پیام خراسان

آخرين مطالب

عملکرد شهرداري کاملا شفاف است اجتماعي

  بزرگنمايي:

خراسان انلاين- سيدصولت مرتضوي در حاشيه جلسه علني شوراي اسلامي شهر مشهد درباره انتقادات برخي از منتخبان پنجمين دوره شوراي شهر مشهد نسبت به عملکرد معاونت فرهنگي و اجتماعي شهرداري اظهار کرد: فکر مي‌کنم، لازم است، ابتدا عملکرد معاونت فرهنگي را ببينند، گزارش‌ عملکردها را بشنوند و بعد قضاوت کنند. 

وي با بيان اينکه قضاوت‌هاي عجولانه درست نيست، افزود: خوشبختانه در اين دوره مديريت شهري مشهد براي اقدامات فرهنگي در زمينه فرهنگ شهروندي و فرهنگ عمومي ريل‎گذاري صحيحي صورت گرفت. 

شهردار مشهد تصريح کرد: کاهش ميزان تصادفات درون شهري و تصافات منجر به جرح و فوت حاصل يک اقدام فرهنگي بسيار بزرگ بوده که توسط معاونت فرهنگي مديريت شهري انجام گرفته است. 

وي به ديگر اقدامات حوزه معاونت فرهنگي و اجتماعي شهرداري مشهد در 4 سال گذشته اشاره کرد و افزود: فرهنگ‌سازي خوبي در زمينه نضافت شهري، تفکيک زباله از مبدأ، آموزش هاي ازدواج و کاهش نرخ طلاق انجام گرفته است؛ ضمن آنکه بازسازي واقعه گوهرشاد و برگزاري نمايشگاه مشهد دوست داشتني هم اقدام فاخري به شمار مي رود. 

مرتضوي، تشويق مردم به استفاده از کالاهاي داخلي، احداث مراکز فرهنگي، اعزام مبلغ به حاشيه شهر، توسعه فرهنگسراها و هزاران فعاليت ريز و درست، را از ديگر اقدامات معاونت فرهنگي شهرداري مشهد در دوره فعلي مديريت شهري برشمرد.

ساخت 180 مسجد در پايتخت معنوي ايران

وي ادامه داد: در اين دوره مديريت شهري، نهضت ساخت مساجد در پايتخت معنوي ايران کليد خورد و حدود 180 مسجد در نقاط مختلف سطح شهر احداث شد. 

شهردار مشهد افزود: به منتخبان دوره پنجم شوراي اسلامي شهر مشهد توصيه مي‎کنم درباره عملکرد معاونت فرهنگي مطالعه کنند، البته اظهار نظر آزاد است و اين دوستان هم همانند ديگران حق دارند که اظهارنظر کند. 

وي با بيان اينکه عملکرد معاونت فرهنگي شهرداري مشهد قابل تقدير و قابل دفاع است، تصريح کرد: به نظر بنده اقدامات اين معاونت، به درستي اطلاع‎رساني نشده است و شايد ضعف اطلاع رساني وجود داشته باشد اما ضعف در عملکرد نيست. 

مرتضوي همچنين در پاسخ به سوال خبرنگاري در خصوص چالش هاي مديريت شهري گفت: مهمترين چالشي که فراروي شهرداري هاي کلانشهرها قرار دارد، کسب درآمد پايدار است؛ اگرچه خوشبختانه قانون‌گذار، دولت را مکلف کرده که لايحه آن را به مجلس ارائه کند، اما متأسفانه به جايي نرسيده است.

عدم وصول مطالبات شهرداري ها از دولت

وي دومين چالش مديريت شهري را عدم وصول مطالبات شهرداري ها از دولت برشمرد و ادامه داد: نظام هماهنگ پرداخت سومين چالش شهرداري مشهد و ديگر کلان‌شهرها است، متاسفانه ميان کارکنان دولت و مديريت شهري تبعيضي وجود دارد که علي رغم تلاش‌هاي بسيار، هنوز دريافتي‌ها همسان يا عادلانه نشده است. 

شهردار مشهد در پاسخ به سوالي درباره آخرين وضعيت ترخيص تجهيزات قطارشهري از گمرک گفت: بخشي از اين تجيهيزات ترخيص شده و همکاران بنده در تلاش هستند تا پس از طي مراحل اداري، مابقي آن ها را نيز ترخيص و به مشهد منتقل کنند. 

وي افزود: بنا داريم تا پايان دوره فعلي مديريت شهري، خط يک قطار شهري به خط دو متصل شود. 

مرتضوي با اشاره به بهره‌برداري از فاز اول بوستان چهل بازه گفت: فازهاي بعدي در دست طراحي و اجرا است که اميدوارم هرچه زودتر ساير فازها به بهره‌برداري رسيده و در اختيار مردم قرار گيرد. 

وي با ابراز خرسندي نسبت به رضايت و استقبال مردم از بوستان چهل بازه، ادامه داد: با وجود همه موانع و مشکلات پيش روي اين پروژه، فاز نخست آن ماه گذشته به بهره برداري رسيد و براي فازهاي بعدي پروژه هم اعتبارات لازم پيش بيني شده است. 

وي افزود: در آينده اي نزديک تقاطع‌هاي غيرهمسطح و پل‌هاي عابر پياده در ميدان نمايشگاه و اطراف بوستان چهل بازه ايجاد مي شود تا مشکلات ترافيکي براي بهره‌برداري مردم از اين بوستان رفع گردد. 

شهردار مشهد در پاسخ به سوال يکي ديگر از خبرنگاران در خصوص شفاف سازي عملکرد مالي مديريت شهري در دوره فعلي اظهار کرد: عملکرد شهرداري کاملا شفاف است و هيچ ابهامي در اين زمينه وجود ندارد، ما اسناد را در اتاق شيشه‌اي امضا کرديم و اين يکي از توفيقات مديريت فعلي بوده است؛ هيچ کاري که پنهان از دستگاه‌هاي نظارتي باشد، انجام نداديم. 

وي درباره اظهارات برخي از منتخبان شوراي پنجم مبني بر لزوم بررسي استخدام‌هاي صورت گرفته در اين دوره مديريت شهري اظهار کرد: حدود هزار و 60 نفر در چهار سال گذشته بازنشسته شدند اما مجموعه نيروهايي که به‌کار گرفته‌شدند، حدود 100 نفر است، يعني 10 درصد خروجي کل مجموعه، ورودي داشتيم و همه اين ورودي‌ها هم در چارچوب قوانين بوده است.

منتخبان شوراي پنجم در چارچوب اختيارات اظهارنظر کنند

مرتضوي افزود: اينکه کسي بخواهد نسبت به نيرويي که در چارچوب قانون به کار گرفته‌شده، تصميم بگيرد قطعا چنين قدرتي را ندارد، توصيه مي‌کنم، منتخبان شوراي پنجم در چارچوب وظايف و اختيارات خود اظهارنظر کنند. 

وي گفت: ما سرمان بلند است که نه اتوبوسي آدم آورديم و نه استخدام فاميلي داشتيم، حتي يک نفر از بستگان من تحت هيچ شرايطي در هيچ کجاي شهرداري مشهد مشغول به کار نشدند چرا که براي استخدام افراد در مديريت شهري، اصل عدالت و اجراي قانون بوده است. 

مرتضوي در پاسخ به اين سوال که چه اقدامي را بنا داشتيد در اين دوره مديريت شهري انجام دهيد اما موفق به عملياتي شدن آن نشديد، گفت: در حدي که اراده کرديم، آرزوها محقق شده است؛ در عين حال، آن چيزي که در توان مديريت شهري بوده با مساعدت شوراي اسلامي شهر انجام گرفته است. 

وي در خصوص ارتباط خود با اصحاب رسانه هم گفت: تا جايي که توانستم به اصحاب رسانه پاسخگو بودم، البته گاهي ما و گاهي هم رسانه‌ها کم‌لطفي داشتند، اما با اين حال همه تلاش خود را به کار گرفتم تا به رسانه‌ها پاسخگو باشم. 

شهردار مشهد با تأکيد بر اينکه تا عمر دارم در خدمت مردم مشهد هستم، عنوان کرد: هرکسي از من مشورت بخواهد حتما مضايقه نخواهيم کرد، هنوز براي فعاليت بعد از اتمام دوره فعلي مديريت شهري تصميمي نگرفتم، اما هرکجا براي خدمت نياز باشد، حضور پيدا مي‌کنم.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/5707/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رتبه سوم خراسان جنوبی در اجرای سامانه‌های نوین آبیاری

رقابت 14 هزار و 900 داوطلب خراسان جنوبی در نوبت اول کنکور

توزیع بیش از 4 میلیون لیتر سوخت در ناوگان حمل‌ونقل زمینی و هوایی خراسان جنوبی

رقابت 14 هزار و 900 داوطلب خراسان جنوبی در نوبت اول کنکور سراسری

بیش از 650 هزار نفر در خراسان شمالی تحت پوشش بیمه سلامت هستند

نمایشگاه اطلاع رسانی هفته سلامت در خراسان‌شمالی افتتاح شد

قم از امروز بارانی می‌شود

آتش سوزی جنگل های سکوتپه ساری خاموش شد

قیمت انواع روغن گیاهی در میادین تره بار

یادواره سردار شهید سیدمحمدحجازی در فریمان

کشف بیش از 5 کیلو گرم تریاک در شهرستان کاشمر

بهترین کود برای افزایش بار خیار

قهرمانی خراسان رضوی در مسابقات کوراش مردان کشور

معرفی نفرات و گروه‌های برتر جشنواره ملی آسمان هشتم در میناب

برگزاری مسابقات فوتشال در بخش هزار مسجد شهر لایین شهرستان کلات نادری

اعزام بیش از 10 هزار زائر خراسانی حج تمتع از فرودگاه مشهد+ جزئیات

اعزام بیش از 10 هزار زائر خراسانی حج تمتع از فرودگاه مشهد

انتصاب سرپرست جدید موسسه آموزشی علوم وفنون کیش

ماجرای گروگان گیری دختر 16 ساله در تهران

دستگاه های صدرنشین و قعر نشین تبدیل مجوزهای کاغذی را بشناسید

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1 اردیبهشت 1403

روند دمای هوا در خراسان جنوبی افزایشی است

1600 کیلومتر از راه‌های خراسان جنوبی لایروبی شد

دسترسی به اینترنت فوق پرسرعت در خراسان رضوی

تاثیر مناظرات صداوسیما در مشارکت مردم در انتخابات

توقیف کامیون حامل 17 هزار لیتر سوخت قاچاق در سرایان

کشف 7 هزار لیتر سوخت قاچاق در بیرجند

ارائه فرصت‌های سرمایه گذاری خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو2024

انهدام باند سارقان در بیرجند

هوا رو به گرمی می‌رود

بازگشایی و لایروبی بیش از 1600 کیلومتر از محور‌های خراسان جنوبی

دستگیری 144 متخلف زیست محیطی در خراسان جنوبی

تجهیز40 هزار هکتار اراضی خراسان جنوبی به سامانه‌ نوین آبیاری

خراسان جنوبی، در جایگاه دوم انتشار اخبار مراکز صدا و سیما

پاکسازی و لایروبی 1600کیلومتر از محورهای خراسان جنوبی

زنگ سلامت در مدارس خراسان شمالی نواخته شد

گروگان گیری دختر 16 ساله در تهران/ آدم ربا به 10 میلیارد نرسید

هشدار درباره وقوع شورش سراسری در آمریکا در صورت بازداشت ترامپ

فوت گردشگر گم شده در جنگل‌های ساری

مهار آتش سوزی یک مهمانپذیر در مشهد

بهره‌مندی 2 میلیون خانوار خراسان رضوی از اینترنت فوق پرسرعت

نکات مهم در انتخاب و رزرو مسجد در مشهد

توقیف تریلی حامل بیش از 500 کیلوگرم شیشه و هروئین در مرز تایباد

ورود سامانه بارشی به خراسان رضوی/دمای هوا تا اواسط هفته در استان روند افزایشی دارد

اهدای اعضای بانوی بجنوردی به چهار بیمار نیازمند

استاندار خراسان رضوی از دسترسی به اینترنت فوق پرسرعت در این استان خبر داد

پیدا شدن جسد گردشگر گم شده در جنگل‌های ساری

جشنواره ورزش‌های بومی و محلی جام منتطران در مشهد

خط کشی 300 کیلومتر از راههای تایباد

تربت جام و تایباد بیشترین افراد فاقد مدارک هویتی در خراسان رضوی