پیام خراسان

آخرين مطالب

رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي:

کاري که در کشف رود صورت گرفت يک الگوي ملي است سياسي

  بزرگنمايي:

خراسان آنلاين - با حضور رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي، استاندار خراسان رضوي و معاونان وي، برخي از اعضاي شوراي تامين و مديران دستگاه هاي اجرايي، جلسه ي بررسي مشکلات حاشيه شهر مشهد مقدس برگزار شد. با حضور رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي، استاندار خراسان رضوي و معاونان وي، برخي از اعضاي شوراي تامين و مديران دستگاه هاي اجرايي، جلسه ي بررسي مشکلات حاشيه شهر مشهد مقدس برگزار شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومي استانداري خراسان رضوي، ، علاءالدين بروجردي در اين جلسه و بازديد از حاشيه شهر مشهد مقدس با قدرداني از اقدامات انجام شده در اين پهنه ها، اظهار کرد: اضافه بر اين نکته که کار انجام شده در اين نقطه بسيار عظيم بوده، نکته مهم‌تري وجود دارد که چرا در 38 سال گذشته اينقدر به اين مسئله بي‌توجه بوديم و در بسياري ديگر از نقاط کشور بي‌توجه هستيم.
وي ادامه داد: کشور به لحاظ منابع آبي بسيار محدود بوده و جزء کشورهاي کم‌آب دنيا هستيم و بحران داريم و بحران آب عملا وارد مقوله امنيتي شده است و ما ناگزير شديم در کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي کميته امنيت آب را تشکيل دهيم، با اين وجود در بسياري از رودخانه‌هاي کشور فاضلاب وارد آب مي‌شود و آب سالم را از بين مي‌برد.
بروجردي افزود: در شرايطي که براي استفاده شرب و صنعتي که تنها 10 درصد مصرف کشور را تشکيل مي‌دهد دچار مشکل هستيم عملا به دست خود ما و بي‌توجهي‌هاي ما و عدم اجراي قانون، منابع آبي کشور دارد از بين مي‌رود.
وي با بيان اينکه کاري که در کشف رود صورت گرفت يک الگوي ملي است، تصريح کرد: اين کار بسيار ارزشمند و حائز اهميت است، کار بسيار مهمي است و ما از همه مسئولان خراسان رضوي که با يک اجماع منطقي و اصولي اين کار را صورت دادند بسيار خرسنديم.
رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينکه مقاومت از سوي اهالي در هنگام ساماندهي اين مناطق يک امر طبيعي است، خاطرنشان کرد: مردم اين مناطق افرادي هستند که براي کسب درآمد و ادامه زندگيشان در اين مناطق سکونت مي‌کنند، اما اين کج‌راهه است و هم به خودشان ضرر مي‌زنند، هم به مردم ضرر مي‌زنند و هم مشکلات فراواني درست مي‌کنند.
وي با اشاره به ضرورت اجراي کار مشابه در ساير نقاط کشور، عنوان کرد: در بسياري از استان‌هاي کشور وضعيت مشابهي در رودخانه‌ها وجود دارد و عملا سيستم تصفيه فاضلاب بسيار ضعيف است، همانطور که پسماندها تصفيه نمي‌شود و همه اين‌ها به طرف جايي که با سلامت مردم ارتباط مستقيمي دارد سرازير مي‌شوند.
بروجردي گفت: توجه به زندگي افرادي که به هر حال آمدند و اين ساخت و سازهاي غير اصولي را انجام دادند نيز حائز اهميت است که مديريت اين افراد در حال انجام است و بيشتر مشکلاتشان حل شده که قابل توجه است.
وي اضافه کرد: با توجه به اهميت جايگاه والاي مشهد به عنوان پايتخت معنوي جمهوري اسلامي ايران اميدوارم بتوانيم ظرف پنج تا 10 سال آينده معضل حاشيه نشيني را در همه ابعاد مديريت کنيم و بتوانيم مشهد عزيز و مقدسمان را که در سطح ملي براي همه ملت اهميت دارد به بهترين شکل تحويل آيندگان دهيم.
علي رضا رشيديان استاندار خراسان رضوي نيز با اشاره به اينکه کارهاي‌ زيادي در حاشيه شهر بايد انجام شود بر لزوم تامين بودجه و اصلاحات ساختاري جهت ساماندهي هرچه بهتر اين مناطق تاکيد کرد.

وي با تاکيد بر اين که اجماع همه قوا و همکاري همه دستگاه‎ها و نهادها موجب ساماندهي کشف رود و حاشيه شهر مشهد شد، اظهار کرد: در اين حوزه کار شده است، اما هنوز کارهاي بسياري در حوزه‌هاي اقتصادي، اجتماعي، کالبدي، عمراني، امنيتي و فرهنگي بايد انجام شود.
استاندار خراسان رضوي ادامه داد: در حال حاضر بزرگ‌ترين خواسته‌هايي که ما از کميسيون امنيت ملي مجلس داريم، اصلاح ساختار و آيين‌نامه‌ها و تامين بودجه مورد نياز براي اين کار عظيمي است که بايد در اينجا صورت بگيرد.
رشيديان افزود: مشهد به عنوان پايتخت فرهنگي کشورهاي اسلامي و پايتخت معنوي جمهوري اسلامي پيشاني و منظري از مجموع کشور است که هرساله بيش از دو ميليون زائر خارجي و 25 ميليون زائر داخلي به آن سفر کرده که اين مجموعه بايد متناسب با اين ساختار بهسازي و مناسب‌سازي شود.
وي تصريح کرد: مسئله پيرامون و مرکز که در شهرهاي بزرگ کشور شکل گرفته مناسب با روح عدالت محوري نظام جمهوري اسلامي نيست و اميدواريم با اصلاح ساختار و تامين بودجه‌هاي مناسب و اصلاح آيين‌نامه‌ها بتوانيم وظايف خودمان را نسبت به مردم بهتر انجام دهيم.
استاندار خراسان رضوي همچنين با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه تصفيه فاضلاب در شهر مشهد، اظهار کرد: ما با توجه به اينکه کشوري هستيم که مشکل بحران آب داريم يکي از مطالبي که از ابتدا در دستور کار بود، افزايش ظرفيت تصفيه فاضلاب در شهر مشهد بود که بسيار زياد بوده و توليد پساب در زمان اوج به 600 هزار مترمکعب در روز هم مي‌رسد.
وي افزود: پيش از آغاز به کار دولت يازدهم تنها 100 هزار متر مکعب در روز تصفيه فاضلاب در شهر مشهد داشتيم، در سال گذشته اين عدد به 243 هزار متر مکعب افزايش پيدا کرد و در حال حاضر نيز تصفيه خانه‌اي به حجم 140 هزار متر مکعب در حال احداث است همچنين پروژه‌هاي ديگري نيز در دست احداث قرار دارد.
رشيديان با بيان اينکه امکان استفاده از پساب‌هاي تصفيه شده وجود دارد، تصريح کرد: پساب‌هاي تصفيه شده در تصفيه‌خانه‌ها با توجه به اينکه از سيستم‌هاي جديد استفاده مي‌کنيم، آبي نيست که براي صنعت و نباتات مضر باشد و مشکلي براي مصرف در حوزه کشاورزي و صنعت ندارد و برخي سختگيري‌هاي بيش از حد درست نيست.
وي با اشاره به توسعه شبکه جمع‌آوري فاضلاب در حاشيه شهر، خاطرنشان کرد: با تکميل پروژه، شبکه جمع‌آوري فاضلاب در حاشيه شهر مشهد به 400 کيلومتر خواهد رسيد در حالي که در قبل فاضلاب‌ها جمع‌آوري نمي‌شد و اين امر موجب بروز سالک و بيماري‌هاي پوستي در مردم آن مناطق مي‌شد که اميدواريم با توسعه شبکه جمع‌آوري فاضلاب و تصفيه آن بتوانيم مشکلات و بيماري‌هايي که مردم اين مناطق را آزار مي‌دهد را از بين ببريم.
استاندار خراسان رضوي عنوان کرد: همچنين در حوزه آب پاک هم طرح نبي اکرم به منظور تصفيه آب چاه‌ها اجرا شد که شبکه چاه ها را ابتدا به تصويه خانه‌ها منتقل کرد که با ترکيب آن با آب سد دوستي آب را با کيفيت به مردم ارائه کرديم.








لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/6950/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برخورد شدید 3 دستگاه پراید در جاده قدیم نیشابور

راهپیمایی حمایتی مردم گرمه از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم شهر تیتکانلو در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم فاروج در حمایت از رزمندگان سپاه اسلام

5 مصدوم در واژگونی پراید در شرق سبزوار

5 مصدوم در حادثه واژگونی خودروی پراید در شرق سبزوار

پلمب 5 واحد متخلف صنفی در مشهد

اطفاء حریق انبار لوازم الکتریکی در بزرگراه پیامبر اعظم(ص) با نجات یک مصدوم(31 فروردین 1403)

کشف اتفاقی استخوان بزرگترین موجود دریایی که 202 میلیون سال قبل وجود داشت/ ویدئو

راهپیمایی مردم شهر صفی‌آباد در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم جاجرم در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

دستور سردار سلامی به نیروهای سپاه برای امدادرسانی به سیل زندگان

ببینید | شعرخوانی آرزو سبزوار قهفرخی شرکت‌کنندهٔ برنامه سرزمین شعر در شب هشتم رقابت سرزمین شعر

اتحادیه اروپا برای نخستین‌بار چند شهرک‌نشین صهیونیست را تحریم کرد

برگزاری اولین جشنواره گل و گلاب بردسکن

واژگونی خودرو در شرق سبزوار پنج مصدوم داشت

پلمب پنج واحد صنفی متخلف در مشهد

عملیات "وعده صادق" نمایش قدرت نظامی ایران بود

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

بزرگداشت روز سعدی در رادیو صبا

دستور سرلشکر سلامی به یگان‌های امدادی سپاه برای کمک به سیل‌زدگان

آیت‌الله علم‌الهدی: سپاه در عملیات وعده صادق استکبار را ذلیل کرد

واژگونی پراید در محور سبزوار - نیشابور منجر به مصدومیت 5 نفر شد

دستور مهم سردار سلامی به نیروهای سپاه

راهپیمایی حمایت از اقدام تنبیهی سپاه در خراسان جنوبی

هوا تا 2 روز دیگر آرام است

حمایت نمازگزاران اهل سنت شهر اسدیه شهرستان دارالتقریب درمیان از عملیات تنبیهی وعده صادق

حمایت اهل سنت اسدیه از عملیات تنبیهی وعده صادق

راهپیمایی مردم بجنورد در حمایت از اقدام موشکی و مقتدرانه سپاه + فیلم

نگاهی به نقش موسیقی ایرانی در آوا‌ها و نوا‌های مذهبی

عملیات «وعده صادق» بسیار گسترده و اعجاب انگیز بود

نباید با بانوان در معابر برخورد شود

عملیات وعده صادق اقدامی مشروع، دفاعی و حکیمانه بود

راهپیمایی مردم بیرجند در حمایت از عملیات وعده صادق و مردم غزه+ فیلم و عکس

رژیم صهیونیستی پشتوانه تمامی فتنه‌ها است

خروش نمازگزاران خراسان شمالی در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی با شکوه مردم مشهد در حمایت از مردم غزه

با دستور سرلشکر سلامی یگان‌های امدادی سپاه تا پایان عملیات خدمت رسانی به مردم سیل زده در منطقه حضور خواهند داشت

علم‌الهدی: ذلیل شدن استکبار در عملیات وعده صادق

اجتماع مردم قوچان در حمایت از عملیات «وعده صادق»

آیا انتخاب غذا ژنتیکی است؟

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد و طرح «نور»/ اساتید حوزه عفاف و حجاب دختران را اقناع کنند

برگزاری راهپیمایی حمایت از اقدام تنبیهی سپاه در خراسان جنوبی

راهپیمایی مردم بیرجند در حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق

احیای 6 واحد تولیدی راکد شیروان

پیروزی قراخیل مقابل تیم مدعی لیگ 3 فوتبال

پذیرش نشدن مسافران ترانزیتی از مشهد به دبی تا اطلاع بعدی

پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

راهپیمایی ضدصهیونیستی مردم مشهد

راهپیمایی مردم خراسان جنوبی در حمایت از عملیات تنبیهی وعده صادق + تصاویر