پیام خراسان

آخرين مطالب

مهاجري موفق‌ترين، سياه‌جامگان محبوب‌ترين ورزشي

  بزرگنمايي:

خراسان انلاين- در نظرسنجي که در مشهد انجام شد، موضوعات مختلفي از قبيل محبوب‌ترين تيم ليگ برتري استان، موفق‌ترين مربي خراساني دهه اخير فوتبال ايران و آيتم‌هاي مختلف ديگري سنجيده‌شد. اين نظرسنجي در روز ديدار پرسپوليس و سياه‌جامگان در چارچوب هفته سي‌ام ليگ برتر فوتبال کشور به شکل پراکنده از 450 هوادار حاضر در ورزشگاه ثامن صورت گرفت و نتايج آن به شرح زير است:
سياه‌جامگان، محبوب‌ترين
در اين نظرسنجي، تيم فوتبال سياه‌جامگان به عنوان محبوب‌ترين تيم استان شناخته‌شد. 65.8 درصد هواداران فوتبال خراسان در پاسخ به اين سوال که بين پديده و سياه‌جامگان به کدام تيم علاقه بيشتري دارند، تيم سياه‌جامگان را انتخاب کردند. همچنين 34.2 درصد از هواداران فوتبال خراسان را هواداران پديده تشکيل مي‌دهند.
علاقه‌مندان به تيم سياه‌جامگان، پوشيدن لباس مشکي‌رنگ و قرابت اين تيم به ابومسلم، قديمي‌ترين تيم فوتبال خراسان را دليل اصلي حمايت خود از اين تيم ليگ برتري عنوان کردند. 
هواداران پرسپوليس، بيشتر از استقلال
يکي از مشکلات تيم‌هاي مشهدي در ليگ برتر شانزدهم، اختصاص يافتن بخش اعظم ورزشگاه ثامن به هواداران سرخابي‌هاي پايتخت در مصاف با اين رقبا بود. علت اما نه در ناهماهنگي ميان مديران که در حضور گسترده هواداران استقلال و پرسپوليس بر خلاف هواداران تيم‌هاي مشهدي در اين رقابت‌ها بود.در همين رابطه از هواداران حاضر در ورزشگاه پرسيده شد که: «از ميان چهار تيم پرسپوليس، استقلال، سياه‌جامگان و پديده هوادار کدام تيم هستيد؟»
56.9 درصد از پرسش‌شوندگان اعلام کردند که هوادار پرسپوليس هستند، 18.5 درصد سياه‌جامگان،  18 درصد استقلال و تنها 6.6 درصد پديده را انتخاب کردند. به اين معنا که دو تيم استقلال و پرسپوليس روي هم‌رفته 75 درصد هواداران فوتبال خراسان را شامل مي‌شوند که به وضوح نگران‌کننده است. هواداران مشهدي تيم‌هاي تهراني دليل حمايت خود را نتايج ضعيف تيم‌هاي مشهدي و البته ريشه‌دار نبودن اين دو تيم دانستند.
البته براي بالا بردن دقت اين بخش از نظرسنجي بايستي در ليگ برتر هفدهم، در ديداري ميان تيم‌هاي پديده و استقلال نيز اين نظرسنجي تکرار شود تا به پاسخي دقيق‌تر دست يابيم.
بادامکي، محبوب‌ترين بازيکن
بيش از 40 درصد هواداران فوتبال خراسان در خصوص محبوب‌ترين بازيکن فوتبال خراسان در سال‌هاي اخير، حسين بادامکي را انتخاب کردند. بادامکي کاپيتان باسابقه مشکي‌پوشان مشهدي با ابومسلم به فوتبال ايران معرفي شد و پس از ابومسلم 8 سال در پرسپوليس حضور داشت. وي پس از پرسپوليس در تيم‌هايي همچون صبا و ملوان نيز به ميدان رفت تا اينکه در ليگ برتر پانزدهم به فوتبال خراسان بازگشت و لباس پديده را بر تن کرد.
بادامکي پس از يک فصل حضور در پديده راهي سياه‌جامگان شد و در ليگ برتر هفدهم، دومين سال حضور در تيم سياه‌جامگان را سپري خواهدکرد.
پس از بادامکي، رضا عنايتي نيز با 36.5 درصد آرا به عنوان دومين بازيکن محبوب فوتبال خراسان انتخاب شد. عباسيان و ناصحي ديگر گزينه‌هاي اين سوال روي هم رفته 23.4 درصد را به خود اختصاص دادند.
مهاجري، موفق‌ترين
اما محمدرضا مهاجري، سرمربي سابق سياه‌جامگان و فعلي پديده‌اي‌ها نيز با کسب 48.4 درصد آرا به عنوان موفق‌ترين سرمربي دهه اخير فوتبال خراسان انتخاب شد. مهاجري با سياه‌جامگان از ليگ دو تا ليگ برتر صعود کرد و پس از آن هدايت تيم فوتبال پديده را در ليگ برتر پانزدهم و شانزدهم برعهده داشت. وي در سال نخست به رتبه دهم و در سال دوم به رتبه يازدهم بسنده کرد. مهاجري در ليگ برتر هفدهم نيز روي نيمکت پديده خواهدنشست.
اکبر ميثاقيان، سرمربي کاربلد تيم فوتبال سياه‌جامگان نيز با 46.2 درصد در رتبه دوم جاي گرفت و ديگر گزينه‌هاي اين سوال، کمتر از 6 درصد آرا را از آن خود کردند.
نبود اسپانسر، دغدغه اصلي هواداران
نکته جالب توجه ديگر در اين نظرسنجي، پاسخ هواداران فوتبال خراسان به سوال «دليل اصلي ضعف تيم‌هاي مشهدي را در چه مي‌بينيد؟» بود. 45.9 درصد نبود اسپانسر را اصلي‌ترين دليل ناکامي تيم‌هاي مشهدي در سال‌هاي اخير دانستند. نکته قابل تامل اينکه 37.2 درصد هواداران نيز عدم مديريت صحيح در اين باشگاه‌ها را علت ناکامي دانستند. کم‌کاري بازيکنان و ضعف کادرفني ديگر گزينه‌هاي مطرح‌شده بودند که کمتر از 10 درصد آرا را به خود اختصاص دادند.
ورزشي براي تمام اقشار
يکي از نکات جالب توجه در خصوص اقشار مختلف حاضر در ورزشگاه نيز آيتم‌هايي از قبيل سن ، ميزان تحصيلات و محل زندگي است. براي ديداري با اهميت مثل ديدار سياه‌جامگان و پرسپوليس، 74.3 درصد از حاضرين در ورزشگاه را مشهدي‌ها تشکيل مي‌دهند، ضمن اينکه 24.8 درصد از حاضرين، ساکنين شهرستان‌هاي خراسان رضوي هستند  تنها 0.9 درصد از حاضرين در ورزشگاه ثامن را مردم ديگر استان‌هاي کشور تشکيل مي‌دهند. در اين بين بايد توجه کرد که عمدتا اين 0.9 درصد، از استان‌هاي مجاور مثل خراسان شمالي و جنوبي به مشهد مي‌آيند.
بد نيست بدانيد اکثريت حاضرين در ورزشگاه را فارغ‌التحصيلان دانشگاهي تشکيل مي‌دهند. 55.6 درصد از هواداران فوتبال خراسان افرادي هستند که داراي مدرک کارداني به بالاتر هستند. در اين ميان هواداران با مدرک کارشناسي 30 درصد، کارشناسي ارشد و بالاتر، 14.3 درصد و افراد داراي مدرک کارداني 11.3 درصد از اين بخش را به خود اختصاص دادند.
پس از افراد داراي مدرک کارشناسي، دارندگان ديپلم نيز بيشترين حاضرين در ورزشگاه هستند. 25.6 حاضرين در ورزشگاه را ين بخش تشکيل مي‌دهند. 12.3 درصد داراي تحصيلات در سطح متوسطه و 6.4 درصد نيز افراد با ميزان تحصيلات سوم راهنمايي و پايين‌تر هستند.
همچنين در خصوص سن هوادران نيز افراد با بازه سني 21 تا 30 سال اکثريت حاضرين در ورزشگاه را با 47.7 درصد تشکيل مي‌دهند. پس از آن، بازه سني 10 تا 20 سال با 23.4 درصد، جايگاه دوم را تشکيل داده‌اند. کمترين بازه سني مربوط به بازه سني 50 سال به بالاست که تنها 1 درصد از حاضرين در ورزشگاه را تشکيل مي‌دهند.
ميانگين سن تماشاگران 27 سال است و پيرترين فرد پرسش‌شونده در اين نظرسنجي 68 سال سن داشت.
امکانات کم و فضاي نامناسب
اما پرسش در خصوص کيفيت بوفه‌ها، نظافت و البته فضاي فرهنگي ورزشگاه ديگر سوالي بود که در نظرسنجي قرار داشت. نکته جالب توجه اينکه تماشاگران بازه سني 10 الي 20 سال کيفيت بوفه‌ها را مناسب، نظافت ورزشگاه را متوسط رو به خوب و فضاي فرهنگي ورزشگاه ثامن را مناسب مي‌دانستند. اکثر تماشاگران بازه سني 21 الي 30 سال نيز کيفيت بوفه‌ها را نامناسب، نظافت ورزشگاه را بسيارنامناسب و فضاي فرهنگي ورزشگاه ثامن را مناسب مي‌دانستند.
نکته جالب توجه اينکه اکثر قريب به اتفاق تماشاگران بالاي 30 سال فضاي فرهنگي ورزشگاه ثامن را نامناسب مي‌دانستند و از وضعيت نظافت ورزشگاه نيز راضي نبودند.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/5820/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هدیه بیش از 15 میلیون مترمکعبی آسمان به کویر

افزایش میانگین تولید گندم در خراسان جنوبی

بودجه شهرداری‌های خراسان جنوبی امسال 2300 میلیارد تومان است

معرفی رییس کل جدید دادگستری استان

1600 کیلومتر از محور‌های خراسان جنوبی بازگشایی و لایروبی شد

معرفی دستگاه‌های موسیقی در برنامه «کوک آوا»

دادستان کل کشور: نگاه قاضی باید اصلاحی باشد

دستگیری متهم به 27 فقره سرقت از معابر عمومی در مشهد

دزد دریچه‌ فاضلاب مشهد دستگیر شد / 32 ساله با سابقه 27 سرقت

قلعه رودخان؛ دژی بر فراز جنگل‌های هیرکانی

آمادگی فرودگاه مشهد برای اعزام زائران به سرزمین وحی

رتبه نخست خراسان رضوی ‌در پرداخت وام ازدواج

قیمت رهن و اجاره آپارتمان در مشهد ( 1 اردیبشهت 1403)+جدول

آغاز هفته خلاقیت و نوآوری شهری مشهد؛ شنبه یکم اردیبهشت

تجهیز بیمارستان صحرایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد

ورود مجلس به ماجرای حمله مسلحانه به منازل جنگل‌بانان

3 ایستگاه سنجش گرد و غبار به محیط زیست خراسان رضوی تحویل داده شد

قتل راننده تاکسی ترکیه ای به دست مسافر ایرانی

هشدار وزارت بهداشت به مادران باردار

ماجرای دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر

امیرعبداللهیان: قصد پاسخگویی به اسرائیل را نداریم

باغ مشهد میزبان 270 هزار بوته گل فصلی و پیازی

دیدار نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با دادستان کل کشور

انقلاب اسلامی احیاگر حقوق زن/ فعالیت هزار و 200 قاضی زن در ایران

باغ مشهد میزبان270 هزار بوته گل فصلی و پیازی

ثبت‌نام 33هزار نفر در سامانه دوچرخه‌های اشتراکی در مشهد

فاز یک و دو تصفیه خانه پرکندآباد در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد

سارق دریچه‌های فاضلاب در معابر مشهد دستگیر شد

استاندار خراسان جنوبی:شهرداران برای خلق منابع جدید تلاش‌کنند

کرامت مردم هنگام مراجعه به دستگاه‌ها باید حفظ شود

فاز چهارم انتقال آب به خراسان جنوبی مهرماه آغاز می‌شود

همدلی مثال زدنی بین دولت و مجموعه قضایی در خراسان جنوبی

سنجش مهارت بیش از 30 هزار نفر در استان خراسان شمالی انجام شد

امسال 100 هزار مترمربع پروژه بهداشتی و درمانی در خراسان شمالی افتتاح می‌شود

انقلاب اسلامی احیاگر حقوق زن/ فعالیت 1200 قاضی زن در ایران

افتتاح نخستین سایت پرنده‌شناسی در مشهد

دستورالعمل جدید بانک مرکزی برای تسهیل دریافت وام ازدواج و فرزندآوری

بهره برداری فاز یک و دو تصفیه خانه پرکندآباد در آینده نزدیک

ملاک اولویت‌بندی پروژه‌های شهری آسایش و رفاه روزانه مردم باشد/ ضرورت مرمت و بهسازی مناطق قدیمی مشهد

صعود آسان بهمن و آتین و حذف گروه مالی فیروزه و همراه اول؛ مرحله یک چهارم نهایی برندکاپ

ژاوی: رئال مادرید دو بار بهترین تیم دنیا را حذف کرده و این شانسی نیست

اجرای طرح غربالگری بیماری‌های قلبی نوزادان در بیمارستان شهیدان مبینی سبزوار

کلانشهر مشهد؛ الگوی نوآوری در مدیریت شهری

پیگیری ویژه حمله مسلحانه به منازل جنگل‌بانان در مجلس

اولویت‌ پروژه‌های شهری، آسایش و رفاه روزانه مردم باشد

پیدا شدن پیکر بی جان 2 جوان در این استان

تهران صاحب آرامستان جدید در این دو منطقه می شود

طرح تامین مالی ⁧تولید⁩ و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

بنیاد شهید تا پایان فروردین 1403 ، حدود 2 هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهی دارد

در دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با مدیران ارشد بیمه دی مطرح شد؛ بیمه دی موجب رضایتمندی خانواده‌‌ی بزرگ ایثار و شهادت و مایه‌ی آبرومندی در دولت گردید