پیام خراسان

آخرين مطالب

سر دادن شعارهاي هيجاني عليه دولت با منافع ملي سازگار نيست اجتماعي

  بزرگنمايي:

خراسان انلاين- سيدجواد حسيني، در نشست شوراي اداري خليل‌آباد اظهار کرد: نظام جمهوري اسلامي با گذشت 40 سال از شکل گيري، موفقيت‌هاي متعددي حاصل کرده و از نظر سياسي از موفق‌ترين نظام هاي دنياست.
وي گفت: در عرصه سياست داخلي امروز احزاب‌ بسياري با سلائق مختلف فعالند به طوري که تنها در استان خراسان رضوي 53 حزب رسمي پروانه دار فعاليت مي کنند و تقاضاي فعاليت 110 حزب ديگر در حال بررسي است.
وي با اشاره به احياي خانه احزاب در دولت يازدهم افزود: خراسان رضوي به عنوان نخستين استان خانه احزاب را راه‌اندازي کرد تا از اين طريق بتوان به احزاب و جريان‌هاي سياسي ميدان فعاليت قانونمند بدهد.
حسيني، وضعيت کشور در حوزه سياست خارجي را بسيار مناسب خواند و گفت: امروزه جهان پذيرفته که بسياري از مشکلات منطقه‌اي و فرامنطقه‌اي با حضور جمهوري اسلامي قابليت حل و فصل دارد.
وي افزود: مفتخريم که در طولاني‌ترين مذاکرات ديپلماسي قرن که به مدت 22 ماه برگزار شد 6 قدرت برتر دنيا در يک سو و جمهوري اسلامي ايران در سويي قرار گرفت و اين نشانگر جايگاه ارتقاء يافته سياست و قدرت ملي جمهوري اسلامي است.
معاون سياسي، امنيتي استاندار خراسان رضوي گفت: با اين همه گاه ما منافع ملي را درست نشناخته و برخي مؤلفه‌هاي قدرت را در برابر يکديگر قرار مي‌دهيم و از اين رو برخي مي‌گويند قدرتي که ما در مذاکرات نشان داديم ناشي از قدرت دفاعي، جنگ، ايثارگري، مقاومت و شهدا بود و با اين نگاه مي‌خواهند اين‌ ارزش ها را در تضاد و تقابل با قدرت ديپلماسي ما قرار دهند.
حسيني افزود: بدون شک قدرت دفاعي و نظامي، شهدا و رزمندگان پشتوانه کشور هستند اما همين قدرت و پشتوانه با زبان ديپلماسي غيرخردمندانه بر باد مي رود حال آنکه مذاکرات هسته اي در دولت يازدهم توان ديپلماسي ما بود که به صورت خردمندانه، قدرت واقعي کشور را در صحنه بين‌المللي به نمايش گذارد.
معاون سياسي استاندار خراسان رضوي گفت: ما پس از انقلاب، هميشه قدرت نظامي و شهدا را داشته ايم اما متاسفانه نتوانسته ايم در عرصه ديپلماسي از اين قدرت به‌خوبي استفاده کنيم، ولي اکنون قدرت ديپلماسي و مقاومت ما کار را به‌جايي رسانده که حتي ترامپ نمي تواند به‌راحتي زير ميز مذاکره بزند.
حسيني اظهار داشت: در دوره پيشين ديپلماسي ناقص ما، به اجماع جهاني عليه ما انجاميده بود اما اکنون اين اجماع جهاني عليه نظام سلطه ايجاد شده و در شرايطي هستيم که اگر برجام را برهم بزنند خود رسوا خواهند شد و اين نشانه قدرت جمهوري اسلامي است.
وي تاکيد کرد: رکن اساسي اين قدرت خط مقاومت، سپاه، بسيج، قدرت موشکي و تسليحاتي، دفاع مقدس، ايمان، رهبري نظام، اعتقادات و مکتب و انديشه ماست.

** اجراي 84 طرح براي پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي
حسيني گفت: در دولت يازدهم در استان خراسان رضوي 84 طرح در قالب طرح تقسيم‌کار ملي پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي با 40 ميليارد ريال اعتبار طراحي و اجرايي شد که تکميل آنها امکان جذب 400 ميليارد ريال ديگر را فراهم مي سازد.

** وضعيت اقتصادي مطلوبي نداريم
معاون استاندار خراسان رضوي گفت: هر چند به لحاظ سياسي، فرهنگي و امنيتي وضعيت خوبي داريم اما وضعيت اقتصادي مطلوبي نداريم و اکنون مهم‌ترين مؤلفه امنيتي کشور موضوع اقتصاد است.
حسيني اظهار کرد: بايد براي ارتقاي ضريب و نفوذ قدرت و قوت فرهنگ، سياست، امنيت و... در حوزه توليد و اشتغال تلاش بيشتري کرد، هرچند دولت در مسائل اقتصادي به اشتغال، مبارزه با فساد و عدالت اجتماعي به‌گونه‌اي کار کرده که موفقيت‌هاي خوبي کسب کرده و مردم امروز با هوشياري سياسي بالاي خود اين عملکرد را مي بينند.
وي گفت: معتقديم که با شعار نمي‌شود اشتغال ايجاد کرد و اکنون 230 پروژه بزرگ در استان خراسان رضوي با رويکرد اقتصاد مقاومتي طراحي‌ شده است.
حسيني گفت: براي ايجاد اشتغال بايد سرمايه‌گذاري خارجي جذب کرد و از اين رو دولت يازدهم به‌سختي قرارداد توتال را منعقد کرد که 80 ميليون دلار سرمايه وارد کشور ‌کند.
وي با اعلام اينکه دولت در طرح تکاپو با 320 ميليارد ريال سرمايه‌گذاري سعي بر ايجاد زنجيره‌هاي توليد دارد، بيان کرد: هزار و 330 ميليارد ريال در قالب اعتبارات فني و اعتباري در استان مصرف مي‌شود تا شاخص‌هاي اقتصاد رشد کند که نيمي از آن به خدمات زيربنايي و نيم ديگر به فرصت‌هاي شغلي اختصاص خواهد يافت.
وي گفت: پارسال حدود 100 هزار فرصت شغلي در استان ايجاد شد و براي امسال نيز ايجاد 160 هزار فرصت شغلي هدف گذاري شده است.

** اجراي 112 طرح، دستاورد دولت يازدهم براي خليل آباد
فرماندار خليل آباد نيز گفت: در چهار سال گذشته، دولت يازدهم 112 طرح و پروژه را با اعتباري افزون بر 380 ميليارد ريال در اين شهرستان اجرا کرده است.
مجتبي شاکري عنوان کرد: بالغ بر 140 ميليارد ريال اعتبار توسط شبکه بانکي براي اجراي 822 طرح جهاد کشاورزي، بهزيستي، کميته امداد در خليل آباد تخصيص يافته و 429 فقره وام ازدواج نيز به مبلغ 38 ميليارد ريال پرداخت شده است.
فرماندار خليل آباد گفت: اکنون 100 درصد شهرها و روستاهاي بالاي 20 خانوار شهرستان از نعمت آب شرب سالم، برق و راه مناسب برخوردارند.
وي با بيان اينکه اکنون 100 درصد جمعيت شهري و 80 درصد جمعيت روستايي شهرستان از نعمت گاز برخوردارند، عنوان کرد: با آغاز عمليات گازرساني به 9 روستاي کويري شهرستان، 2 هزار و 100 خانوار با جمعيت بالغ بر 6 هزار و 460 نفر از نعمت گاز برخوردار مي شوند و شاخص گازرساني روستايي در شهرستان به 100 درصد مي رسد.
وي در خصوص فعاليت هاي آموزشي نيز گفت: ايجاد 13هزار متر مربع فضاي جديد آموزشي و ورزشي با اعتبار 140 ميليارد ريال توسط آموزش و پرورش از جمله اقدامات دولت تدبير و اميد در اين شهرستان بوده است.
وي گفت: در اين مدت بيش از 50 ميليارد ريال توسط خيرين و مردم به حوزه آموزش و پرورش کمک شده و اکنون تنها پنج مدرسه روستايي شهرستان فرسوده است که مسئولان استان قول‌ مساعدت در اين خصوص داده اند.
فرماندار خليل آباد افزود: اکنون در 12 روستاي شهرستان، يعني حدود نيمي از روستاهاي منطقه مرحله نخست طرح هادي اجرا شده و بيش از 28 درصد منازل روستايي مقاوم سازي شده است.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/7147/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

قیمت عجیب حواله‌های خودرو؛ 12 میلیارد تومان ناقابل!

باران های رگباری بیرجند

مستند «آقای خاص» کشتی برای اولین بار از تلویزیون

برخورد قاطع با کم فروشی نانوایان در مشهد

وزش باد و ریزش باران در خراسان رضوی ادامه دارد

آلزایمر ارزی دولتمردان

باران‌های رگباری در بیرجند

تولید 2 هزار و 600 متر مربع فرش درخراسان‌شمالی

آتش سوزی و انفجار گاز در نیشابور یک فوتی و یک مصدوم بر جای گذاشت

دستاورد گواهی 30 درصدی چه بود؟/ تولید زیر بار فشار دستورالعمل ها

جنگل فندقلو میزبان گردشگران و اردوهای دانش آموزی

تولید زیر بار فشار دستورالعمل ها

بی‌توجهی راننده پژو در محور فرعی صفی‌آباد حادثه آفرید

کتاب شام برفی به چاپ نهم رسید

روستای مهموئی سرآمد کشور در کمک به اعتاب مقدسه

رقابت 15هزار داوطلب کنکور سراسری در خراسان جنوبی

برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی در شهر خروشهرستان نیشابور

علت عدم ساخت بیمارستان در سلطان آباد شهرستان خوشاب

گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگارهای الکترونیک/ زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم

خانه‌ دار کردن مردم به سبک دولت سیزدهم

باورهای ارتباطی غلط تبدیل به پاشنه آشیل زندگی زوج‌ها شده است

رشد 50 درصدی گردشگری در بخش «کَن»

صنعت نشر هند برای تولید کتاب‌های صوتی با هوش مصنوعی آماده می‌شود

جمع آوری 254 معتاد متجاهر در مشهد

شرایط کشاورزان دیم کار مطلوب است

بیداری جهانی زمینه تحول در جبهه مقاومت را رقم خواهد زد

آبگیری 3 میلیون و 950هزار متر مکعب در حوزه‌های منابع آبخیزداری طبس

فیلم/آب گرفتگی معابر شهر بیرجند پس از بارش رگباری باران

تسهیلات بانکی به سمت رونق تولید هدایت شود

بیرجند رکورددار بارش های روز گذشته در استان

مطالبات برجای مانده حوزه شهری حاجی‌آباد نیازمند تدابیر شوراها است

نقش بارز کارگران و کارفرمایان در جهاد اقتصادی

برنامه امسال دولت سیزدهم برای عبور موفق از اوج بار تابستان

نجات گردشگران گم‌شده در جنگل‌های خلیل‌شهر بهشهر

(ویدئو) کاشت نهال به‌جای درختان قطع شده در جنگل‌های هیرکانی

سالن ورزشی استاندارد در شهرستان بجستان نداریم

بهره برداری ازدومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد

حمایت یک هزار و 127 میلیارد تومانی از سبد امنیت غذایی مردم سیستان و بلوچستان

به ظرفیت‌های خدمات‌رسانی مشهد به صورت ویژه پرداخته شود

جریان گاز در مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی و کرمان پایدار است/ اعزام تیم‌های امداد برای خدمت‌رسانی

جمع آوری254 معتاد متجاهر در مشهد

مسیرهای خراسان جنوبی مسدود نیست

واردات قهوه 75 درصد افزایش یافت

سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) نهبندان رسید

علما حافظان مرزهای دینی هستند

57 سال؛ میانگین سنی حجاج ایرانی در سال 1403

تامین سوخت کشاورزان جغتای با فناوری نوین

انتقاد تند علم الهدی از تلاش برای بازگرداندن خواننده ها و هنرمندان خارج نشین به ایران /بخاطر جذب حداکثری باید عناصر ناپاک و ضدانقلاب به کشور برگردند؟

کددار شدن درمانگاه تامین اجتماعی بردسکن

عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور با موفقیت انجام شد