پیام خراسان

آخرين مطالب

معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان برنامه و بودجه کشور:

مديريت خراسان رضوي در حوادث اخير مسئولانه عمل کرد سياسي

  بزرگنمايي:

خراسان آنلاين - معاون رئيس جمهوري گفت: مديران و مسئولان خراسان رضوي در حوادث زلزله و سيل امسال در اين استان با قرار گرفتن در کنار مردم مسئولانه عمل کردند.
معاون رئيس جمهوري گفت: مديران و مسئولان خراسان رضوي در حوادث زلزله و سيل امسال در اين استان با قرار گرفتن در کنار مردم مسئولانه عمل کردند.
به گزارش اداره کل روابط عمومي استانداري خراسان رضوي؛ محمدباقر نوبخت در نشست شوراي استاني مديريت بحران خراسان رضوي در مشهد افزود: اين احساس مسئوليت مسئولان در نظام مقدس جمهوري اسلامي يک ارزش محسوب مي شود. انتظار رهبر معظم انقلاب اسلامي نيز از مسئولان برخورد مسئولانه و شريک شدن در درد و رنج مردم است.
وي ادامه داد: رئيس جمهوري پس از بروز حادثه سيل اخير از رئيس سازمان برنامه و بودجه خواستند تا به عنوان نماينده همه وزاري کابينه که در اين روزها درگير موضوع راي اعتماد مجلس شوراي اسلامي هستند به خراسان رضوي سفر کرده، از نزديک خسارات وارده را بررسي و مراتب همدري دولت را با خسارت ديدگان اعلام نمايد.
معاون رئيس جمهوري گفت: بر اساس برآورد اوليه خسارت ناشي از سيل در خراسان رضوي هزار و 490 ميليارد ريال برآورد شده است.
وي افزود: سيل 20 مرداد جاري دومين حادثه غير مترقبه اي است که امسال در خراسان رضوي رخ داده است. اين حوادث نشان مي دهند آنچنان هم اين حادثه ها غيرمترقبه نيستند و تجاور انسان به ساختار طبيعت يکي از علل اصلي بروز آنها است.
نوبخت ادامه داد: عامل انساني در گسترش خسارتهاي ناشي از زلزله و سيل دخيل بوده و اين مساله در زلزله 16 فروردين امسال در خراسان رضوي نيز بروز پيدا کرد.
معاون رييس جمهوري امروز به خراسان رضوي سفر و با همراهي استاندار و ساير مسئولان استان به مناطق سيل زده شهرستانهاي کلات و درگز سرکشي کرد.
رئيس سازمان برنامه و بودجه در ادامه گفت: به نمايندگي از دولت در منزل خانواده جانباختگان سيل حضور يافته و اعلام همدردي دولت را ابلاغ کردم.
وي قول مساعد داد که پس از اعلام استانداري خراسان رضوي در خصوص خسارتهاي سيل در اين استان، تا پايان هفته جاري مبلغ مورد نظر از سوي هيات دولت بررسي و تخصيص لازم در اين خصوص انجام شود.
نوبخت همچنين بر پيشگيري از حوادث تاکيد و بيان کرد: گفت: اقداماتي نظير لايروبي بستر رودخانه، درختکاري در مسير، پرهيز از شاليکاري در بستر رودخانه ها، ايجاد ديواره هاي بتني در کنار رودخانه ها و اجراي طرحهاي آبخيزداري و آبخوانداري در ارتفاعات نقش مهمي در کاهش خسارتهاي ناشي از سيل دارد.
وي افزود: از سوي ديگر دستگاههاي مسئول و مرتبط هر استان بايد سرچشمه حوادث را شناسايي کرده، مورد بازبيني قرار دهند و تجهيزات لازم را براي بخشهاي پيشگيرانه از حوادث به ويژه هواشناسي تقويت کنند تا خسارتها به حداقل برسد.
معاون رئيس جمهوري همچنين بر ساخت انبارهايي براي دپوي ملزومات هلال احمر در مواقع بروز حوادث و رساندن تجهيزات لازم براي رسيدگي به حوادث تاکيد کرد.
وي در ادامه به آخرين نشست هيات دولت يازدهم که امروز برگزار شد اشاره و بيان کرد: دولت يازدهم از سال 1392 با مشکلات متعددي مواجه بود اما توانست با گسترش خدمات خود وضعيت کشور را بهبود بخشد بطوري که رشد منفي اقتصادي را مثبت کرد.
نوبخت افزود: جمعيت شاغل کشور به رغم بيکاري قابل توجه، طي سالهاي 1392 تا 1396 افزايش قابل توجهي يافت.
وي ادامه داد: از بهار 1395 تا پايان بهار 1396 افزون بر 920 هزار نيروي کار جديد وارد بازار کار شده و از اين تعداد 703 هزار نفر مشغول کار شده اند اما 217 هزار نتوانسته اند از اين فرصت استفاده کنند.
رئيس سازمان برنامه و بودجه در ادامه گفت: دولت دوازدهم بايد براي 955 هزار فرصت شغلي خالص در سال تلاش کند تا حداقل در هر سال به رشد اشتغال هشت درصد دست يابد.
وي افزود: به رقم اينکه در اجراي برنامه ششم توسعه اختلالي به وجود آمد و عقب افتاديم اما دولت برنامه مدوني در دست اجرا دارد تا بتواند تعهد فرصت شغلي سالانه خود را محقق سازد.
نوبخت ايجاد 955 هزار فرصت شغلي در سال را نيازمند 770 ميليارد تومان سرمايه گذاري سالانه ذکر و بيان کرد: اين رسالت بزرگي است که دولت دوازدهم عهده دار آن مي باشد.
وي در ادامه گفت: سازمان برنامه و بودجه نيز در راستاي تحقق برنامه دولت براي اشتغالزايي برنامه ريزي جداگانه اي دارد بطوري که بين مديران پروژه پايش و نظارت بر برنامه تقسيم کار صورت گرفته است.
معاون رئيس جمهوري افزود: در اين راستا تنظيم بودجه سال 1397 با ترکيب متفاوتي نسبت به سالهاي گذشته از امسال شروع شد و بر اساس آن اختيارات استانها افزايش يافت لذا مسئوليت آنها در تخصيص بودجه به مراتب سنگينتر از گذشته است.
وي ادامه داد: در طرح جديد بودجه ريزي دولت براي سال 1397 ميزان فعاليت و قيمت تمام شده هر دستگاه اجرايي ملاک اختصاص بودجه به آن خواهد بود. بر اين اساس ديگر به روش اختصاص ملي عمل نمي کنيم و همه اعتبارات را در اختيار استان قرار مي دهيم تا از خلاقيت مديران محلي براي جذب بهتر اعتبارات و پيشرفت پروژه ها بهره گيريم.
نوبخت گفت: دولت دوازدهم کار سنگيني بر عهده دارد و اميد است از مجلس شوراي اسلامي راي اعتماد بگيرد و بتوانند ادامه کار دولت يازدهم را در حوزه اشتغال و بهبود وضعيت اقتصادي دنبال کند.
وي همچنين به زلزله 16 فروردين گذشته در خراسان رضوي و عمليات بازسازي در مناطق زلزله زده اشاره و بيان کرد: بر اساس برنامه ريزي صورت گرفته قرار است با تخصيص همه اعتبارات مورد نياز، دستگاههاي اجرايي مسئول تا پايان مرداد جاري هزار واحد و تا پايان مهر ماه آتي در مجموع دو هزار واحد را به اتمام رسانيده و تحويل دهند.
رئيس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به تصويب 100 ميليارد تومان براي بازسازي و کمک به زلزله زدگان خراسان از سوي هيات دولت افزود: 40 ميليارد تومان از اين ميزان کمک بلاعوض و 60 ميليارد تومان براي تسهيلات بازسازي خانه هاي خسارت ديده تخصيص مي يابد.
وي همچنين از بانکهاي کشور در اختصاص اعتبارات و تسهيلات لازم براي توسعه کشور به ويژه بانک کشاروزي پيرامون تسهيلات به واحدهاي توليدي قدرداني کرد.
نوبخت با اشاره به کار سنگين دولت در سال جاري گفت: امسال بايد دولت 15 هزار و 252 ميليارد تومان براي خريد تضميني گندم کشاورزان پرداخت کند که بار سنگيني است.
وي افزود: همچنين پارسال فقط چهار هزار ميليارد تومان مازاد بر اعتبارات براي طرح تحول نظام سلامت در کشور پرداخت شد در حالي که در سال گذشته قيمت حاملهاي انرژي هيچ افزايشي نداشته است.












لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/7797/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تخلف عرضه خارج از شبکه 66 کیسه آرد خبازی در بیرجند

برای دومین بار؛ تزریق 5 هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی

شناسایی 832 خودرو با تخلف حمل اضافه تناژ بار در استان قزوین

کتاب «چالش‌های تاریخی» رونمایی شد

تعامل فراکسیون دیپلماسی فرهنگی مجلس و مدیران نمایشگاه کتاب ضروری است

مرتضی اشراقی در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی» چه گفت؟!

(تصاویر) شکسته شدن 2 بند خاکی در زیرکوه / تخلیه برخی از روستا‌ها به علت سیلاب

آخرین وضعیت جاده‌ها؛ تردد روان در محورهای چالوس و هزار

طغیان رودخانه‌ها؛ هشدار وقوع سیلاب در سه استان جنوبی کشور

خراسان جنوبی در محاصره سیل ؛ بعضی روستاها تخلیه شدند | انسداد برخی محورهای مواصلاتی + تصاویر

جاده تربت جام -صالح آباد خراسان رضوی بازگشایی شد

آخرین اخبار از سیل خراسان جنوبی

آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای خدمات‌رسانی به مردم

آخرین اخبار از سیل خراسان جنوبی؛ تخلیه برخی از روستاهای زیرکوه

بارندگی منجر به کندی حرکت در برخی مسیرهای اصلی مشهد شده است

حضور خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو 2024

تاکید بر رفع آسیب‌های جامعه از سوی مسئولان

25 میلیمتر باران در مشهد بارید

تاکید نماینده ولی فقیه بر رسیدگی بیشتر مسئولان به آسیب های اجتماعی

تخلیه روستاهای بحرانی/ خسارت جانی در زیرکوه نداشتیم

تلاطم رودخانه علی‌سالار در بشرویه

جاماندگان کنکور در خراسان جنوبی فرصت مجدد دارند

تصاویر دوچرخه‌های رنگارنگ سرقتی در گوشی یک دزد

فیلم| سخنان امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب درباره حادثه طبس

تالاب کجی نمکزار نهبندان 30 درصد آبگیری شد

سیل به برخی راه‌های ارتباطی خراسان جنوبی خسارت زد / فرصت مجدد برای جاماندگان کنکور

حاجی آباد زیرکوه در صدر جدول بارندگی‌های خراسان جنوبی

شیشه 36 در خراسان جنوبی

باید، حول محور وحدت از آرمان‌های انقلاب دفاع کنیم

اعزام یک هزار و 500 زائر در سه روز اول عملیات حج عمره

️پوشش 100 درصدی طرح تکمیلی فلج اطفال در نیشابور

فصول مناسب برای سفر به مشهد چه زمانی است؟

عملیاتی شدن دو پلتفرم و یک نردبان اطفاء حریق و امداد و نجات آتش‌نشانی به همت متخصصان مشهدی

توجه شورای ششم به حل مسائل شهر با رویکردهای خلاقانه

برای هفتمین سال تشرف کاروان پیاده «قافله عشق و انتظار» به مشهد انجام می‌شود

جنجالی که نماینده مشهد درباره «بمب اتم» برپا کرد؛ کریمی قدوسی کیست؟

هوای مشهد پاک شد

صدای آرامبخش باران بهاری در مشهد + فیلم

بارش 25 میلیمتر باران در مشهد

مشهد، پرباران ترین شهر خراسان رضوی با 25 میلیمتر باران

مهیا بودن شرایط سرمایه گذاری در خوشاب

کشف 20 کیلوگرم تریاک در عملیات مشترک پلیسی در خراسان شمالی

500 تن ماهی در شیروان تولید شد

حدود 4 هزار متر از مسیل «کال‌پسته» بجنورد ساماندهی شد

دلایل توصیه ائمه(ع) به زیارت حضرت عبدالعظیم(ع)

مجموعه بیانات شهید بهشتی دربارۀ نماز منتشر شد

عرضه چهارنمایشنامه «تیرنگ» در نمایشگاه کتاب

نمایشگاه کتاب تهران «گردشگری ادبی» را ترویج می‌کند/ تهران می‌تواند «شهر خلاق ادبی» شود

عکس/ مراسم رونمایی از کتاب چالش های تاریخی

دنیای مد به روایت «حسنا و ملکه‌های رنگی»