پیام خراسان

آخرين مطالب

بين نقد و تخريب فاصله است/كارهاي اجرايي در جو انتخابات بايد با قدرت پيگيري شود سياسي

  بزرگنمايي:

خراسان انلاين- عليرضا رشيديان در جلسه شوراي اداري شهرستان كه در سالن شهيد عابد فرمانداري شهرستان نيشابور برگزار شد، عنوان كرد: سال گذشته به عنوان اقتصاد مقاومتي، اقدام وعمل نام گذاري شد، يك سال گذشت و استان خراسان رضوي توانست در حوزه‌هاي مختلف توسعه‌اي موفقيت‌هاي بسيار خوبي داشته باشد.
وي ادامه داد: با كمكي كه از دستگاه‌هاي اجرايي گرفته شد كتاب عملكرد دستگاه‌هاي اجرايي با كمك بخش خصوصي، همكاري تمام قوا و همه بخش‌هاي مختلف نظام جمهوري اسلامي تهيه شد و در سفري كه مقام معظم رهبري به استان داشتند در بيانات ايشان متوجه شديم كه گزارش به نوعي توسط رياست جمهور ارائه شده كه ايشان هم گفتند گزارش خوبي بود و ما از اين ابراز رضايت ايشان بسيار خوشحاليم و اميدواريم كه اين رضايت باعث شود به آنچه كه دست آورديم خشنود نمانيم بلكه به سمت آنچه بايد برسيم حركت كنيم؛ بايد به بخش‌هاي مانده كار توجه كرد.
رشيديان در بخش ديگري از سخنان خود به مسئله انتخابات پرداخت و اظهار كرد: در آستانه دو انتخابات مهم هستيم، مسلما در اين رقابت‌هاي انتخاباتي برخي از دوستان رقبا و ستادها مطالبي را مطرح مي‌كنند كه متاسفانه صحيح نيست؛ ما توصيه مي‌كنيم همگان و خودمان را به آن نكته‌اي كه مقام معظم رهبري در شروع سال 95 فرمودند كه دشمن در تبليغات وسيع خودش تلاش مي‌كند، نظام اسلامي را ناكارآمد و ناتوان از  حل مشكلات اقتصادي و معيشتي وانمود كند. متاسفانه بعضي صحبت‌هاي كانديداهاي محترم اگر به رسانه‌هاي بيگانه و معاند رجوع كنيد مي‌‎بينيد كه دست‌مايه‌اي در راستاي تبليغات براي تخريب نظام و ناكارآمد جلوه كردن نظام مردم‌سالاري ديني سو استفاده مي‌شود.
بايد به اصل مشاركت حداكثري توجه داشته باشيم
رشيديان با بيان اين كه مسلما ضعف‌هايي نيز وجود دارد، تصريح كرد: قطعا راهكارهايي براي بهتر انجام شدن كارهاي توسعه‌اي نيز هست كه همه ما در يك خرد و همكاري جمعي بايد به آن برسيم به نظر مي‌رسد كانديداهاي محترم روي اين مسائل تكيه كنند بسيار بهتر است تا اين كه به مطالب تخريبي بپردازند.
وي عنوان كرد: مهم اين است كه ما و شما به اصل مشاركت حداكثري توجه داشته باشيم و همه مردم با هر سليقه و گرايشي بايد در 29 ارديبهشت ماه پاي صندوق‌هاي كسب آرا حاضر شده و راي خود را به صندوق بياندازند.
رشيديان گفت: هيچ جناح و گروهي حق ندارد كه جايگاه ولايت و رهبري را خاص خود بداند و اين ظلم به رهبري و مردم است؛ جايگاه ولايت فقيه براي همه سلايقي است كه به نظام اسلامي، قانون اساسي و استقلال و تماميت ارضي اين كشور و همه شعائر و ارزش‌هاي انقلاب ايمان دارند.  
 
استاندار خراسان‌رضوي تاكيد كرد: در جو انتخاباتي نبايد هيچ كار خدماتي، توسعه‌اي و اجرايي تعطيل شود؛ نه حق داريم و نه اجازه داريم كه در آن تعلل كنيم و تمامي كارهاي اجرايي بايد با قدرت و قوت پيگيري شود.
رشيديان گفت: به عنوان برگزار كننده انتخابات، بي‌طرفي كامل را در بحث برگزاري انتخابات داريم و تمامي كانديداهايي كه توسط شوراي محترم نگهبان در حوزه رياست جمهوري تاييد شده‌اند محترم هستند و اين مردم هستند كه رئيس‌جمهور را در چارچوب مردم‌سالاري ديني با آراي خود انتخاب مي‌كنند و با تاييد ولي فقيه حكم انشا مي‌شود و مقبوليت و مشروعيت مي‌يابد؛ همچنان كه دولت فعلي و دولت‌هاي قبل در زمان خودشان اين سير را طي كرده‌اند.
وي بيان كرد: هيچ كسي و هيچ نهاد و دستگاه و سازمان عمومي و دستگاه نظامي و انتظامي حق ندارد از امكانت دولتي و عمومي به له يا بر عليه كانديدايي سو استفاده كند و يا از عنوان دولتي و يا اجرايي خود استفاده كند.
رشيديان افزود: در مسابقات تبليغاتي خودمان مسابقه براي تخريب نگذاريم و حدي براي اين مطلب بگذاريم و اخلاق را رعايت كنيم، بين نقد و تخريب فاصله است.
ركورد بسيار خوبي را در حوزه ايجاد اشتغال داشتيم
استاندار خراسان رضوي گفت: در سال 95 صادرات استان ما 67 درصد به اروپا نسبت به دوره قبل افزايش داشت كه نشان مي‌داد  كه ظرفيت بسيار خوبي را براي مسئله صادرات داريم و بايد بازارهاي جديد براي صادرات پيدا كنيم.
 
وي ادامه داد: در حوزه صادرات هم بيش از 1370 ميليون دلار تراز مثبت صادرات بود كه نسبت به قبل افزايش يافت و شهرستان نيشابور نيز با توجه به ظرفيت‌هايي كه در حوزه‌هاي مختلف دارد با گمركي كه در سال گذشته افتتاح شد بسيار در بحث صادرات موفق بود.
رشيديان افزود: در حوزه كشاورزي موفقيت‌هاي بسيار خوبي اتفاق افتاد و در اين سه ساله تراز منفي واردات محصولات كشاورزي را از حدود 8 ميليارد دلار به حدود 3 ميليارد دلار كاهش داديم.
وي گفت: در حوزه اشتغال كارهاي خوبي در استان انجام شد و سال گذشته ركورد بسيار خوبي را در حوزه ايجاد اشتغال داشتيم و بيش از صد هزار خالص اشتغال ايجاد شد. 
رشيديان با بيان اين كه يكي از مسائلي كه دنبال مي‌كنيم توسعه گردشگري است، افزود: در حوزه طرح تكاپو و طرح‌هاي اشتغال‌زاي كوچك هم سرمايه‌گذاري خوبي صورت گرفته است.
وي عنوان كرد: در حوزه جهاد كشاورزي نيز بيش از 997 ميليارد تومان سرمايه‌گذاري صورت گرفته ولي همه اين‌ها سرمايه‌گذاري‌هاي نيمه كاره است كه در سال جاري به نتيجه مي‌رسد و بايد ما بتوانيم براي توسعه و ايجاد اشتغال فضاي آرام و امني ايجاد كنيم كه بتوانيم سرمايه را جذب كنيم.
رشيديان گفت: خوشبختانه در سنوات اخير جذب سرمايه گذاري خوبي در حوزه داخلي و خارجي داشتيم و فقط در سال 95 هشت برابر سال 94 جذب سرمايه خارجي صورت گرفته است و در اين سه ساله دولت اخير ما در استان خراسان رضوي بيش از 804 ميليون دلار جذب سرمايه خارجي داشته‌ايم.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/5548/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جاده تربت جام- صالح آباد به علت وقوع سیلاب مسدود شد

سیلاب جاده تربت جام - صالح آباد در خراسان رضوی را مسدود کرد

شهردار مشهد: سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

نهاد‌های اقتصادی نباید سرمایه گذار را دغدغه‌مند کنند

بازیگری پوتین، 2 عمارت و مسافران تایلند

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

بازسازی صحنه جنایت در شب نشینی مستانه!

بیش از 10 برنامه فرهنگی ورزشی در خلیل آباد اجرا می‌شود

رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد

یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد

واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه

تقویت خطوط اتوبوس عبوری از محل‌های برگزاری آزمون سراسری در مشهد

«قیمت دلار» برای اولین بار به 44 هزار تومان رسید!

بزرگداشت روشنفکری که متفاوت بود

کشف یک راه جدید برای از بین بردن بوی زیر بغل

اتخاذ تمهیدات امنیتی و انتظامی برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران

رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت

وقوع بارش‌های سیل‌آسا در بسیاری از نقاط کشور/ بارش‌ها در تهران تشدید می‌شود

کشف جسد مردی در بیرجند

بارش باران در خراسان جنوبی سیلاب به راه انداخت + فیلم

عملیات وعده صادق تکرار ناکامی استکبار در صحرای طبس بود

مدد الهی نظامیان متجاوز آمریکا را در طبس زمین‌گیر کرد

یک کشته و شش مجروح در جاده آغمزار به راز

لزوم تکمیل دیوار ساحلی منطقه جوادیه بجنورد تا پائیز+فیلم

استطاعت ٩٨ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد

مشاهده گله گوزن قرمز در جنگل‌های هیرکانی لنگرود (فیلم)

پایان کار متهم به کلاهبرداری در بردسکن

تکمیل راه آهن خواف هرات

2 مصدوم در تصادف جاده خاکی انابد بردسکن به روستای حسین آباد

سانحه رانندگی با یک کشته در محور بجستان - بردسکن

خسارت میلیاردی آتش در مغازه لوازم‌خانگی

اصلاح 13 کیلومتر از خط انتقال آب شهرستان گناباد

پرورش شتر؛ ظرفیت مغفول مانده در داورزن است

1500 هکتار کشتزارِ داورزن زیر کشت محصولات جالیزی رفت

دستگیری سارقان وسایل منزل در نیشابور

خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد

واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه/آتش سوزی موجب مسدود شدن جاده شد

سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود

استفاده از گونه‌های گیاهی خشک منظر در فضای سبز مشهد

مصرف فست فود در دوران نوجوانی حافظه را برای همیشه مختل می‌کند!

شهرداری تهران به دنبال ارائه کیفی خدمات در نمایشگاه کتاب است

8 اردیبهشت، آخرین مهلت ثبت‌نام حضور در بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران

متهم شدن 7 تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان

پیش بینی برداشت بیش از 700 تن گل محمدی در خراسان جنوبی

گلچینی از گل و گیاه 5 استان کشور در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند

خواسته بافندگان فرش دستباف: بی گره‌ها و ربات باف‌ها هویت‌دار شوند

افتتاح کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد

تجهیز 53 درصد چاههای صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند