پیام خراسان

آخرين مطالب

اتاق فکر و گروه مشاوران جوان در خراسان شمالي تشکيل مي شود/ در مديريت ها جوانگرايي مي کنيم سياسي

  بزرگنمايي:

خراسان انلاين- شماري از جوانان فعال حامي دولت در نشستي صميمانه با مقام عالي دولت در اين استان ضمن قدرداني از اهتمام خاص دولت دکتر روحاني به مطالبات قشر جوان، مهم ترين خواسته ها و دغدغه هاي خود را با مهندس صالحي استاندار در ميان گذاشتند. اين نشست که مي توان آن را فرصتي براي بيان ديدگاه هاي سياسي، اجتماعي و اقتصادي نسل جوان و ترسيم چشم اندازه آينده کشور و استان از ديد اين قشر هم توصيف کرد، به گفت و گوي صريح، صميمانه و بي واسطه مقام عالي دولت تدبير و اميد در خراسان شمالي با نمايندگان نسل جوان انجاميد؛ نشستي که به اذعان حاضران در جمع، رويدادي کم نظير و بلکه بي سابقه در استان محسوب مي شود.
به گزارش اداره کل روابط عمومي استانداري خراسان شمالي، عالي ترين مقام سياسي و اجرايي خراسان شمالي در اين نشست با اشاره به رويکرد خود در بهره گيري حداکثري از توانمندي جوانان و بانوان در رده هاي اجرايي و مديريتي گفت: در کمتر از يک سال سپري شده از انتصاب به عنوان استاندار خراسان شمالي تلاش کرده ام به اين امر جامه عمل بپوشانم و اکنون مي توان ادعا کرد که ميانگين سني مديران در اين استان را نسبت به گذشته کاهش داده ايم.
**در خراسان شمالي مي مانم
مهندس صالحي با يادآوري انتصاب 2 فرماندار جوان طي مدت يادشده و در پاسخ به اظهارات برخي حاضران تصريح کرد: با توجه به اين که قصد دارم در دولت آينده هم در خراسان شمالي انجام وظيفه کنم و در اين سمت خواهم ماند، رويکرد جوانگرايي کنوني را باز هم ادامه خواهم داد؛ هرچند که نبايد انتظار داشت رويکرد قانون شکنانه دولت گذشته در جذب نيرو و استخدام گسترده بدون توجه به ضوابط قانوني را در اين دولت هم شاهد باشيم.
وي خاطرنشان کرد: مشکل بيکاري گسترده جوانان با استخدام دولتي برطرف نخواهد شد، بلکه بايد جوانان ماهر و تحصيلکرده استان، خود پيشگام شوند و با تشکيل شرکت هاي تعاوني و دانش بنيان و بهره گيري از تسهيلات بسيار خوبي که براي اين بخش ها درنظر گرفته شده، در اشتغالزايي و افزايش درآمد سرانه استان و کشور پيشگام شوند.
**همه بايد به دولت منتخب کمک کنند
استاندار که خود را مفتخر به اصلاح طلبي دانست، با اشاره به تشکيل دولت تدبير و اميد و رويکرد اعتدالي آن از سال 92 به اين سو، لزوم افزايش انسجام، همدلي و هم افزايي همه اقشار جامعه و طيف هاي گوناگون سياسي در دوران پس از انتخابات را مورد تأکيد قرار داد. وي ضرورت توجه به شايسته سالاري در انتخاب مديران و خدمتگزاران مردم را هم گوشزد کرد و گفت: با پايان يافتن انتخابات، اکنون همه بايد به دولتي که منتخب اکثريت ملت است، در پيشبرد برنامه هاي خود در راستاي نيل به ايراني آباد، آزاد و سربلند براي تمام ايرانيان ياري رسانند.
مهندس صالحي هم چنين از تشکيل اتاق فکر و گروه مشاوران جوان متشکل از دختران و پسران خوش فکر و کاربلد در استان به منظور بهره گيري از ايده هاي آنان در مديريت امور اجرايي و نيروسازي براي تصدي پست هاي آينده خبر داد. وي در عين حال تصريح کرد: بايد به تدريج به سمت و سويي برويم که جوانان و بانوان توانمند ما مناصب مديريتي را عهده دار شوند و مديران باتجربه به آنان مشاوره دهند.
وي هم چنين بر استمرار تشکيل جلسات مشابه براي بهره گيري از ديدگاه هاي نسل جوان در مديريت امور اجرايي استان تأکيد کرد.
**جوانان در انتخابات سنگ تمام گذاشتند/ پروژه مأيوس سازي را ناکام سازيم
مشاور عالي و مديرکل حوزه استاندار نيز در اين نشست با بيان اين که جوانان ما در خط مقدم انتخابات بودند و در برگزاري انتخاباتي باشکوه در 29 ارديبهشت ماه و پيروزي دکتر روحاني سنگ تمام گذاشتند، تصريح کرد: اين نشست ها به مثابه جلسات هم انديشي در راستاي توسعه استان است و متعاقب آن، تشکيل کارگروه هاي تخصصي در دستور کار قرار مي گيرد.
مهرداد ابراهيمي افزود: به کارگيري جوانان در نقش مشاوران مديران و نيروسازي از بين اين قشر براي آينده، از خواسته هاي مهم جوانان است که در دستور کار قرار خواهد گرفت. به گفته وي، تشکيل اتاق فکر جوانان در استان، تعيين مشاور ويژه اهل سنت و پيگيري وضعيت اشتغال و استخدام جوانان استان از ديگر موضوعات مورد تأکيد جوانان خراسان شمالي در اين نشست بود که مورد توجه مديريت عالي استان هم قرار دارد.
وي تأکيد کرد: بعضي ها پروژه مايوس سازي مردم از دولت روحاني را از مدت ها پيش آغاز کرده اند و هم چنان به پيش مي برند، ولي ما بايد با حفظ وحدت، حلقه طرفداران نظام، دولت و طيف حاميان آن را گسترده تر کنيم و با نگاه به آينده کشور و الزامات توسعه آن، پروژه محبوب سازي هر چه بيشتر دولت دکتر روحاني را با تلاش روزافزون پيش ببريم.
دکتر ابراهيمي هم چنين با اشاره به سپري شدن 11 ماه و 11 روز از واگذار شدن مسئوليت استانداري خراسان شمالي به مهندس صالحي خاطرنشان کرد: در اين مدت بيش از150 مسئول ملي از سطح معاون وزير به بالا، به خراسان شمالي سفر کرده اند که نتايج آن براي توسعه استان به تدريج درحال آشکارشدن است.
**دغدغه هاي مهم نمايندگان نسل جوان
گزارش روابط عمومي استانداري خراسان شمالي حاکيست، لزوم تحليل شرايط پيش رو و آسيب شناسي انتخابات اخير، انتخاب مشاوران جوان از سوي مديران، تشکيل اتاق فکر جوانان، نيروسازي از جوانان در رده هاي مديريتي، پيگيري مطالبات دانشجويان، تحرک بخشي بيشتر به فضاي اقتصادي استان براي حل مشکل بيکاري در قشر جوان، تقويت نيروهاي بومي و همسو با دولت در بدنه دستگاه هاي زيرمجموعه دولت در استان، ازجمله پيشنهادهاي شماري از جوانان حاضر در اين نشست صميمانه با استاندار خراسان شمالي بود.
قدرداني از رئيس جمهوري بابت احياي سازمان ملي جوانان، توجه بيشتر به مطالبات و دغدغه هاي بانوان و اهل سنت استان، صيانت از فضاي مجازي و تقويت روابط عمومي دستگاه ها براي جبران ضعف پوشش رسانه اي خدمات دولت تدبير و اميد، اهميت برنامه ريزي براي تثبيت گفتمان اصلاحات و اعتدال در جامعه، لزوم چاره انديشي براي معضل بيکاري پنهان و ايجاد شرايط برابر در جامعه براي اشتغال زنان و مردان، از ديگر مطالب مطرح از سوي جوانان حاضر در اين نشست بود.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/5744/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان با آرمان‌های انقلاب اسلامی

اعزام نخستین گروه حجاج عمره از 3 استان جنوبی کشور

«هر سه‌شنبه‌ یک مدرسه»؛ طرحی برای افزایش سرانه آموزشی

64 نفر تسهیلات مشاغل خانگی در مشهد دریافت کردند

محاسبه هزینه حمل بار بین المللی

43 روستای محروم خراسان رضوی از آب پایدار برخوردار شدند

رئیس تبلیغات اسلامی جغتای معرفی شد

ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد

رییس تبلیغات اسلامی شهرستان جغتای معرفی شد

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان جغتای معرفی شد

13 اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟

42 سال چشم انتظاری خانواده شهید مفقود الاثر مشهدی پایان یافت

معاون سیاسی استانداری فارس مطرح کرد: برنامه و نقشه راه؛ کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه

کارگران موتور پیشران اقتصاد جامعه هستند

شفافیت حقوق مدیران در راستای دانستن مردم است

امسال برای اشتغال فارغ‌التحصیلان برنامه ریزی شده است

برخورد 3 دستگاه خودرو حادثه آفرید

(تصاویر) استقبال پرشور از جواد عزتی و الناز حبیبی در مشهد

سوانح جاده‌ای در خراسان رضوی یک کشته و 21 مصدوم برجا گذاشت

شهید مطهری جهش فکری در دانشگاه‌ها ایجاد کرد

همدلی سازمان منطقه آزاد، نهادها و اصناف برای بهبود شرایط کارگران/ امضای تفاهم نامه تنظیم امور کار درجزیره کیش

واژگونی پژو پارس در مه‌ولات با 2 کشته و مصدوم

42 سال چشم انتظاری خانواده شهید مفقودالاثر مشهدی پایان یافت

معاون استانداری فارس مطرح کرد: برنامه و نقشه راه؛ کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه

طرح مشکلات بانکی خراسان شمالی در هیئت دولت

اجتماع مردمی حمایت از طرح «نور» در مشهد

«شیروان» قهرمان مسابقات کشتی باچوخه کشوری شد

شماره هجدهم کتاب هدهد سفید در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود

مشارکت 31 استان کشور در دومین دوره جشنواره ملی دوست من کتاب

برگزاری همایش مدیران بیمه دی در شیراز

نماینده خراسان شمالی در رقابت‌های امیدهای کشور مشخص شد

اجتماع عظیم مردم متدین مشهد مقدس در حمایت از طرح «نور»

سردار رادان در مشهد: توطئه برهنگی برنامه نفوذ دشمن برای استحاله و براندازی است

اجتماع مردم مشهد در حمایت از طرح «نور»

رونمایی از خودروهای ثبت تخلف ویژه ناوگان بار در اصفهان

تمهدیدات لازم برای پیشگیری از شیوع بیماری پرندگان اتخاذ شود

آماده باش هلال‌احمر در پی هشدار سازمان هواشناسی

موضوع ناترازی بانک‌های خراسان شمالی در جلسه هیات دولت مطرح می‌شود

نواخته شدن زنگ سپاس معلم در گناباد

رئال مادرید و کسب 4 تساوی پیاپی برای اولین‌ بار در لیگ قهرمانان اروپا

45 واحد آموزشی در بردسکن بازسازی و احداث شد

دانشمندان عمیق‌ترین گودال آبی جهان را در مکزیک کشف کردند

تمدید مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی

ادای احترام رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مقام شامخ شهدای مازندران

با الگوپذیری از معلم شهید مطهری نقش واقعی معلم و استاد را در کشور به ثمر برسانیم

دغدغه‌های انتقال فرآورده‌های نفتی از ایران با گازوئیل

صادرات زعفران ایرانی با نام افغانستان!

جنجال جدید طلافروشان

آغاز نخستین مرحله اردوی آمادگی تیم ملی فوتبال هفت نفره از پانزدهم اردیبهشت

آیت‌الله علم‌الهدی: وقایع دانشگاه‌های آمریکا وجهه دموکراسی غرب را نابود کرد