پیام خراسان

آخرين مطالب

آمادگي شرکت چيني براي سرمايه گذاري در پروژه راه آهن خراسان جنوبي اقتصادي

  بزرگنمايي:

خراسان انلاين- نشست تخصصي مرکز خدمات سرمايه گذاري استان خراسان جنوبي با حضور نمايندگاني از دو شرکت سرمايه گذاري چيني برگزار و طي آ« چند پروژه مهم استان براي معرفي به طرف چيني مطرح شد.

اولين پروژه مطرح شده در اين جلسه دو پروژه در زمينه انرژي هاي نو بود که مشاور مديرعامل شرکت انرژي هاي تجديد پذير خراسان در اين ارتباط گفت: اين شرکت به منظور سرمايه گذاري يا مشارکت در احداث نيروگاه بادي اقدام به تامين زمين در دو استان خراسان جنوبي و خراسان رضوي کرده است.

احداث نيروگاه بادي در خراسان جنوبي

قاليشويان با بيان اينکه پروژه نيروگاه بادي در خراسان جنوبي به ظرفيت 50 مگابايت خواهد بود، بيان کرد: نيروگاه بادي خراسان رضوي نيز که در شهر خواف احداث خواهد شد داراي 20 مگابايت ظرفيت است.

وي با اشاره به اينکه نيروگاه بادي خراسان جنوبي از نظر ميزان پيشرفت از خراسان رضوي جلوتر است، عنوان داشت: مجوز محيط زيست اخذ، تامين زمين، تهيه گزارش براي اتصال به شبکه نصب و بهره برداري ايستگاه بادسنج اتوماتيک از جمله کارهايي است که در اين پروژه انجام شده است.

مشاور مديرعامل شرکت انرژي هاي تجديد پذير خراسان با بيان اينکه در حال حاضر قرارداد خريد تضميني برق در دست اقدام است، بيان داشت: پيش بيني مي شود که در 1.5 ماه آينده اين قرارداد منعقد شود.

همچنين در اين جلسه طرح انتقال آب توسط مديرعامل شرکت آب منطقه اي خراسان جنوبي مطرح شد.

نياز چهار ميليارد دلاري طرح انتقال آب به شرق کشور

در اين ارتباط مديرعامل شرکت آب منطقه اي خراسان جنوبي اظهار داشت: طرح انتقال آب از درياي عمان به استان هاي شرقي کشور براي تامين آب شرب و صنعت سه استان خراسان شمالي، خراسان جنوبي و سيستان و بلوچستان اجرا مي شود.

حسين امامي با بيان اينکه در حال حاضر فاز يک مطالعات اين طرح انجام شده است، بيان کرد: اين پروژه در فاز نخست حدود 220 ميليون متر مکعب آب را شيرين سازي و به استان هاي مورد نظر انتقال خواهد داد.

وي، سهم بخش صنعت از اين آب را 25 ميليون متر مکعب عنوان کرد و گفت: آب مورد نياز اين بخش توسط وزارت صنعت و معدن خريد تضميني خواهد شد.

مديرعامل شرکت آب منطقه اي خراسان جنوبي ادامه داد: همچنين از اين ميزان 190 ميليون متر مکعب نياز آب شرب است که وزارت نيرو به نمايندگي از دولت ايران به قيمت تمام شده خريد تضميني خواهد کرد.

امامي با بيان اينکه طراحي، اجرا و سرمايه گذاري اين پروژه توسط سرمايه گذار انجام خواهد شد، عنوان داشت:  با توجه به اينکه فراخوان سرمايه گذاري در اين طرح اعلام شده است به زودي جلسه اي با حضور شرکت هايي که اعلام آمادگي داشته اند برگزار و جزييات طرح در آن مطرح مي شود.

به گفته وي طرح انتقال آب به سه استان شرقي کشور نيازمند چهار ميليارد دلار اعتبار بوده و اين پروژه بايد ظرف مدت پنج سال توسط سرمايه گذار اجرايي شود.

انجام مقدمات واگذاري پروژه راه آهن بيرجند به سرمايه گذار

پروژه راه آهن خراسان جنوبي نيز يکي از پروژه هاي مطرح شده در اين جلسه بود که مدير مسکن و ساختمان راه و شهرسازي خراسان جنوبي در ارتباط با اين پروژه گفت: راه آهن خراسان جنوبي شبکه ريلي بندر چابهار را به خراسان رضوي متصل مي کند.

احمد ولي پور با بيان اينکه در حال حاضر راه آهن چابهار به زاهدان به طول 700 کيلومتر به سرمايه گذار واگذار و در حال اجرا است، بيان داشت: راه آهن زاهدان به بيرجند و از بيرجند به مشهد نيز داراي 730 کيلومتر بوده که مقدمات کار براي واگذاري به بخش خصوصي انجام شده است.

وي با تأکيد بر اينکه اين پروژه به صورت فايناس، بي او تي يا به هر روش ديگري که سرمايه گذار تمايل داشته باشد قابل اجرا است، عنوان داشت: اين پروژه براي خراسان جنوبي از اهميت بالايي برخوردار است چراکه مي تواند مرکز ترانزيت از چابهار به آسياي ميانه و افغانستان باشد.

مدير مسکن و ساختمان راه و شهرسازي خراسان جنوبي با بيان اينکه اين پروژه از نظر سختي شرايط کار در حداقل ممکن است، گفت: بيشتر زمين هاي موجود در مسير اين خط ريلي در تملک دولت بوده که آزادسازي آن بسيار راحت خواهد بود.

اعلام آمادگي شرکت چيني براي سرمايه گذاري در طرح انتقال آب

گفتني است، در اين جلسه پروژه هاي ديگري از جمله احداث تصفيه خانه در سه شهر قاين، فردوس و سربيشه، طرح مديريت سيلاب و سامان دهي و افزايش بهره وري منابع آبي کشاورزي و احداث نيروگاه هاي 50 مگا بايتي در استان براي معرفي به شرکت سرمايه گذار چيني مطرح و جزييات آن بررسي شد.

مديرکل اقتصاد و دارايي خراسان جنوبي نيز در حاشيه اين جلسه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شرکت سرمايه گذاري سي تيک يک شرکت بزرگ ساخت و ساز در دنيا و از کشور چين بوده که تاکنون پروژه هاي بزرگي از جمله فاز يک و دو مترو تهران، احداث بزرگراه امام علي و بزرگراه صدر  در تهران و کک زرند را در کشور اجرا کرده است.

عيسي جعفري با بيان ايکه در اين جلسه شرکت سي تيک بيشتر براي سرمايه گذاري در پروژه هاي مربوط به انتقال آب و ايجاد تصفيه خانه تمايل داشت، بيان کرد: در ارتباط با راه آهن نيز اين شرکت سابقه قبلي دارد و پروژه هاي زيادي در داخل و خارج ايران اجرا کرده و در اين جلسه اعلام آمادگي کرد که در پروژه راه آهن زاهدان بيرجند و اتصال آن به راه آهن سراسري از طريق فاينانس سرمايه گذاري کند.

وي ادامه داد: همچنين در اين جلسه در زمينه انرژي هاي تجديدپذير نيز دو پروژه مطرح که طرف چيني در کليات اظهار آمادگي کرد و قرار شد جزييات آن در وزارت نيرو پيگيري نهايي شود.

مديرکل اقتصاد و دارايي خراسان جنوبي اضافه کرد: در مورد طرح انتقال آب نيز مقرر شد مديرعامل شرکت آب منطقه اي استان جلسه اي با وزارت نيرو و سازمان آب و فاضلاب کشور هماهنگ کرده و جزييات انتقال آب در وزارت نيرو ارائه شود و اگر توافق شود جلسه نهايي در سازمان سرمايه گذاري وزارت اقتصاد برگزار شود.

جعفري بيان داشت: دغدغه اصلي سرمايه گذار در اين پروژه ها تضمين ها بود که اين تضمين ها به طور کامل توسط وزارت اقتصاد داده خواهد شد.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/5734/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

علی. چ در مشهد دستگیر شد/ پاتوق شیما راز تبهکاری هایشان را لو داد

بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم

آبگیری 3 میلیون 950هزار متر مکعب در حوزه‌های منابع آبخیزداری طبس

بازگشایی مسیر روستای خدا آفرید_ بشرویه

نخستین کاروان حج عمره استان سمنان اعزام شد

جواب شهر راز را در زمان خودش می‌دهیم/تمرکزمان روی صعود به لیگ برتر است

حریق منزل مسکونی در شهرک شهید رجایی مشهد

حمایت ویژه مدیریت شهری از تشکل‌های مردم‌نهاد

برپایی 1064 شعبه اخذ رای در مشهد و کلات برای دور دوم انتخابات

ارتش یمن بار دیگر «ایلات» را هدف گرفت

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

خبرهایی از حج، نمایشگاه کتاب و اختلاف‌ مجریان تلویزیون

دور دوم انتخابات مجلس در هشت حوزه انتخابیه کشور تمام الکترونیک خواهد بود

آمادگی شمشیربازان خراسانی برای حضور در لیگ برتر

آزادی 6 مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور

سیلی که آرزوهای دانش آموزان را با خود برد

کشف 72 هزار نخ سیگار قاچاق توسط مرزبانان هنگ مرزی تایباد

اعتبار 6 همتی برای توسعه زیرساخت‌های ورزش خراسان رضوی با تحقق مولدسازی

هشدار نارنجی؛ رگبار شدید باران از فردا شروع می شود

علت انتقال 6 نیروی مرزبانی به خاک افغانستان چه بود؟

همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان

رگبار شدید باران از فردا شروع می شود

اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای 6 مرزبان در مرز افغانستان

بازگشت 6 مرزبان خراسان جنوبی به کشور

سیلاب ورودی شهر صفائیه رفسنجان مهار شد

استقبال پرشور یزدی‌ها از آیین احیای سنت گلاب‌گیری باغ جهانی دولت‌آباد

شهرداری کلنگ به دست؛ این بار نوبت یکی از قدیمی‌ترین بناهای هنری تهران است

تغییر مسیر پرواز تهران-زاهدان-مشهد

تغییر مسیر پرواز مسیر تهران زاهدان مشهد بعلت شرایط نامساعد جوی

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

پرداخت تسهیلات به 534 طرح تولید و کارآفرینی خراسان جنوبی

آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود

ضبط مناظرات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد

جذب نزدیک به 40 قاضی برای تقویت کادر قضایی آذربایجان غربی

نوجوان 16 ساله ناپدید شده در جنگل‌های رامسر پیدا شد

افتتاح دوره های شرح و تفسیر نهج البلاغه در شهر دولت آباد

کشف بیش از 8 کیلوگرم تریاک در خلیل آباد

زائرسرای «کرامت 2» ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد افتتاح شد

راه‌اندازی 4 نیروگاه خورشیدی در سال جدید

بهره برداری از زائرسرای «کرامت 2» ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد

سیلاب وارد بخش سنگان شهرستان خواف شد

42 مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد

بدل‌اندازی 2 مرد به طلافروشان شهر شیروان

نشستی دربارۀ ابن‌سینا و مکتب فلسفی اصفهان

­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

محکومیت دبستان غیرانتفاعی دخترانه به علت گران فروشی خدمات آموزشی