پیام خراسان

آخرين مطالب

استاندار خراسان رضوي: همه گزارشها بر اصالت، صحت و سلامت انتخابات تاکيد دارد سياسي

  بزرگنمايي:

خراسان انلاين- عليرضا رشيديان افزود: بر اساس تاکيدات مقام معظم رهبري مبني بر مشارکت حداکثر، رعايت مر قانون و صيانت از هر راي به عنوان حق الناس، براي ما به عنوان برگزارکنندگان انتخابات امر مهم راي آورد يا نياوردن نامزدها نبود بلکه برگزاري بيطرفانه در کمال صحت و امانتداري اهميت نخست را داشت.
وي ادامه داد: بر همين اساس انتخابات اخير در فضايي پرشور توام با رقابتهاي جدي منجر به مشارکت حداکثري مردم شد. مشارکت 40 ميليوني مردم در انتخابات پيام روشن حاکميت مردمسالاري ديني جمهوري اسلامي ايران نه تنها به منطقه بلکه به جهانيان بود.
استاندار خراسان ضوي گفت: در اين استان مشارکت 77.5 درصدي مردم رکورد خوبي بود که محقق شد و آمار سه ميليون 456 هزار راي دهنده در اين دوره قابل توجه و بيش از تمامي دوره هاي قبلي انتخابات رياست جمهوري در خراسان بوده است.
وي افزود: مردم ما هوشمند و آگاه به حقوقشان بوده و بر اساس قانون، درايت و تشخيص خود راي دادند و مشارکت بالايي را رقم زدند که قابل تقدير است. در اين ميان نقش جناحهاي سياسي، نامزدها و ستادها در داغ کردن تنور انتخابات و ايجاد ظرفيت براي مشارکت مردم نيز اساسي و ارزشمند بود.
رشيديان ادامه داد: هر چند برخي موارد که رهبر معظم انقلاب اسلامي هم بعد انتخابات بدان اشاره داشتند و حين تبليغات انتخاباتي طرح شد شايسته نظام نبود و در برخي موارد هم به دستگاههاي اجرايي جفا شد.
وي گفت: بر اساس قانون و وظيفه قانوني وزارت کشور انتخابات برگزار و راي گيري انجام شد و هياتهاي نظارت شوراي نگهبان و مجلس شوراي اسلامي هم به صورت دقيق بر انتخابات و مراحل آن اعمال نظارت داشته اند.
استاندار خراسان رضوي افزود: صورتجلسات مربوطه در استان توسط دست اندرکاران امر و هيات نظارت امضا و براي شوراي نگهبان ارسال شده است.

* انتخابات رياست جمهوري مشکلي نداشت
وي همچنين تاکيد کرد: در موضوع برگزاري انتخابات رياست جمهوري در خراسان رضوي هيچ مشکلي وجود نداشت. شکايات دريافت، بررسي و رسيدگي شده و در زمينه انتخابات شوراها هم طي بررسيها و شکايات دريافتي و برخي چالشهاي مطرح شده بررسي و مشکلات رفع شده و هيچ مساله خاصي در استان نداريم.
رشيديان افزود: گزارشها همه بر صحت و سلامت انتخابات تاکيد دارد و مشکلي در اين حوزه وجود نداشته است.

* بر خلاف برخي به خود نمره 20 نمي دهيم
استاندار خراسان رضوي همچنين گفت: همواره در کارهاي اجرايي در وسعت و گستردگي انتخابات احتمال بروز اشکالات و ناهماهنگي وجود دارد که در همه دوره هاي گذشته هم بوده و ما بر خلاف برخي به خود نمره 20 نمي دهيم زيرا معتقديم ديکته نانوشته غلط ندارد. اما اين اشکالات در مجموع هيچ اثر موثري در انتخابات نداشته است.
رشيديان افزود: دو اشکال اساسي در خراسان رضوي از سوي برخي مطرح شده بود. بر اساس گزارش شوراي نگهبان که جمع بندي گزارشهاي ناظر مسئولان استان از چهار هزار و 463 شعبه بوده است اين دو اشکال به صورت جز به جز مورد بررسي قرار گرفت.
وي ادامه داد: نخست تاخير در آغاز فعاليت شعب اخذ راي بود که ميزان تاخيرها در همه شعب بررسي و در نهايت همه احصا شد که از کل چهار هزار و 463 شعبه اخذ راي استان 325 شعبه با تاخير 15 دقيقه اي و 349 شعبه با 30 دقيقه تاخير فعاليت خود را شروع کرده بودند.
استاندار خراسان رضوي گفت: فقط هفت شعبه با سه ساعت تاخير فعال شدند که علت اين تاخير هم اشکال در سامانه شعب، عدم حضور به موقع عوامل اجرايي و نيز نيروي انتظامي، نبود فهرست نامزدها در شعبه و عدم حضور نماينده فرماندار بود که همه آنها با جزئيات مشخص شده است.
وي افزود: در دوره هاي گذشته هم اين مسائل وجود داشته است. در انتخابات اخير گستردگي اين موضوع بگونه اي نبود که بر اصل راي گيري لطمه وارد کند و در همان ساعات نخستين روز آراي مردم منتظر در پشت شعبي که با تاخير فعال شده بودند اخذ شد.
رشيديان ادامه داد: مساله مطرح ديگر کمبود تعرفه در شعب اخذ راي و توقف راي گيري بود که در مجموع بر اساس گزارش هيات نظارت فعاليت 288 شعبه به دليل کمبود تعرفه در مقطعي متوقف شد اما از اين تعداد 91 شعبه به مدت 30 دقيقه، 77 شعبه 60 دقيقه، 57 شعبه 120 دقيقه و 20 شعبه هم 180 دقيقه در اخذ آرا با مشکل مواجه شدند.
وي گفت: عمده اين توقف فعاليت شعب هم مربوط به قبل از ظهر و تا ساعت 18 بود و فقط يک شعبه در فاصله زماني ساعت 21 تا 22 به دليل کمبود تعرفه براي زماني از اخذ راي بازماند.

* مسائل بروز يافته اثر موثري بر نتيجه انتخابات نداشت
استاندار خراسان رضوي گفت: در سطح استان چهار هزار و 463 شعبه اخذ راي از ساعت هشت تا 24 راي گيري کردند. در مجموع چهار ميليون و 284 هزار و 480 دقيقه راي گيري انجام شده که در اين مجموعه تاخير در فعاليت شعب و توقف اخذ راي به دليل نبود تعرفه معادل 61 هزار و 620 دقيقه بوده است.
وي به سه ميليون و 456 هزار و 16 راي ماخوذه در اين انتخابات در خراسان رضوي اشاره و بيان کرد: تمامي آراي مردم بعد از رفع مشکل به سرعت اخذ شده است.
رشيديان افزود: با فرض اينکه هر دقيقه يک راي آن هم نفع يک نامزد به صندوق ريخته شده باشد تاثيري در کليت آرا نامزدها و نتيجه انتخابات نداشته است.
وي يکي ديگر از مباحث طرح شده را تعرفه هاي فاقد مهر عنوان و بيان کرد: بر اساس گزارش شوراي نگهبان کل برگه هاي راي که در خراسان رضوي فاقد مهر بوده 653 مورد بود که در جريان انتخابات امري غيرطبيعي نيست.
استاندار خراسان رضوي ادامه داد: به عنوان مسئول برگزاري انتخابات در استان از مردم به دليل بروز اين اشکالات همچون تاخير در شروع کار برخي شعب و بروز مواردي از کمبود تعرفه عذرخواهي مي کنم زيرا بايد تلاش مي شد که همين اشکالات و مسائل هم بروز نمي کرد.
وي گفت: حجم کار بسيار گسترده و بيش از 75 هزار نفر دست اندرکار امر انتخابات در خراسان رضوي بودند که از اين ميان 15 هزار نفر را نيروهاي امنيتي، انتظامي و بقيه را اعضاي هياتهاي اجرايي و نظارت و مجريان تشکيا دادند. 70 درصد اين افراد نيروهاي آموزش و پرورش بودند که قشر فرهيخته و از گذشته هاي دور مورد اعتماد مردم هستند و همه تلاشها بر حفظ اعتماد مردم و صيانت از آرا و برگزاري انتخاباتي سالم بوده است.
رشيديان افزود: اين مسائل تاثير موثري بر نتيجه و روند انتخابات نداشته است. در نظام جمهوري اسلامي ايران سازمان راي بر اساس قانون به نحوي تعيين شده که هم وظيفه اجرايي و هم نظارت به بهترين شکل انجام شود و در واقع سازمان راي ما بسيار سالم است و اگر اشکال و شکايتي هم باشد قانون راهکار رسيدگي به آن را مشخص نموده است.

* افراد به جاي تخريب، مباحث خود را قانوني پيگيري کنند
استاندار خراسان رضوي گفت: بر اين اساس افراد به جاي سخنراني، مصاحبه، تهمت و تخريب بايد از مسير قانوني موضوع را پيگيري کنند و همه به قانون گردن نهيم. هر جا اشکال، اشتباه و تخلفي باشد بايد بر مبناي مر قانون با آن برخورد شود.
وي افزود: انتخابات اخير، نتيجه حاصل از آن و مشارکت 40 ميليوني مردم يک موفقيت و پيروزي بزرگ براي همه است و هيچ بازنده اي در آن وجود ندارد. امروز در شرايط ناامن منطقه و سرکار آمدن تندروهاي جنگ طلب در آمريکا و تشکيل ناتوي عربي عليه جمهوري اسلامي بايد همه در کنار هم در سايه هدايتهاي رهبر انقلاب اسلامي از اين ظرفيت نظام براي اقتدار بيروني و دروني بيشتر بهره ببريم.
رشيديان ادامه داد: انتخابات و رقابتهاي انتخاباتي تمام شد و منتخب مردم با تاييد مراجع قانوني و تنفيد مقام معظم رهبري نماينده و رئيس جمهوري قانوني و مشروع همه مردم است و همگان بايد در پشت سر او براي پيشبرد اهداف کشور گام بردارند.
وي گفت: هر فردي که به نوعي در ذهنش تخريب، تضعيف و تشکيل "دولت در سايه" و مشابه آن را با هدف تضعيف و زيرسئوال بردن اين دولت داشته باشد کاري خلاف شرع و قانون مي کند.
استاندار خراسان رضوي افزود: در اين ميان هر کس که بعد از تاييد انتخابات و تنفيذ حکم توسط رهبري به کمک به دولت آيد تا بر اساس چارچوب سياستهاي راهبردي گامهاي جديتري را براي مردم، کشور و نظام بردارد اين فرد انقلابي تر، مومن تر و ملي تر است

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/5679/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چهارشنبه بازار بجنورد، از قدیم تا امروز

وزش باد علت قطع برق در یکی از محلات شهر دولت‌آباد

باد و طوفان علت قطعی برق در دولت آباد اصفهان

برق در دولت آباد وصل شد

روایتی از شمشاد‌های جنگل‌های هیرکانی از زبان شهروند خبرنگار

ارسال 2200 تخته پتو از هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به مناطق سیل‌زده سیستا‌ن‌وبلوچستان

ارسال 2200 تخته پتو به مناطق سیل‌ زده سیستا‌ن‌ و بلوچستان

آغاز مسابقات کشتی قهرمانی نونهالان خراسان جنوبی، انتخابیه کشوری در قاینات

استقلال جان به‌لب، به‌صدر برگشت؛ فرار از 10دقیقه انتخاری / پنالتی جنجالی این‌بار به نفع آبی‌ها / بهترین خط دفاع در 2دقیقه دود شد!

طرح آرامش در نیشابور اجرا شد

خزعلی: بیمه زنان خانه‌دار برای نخستین بار در دولت سیزدهم عملیاتی شد

افزایش دمای هوا در خراسان رضوی تا دوشنبه

مسابقات منطقه‌ای کشتی باچوخه در جوین خراسان رضوی برگزار شد

دستگیری متهم به سرقت وسایل منزل و لوازم داخل خودرو در نیشابور

حریق انبار لوازم الکتریکی در بزرگراه پیامبر اعظم(ص) مشهد مهار شد

5 واحد صنفی متخلف در مشهد پلمب شد

راهپیمایی مردم نیشابور، سبزوار، بردسکن و درود

واکنش قطر به ناکامی شورای امنیت در تصویب قطعنامه عضویت فلسطین: روزی اندوه‌بار برای عدالت و شکستی برای تلاش‌های برقراری صلح در منطقه است

دستور مهم سردار سلامی به نیرو‌های سپاه

برخورد شدید 3 دستگاه پراید در جاده قدیم نیشابور

راهپیمایی حمایتی مردم گرمه از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم شهر تیتکانلو در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم فاروج در حمایت از رزمندگان سپاه اسلام

5 مصدوم در واژگونی پراید در شرق سبزوار

5 مصدوم در حادثه واژگونی خودروی پراید در شرق سبزوار

پلمب 5 واحد متخلف صنفی در مشهد

اطفاء حریق انبار لوازم الکتریکی در بزرگراه پیامبر اعظم(ص) با نجات یک مصدوم(31 فروردین 1403)

کشف اتفاقی استخوان بزرگترین موجود دریایی که 202 میلیون سال قبل وجود داشت/ ویدئو

راهپیمایی مردم شهر صفی‌آباد در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم جاجرم در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

دستور سردار سلامی به نیروهای سپاه برای امدادرسانی به سیل زندگان

ببینید | شعرخوانی آرزو سبزوار قهفرخی شرکت‌کنندهٔ برنامه سرزمین شعر در شب هشتم رقابت سرزمین شعر

اتحادیه اروپا برای نخستین‌بار چند شهرک‌نشین صهیونیست را تحریم کرد

برگزاری اولین جشنواره گل و گلاب بردسکن

واژگونی خودرو در شرق سبزوار پنج مصدوم داشت

پلمب پنج واحد صنفی متخلف در مشهد

عملیات "وعده صادق" نمایش قدرت نظامی ایران بود

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

بزرگداشت روز سعدی در رادیو صبا

دستور سرلشکر سلامی به یگان‌های امدادی سپاه برای کمک به سیل‌زدگان

آیت‌الله علم‌الهدی: سپاه در عملیات وعده صادق استکبار را ذلیل کرد

واژگونی پراید در محور سبزوار - نیشابور منجر به مصدومیت 5 نفر شد

دستور مهم سردار سلامی به نیروهای سپاه

راهپیمایی حمایت از اقدام تنبیهی سپاه در خراسان جنوبی

هوا تا 2 روز دیگر آرام است

حمایت نمازگزاران اهل سنت شهر اسدیه شهرستان دارالتقریب درمیان از عملیات تنبیهی وعده صادق

حمایت اهل سنت اسدیه از عملیات تنبیهی وعده صادق

راهپیمایی مردم بجنورد در حمایت از اقدام موشکی و مقتدرانه سپاه + فیلم

نگاهی به نقش موسیقی ایرانی در آوا‌ها و نوا‌های مذهبی

عملیات «وعده صادق» بسیار گسترده و اعجاب انگیز بود