پیام خراسان

آخرين مطالب

تاکيد استاندار خراسان رضوي بر ارائه خدمات با رعايت شان و کرامت زائران سياسي

  بزرگنمايي:

خراسان آنلاين - استاندار خراسان رضوي بر ارائه خدمات متنوع، متناسب با نياز و رعايت شان و کرامت زائرين براي ماندگاري بيشتر آنان تاکيد کرد. استاندار خراسان رضوي بر ارائه خدمات متنوع، متناسب با نياز و رعايت شان و کرامت زائرين براي ماندگاري بيشتر آنان تاکيد کرد.
به گزارش اداره کل روابط عمومي استانداري خراسان رضوي، علي رضا رشيديان در جلسه ستاد اجرايي خدمات سفر استان گفت: خيران نيز مي توانند در حوزه اقامتي و خدمات با هدف خدمت به زائرين سرمايه گذاري کنند.
وي با اشاره به ضرورت خدمات دهي همه بخش ها و استفاده از همه ظرفيت ها در حوزه اقامتي استان افزود: بايد از سرمايه گذاراني که در طول سال هاي گذشته براي ارائه خدمات اقامتي مناسب اقدام و سرمايه گذاري کردند به روش هاي مختلف حمايت شود.
استاندار خراسان رضوي با بيان اينکه براي حمايت از اين بخش راهکارهاي ايجابي و سلبي مختلف وجود دارد اظهار کرد: از جمله روش هاي ايجابي، توسعه سفر به تمام ايام سال به ويژه روزهاي غير پيک همانند طرح زيارت از مبدا به مبدا است.
رشيديان گفت: برخي اقدامات سلبي هم مانند ارائه خدمات به فرهنگيان از طريق مراکز و ظرفيت آموزش و پرورش وجود دارد که در عين تداوم بايد مراقبت کرد دايره اين خدمات خيلي گسترده نشود که فرصت فعاليت از مراکز اقامتي رسمي و مجاز گرفته شود.
وي با اشاره به کمک هاي فني و اعتباري حوزه سرمايه گذاري در بودجه سال جاري، از بخش خصوصي براي سرمايه گذاري در حوزه خدمات گردشگري و زيارت دعوت کرد.
وي همچنين با بيان اينکه نمي توان خانه هاي مسافر را به طور کامل حذف کرد، افزود: بايد ظرفيت و زمينه هاي لازم براي تحول خانه هاي مسافر نيز ايجاد شود.
رشيديان اظهار کرد: سالانه 27 ميليون مسافر به اين استان سفر مي کنند در حالي که ظرفيت اقامتگاه هاي رسمي استان با محوريت مشهد، حدود 180 هزار تخت است لذا بايد در کنار ظرفيت اقامتگاه هاي رسمي و توسعه آن با ساماندهي تسهيلات ارزان قيمت زمينه اصلاح شرايط و بهبود و ارتقاي وضعيت خانه هاي مسافر نيز فراهم شود.
وي گفت: در حوزه زيارت بايد بين بخش هاي مختلف و دستگاه هاي مرتبط اعم از هتلداران، حوزه حمل و نقل، شرکت هاي زيارتي و گردشگري هماهنگي مطلوب وجود داشته باشد تا در موقعيت هاي مختلف برنامه ريزي مناسب در اين زمينه انجام شود.
وي با بيان اينکه امسال ظرفيت اقامتگاههاي رسمي را افزايش و ظرفيت اماکن غير رسمي را کاهش داده ايم افزود: تابستان پارسال يک هزار و 164واحد اقامتي غير رسمي با 121 هزار تخت در اين استان فعال بود که اين رقم امسال به 940 واحد با 109 هزار تحت کاهش يافته است.
استاندار خراسان رضوي اظهار کرد: در اين زمينه بايد اقامتگاه هاي ارزان قيمت، تعيين و هماهنگ شود.
وي با اشاره به احداث زائر سرا توسط برخي دستگاه هاي اجرايي گفت: بايد براي سازمان هاي دولتي مطالعه اقتصادي انجام شود به گونه اي که به جاي ساخت و هزينه نگهداري اقامتگاه با مراکز اقامتي داراي مجوز قرارداد بلند مدت امضا کنند.
وي افزود: تمام دستگاه هاي اجرايي در حوزه شهرستان مشهد موظف به هماهنگي و همکاري نزديک با فرمانداري و ستاد خدمات سفر اين شهرستان هستند.
رشيديان با تاکيد بر ضرورت نظارت بر عملکرد مراکز ارائه دهنده خدمات اقامتي به زائران خارجي اظهار کرد: در زمينه تخلفات اين واحدها نيز بايد با فرد يا مجموعه هاي متخلف برخورد جدي شود.
وي با بيان اين که اقامت زائران خارجي در حسينيه ها و خانه هاي مسافر نيز بايد به نيروي انتظامي اعلام شود؛ گفت: علاوه بر آن هر کس هر خدمتي به زائران خارجي ارائه مي دهد بايد گزارش کند.
استاندار خراسان رضوي با اشاره به تعيين 10 محور گردشگري براي افزايش زمان اقامت و ماندگاري زائران و گردشگران در اين استان اظهار کرد: بايد فرمانداري ها، آستان قدس رضوي و دستگاه هاي حمل و نقل و خدمات در اين حوزه فعال شده و با ايجاد امکانات و اطلاع رساني هاي مناسب براي زائران، آنان را به سوي بازديد از ظرفيت هاي گردشگري و طبيعي و آثار تاريخي استان هدايت کنند.
وي گفت: براي سلامت زائراني که با خودرو در مسيرها تردد مي کنند بايد ظرفيت استراحت و ادامه مسير با آرامش و طيب خاطر فراهم شود.
وي با تاکيد بر ايجاد زمينه جذب زائر افزود: اين امر موجب ارتقاي هر منطقه و بهبود سطح درآمدي و معيشتي مردم آن خواهد شد.
رشيديان ادامه داد: در اين راستا راه اندازي جشنواره هاي متعدد به تناسب ظرفيت هر منطقه مي تواند زمينه جذب گردشگر و تقويت محورهاي 10 گانه گردشگري را فراهم کند ضمن آنکه نقاط تاريخي، فرهنگي و طبيعي ناشناخته بسيار در اين استان وجود دارد که بايد معرفي شود.
استاندار خراسان رضوي همچنين بر تعامل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي با آستان قدس رضوي، شهرداري و ساير بخش ها و انجام هماهنگي بين بخشي براي پوشش مطلوب مباحث فرهنگي زائران و مسافران تاکيد کرد.
وي با تاکيد بر اين که در همين راستا و بت سرمايه گذاري مشترک به منظور پوشش رويدادهاي مباحث مرتبط با زائران، راديو زيارت، طي يکي دو هفته آينده راه اندازي مي شود.
رشيديان خاطر نشان کرد: بايد از اين ظرفيت به وجود آمده، براي ارتقاي فرهنگ زيارت و همچنين ميزباني از زائران، در اين استان بهره گرفته شود.
استاندار خراسان رضوي با تاکيد بر اينکه نقطه محوري و کانوني براي ارائه خدمات به زائران، مردم هستند؛ اظهار کرد: مردم براي ارائه خدمات به زائران ارزش هاي ميهمانيذيري خود را به اثبات رسانده اند.
وي گفت: بايد به گونه اي عمل شود که زائران احساس کنند مردم مشهد به زائران امام مهرباني ها نگاه ويژه خدمتي دارند.
رشيديان همچنين با اشاره به انتخاب مشهد به عنوان پايتخت فرهنگي جهان اسلام افزود: تمام برنامه هايي که در اين ايام برگزار مي شود بايد رنگ و بوي رضوي و پايتخت فرهنگي جهان اسلام را داشته باشد و از اين فضا براي توسعه فرهنگ زيارت و اقتصاد استفاده شود و اصناف نيز به ويژه در زمينه سوغات با محوريت ظرفيت هاي داخلي اقدام کنند.
محمد حسن واحدي معاون هماهنگي و مديريت امور زائران استانداري خراسان رضوي نيز گفت: از ابتداي تابستان تاکنون 3.5 ميليون مسافر به مشهد الرضا (ع) سفر کرده اند.
وي با بيان اين که پيش بيني مي شود تابستان امسال هفت ميليون مسافر به اين کلانشهر سفر کنند؛ افزود: تعداد مسافران تابستاني مشهد تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل هشت درصد افزايش دارد.
معاون هماهنگي و مديريت امور زائران استانداري خراسان رضوي اظهار کرد: از کل مسافران ورودي به استان خراسان رضوي 136 هزار و 521 نفر را مسافران خارجي تشکيل مي دهند.
واحدي خاطر نشان کرد: اين مسافران اغلب از کشورهاي لبنان، سوريه، عمان، پاکستان، ترکيه، کشورهاي اروپايي، آمريکاي لاتين و آفريقاي جنوبي بوده و ميهمانان برنامه هاي رويداد مشهد 2017 از کشورهاي اسلامي نيز بخشي از اين مسافران خارجي هستند.
وي تصريح کرد: ستاد خدمات سفر امسال از يک ماه قبل از تابستان با توجه به تعطيلي زود هنگام مدارس فعاليت خود را در اين استان آغاز کرده و در حوزه نظارتي و خدماتي هم برنامه ريزي و هماهنگي هاي لازم انجام شده است.
معاون هماهنگي و مديريت امور زائران استانداري خراسان رضوي گفت: تمام دستگاه هاي اجرايي استان در توسعه و ارتقاي سطح خدمات مي کوشند و تلاش شده است خدمات مطلوبتري به زائران و مسافران ارائه شود.
واحدي گفت: در ايام نوروز امسال هم بيش از 10 ميليون مسافر به خراسان رضوي سفر کردند.


لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/7043/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ویدیوئی از دانش‌آموزانی که به دلیل سیل به کنکور نرسیدند

‏سرقت موبایل پشت چراغ قرمز سر چهارراه در مشهد!

کارگران سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند

بر تلاش مسئولان برای تحقق شعار سال تأکید کرد

فضیلت زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)

زائران بیت الله الحرام با شناخت و معرفت به زیارت خانه خدا بروند

اخبار کوتاه خراسان رضوی / 7 اردیبهشت

قانون حجاب و عفاف باید در کشور اجرا شود

آرامگاه فردوسی از جاذبه‌های پربازدید و دیدنی مشهد

حمله به رفح برای اسرائیل فاجعه‌بار خواهد بود

گوزن سفید

برگزاری کنکور سراسری 1403گروه علوم تجربی در خراسان رضوی

اندیشه‌ امام در عملیات وعده صادق نمود پیدا کرد

میدان داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است

آیت الله علم الهدی: میدان‌داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است

کتاب «یوسف گم گشته باز آید» در ماهشهر منتشر شد

اماکن مرتبط با مقاومت در کتاب‌های درسی معرفی شوند

بحث روز؛ VAR در فوتبال، قاضی عادل یا قاتل روح ورزش محبوب ما؟

مردم کدام کشور‌ها بیشتر کتاب می‌خوانند؟

شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد

برگزاری همایش آموزشی توجیهی مناسک حج تمتع در مشهد

سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) نهبندان رسید/ تخلیه آبگرفتگی صحن مزار

آغاز عملیات روکش آسفالت 10 کیلومتر محور طبس یزد

1055 قزوینی به حج تمتع اعزام می‌شوند

فیلم| پیاده‌روی خانوادگی با طعم بی‌تدبیری / مردم در گِل ماندند

آغاز نهضت تولید سبز با برق سبز در شهرستان بردسکن

وقوع انفجار گاز در نیشابور با یک کشته و یک مصدوم

دستگیری متهم به قتل در کمتر از 5 ساعت در نیشابور

نهضت تولید سبز با برق سبز در شهرستان بردسکن کلید خورد

جزئیات بیشتر از درگذشت یک پزشک زن

برگزاری دوباره آزمون سراسری در خراسان جنوبی

مرحله اول کنکور سراسری 1403 در مشهد

کشتی فرنگی ایران برای دومین بار در تاریخ با سهمیه کامل در المپیک

چند بار باید دستان خود را بشوئید؟

کشف بیش از 20 هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی

انجام موفقیت آمیز عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور

زندگی سخت است آیا فلسفه می‌تواند کمک کند؟

سه نکته برای آموختن درباره صبر و عدم صبر از غزالی

نور فلسفه و حکمت، روشنی‌بخش مسیر نصف جهان شدن اصفهان

ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان ‌غربی برگزار می‌شود

عیادت معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید از حادثه دیده واقعه تروریستی کرمان

امدادرسانی در مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی ادامه دارد

جمع‌آوری و دستگیری 286 معتاد و خرده‌فروش در مشهد

سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است

کاهش سرقت درچناران با جمع آوری معتادان متجاهر

پرورش حلزون با احتیاط؛ استاندارد این صنعت هنوز تدوین نشده

جانمایی زمین برای طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت در نیشابور

پرورش هزار و 700 نفر شتر در داورزن

گردشگران جشنواره «گیلاس کن»رشد 50 درصدی داشته است

کیفیت هوای مشهد «پاک» است