهند/ وقتی مردم را پای کار آورده‌ایم موفق بوده‌ایم + فیلم

تحقق 100 درصدی تعهد اشتغال خراسان رضوی در سال 1402

قیمت بلیت اتوبوس از امروز در مشهد تغییر یافت

تغییر قیمت بلیت اتوبوس از امروز در مشهد

توضیح سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه دیروز پاریس

تکذیب افزایش مجدد دستمزد کارگران

خبری تازه و مهم برای دارندگان دسته چک

واکنش وزارت اقتصاد به شایعه برکناری خاندوزی

مالیات نقل‌ و‌ انتقال برخی خودروها اعلام شد

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 21 فروردین 1403

بلیت هواپیما تا 2 هفته دیگر گران می‌ شود

خبر مهم برای دارندگان سهام عدالت

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 25 فروردین 1403

خبر مهم بانک مرکزی درباره کارت های بانکی

باهنر: نباید به اندازه تورم، حقوق ها را افزایش داد

کرایه تاکسی ها از این تاریخ افزایش خواهد یافت

زمان افزایش 60 درصدی حقوق بازنشستگان

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 26 فروردین 1403

واکنش به صف های طولانی پمپ بنزین در تهران

طرح جدید برای کنترل مشترکان بدمصرف برق

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 27 فروردین 1403

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 28 فروردین 1403

هشدار رئیس سازمان بورس به بانک مرکزی

زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 29 فروردین 1403

تاریخ افزایش کرایه حمل و نقل عمومی اعلام شد

زمان واریز سهمیه جدید بنزین اعلام شد

آخرین وضعیت قیمت گوشت، مرغ، روغن و برنج

کاهش محسوس قیمت انواع سکه و طلا؛ دلار در کانال 66 هزار تومانی قرار گرفت

قیمت پیامک 4 تومان افزایش یافت