پیام خراسان

آخرين مطالب

پاسخ هاي مهندس صالحي به پرسش هاي داغ رسانه اي در نمايشگاه مطبوعات؛

استاندار: آرامش و ثبات، دستاورد بزرگ مديريتي در استان/ خراسان شمالي آماده حضور سرمايه گذاران و رونق اقتصادي سياسي

  بزرگنمايي:

خراسان آنلاين - حضور استاندار خراسان شمالي در نخستين نمايشگاه مطبوعات استان، فرصتي براي اهالي رسانه فراهم کرد تا پاسخ مهم ترين پرسش ها و دغدغه هاي اين روزهاي آحاد مردم و اقشار مختلف را از مقام عالي دولت تدبير و اميد در استان جويا شوند؛ جايي که مهندس صالحي با ارائه بخش هايي از کارنامه مديريتي خود در 13 ماه و يک هفته سپري شده از تصدي اين منصب اجرايي، از آرامش و ثبات حاکم شده در استان طي اين مدت و فراهم شدن فضاي حضور سرمايه گذاران داخلي و خارجي به عنوان مهم ترين دستاوردهاي مديريتي خود ياد کرد و برخي شبهات رسانه اي را پاسخ گفت.
به گزارش اداره کل روابط عمومي استانداري خراسان شمالي، محمدرضا صالحي چهارشنبه شب در واپسين روز برگزاري نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري هاي استان، کارنامه عملکرد 13 ماهه خود در اين استان را ارائه کرد. پاسخ هاي مستدل مقام عالي دولت تدبير و اميد در خراسان شمالي به پرسش هاي خبرنگاران حاضر در غرفه هاي هجده گانه اين نمايشگاه، طيف گسترده اي از موضوعات سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي را در بر مي گرفت؛ موضوعاتي نظير سرمايه گذاري خارجي، سرنوشت پالايشگاه کاليماني، نتايج مراودات اقتصادي با اروپا، تثبيت يا تغيير مديريت ها و ... .
شايد مهم ترين بخش اين سخنان را بتوان آن جايي برشمرد که مهندس صالحي، برقراري آرامش و تثبيت فضاي دوستانه و تعاملي ايجادشده بين مديران اجرايي، امامان جمعه، دستگاه قضا، نيروهاي نظامي و انتظامي، نمايندگان مجلس و عموم مردم را بزرگ ترين دستاورد دوران 13 ماهه تصدي گري خود به عنوان مقام عالي دولت يازدهم در خراسان شمالي دانست. وي اولويت خود براي خدمت در دولت دوازدهم را نيز ادامه کار در اين استان و پيگيري امور براي به ثمر نشستن برنامه هاي اجرايي خود اعلام کرد.
*از هيچ رسانه اي شکايت نکرديم
استاندار خراسان شمالي در جمع اصحاب رسانه با اشاره به تأکيد خود به مديران در روز معارفه خود مبني بر پذيرش نقدها و پرهيز از شکايت عليه رسانه ها گفت: در اين مدت از هيچ رسانه اي به دستگاه قضا شکايت نبرديم.
صالحي در عين حال، با بيان اين که از رسانه ها نيز انتظار مي رود در بيان انتقادات منصفانه عمل کنند، تصريح کرد: خبرنگاران و رسانه ها نقشي همانند آينه دارند و بايد خواسته هاي متقابل مردم و مسئولان را به درستي منعکس کنند.
وي با اشاره به بضاعت اندک رسانه هاي استان به لحاظ تعداد و کميت، از اين که اصحاب رسانه استان نهايت کوشش و توان خود را براي ايفاي درست وظايف شان به کار مي گيرند، قدرداني کرد و گفت: وزير پيشنهادي فرهنگ و ارشاد اسلامي در ديدار مشترک سال گذشته روز گزينه حمايت از مطبوعات محلي تأکيد داشت که اميدوارم با اجرايي شدن اين وعده، به افزايش کمّي و کيفي مطبوعات و رسانه هاي اين استان هم کمک شود.
*زمينه هاي حضور سرمايه گذاران داخلي و خارجي فراهم است/ توضيح درخصوص پالايشگاه
رئيس کارگروه اشتغال و ستاد سرمايه گذاري خراسان شمالي در پاسخ به پرسشي درباره سونوشت پالايشگاه کاليماني پس از ابطال مجوز سرمايه گذاري خارجي پروژه گفت: از سال گذشته هميشه اعلام کرديم که اين استان توانست رتبه نخست کشور در صدور مجوزهاي جذب سرمايه گذاري خارجي را کسب کند که درواقع مقدمه کار و کليد ورود سرمايه گذاري است.
صالحي ادامه داد: آبان 95 بود که از سوي وزارت امور اقتصادي و دارايي اعلام شد که خراسان شمالي در صدر فهرست مجوزهاي صادرشده براي جذب سرمايه گذاري خارجي قرار گرفته ولي اين موضوع را تا نيمه هاي زمستان که موضوع رسما رسانه اي شد، خبري نکرديم، ولي در هرحال به تبعيت از سياست دولت که حمايت از سرمايه گذاري هاي داخلي و خارجي است، ما هم در استان با رعايت تمام جوانب احتياطي، حمايت از متقاضي سرمايه گذاري در اين پروژه را در دستور کار قرار داديم. وي از جمله موارد احتياطي را فريزکردن 50 هکتار زمين و تنها واگذاري حدود 5 هکتار به سرمايه گذار براي تجهيز کارگاه و نيز، اطلاع رساني به مردم براي هشياري در برابر سوء استفاده هاي احتمالي برشمرد.
وي در عين حال، از ادامه پيگيري ها براي جايگزين کردن احتمالي سرمايه گذار جديد و احياي مجوز سرمايه گذاري طرح يادشده خبر داد و با اشاره به برنامه تبديل خراسان شمالي به استان نمونه در بحث انرژي خورشيدي خاطرنشان کرد: 310 مگاوات قرارداد آماده براي ايجاد نيروگاه هاي برق خورشيدي در استان 30 مگاوات آن اخيرا به مرحله اجرايي و عملياتي رسيد.
استاندار با اشاره به شعار سال و برنامه هاي گسترده دولت دوازدهم براي جذب و عملياتي شدن سرمايه گذاري هاي داخلي و خارجي خاطرنشان کرد: اشتغال زايي بدون توليد و توليد هم بدون سرمايه گذاري هرگز محقق نخواهد شد و همه بايد در اين راه بکوشند.
*اهميت مذاکره و اعتمادسازي براي جذب سرمايه خارجي
استاندار خراسان شمالي در پاسخ به پرسش ديگري درباره نتايج عملياتي دستاوردهاي سفر متقابل هيئت هاي اقتصادي اين استان و سرمايه گذاران آلماني تصريح کرد: هدف از اين سفرها شناساندن قابليت ها و ظرفيت هاي توسعه اي اين استان به طرف هاي خارجي بود و اگرچه در اين سفرها سرمايه گذاران اروپايي براي حضور در استان و سرمايه گذاري در بخش هاي مختلف ازجمله توليد صفحات خورشيدي و ادوات سنگين کشاورزي اعلام آمادگي کردند، اما براي اجرايي شدن تفاهم ها به ادامه مذاکره و اعتمادسازي نياز داريم.
صالحي با اشاره به دستاوردهاي فراوان برجام براي اقتصاد کشور گفت: يکي از راه هاي ورود سرمايه، تعامل همراه با عزت و افتخار با کشورهاي ديگر است تا بتوان با جذب سرمايه هاي خارجي و داخلي، اقتصاد را رونق داد. وي با تأکيد بر ارجحيت جذب سرمايه هاي داخلي نسبت به خارجي، در عين حال نبود سرمايه گذاري متقاضي داخلي براي حضور در خراسان شمالي و سرمايه گذاري مولّد را يکي از مشکلات اين حيطه برشمرد و گفت: به همين دليل، بايد براي جذب بيشتر سرمايه گذاري خارجي و تسهيل فرايند اداري جذب سرمايه و صدور مجوزها و عملياتي شدن مرحله به مرحله طرح هاي مصوب، بيش از پيش تلاش کنيم.
وي اضافه کرد: پنجره واحد سرمايه گذاري در خراسان شمالي در کمترين زمان، اين امور را به سرانجام مي رساند و هر زمان هم که با مشکلي روبرو شويم و طرحي عملياتي نشد، شفاف به مردم اعلام مي کنيم.
* اولويت من، خدمت به مردم خراسان شمالي است/ تغييرات احتمالي مديران براي تحقق وعده ها
مقام عالي دولت تدبير و اميد در خراسان شمالي در پاسخ يکي از خبرنگاران که از تغييرات احتمالي مديريت هاي اجرايي استان با آغاز به کار دولت جديد پرسيد، گفت: اگر دولت مايل باشد همکاري من به عنوان استاندار در دولت دوازدهم نيز ادامه يابد، اولويت نخست من ماندن در اين استان براي پيگيري و به ثمر رساندن برنامه هاي آغازشده است تا پاسخگوي عملکردم به مردم و رسانه ها باشم.
صالحي که تغييرات ايجاد شده در کابينه دوازدهم را تغييراتي درون سازماني با اندکي جوانگرايي توصيف کرد، ادامه داد: در خراسان شمالي نيز هر جا به تغيير مديري براي پيشبرد امور احساس نياز شود، انجام خواهيم داد و اين تغييرات در راستاي تحقق وعده ها و برنامه هاي دولت دوازدهم خواهد بود. وي سمت و سوي تغييرات آتي در مديريت هاي استان را نيز بهره گيري بيشتر از توانمندي زنان و جوانان دانست تا شعار دولت دوازدهم يعني آزادي، امنيت، آرامش و پيشرفت به خوبي محقق شود.
* خدمات و دستاوردهاي دولت به خوبي براي مردم بازگو نشد
استاندار در پاسخ به پرسشي درباره آراي رقيب دکتر روحاني در انتخابات اخير، با ارائه تحليل خود از نتايج آراي انتخابات 29 ارديبهشت ماه، عملکرد دولت در خراسان شمالي را قابل دفاع و مطلوب برشمرد و گفت: عقب ماندگي تاريخي خراسان شمالي از ميانگين شاخص هاي توسعه اي کشور، به دولت يازدهم به تنهايي مربوط نمي شود، ولي در اين دولت بود که به عنوان تنها استان موفق شديم صد در صد اعتبارات خود را جذب و رتبه برتر رشد اعتبارات در کشور را هم کسب کنيم، اما معتقدم که خدمات و دستاوردهاي دولت به خوبي براي مردم استان بازگو نشده است.
صالحي رأي دوباره اکثريت مردم در سراسر کشور به دکتر روحاني را رأي به برنامه ها و عملکرد دولت يازدهم دانست و تلاش همگاني براي تحقق اهداف ذکرشده را مورد تأکيد قرار داد.
وي هم چنين با اشاره به ظرفيت هاي فراوان خراسان شمالي در عرصه گردشگري، ابراز اميدواري کرد که تا پايان سال جاري برنامه هايي مدون براي افزايش شمار گردشگران داخلي و خارجي و فراهم کردن زيرساخت هاي بهتر در اين حوزه اجرايي شود.
*پيشرفت مناسب در روند بازسازي مناطق زلزله زده
استاندار و رئيس شوراي هماهنگي مديريت بحران خراسان شمالي درباره آخرين وضعيت بازسازي مناطق زلزله زده استان هم گفت: اگرچه اعتبارات مصوب دولت براي جبران خسارات و کمک به آسيب ديدگان از زلزله 23 ارديبهشت ماه هنوز تخصيص نيافته اما هيچ گاه بازسازي اين مناطق را معطل تخصيص اين کمک ها نگذاشتيم و از همان ابتدا با اعتبارات داخلي بنياد مسکن و ديگر دستگاه ها، امور را پيش برديم.
صالحي با اشاره به انعقاد قرارداد احداث بيش از 700 واحد تخريبي در روستاهاي استان و آغاز عمليات ساخت و تکميل اين واحدها خاطرنشان کرد: براي واحدهاي مسکوني تخريب شده در شهر بجنورد و شهرک گلستان هم کمک هايي به شهرداري شد تا تسهيلات لازم به متقاضيان ارائه شود.
وي هم چنين بيمه رايگان يکصد هزار واحد روستايي در استان را يادآور شد و گفت: شتاب بخشيدن به روند پرداخت غرامت بيمه به خسارت ديدگان هم از جمله موارد مورد تاکيد ما بوده و پيگيري دستگاه هاي متولي براي تحقق اين امر ادامه دارد.
*کنسرت ها و سخنراني ها نتيجه تعامل مطلوب در استان بوده است
مقام عالي دولت در خراسان شمالي و رئيس شوراي تأمين استان به ايجاد فضاي باز فرهنگي و سياسي نيز اشاره کرد و گفت: با ايجاد فضاي دوستانه و تعاملي بين مديريت اجرايي، امامان جمعه، دستگاه قضايي، نمايندگان، نيروهاي نظامي و انتظامي و سعه صدر همه اقشار، طي قريب 13 ماه گذشته 12 کنسرت در استان و سخنراني هاي متعدد سياسي به خوبي و بدون هيچ مشکلي برگزار شد که جاي قدرداني دارد.
صالحي اين امر را نتيجه ايجاد فضاي تفاهم و برادري در استان و برقراري ثبات و آرامش دانست و ادامه داد: آماده کردن فضا براي حضور سرمايه گذاران داخلي و خارجي، ارتباط گيري موثر با مسئولان اجرايي ارشد و حضور بيش از 150 مدير کشوري در سطح معاون وزير به بالا، جذب کامل اعتبارات تخصيص يافته پارسال و رشد اعتبارات سال جاري، بهره برداري از طرح هاي بزرگ عمراني، خدماتي و زيرساختي در استان مثل راه ها، ورزشگاه و بيمارستان ها از ديگر دستاوردهاي يک سال اخير دولت در اين استان بوده است.
وي ابراز اميدواري کرد، با استمرار فضاي دوستانه و تعاملي در استان و همدلي بيش از پيش مردم و مسئولان، روند پرشتاب توسعه خراسان شمالي در دولت دوازدهم به شکل مطلوب تري پيگيري شود.
** در حاشيه:
استاندار خراسان شمالي با تبريک روز خبرنگار به اهالي رسانه حاضر در نمايشگاه، در بازديد از غرفه هاي برخي رسانه هاي استان، يادداشت هايي براي آن ها به يادگار نوشت که مضمون کلي آن ها، لزوم پاسداشت حرمت قلم، انتقاد سازنده و منصفانه و تلاش براي توسعه همه جانبه بود.
مهندس صالحي که خود از خانواده بزرگ جامعه خبري و رسانه اي کشور محسوب مي شود، با پذيرفتن کارت خبرنگار افتخاري روزنامه اتفاقيه، به جمع اهالي رسانه استان پيوست.
وي هم چنين با امضاي تابلوي نصب شده در غرفه اداره کل استاندارد، به پويش ملي حمايت از خريد کالاي استاندارد ايراني پيوست./





لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/7700/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رودابِ خراسان رضوی لرزید

رتبه اعتباری اسرائیل بار دیگر کاهش یافت

بازیکنان سپاهان بدون استراحت در باغ فردوس!

کشف محموله 512 کیلویی شیشه در تایباد

تجدید پیمان با آرمان شهدا

چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟

لغو پرواز مشهد - دبی به‌دلیل عدم پذیرش فرودگاه مقصد

آیت الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است

امیرعبداللهیان: این بار پاسخ ایران فوری و حداکثری خواهد بود

بیش از 12 میلیون مسافر به خراسان رضوی سفر کردند

انتصاب سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی

شهرداری خانلق شیروان قهرمان کشتی باچوخه کشور

راهپیمایی مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در مشهد برگزار می شود

برگزاری همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب»

هزینه سفر حج بسیار سنگین شده است

معارفه معاون جدید اجتماعی فرهنگی و زیارت استانداری قم

دختران خراسان شمالی بر بام کوراش کشور ایستادند

کشف محموله 566 کیلوگرمی مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون

رئیسی : اگر دشمن بار دیگر خطا کند پاسخی دریافت خواهد کرد که او و حامیانش را پشیمان می‌کند

خدمات رسانی قرارگاه خدمات به زائر در حوزه‌های اقامت و مباحث رفاهی

بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١5٠٠ واحدی میدان شهدا تا پایان بهار 1403

کشف محموله سنگین شیشه از یک دستگاه تریلی توسط مرزبانان هنگ تایباد

اگر دشمن بار دیگر خطا کند، پاسخی پشیمان کننده خواهد دید

ناجی‌ گل‌گهر این‌بار به داد استقلال رسید!

حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ (فیلم)

رئیسی در اجتماع مردم شاهرود: اگر دشمن بار دیگر خطا کند پاسخی دریافت خواهد کرد که او و حامیانش را پشیمان می‌کند

معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی منصوب شد

کشف محموله سنگین مواد مخدر در هنگ مرزی تایباد

رتبه چهارم خراسان جنوبی در اجرای طرح مسطورا

اتمام 53 پروژه اقتصادی تا پایان دولت در خراسان رضوی

برگزاری مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد

پیکان سبزوار برابر پرواز هوانیروز اصفهان پیروز شد

ارائه آموزش‌های مهارتی به بیش از 3 هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی

برگزاری راهپیمایی حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق

غرق شدن پسر هفت ساله در روستای ازمیغان طبس

کشف پراید سرقتی کمتر از 2 ساعت در طبس

پرواز بالگرد اورژانس نیشابور برای نجات بیمار سکته مغزی

تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است

دبیر کل سازمان ملل: تنها یک خطای محاسباتی در خاورمیانه، برای جهان فاجعه بار خواهد بود

کشف محموله سنگین شیشه و هروئین از یکدستگاه تریلی در هنگ تایباد

درخشش استقلالی سابق این بار در دربی کوچک

پسربچه 7ساله در آب‌های سطحی روستای ازمیغان طبس غرق شد

تصادف مرگبار 2 سواری با تریلر در جاده مشهد - تربت حیدریه

تکریم و معارفه سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم

پیروزی پیکان سبزوار مقابل هوانیروز اصفهان

کشف بیش از 2 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون تایباد

ویسی: دو بار فولاد بیمار را به من دادند

یک کشته و 4 مصدوم در تصادف دو دستگاه خودروسواری در جاده مشهد به تربت حیدریه

عفو و بخشودگی 3 محکوم تعزیراتی خراسان جنوبی از سوی رهبر انقلاب

سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب شد