پیام خراسان

آخرين مطالب

استاندار خراسان جنوبي: پذيرش نتيجه انتخابات به فرهنگ تبديل شود سياسي

  بزرگنمايي:

خراسان انلاين- سيد علي اکبر پرويزي، افزود: طرح بحث تخلف در اذهان عمومي و دامن زدن به اين موضوع ، باعث ايجاد بي اعتمادي در جامعه مي شود و در دوره هاي بعد با چالش مواجه خواهيم شد.
وي اضافه کرد: در سال 1388 شاهد حوادثي بوديم که به دليل القاي ذهنيت اشتباه در جامعه بود، امروز هم همه داوطلبان انتخابات ، نتيجه آن را قبول کنند.
وي اظهار کرد: با توجه به حضور گستره نمايندگان شوراي نگهبان ،هيات هاي نظارت و اجرايي، نماينده داوطلبان، موضوع به گونه اي طرح نشود که به اعتماد مردم نسبت به انتخابات لطمه وارد شود، بايد به گونه اي عمل کنيم تا شاهد مشارکت هرچه بيشتر مردم در انتخابات دوره هاي آينده نيز باشيم.
وي يادآور شد: انتخابات در خراسان جنوبي با حضور پرشور مردم در 11شهرستان تابعه برگزار شد، از چند ماه قبل فرآيندهاي مرتبط با برنامه ريزي هاي اعلام شده وزارت کشور انجام شد.
وي تصريح کرد: هيات هاي اجرايي، بازرسي و نظارت تشکيل شد و هفته قبل از انتخابات هم داوطلبان نمايندگان خود را به فرمانداري ها معرفي کردند.
وي تاکيد کرد: روز راي گيري با حضور ناظران، بازرسان و نمايندگان فرماندار و بخشدار انتخابات شروع شد و بدون هيچ حاشيه اي هم به اتمام رسيد.
استاندار خراسان جنوبي تصريح کرد: اقدام مناسب شوراي تامين و نيروي انتظامي به عنوان مسئول حفظ نظم و امنيت شعبه هاي اخذ راي به برگزاري انتخابات خوب و سالم در استان کمک کرد.
پرويزي در ادامه بيان کرد: فرآيند انتخابات در جمهوري اسلامي ايران به گونه اي است با توجه به حضور ناظران ، بازرسان و نمايندگان داوطلبان و نظارت آنها کمترين تخلف وجود دارد.
پرويزي يادآور شد: در استان نظارت مردمي و نظارت هاي موجود باعث حضور 85.22 درصد مردم پاي صندوق راي شد و نتيجه آن بعد از شمارش آرا با حضور ناظران و بازرسان و نمايندگاني داوطلبان صورت جلسه شد.
وي افزود: صورت جلسه هاي يادشده نيز به تاييد و امضاي نمايندگان هيات هاي اجرايي ، نماينده فرماندار و بخشدار، نمايندگان هيات نظارت و نماينده داوطلبان رسيد و نتيجه هم اعلام شد.
وي اظهار کرد: سابقه مردم خراسان جنوبي در حوزه مشارکت در انتخابات خوب است و اين دوره هم مردم حضور پرشوري در شعبه هاي اخذ راي داشتند.
پرويزي يادآور شد: يکي از دلايل حضور پرشور مردم استان فعاليت ستادهاي انتخاباتي داوطلبان و بخشي هم به دليل ايجاد اعتماد و امانت داري مجريان انتخابات بود و تاکيد شد، آنچه مردم تشخيص دهند همان را حراست و به عنوان حق الناس آن را به خوبي مديريت کنيم.
وي تصريح کرد: تلاش مسئولان استان و گروه هاي اجتماعي و سياسي و رسانه ها از ديگر عوامل حضور پرشور مردم خراسان جنوبي در انتخابات بود.
وي تاکيد کرد: بعضي ايرادها به لحاظ شکلي در روز راي گيري وجود داشت و در طول تاريخ 38 سال گذشته چنين ايراداتي بود، اما هيچ وقت اين اشکال جزيي در برگزاري انتخابات تاثيري در نتيجه آن نداشته است.
به گفته پرويزي تصور بعضي از داوطلبان اين است،حتما راي مي آورند و از قبل قضاوتي در اين ارتباط دارند يا اطلاعات نادرستي که ممکن است به آنها داده شود در مواجه با مردم دچار اشتباه مي شوند.
وي افزود: با توجه به رفتار فرهنگي و اجتماعي جامعه بعضي از مردم خيلي صريح و شفاف اظهار نظر نمي کنند و هر کسي به آنها مراجعه کند، مي گويند به شما راي مي دهيم.
وي اظهار کرد: شايد بعضي نگراني ها از عواقب اظهار نظر کردن باعث شده است تا تعدادي از مردم در اين خصوص شفاف اظهار نظر نکنند، آنچه مهم و ارزش دارد، لحظه تعيين سرنوشتي است که مردم خود با حضور پاي صندوق راي مشخص مي کنند.
وي تصريح کرد: در مورد انتخابات دوازدهمين دوره رياست جمهوري ،خراسان جنوبي ثابت کرد که کاملا قانونمند حرکت کرد و نتيجه آن هم مويد اين امر است و در کشور هم فرآيند بگونه اي نيست، کسي بتواند تاثيري در نتيجه انتخابات داشته باشد.
وي ادامه داد: اشکال جزيي در همه دوره ها بود مگر اينکه کاملا نظام سيستمي، کارت هوشمند و الکترال ايجاد شود و شرايط روز به روز از قبل بهتر خواهد شد.
استاندار خراسان جنوبي يادآور شد: در حال حاضر تکليف قانوني براي جمع آوري راي در روز برگزاري انتخابات اين است، بايد نمايندگان شوراي نگهبان، هيات نظارت، بازرسان، اعضاي شعبه ها، نماينده فرماندار و نيروي انتظامي حضور يابند، اگر نماينده يکي از اين بخش ها نباشد عملا کار راي گيري شروع نمي شود.
وي تصريح کرد: اگر سرناظر يا بازرس نباشد بايد منتظر باشند، اين موجب ايجاد تاخير در فرآيند راي گيري در بعضي شعبه ها مي شود يا ممکن است مامور نيروي انتظامي به موقع نرسد.
وي اضافه کرد: در خراسان جنوبي افرادي که در شعبه هاي اخذ راي حضور يافته بودند، توانستند در انتخابات شرکت کنند، آرا آنها اخذ شد، در شهر بيرجند در دو،سه شعبه با مشکل ازدحام جمعيت مواجه شديم، تلاش شد با جابه جايي افراد با شعبه هاي ديگر مشکل رفع شود.
دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري و پنجمين دوره انتخابات شوراهاي شهر و روستا روز جمعه 29ارديبهشت همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبي برگزار شد.
کار اخذ راي از ساعت هشت صبح آغاز شد و پس از 16ساعت پايان يافت.
حدود سه هزار نفر مسئوليت تامين امنيت شعبه هاي اخذ راي را بر عهده داشتند و در مجموع 13هزار و 500 نفر در کار برگزاري انتخابات با ستاد انتخابات استانداري خراسان جنوبي همکاري داشتند.
براي جمع آوري راي مردم استان در 11 شهرستان،902 شعبه اخذ راي در نظر گرفته شده بود.
تعداد صندوق هاي اخذ راي رياست جمهوري 902 صندوق و براي شوراهاي اسلامي شهر و روستا يک هزار و 202 صندوق در نظر گرفته شد.
راي گيري شوراي اسلامي شهر بيرجند در 92 شعبه با پيش بيني 410 صندوق اخذ راي به روش الکترونيکي انجام شد، و اخذ راي براي رياست جمهوري دستي انجام شد.
در اين دوره انتخابات شوراهاي اسلامي در 908 روستا برگزار شد و چهار هزار و 817 نامزد شورا در حوزه روستايي استان، براي تصاحب 2 هزار و 822 کرسي، با هم رقابت کردند.
مجموع ثبت نام شدگان براي نامزدي شوراي شهر و روستا، پنج هزار و 678 نفر بود، نامزدها در حوزه شهري براي تصاحب 139 کرسي با هم رقابت کردند.
يکهزار و 170 ناظر و سر ناظر در استان مسئوليت نظارت برگزاري انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا را به عهده داشتند.
جمعيت خراسان جنوبي بر اساس نتايج سرشماري عمومي نفوس و مسکن آبان ماه سال 1395، 769هزار نفر اعلام شد که از اين تعدادد 454 هزار(59درصد) نفر شهري و 315 هزار نفر (41درصد) روستايي هستند.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/5685/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چهارشنبه بازار بجنورد، از قدیم تا امروز

وزش باد علت قطع برق در یکی از محلات شهر دولت‌آباد

باد و طوفان علت قطعی برق در دولت آباد اصفهان

برق در دولت آباد وصل شد

روایتی از شمشاد‌های جنگل‌های هیرکانی از زبان شهروند خبرنگار

ارسال 2200 تخته پتو از هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به مناطق سیل‌زده سیستا‌ن‌وبلوچستان

ارسال 2200 تخته پتو به مناطق سیل‌ زده سیستا‌ن‌ و بلوچستان

آغاز مسابقات کشتی قهرمانی نونهالان خراسان جنوبی، انتخابیه کشوری در قاینات

استقلال جان به‌لب، به‌صدر برگشت؛ فرار از 10دقیقه انتخاری / پنالتی جنجالی این‌بار به نفع آبی‌ها / بهترین خط دفاع در 2دقیقه دود شد!

طرح آرامش در نیشابور اجرا شد

خزعلی: بیمه زنان خانه‌دار برای نخستین بار در دولت سیزدهم عملیاتی شد

افزایش دمای هوا در خراسان رضوی تا دوشنبه

مسابقات منطقه‌ای کشتی باچوخه در جوین خراسان رضوی برگزار شد

دستگیری متهم به سرقت وسایل منزل و لوازم داخل خودرو در نیشابور

حریق انبار لوازم الکتریکی در بزرگراه پیامبر اعظم(ص) مشهد مهار شد

5 واحد صنفی متخلف در مشهد پلمب شد

راهپیمایی مردم نیشابور، سبزوار، بردسکن و درود

واکنش قطر به ناکامی شورای امنیت در تصویب قطعنامه عضویت فلسطین: روزی اندوه‌بار برای عدالت و شکستی برای تلاش‌های برقراری صلح در منطقه است

دستور مهم سردار سلامی به نیرو‌های سپاه

برخورد شدید 3 دستگاه پراید در جاده قدیم نیشابور

راهپیمایی حمایتی مردم گرمه از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم شهر تیتکانلو در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم فاروج در حمایت از رزمندگان سپاه اسلام

5 مصدوم در واژگونی پراید در شرق سبزوار

5 مصدوم در حادثه واژگونی خودروی پراید در شرق سبزوار

پلمب 5 واحد متخلف صنفی در مشهد

اطفاء حریق انبار لوازم الکتریکی در بزرگراه پیامبر اعظم(ص) با نجات یک مصدوم(31 فروردین 1403)

کشف اتفاقی استخوان بزرگترین موجود دریایی که 202 میلیون سال قبل وجود داشت/ ویدئو

راهپیمایی مردم شهر صفی‌آباد در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم جاجرم در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

دستور سردار سلامی به نیروهای سپاه برای امدادرسانی به سیل زندگان

ببینید | شعرخوانی آرزو سبزوار قهفرخی شرکت‌کنندهٔ برنامه سرزمین شعر در شب هشتم رقابت سرزمین شعر

اتحادیه اروپا برای نخستین‌بار چند شهرک‌نشین صهیونیست را تحریم کرد

برگزاری اولین جشنواره گل و گلاب بردسکن

واژگونی خودرو در شرق سبزوار پنج مصدوم داشت

پلمب پنج واحد صنفی متخلف در مشهد

عملیات "وعده صادق" نمایش قدرت نظامی ایران بود

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

بزرگداشت روز سعدی در رادیو صبا

دستور سرلشکر سلامی به یگان‌های امدادی سپاه برای کمک به سیل‌زدگان

آیت‌الله علم‌الهدی: سپاه در عملیات وعده صادق استکبار را ذلیل کرد

واژگونی پراید در محور سبزوار - نیشابور منجر به مصدومیت 5 نفر شد

دستور مهم سردار سلامی به نیروهای سپاه

راهپیمایی حمایت از اقدام تنبیهی سپاه در خراسان جنوبی

هوا تا 2 روز دیگر آرام است

حمایت نمازگزاران اهل سنت شهر اسدیه شهرستان دارالتقریب درمیان از عملیات تنبیهی وعده صادق

حمایت اهل سنت اسدیه از عملیات تنبیهی وعده صادق

راهپیمایی مردم بجنورد در حمایت از اقدام موشکی و مقتدرانه سپاه + فیلم

نگاهی به نقش موسیقی ایرانی در آوا‌ها و نوا‌های مذهبی

عملیات «وعده صادق» بسیار گسترده و اعجاب انگیز بود