پیام خراسان

آخرين مطالب

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري خراسان رضوي:

موضوع انتقال آب از درياي عمان و اتصال راه آهن استان به چابهار، با جديت دنبال مي شود سياسي

  بزرگنمايي:

خراسان آنلاين - معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري خراسان رضوي در نشستي خبري، اخرين مباحث حوزه ي کاري خود را تشريح کرد. معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري خراسان رضوي در نشستي خبري، اخرين مباحث حوزه ي کاري خود را تشريح کرد.
به گزارش اداره کل روابط عمومي استانداري خراسان رضوي، سيدجواد حسيني در اين نشست در خصوص اينکه عنوان شده او به عنوان يکي از گزينه‌هاي تکيه بر سکان شهرداري مشهد مطرح شده، گفت: من در اين حد نادان نيستم که شهرداري مشهد را قبول کنم و شوراي اسلامي شهر مشهد نيز آنقدر عاقل است که من را به عنوان شهردار قبول نکند.
وي همچنين در مورد تغيير علي رضا رشيديان، ادامه داد: استاندار خراسان رضوي محکم در سمت خود باقي است و من نيز محکم معاون وي خواهم بود.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري خراسان رضوي خاطرنشان کرد: در رابطه با وزارت آموزش و پرورش نيز پيشنهاداتي شده اما من خودم را در اين حد نمي‌دانم که آنها را قبول کنم، شايعات در فضاي مجازي و حتي غير مجازي وجود داشته که من آنها را تکذيب مي‌کنم، اما هرجا که لازم باشد باري را از روي دوش دولت بردارم اين کار را انجام خواهم داد.
حسيني با اشاره به اينکه ايجاد شغل پيوند وسيعي با کاهش آسيب‌هاي اجتماعي دارد، تصريح کرد: مشکلات ايجاد شده در صندوق‌هاي موسسات مالي و اعتباري به خاطر خواب پولي است که در استان وجود دارد و دردسرهايي که اين موسسات به وجود آوردند به خاطر اين است که در گذشته به صورت بي‌ضابطه به اين موسسات مجوز دادند، اما اين دولت به صورت جدي ورود پيدا کرد و بسياري از مسائل آنان را حل کرد، مسائل کاسپين هم در حال حل شدن است، اين عارضه‌اي بود که به دولت يازدهم به ارث رسيد و اين دولت وقت گذاشت و اين مشکلات را حل کرد.
وي خاطرنشان کرد: در بحث اقتصادي از جمله مسائلي که ما از کميسيون امنيت ملي خواستيم دو چيز بود، يکي درباره بحث انتقال آب از درياي عمان به دو استان سيستان و بلوچستان و مشهد است که قرارگاه خاتم پذيرفته اين مسوليت را انجام دهد و ديگري اتصال راه آهن ما به چابهار است که در زمينه ريلي مي‌تواند به ما کمک کند، هر دوي اين پروژه براي ما امنيت آفرين است که ما اجراي آنها را پيگيري مي‌کنيم.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري خراسان رضوي در پاسخ به سوالي در خصوص دستگيري افرادي در روز عيد فطر در مشهد عنوان کرد: در پيش از ايام فطر نيز گروه‌هايي دستگير شدند که قصدشان آمدن به مشهد بود، از جمله گروهي که در تهران عمليات انجام دادند، اين راه طولاني را ديده بودند اما چون نتوانستند اينجا بيايند خواستند يک مکان نزديکتر را انتخاب کنند که تهران را انتخاب کردند، اين وجود داشته اما خوشبختانه با عملياتي که در موصل انجام شد و با هوشياري که در نيروهاي نظامي، انتظامي و اشراف اطلاعاتي که ما داريم از ان جهت امنيت برقرار است، اما همان گروه داعشي که تهران را براي هدف خود انتخاب کردند به هدف خود نرسيدند.
حسيني با تاکيد بر اينکه در جهت نظام‌مند کردن مديريت نشاط اجتماعي در استان خراسان رضوي و مشهد بايد رويکرد مطلوبي در پيش بگيريم، افزود: به گونه‌اي که در اين رويکرد از دو آسيب ساختارشکني(ديني و ملي) و رويکرد قالبي پرهيز کنيم، مهندسي نشاط اجتماعي در مشهد و خراسان يک مسئله بسيار مهم فرهنگي است که بايد در کارگروه‌هاي فرهنگي مورد بررسي قرار گيرد، اينکه ما نشاط عمومي را تضمين کنيم بدون اينکه ساختار ملي و ديني شکسته شود.

وي در بخش ديگري از اين نشست خبري با اشاره به انتخابات ارديبهشت ماه، اظهار کرد: ما در بحث سلامت انتخابات دو نکته مورد تاکيد مقام معظم رهبري مبني بر رعايت مر قانون و حق‌الناس را نصب‌العين خود قرار داديم و براي تحقق اين هدف نيروهاي سالم، آگاه و قانون‌مدار را براي برگزاري انتخابات، انتخاب کرديم.
حسيني اضافه کرد: دست‌اندرکاران انتخابات نيز از نيروهاي جوان، تحصيلکرده و باهوش انتخاب شدند و ما 172 هزار و 348 نفر-ساعت به نيروهايمان آموزش داديم، علاوه بر اينها در 9 گروه تمامي فرمانداران به مشهد آمدند و آموزش‌هاي لازم را ديدند.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري خراسان رضوي با اشاره به اينکه در روز انتخابات دو شايعه گسترده به سرعت انتشار پيدا کرد، گفت: يک شايعه کمبود تعرفه و ديگري تاخير در آغاز فرايند راي‌گيري بود. واجدين شرايط در استان خراسان رضوي چهار ميليون و 465 هزار و 695 نفر بودند، براي انتخابات رياست جمهوري از تهران 4 ميليون 855 هزار تعرفه از تهران آورديم، يعني 200 هزار تعرفه اضافه آورديم که اگر صد در صد مشارکت مي‌داشتيم باز هم 200 هزار تعرفه اضافه مي‌آورديم، دو نکته قابل توجه اين است که ما تعرفه کم چاپ نکرديم و تعرفه کم به مخزن تعرفه استان خراسان رضوي نياورديم.
حسيني خاطرنشان کرد: ما پس از توزيع تعرفه‌ها در شهرستان‎ها 67 هزار تعرفه را نيز در مخزن نگهداري کرديم، در شهرستان‌ها نيز 133 هزار تعرفه بيشتر از واجدين شرايط توزيع کرديم و تعداد تعرفه‌هاي مصرف شده در انتخابات رياست جمهوري در استان 3 ميليون و 456 هزار و 16 تعرفه بود، يعني 28 درصد تعرفه‌ها مصرف نشد.
وي با بيان اينکه ما در شهرستان مشهد دو ميليون و 314 هزار و 716 نفر واجد شرايط اخذ راي داشتيم، ادامه داد: ما در مشهد دو ميليون و 387 هزار تعرفه در نظر گرفتيم، يعني 50 هزار تعرفه بيشتر از ميزان واجدين شرايط در مشهد داشتيم که 734 هزار و 457 تعرفه مصرف نشد،يعني 31 درصد تعرفه‌هاي اختصاصي به مشهد اضافي آمد، طبيعي هم بود اضافي بيايد، در واقع هم تعرفه‌ها مازاد بر مصرف و هم شيوه توزيع آنان صحيح بود.
حسيني با بيان اينکه ما سامانه جامع انتخابات را نيز در اختيار داشتيم و حدود 99 درصد از شعب ما به سامانه وصل بوده و روند اخذ راي در شعب در آن کاملا قابل مشاهده بود، اظهار کرد: هيچ‌گاه در طول تاريخ انتخابات مشهد اين حجم راي از مردم جمع نشده بود، با توجه به تعداد آرايي که مردم داده‌اند 16 ساعت اخذ راي داشتيم و به صورت ميانگين در هر دقيقه براي انتخابات رياست جمهوري 3600 راي به صندوق‌ها ريخته مي‌شد و براي انتخابات شوراها 3400 راي، علاوه بر اينها تعداد شعبه اخذ راي را به 420 شعبه افزايش داديم.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري خراسان رضوي ادامه داد: اما تاخير و توقف در برخي شعب وجود داشته، ممکن است برخي صندوق‌ها با تاخير آغاز به کار کرده باشند يا ممکن بود برخي شعب تعرفه‌ آنها تمام شده باشد و توقف کوتاهي تا زمان ارسال تعرفه داشتند.
وي با اشاره به اينکه 24 صندوق با تاخير آغاز به کار کرد، گفت: برخي از اين صندوق‌ها دچار اشکال فني شدند، برخي صندوق‌ها عبور آنها از گيت حرم تاخيراتي را ايجاد کرد، در برخي از شعب نيز نيروهاي نظامي، انتظامي و يا حتي نمايندگان فرماندار با تاخير بر سر شعبه رسيدند و همين عوامل باعث ايجاد تاخير در روند راي‌گيري شد.
حسيني تاکيد کرد: اين موارد در همه انتخابات‌هاي گذشته وجود داشته اما در اين انتخابات ميزان آن نسبت به انتخابات‌هاي ديگر کمتر بوده است.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري خراسان رضوي با بيان اينکه ما مبناي تاخيرها را بر گزارشات هيات نظارت گذاشتيم، گفت: بر مبناي آنچه عزيزان در هيات نظارت گفتند ما همان را مبنا قرار داديم با اينکه در برخي از موارد جاي سوال داشت.
وي ادامه داد: بر اساس اعلام نظر هيات نظارت ما 1027 ساعت تاخير در راي‌گيري داشتيم که اين رقم معادل 61هزار و 620 دقيقه تاخير بود، دقايق راي‌گيري از مردم چهار ميليون و 288 هزار و 480 دقيقه بود که 61 هزار دقيقه توقف مي‌شود 61 هزار راي و اگر اين گزارشات را بپذيريم و فرض را بر اين بگذاريم- که البته اين فرض محال است- تمامي اين 61 هزار راي براي يک کانديدا و يک گروه خاص بوده باز هم در سرنوشت انتخابات تاثيري نداشته است.
وي با اشاره به اينکه 100 فقره شکايت به ما واصل شد، خاطرنشان کرد: هيات نظارت در چهارده شهر و چند روستا دستور بازشماري انتخابات شوراي شهر را صادر کرد که در چهار شهر تغييراتي ايجاد شد، در سرخس جاي نفر پنجم با ششم، گلمکان جاي نفر سوم با ششم ، گلبهار جاي نفر پنجم با ششم و در شهرستان باخرز جاي نفر سوم با ششم عوض شد، در ساير شهرها نيز بازشماري تغييري در سرنوشت انتخابات ايجاد نکرد.
حسيني تصريح کرد: در مجموع هفت روستا نيز انتخابات شوراي اسلامي در آنجا باطل شد که چهار روستا مربوط به شهرستان مشهد بوده است.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري خراسان رضوي در واکنش به سوالي در خصوص اظهارات شهردار مشهد مبني بر اينکه استانداري خراسان رضوي در حکم انفصال از خدمت او نقش داشته است، عنوان کرد: شان استاندار اين نيست که ديگران را در طرف خودش قرار دهد، استاندار نماينده حاکميت در استان است، وظيفه استاندار اعمال حاکميت در استان است، سياست‌هاي عمومي دولت را بايد پياده کنند هرکس که پياده نکرد با او برخورد مي‌شود، اما در ارتباط با موضوع شهرداري استانداري هيچ نقشي نداشته و آن مساله مربوط به ديوان محاسبات با شهرداري مشهد بوده است.












لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/6956/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

روند دمای هوا در خراسان جنوبی افزایشی است

1600 کیلومتر از راه‌های خراسان جنوبی لایروبی شد

دسترسی به اینترنت فوق پرسرعت در خراسان رضوی

تاثیر مناظرات صداوسیما در مشارکت مردم در انتخابات

توقیف کامیون حامل 17 هزار لیتر سوخت قاچاق در سرایان

کشف 7 هزار لیتر سوخت قاچاق در بیرجند

ارائه فرصت‌های سرمایه گذاری خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو2024

انهدام باند سارقان در بیرجند

هوا رو به گرمی می‌رود

بازگشایی و لایروبی بیش از 1600 کیلومتر از محور‌های خراسان جنوبی

دستگیری 144 متخلف زیست محیطی در خراسان جنوبی

تجهیز40 هزار هکتار اراضی خراسان جنوبی به سامانه‌ نوین آبیاری

خراسان جنوبی، در جایگاه دوم انتشار اخبار مراکز صدا و سیما

پاکسازی و لایروبی 1600کیلومتر از محورهای خراسان جنوبی

زنگ سلامت در مدارس خراسان شمالی نواخته شد

گروگان گیری دختر 16 ساله در تهران/ آدم ربا به 10 میلیارد نرسید

هشدار درباره وقوع شورش سراسری در آمریکا در صورت بازداشت ترامپ

فوت گردشگر گم شده در جنگل‌های ساری

مهار آتش سوزی یک مهمانپذیر در مشهد

بهره‌مندی 2 میلیون خانوار خراسان رضوی از اینترنت فوق پرسرعت

نکات مهم در انتخاب و رزرو مسجد در مشهد

توقیف تریلی حامل بیش از 500 کیلوگرم شیشه و هروئین در مرز تایباد

ورود سامانه بارشی به خراسان رضوی/دمای هوا تا اواسط هفته در استان روند افزایشی دارد

اهدای اعضای بانوی بجنوردی به چهار بیمار نیازمند

استاندار خراسان رضوی از دسترسی به اینترنت فوق پرسرعت در این استان خبر داد

پیدا شدن جسد گردشگر گم شده در جنگل‌های ساری

جشنواره ورزش‌های بومی و محلی جام منتطران در مشهد

خط کشی 300 کیلومتر از راههای تایباد

تربت جام و تایباد بیشترین افراد فاقد مدارک هویتی در خراسان رضوی

برپایی 2 اردوی جهادی بهداشتی و درمانی در مناطق محروم مشهد

قیمت انواع روغن بکر گیاهی در میادین و بازارهای میوه و تره بار

650 فقره انشعاب غیر مجاز در شهرستان طرقبه - شاندیز قطع شد

سراشیبی طلاق در خراسان شمالی با زبان آمار

مرگ تلخ و دردناک دو مرد ایرانی داخل چادر مسافرتی

سقوط مرگبار جرثقیل در بندر امام خمینی

اسنپ تخفیف ویژه مؤسسات نیکوکاری را تمدید کرد

اطلاعیه فراجا درباره برخی برخورد‌های اخیر گشت ارشاد

زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان 1403 اعلام شد

ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها و هسته مرکزی شهر مشهد

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

معرفی برگزیدگان کشتی قهرمانی نونهالان خراسان جنوبی

برتری خراسان جنوبی در اجرای سامانه‌های نوین آبیاری

کمک هزینه 118 میلیاردی برای بیماران صعب‌العلاج خراسان جنوبی

زائران حج عمره حتما این وسایل را همراهشان ببرند | هزینه خدمات درمانی برای حجاج چقدر است؟

برداشت غیرمجاز سالانه 30 میلیون متر مکعب آب در خراسان‌شمالی

جهش حوزه بهداشت و درمان خراسان شمالی در دولت سیزدهم

تکمیل بیمارستان عطار نیشابور نیازمند 1600 میلیارد ریال اعتبار است

(تصاویر) مسابقات فوتشال در کلات

خدمت حدود 8 هزار جهادگر در ماه رمضان به مردم خراسان رضوی

فوت گردشگر ناپدید شده در جنگل‌های ساری