پیام خراسان

آخرين مطالب

تعطیلی راه آهن مسیر امن تردد مردم جغتای را غیرممکن کرده است/ جاده جغتای هنوز جان مردم را می گیرد اقتصادي

تعطیلی راه آهن مسیر امن تردد مردم جغتای را غیرممکن کرده است/ جاده جغتای هنوز جان مردم را می گیرد
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - مردم شهرستان جغتای در 310 کیلیومتری شهر مشهد برای تردد در میان شهرها در سوانح جاده ای دلخراش جان خود را از دست می دهند و تعطیلی راه آهن این منطقه مسیر امن رفت و آمد را از آنها گرفته است.
خبرگزاری شبستان _اقتصاد مقاومتی_ فرزانه تهجا: حمل و نقل در سطوح مختلف دریا، آسمان، زمین و در برخی از کشورها در زیر زمین از مهمترین راههای ارتباطی میان شهرها است که هر چقدر این خطوط ارتباطی مسیر سهل و بی خطری را برای رفت و آمد مردم فراهم کنند میزان دسترسی افراد به خدمات مختلف و همچنین خدمت رسانی در شهرها در زمان کمتر و با کیفیت بهتری ارایه می شود شهرستان جغتای در شمال شرق کشور و شمال غربی استان خراسان رضوی در 310 کیلیومتر مشهد قرار دارد و از جمله مناطقی است که هنوز مردم آن برای رفت و آمد میان این شهر با شهرهای اطراف و مرکز استان با مشکلات زیادی مواجه هستند و متاسفانه در سوانح دلخراش جاده ای در مواردی نیز جان خود را از دست می دهند در همین رابطه گفتگویی با جواد تقی پور امام جمعه جغتای خراسان رضوی در مورد مشکل مردم این شهر برای عبور و مرور بین شهرهای اطراف و بسته بودن ایستگاه راه‌آهن این شهر به شرح زیر ارایه می شود.
مهمترین مشکل مردم منطقه جغتای خراسان رضوی را بفرمایید؟
یکی از راه‌های مواصلاتی شهرستان ما با شهرستان‌های اطراف، راه‌آهن است. تقریبا این مسیر، یک مسیر امن برای رفت و آمد مردم منطقه است. این شهرستان در یک موقعیت جغرافیایی است که دو مسیر ورود و خروج دارد. یکی وارد شهرستان می‌شود و یکی دیگر از این مسیرها به سمت شهرستان جاجرم می‌رود. متاسفانه هر دو راه به‌ دلایل مختلف نامناسب بوده و مشکلاتی زیادی دارند. به دلیل مشکلات جاده اتفاقات و حوادث زیادی افتاده است. در حقیقت این جاده، جاده‌ای پر خطر است. البته با شهرستان جوین نیز بخشی از آن مشترک است. مسئولین مربوطه در شهر جوین نیز برای حل این مشکلات کاری نمی‌‌کنند. چون این منطقه، انتهای محدوده آن‌ها بوده و منطقه‌ای روستایی است و نسبت به آن اهمیت چندانی نمی‌دهند.
بخشی که مربوط به شهرستان جغتای بوده حدود 10 کیلومتر است و کیفیت آن بد نیست. حدود 35 کیلومتر دیگر آن که مربوط به شهر جوین است کیفیت خوبی نداشته و از استانداردهای لازم برخوردار نیست. حتی این جاده بین مردم محلی به قتلگاه معروف است. با توجه به اینکه 42 سال از پیروزی انقلاب می‌گذرد نیاز است این کار مهم برای مردم منطقه صورت پذیرد. مردم و امام ‌جمعه قبلی نیز در این‌باره درخواست‌های مکرری به مسئولین داشته‌اند. متاسفانه هنوز این کار به سرانجام نرسیده است.
شیوع بیماری کرونا چه تاثیری در حمل و نقل ریلی داشته است؟
هزینه‌های حمل و نقل در شهرهای استان زیاد است، یکی از مشکلات مردم کرایه‌های زیاد این مسیر است. اگر مردم بخواهند در این مسیر رفت و آمد کنند باید هزینه‌های زیادی را بپردازند. چون خط اتوبوس هم نداریم مجبورند از همین خودروهای تاکسی یا دیگر خودروهای سواری استفاده کنند که هزینه‌های روزانه مردم را زیاد می‌کند. تنها مسیری که برای مردم منطقه مطمئن است مسیر ریلی است. از ایستگاه آزادوار یک قطار محلی به سمت مشهد مقدس داشتیم که برای رفت و برگشت مردم بسیار مناسب بود. اما متاسفانه از ابتدای شروع کرونا به بهانه نداشتن مسافر خط تعطیل شد. البته قول‌هایی برای را‌ه‌اندازی مجدد خط داده بودند ولی با وجود همه پیگیری‌ها تا به امروز قریب به یک سال است که خط تعطیل است. بنده بازدیدی میدانی از این ایستگاه‌ها داشتم. بخاطر نبودن قطار محلی سوار قطار بین راهی شدم. از همان ابتدا به خاطر وضع نامناسب ایستگاه شاهد مشکلات زیادی بودم؛ مشکلاتی چون نبود سالن انتظار، نبود سالن استراحت، سرویس بهداشتی، نبود سکوی نامناسب جهت پیاده شدن و... که موجب اذیت مردم شده است.
ایستگاه های قبل از منطقه جغتا در چه وضعیتی قرار دارند؟
ایستگاه‌های قبل از شهرستان نیز وضیعتی اسفباری پیدا کرده‌اند. همین نبود سکوی مناسب برای پیاده شدن از قطار، چندی پیش موجب شده بود یکی از مردم شهر که همسرش کسالت داشته و تحت درمان نیز بوده هنگام پیاده شدن از قطار دچار حادثه شود. در مورد جاده هم باید بگویم به طور مثال یک بار بارش نزولات آسمانی داشتیم و بنده به همراه برخی از بزرگواران در جاده بودیم. ماشین در برف‌گیر کرد و همه ما مجبور شدیم از ماشین پیاده شویم و ماشین را هُل دهیم. پیش خودم فکر می‌کردم ما یکی دو روز در هفته برای رسیدگی به امور رفت و آمد می‌کنیم، ولی مردم روزانه مجبور به تردد در این مسیر هستند و این موضوع به خاطر سردسیر بودن و کوهستانی بودن منطقه کار را برای مردم سخت می‌کند.
چه اقداماتی برای حل مشکل حمل و نقل مردم انجام شده است؟
من به درخواست مردم خیلی برای بهبود شرایط سه ایستگاه جوین، آزادوار و سرخواست که جزو محدوده استان خراسان رضوی است تلاش کردم، اما این منطقه زیر نظر راه‌آهن شمال شرق و در حوزه استان سمنان است . وقتی به برخی مسئولین استان خراسان رضوی مراجعه می‌کنیم، می‌گویند مال ما نیست! وقتی به برخی از مسئولین استان سمنان مراجعه می‌کنیم، گفته ‌می‌شود مسافر نداریم و بهانه‌های زیادی آورده می‌شود. هیچکدام از این بهانه‌ها قانع کننده نیست. البته قول‌هایی به مسئولین شهرستان داده شده اما متاسفانه تاکنون هیچ یک از این قول‌ها عملی نشده است. این اوضاع واقعا مردم را در مضیقه قرار داده است. از شهر ما تا مرکز شهر سبزوار حدود 95 کیلومتر راه است و چون مجبورند با خودروی سواری عبور و مرور کنند هزینه‌های زیادی به آن‌ها تحمیل می‌شود تا به مشهد یا شهرهای دیگر بروند.
من جزو وظیفه‌های خودم دانستم که زبان مردم باشم و این نکته را به مسئولین برسانم تا مشکل این مردم ولایتمدار حل شود. حدود 95 درصد از این مردم کشاورز هستند و باید برای این عزیزان کاری صورت می‌گرفت.
مشکل حمل و نقل ریلی مردم را در نماز جمعه عنوان کردید؟
مسئولین استانی بعد از عنوان شدن این موضوع در خطبه‌ها هنوز عکس‌العملی نشان نداده‌اند. اما برخی از مسئولین شهرستان مانند فرماندار محترم، برخی از نمایندگان مجلس، شورای شهر و... پیگیری‌هایی کرده‌اند و با مدیرعامل رجا در تهران جلسه خوبی داشته‌اند، امیدواریم نتیجه جلسه خوب باشد.
به نظر شما ائمه جمعه در شهرها چه نقشی را می توانند در حل مشکلات مردم داشته باشند؟
امام جمعه همیشه بر دل‌ها حکومت می‌کند. امام جمعه منتسب به مقام معظم رهبری است. برای همین مردم خوشحال می‌شوند امام جمعه در کنار همه مردم باشد و مباحثی که مردم به آن نیاز دارند را رسیدگی کند. وقتی خطبه‌ها تمام شد از همان وقتی که از جایگاه پایین آمدم و بعد هم در فضای مجازی و خبرگزاری‌ها که خبر خطبه‌ها منتشر شد، سیل عظیمی از تشکرهای مردمی به ما رسید. من پیش خودم گفتم ای کاش ما برای رفع مشکلات مردم همیشه تلاش کنیم تا بتوانیم کار هرچند کوچکی را برای مردم انجام دهیم. من حاضرم جانم را برای خوشحالی مردم و این که گره‌ای از کار مردم باز شود تقدیم کنم. این یک فرصت خوبی است برای ائمه جمعه که با مشاهدات میدانی در جایی که مردم مشکل دارند آن مشکل را به گوش مسئولین برسانند.
پایان پیام/34

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/327711/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رتبه سوم خراسان جنوبی در اجرای سامانه‌های نوین آبیاری

رقابت 14 هزار و 900 داوطلب خراسان جنوبی در نوبت اول کنکور

توزیع بیش از 4 میلیون لیتر سوخت در ناوگان حمل‌ونقل زمینی و هوایی خراسان جنوبی

رقابت 14 هزار و 900 داوطلب خراسان جنوبی در نوبت اول کنکور سراسری

بیش از 650 هزار نفر در خراسان شمالی تحت پوشش بیمه سلامت هستند

نمایشگاه اطلاع رسانی هفته سلامت در خراسان‌شمالی افتتاح شد

قم از امروز بارانی می‌شود

آتش سوزی جنگل های سکوتپه ساری خاموش شد

قیمت انواع روغن گیاهی در میادین تره بار

یادواره سردار شهید سیدمحمدحجازی در فریمان

کشف بیش از 5 کیلو گرم تریاک در شهرستان کاشمر

بهترین کود برای افزایش بار خیار

قهرمانی خراسان رضوی در مسابقات کوراش مردان کشور

معرفی نفرات و گروه‌های برتر جشنواره ملی آسمان هشتم در میناب

برگزاری مسابقات فوتشال در بخش هزار مسجد شهر لایین شهرستان کلات نادری

اعزام بیش از 10 هزار زائر خراسانی حج تمتع از فرودگاه مشهد+ جزئیات

اعزام بیش از 10 هزار زائر خراسانی حج تمتع از فرودگاه مشهد

انتصاب سرپرست جدید موسسه آموزشی علوم وفنون کیش

ماجرای گروگان گیری دختر 16 ساله در تهران

دستگاه های صدرنشین و قعر نشین تبدیل مجوزهای کاغذی را بشناسید

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1 اردیبهشت 1403

روند دمای هوا در خراسان جنوبی افزایشی است

1600 کیلومتر از راه‌های خراسان جنوبی لایروبی شد

دسترسی به اینترنت فوق پرسرعت در خراسان رضوی

تاثیر مناظرات صداوسیما در مشارکت مردم در انتخابات

توقیف کامیون حامل 17 هزار لیتر سوخت قاچاق در سرایان

کشف 7 هزار لیتر سوخت قاچاق در بیرجند

ارائه فرصت‌های سرمایه گذاری خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو2024

انهدام باند سارقان در بیرجند

هوا رو به گرمی می‌رود

بازگشایی و لایروبی بیش از 1600 کیلومتر از محور‌های خراسان جنوبی

دستگیری 144 متخلف زیست محیطی در خراسان جنوبی

تجهیز40 هزار هکتار اراضی خراسان جنوبی به سامانه‌ نوین آبیاری

خراسان جنوبی، در جایگاه دوم انتشار اخبار مراکز صدا و سیما

پاکسازی و لایروبی 1600کیلومتر از محورهای خراسان جنوبی

زنگ سلامت در مدارس خراسان شمالی نواخته شد

گروگان گیری دختر 16 ساله در تهران/ آدم ربا به 10 میلیارد نرسید

هشدار درباره وقوع شورش سراسری در آمریکا در صورت بازداشت ترامپ

فوت گردشگر گم شده در جنگل‌های ساری

مهار آتش سوزی یک مهمانپذیر در مشهد

بهره‌مندی 2 میلیون خانوار خراسان رضوی از اینترنت فوق پرسرعت

نکات مهم در انتخاب و رزرو مسجد در مشهد

توقیف تریلی حامل بیش از 500 کیلوگرم شیشه و هروئین در مرز تایباد

ورود سامانه بارشی به خراسان رضوی/دمای هوا تا اواسط هفته در استان روند افزایشی دارد

اهدای اعضای بانوی بجنوردی به چهار بیمار نیازمند

استاندار خراسان رضوی از دسترسی به اینترنت فوق پرسرعت در این استان خبر داد

پیدا شدن جسد گردشگر گم شده در جنگل‌های ساری

جشنواره ورزش‌های بومی و محلی جام منتطران در مشهد

خط کشی 300 کیلومتر از راههای تایباد

تربت جام و تایباد بیشترین افراد فاقد مدارک هویتی در خراسان رضوی