پیام خراسان

آخرين مطالب

با مشارکت بخش خصوصی رقم خورد؛

جذب 59 هزار میلیارد ریال سرمایه در خراسان جنوبی اقتصادي

جذب 59 هزار میلیارد ریال سرمایه در خراسان جنوبی
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - بیرجند - نیاز خراسان جنوبی به سرمایه‌گذاری، در سطوح مختلف ملی و استانی مورد اجماع قرار گرفته و تلاش برای جذب سرمایه بخش خصوصی با امضا و مبادله بیش از 59 هزار میلیارد ریال تفاهم‌نامه بین استانداری و سرمایه‌گذاران از جمله اقدامات شاخص در این زمینه بوده است.

به گزارش ایرنا حدود 17 سال از تاسیس استان خراسان جنوبی در کنار استان‌های خراسان رضوی و خراسان شمالی می‌گذرد و در این مدت برای ارتقای زیرساخت‌های منطقه در ادوار مختلف تلاش‌های فراوانی صورت گرفته است.
زیرساخت‌هایی که هر کدام زمینه‌ساز سرمایه‌گذاری‌های بعدی است و با صرف اعتبارات کلان ملی و استانی فراهم شده است، با این وجود همچنان از خراسان جنوبی به عنوان استان کمتربرخوردار یا کمتر توسعه‌یافته یاد می‌شود.
اگرچه جذب اعتبارات از محل منابع دولتی و بودجه سالانه برای ارتقای زیرساختی و سرمایه‌گذاری در خراسان جنوبی ضروری است اما به اذعان برخی کارشناسان و مدیران، آنچه باعث جهش توسعه‌ای در این استان پهناور و زرخیز می‌شود، جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است.
مشخص است که منابع دولتی محدود اما سرمایه بخش خصوصی نامحدود است و از آنجا که به دلایل مختلف خراسان جنوبی دچار توسعه نیافتگی به‌ویژه در بخش اقتصادی شده به وجود آمدن نوعی توازن می‌تواند این عقب‌ماندگی‌ها را زودتر و آسان‌تر جبران کند.
از سوی دیگر تحقق توسعه همه‌جانبه، متوازن و پایدار نیازمند تفکر توسعه‌ای است تا با مشارکت همگانی و بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها در درون یک سرزمین شاخص‌های اقتصادی رشد یابد.
در این راستا ستاد توسعه خاوران سال گذشته با هدف شناسایی فرصت‌ها، مزیت‌ها و قابلیت‌های خراسان جنوبی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی، پژوهشی، تحقیقاتی، شناسایی تهدیدها، شناسایی فعالان بخش اقتصادی، توانمندسازی جوامع محلی، توسعه صنایع و سایر اهداف راه‌اندازی شد که شاید یکی از مهمترین نتایج آن، نشستن مدیران بخش دولتی و خصوصی دور یک میز و تلاش برای رفع موانع و تسهیل سرمایه‌گذاری بوده است.
همچنین در کنار جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی از ظرفیت سازمان‌های دولتی و توسعه‌گرا نیز بهره گرفته شده است و در هشتمین نشست ستاد توسعه خاوران که با حضور ویدئوکنفرانسی رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و سازمان‌های وابسته برگزار شد، پیشنهادهای استان در زمینه رفع موانع از مسیر صنایع معدنی استان مورد موافقت قرار گرفت.
براساس این توافق، ایمیدرو با پیشنهادهای استان برای رفع 14 مانع تولید از مسیر صنایع معدنی خراسان جنوبی موافقت کرد که گام‌های موثری در ارتقای زیرساخت‌ها و پیشرفت طرح‌های سرمایه‌گذاری است.

پیام خراسان


اقدام درست و مبارک
رییس جمهوری هم که 19 شهریور امسال سومین سفر استانی خود را به خراسان جنوبی انجام داد، در نشست شورای اداری استان گفت: باید برای استان‌هایی مانند خراسان جنوبی که جاذبه لازم را برای سرمایه‌گذاری ندارند، جاذبه‌های خاص برای سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شود تا سرمایه‌گذار به استان بیاید.
آیت الله سید "ابراهیم رییسی" افزود: جاذبه‌های کلی در این استان‌ها وجود دارد و باید جاذبه‌های خاص هم تعریف شود لذا تشکیل ستاد توسعه خاوران در خراسان جنوبی برای تسهیل سرمایه‌گذاری کار قابل تشکر، مبارک و درستی است.
وی بیان کرد: در هر صورت باید سرمایه‌گذار داخلی یا خارجی برای سرمایه‌گذاری در استان تشویق شود و بداند خراسان جنوبی جای بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری است و بتواند از سرمایه خود استفاده لازم را هم داشته باشد.
رییس جمهوری گفت: در خراسان جنوبی اقتصاد معدن، گردشگری، کشاورزی و صنایع را داریم البته نزولات آسمانی کم است که باید این تهدید را به فرصت تبدیل کرد و مردم ما این تجربه را دارند.
وی ادامه داد: اقتصاد در حوزه صادرات و بازارچه‌های مرزی در این استان وجود دارد لذا می‌توانیم با کشورهای همجوار در حوزه صادرات ارتباط داشته باشیم.
آیت الله رییسی با تاکید بر اینکه باید در حوزه‌های مختلف اقتصاد خراسان جنوبی را فعال کنیم گفت: نیروهای فرهیخته خوبی در این استان داریم و در گذشته به دانشگاه‌های استان رفته و با برخی دانشجویان، فرهیختگان و اساتید صحبت کرده‌ام، سرمایه‌های خیلی عظیمی برای استان هستند که باید از وجود آنها بهره برد.
وی اظهار داشت: استان خراسان جنوبی با محوریت نماینده ولی فقیه در استان و با همکاری همه مدیران و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی بستر مناسبی برای توسعه دارد.
سفر رییس جمهوری به خراسان جنوبی بنابر اعلام مسوولان استانی یکصد مصوبه داشته که بخش قابل توجهی از این مصوبات به تسهیل و رفع موانع سرمایه‌گذاری، فعال‌سازی پروژه‌های نیمه‌فعال و پرداخت تسهیلات مورد نیاز اختصاص دارد.
ستاد توسعه خاوران که به گفته مسوولان استان هدف اصلی از راه‌اندازی آن هم‌افزایی برای سرعت دادن به سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف بوده، نوعی ریل‌گذاری در این زمینه محسوب می‌شود و البته اجرای کامل تفاهم‌نامه‌های سرمایه‌گذاری نیازمند مراحل و اقدامات بعدی است.

پیام خراسان


مبادله 25 تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری در استان
استاندار خراسان جنوبی گفت: از آغاز فعالیت ستاد توسعه خاوران تاکنون 25 تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری در استان بین بخش دولتی و خصوصی مبادله شده که ماحصل آن 59 هزار و 452 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بوده است.
حمید ملانوری افزود: طبق تفاهم‌نامه‌های صورت گرفته زمینه اشتغال 26 هزار و 18 نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم پیش‌بینی شده که از این تعداد 9 هزار و 730 اشتغال مستقیم است و امیدواریم در کوتاه‌ترین زمان محقق شود هرچند تعدادی از این پروژه‌ها تاکنون اجرایی شده است.
وی گفت: براساس تعهد صورت گرفته در تفاهم‌نامه‌ها مقرر شد طرح‌های سرمایه‌گذاری تا نیمه سال 1402 به‌طور کامل به بهره‌برداری برسد.
استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اهداف و سیاست‌های ستاد توسعه خاوران گفت: آنچه از ابتدا برای تحقق این اهداف و سیاست‌ها مدنظر بوده، خوشبختانه محقق شده و می‌توان گفت در زمینه سرمایه‌گذاری، بهره‌برداری بیشتر از ظرفیت‌های استان و پای کار بودن مدیران برای رفع موانع و تسهیل شرایط سرمایه‌گذاری، ریل‌گذاری خوبی انجام شده است.
وی اظهار داشت: یکی از اهداف ستاد توسعه خاوران استفاده از همه ظرفیت‌ها در جلب و جذب سرمایه‌گذاران دارای اهلیت و صلاحیت بوده که در همه شهرستان‌ها با جدیت دنبال می‌شود.
ملانوری گفت: طرح‌هایی که به ستاد توسعه می‌رسد برای انجام آن هیچ بهانه‌ای از سوی دستگاه‌ها پذیرفتنی نیست و دستگاه‌ها قبل از ورود موضوعات به ستاد باید موارد را نسبت به موافقت یا رد آن تصمیم‌گیری کنند.
وی احصای مزیت‌ها به‌صورت نقطه به نقطه را از برنامه‌های این ستاد ذکر کرد و گفت: طرح‌ها باید بر پایه استفاده از مزیت‌ها و ظرفیت‌های هر منطقه روی اطلس سرمایه‌گذاری شهرستان‌ها و استان جانمایی شوند.
استاندار خراسان جنوبی افزود: این طرح‌ها باید در سایت ستاد توسعه خاوران هم بارگذاری شود تا در اختیار عموم مردم به‌ویژه سرمایه‌گذاران قرار گیرند.
وی گفت: طرح‌هایی که به مرحله امضای تفاهم‌نامه می‌رسد، نباید با هیچ گونه مانع‌تراشی از سوی دستگاه‌ها مواجه شود.
ملانوری اظهار داشت: به همین دلیل و با توجه به اینکه فلسفه تشکیل ستاد توسعه خاوران، تسریع در سرمایه‌گذاری و کاهش موانع پیش‌رو سرمایه‌گذاران است، قرارگاه پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها نیز در سال جاری با محوریت معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری راه‌اندازی شد.
سرمایه‌گذاری مبتنی بر ظرفیت
دبیرخانه ستاد توسعه خاوران در معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی مستقر بوده و مشیرالحق عابدی معتقد است که توسعه خراسان جنوبی نیازمند سرمایه‌گذاری مبتنی بر ظرفیت‌ها است و این موضوع در ستاد توسعه خاوران به‌ خوبی لحاظ شده است.
وی به خبرنگار ایرنا گفت: ستاد توسعه خاوران اقدامی نو بود که در راستای هدفمند شدن توسعه ایجاد شد و هدف اصلی آن شناسایی فرصت‌ها، مزیت‌ها و قابلیت‌های استان، شناسایی فعالان بخش خصوصی، شناسایی سرمایه‌های علمی و اقتصادی و تهدیدهای بر سر راه سرمایه‌گذاری است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: شناسایی و رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری از مهمترین اهدافی است که برای تحقق آن الگوی شناسایی قابلیت‌های استان در درجه اول مورد توجه قرار گرفته است.
وی تاکید کرد: اگر فرهنگ علمی و استفاده از ظرفیت‌های پژوهش و تحقیقاتی مراکز دانشگاهی در اولویت اقدام برای سرمایه‌گذاری قرار گیرد اقدام براساس ظرفیت‌های شناسایی شده صورت می‌گیرد و ستاد توسعه خاوران زمینه مناسب برای بهره‌گیری از این فرهنگ را فراهم کرده است.
عابدی گفت: توسعه اجتماع‌محور مبتنی بر تقویت سرمایه‌های اجتماعی و توانمندسازی سرمایه‌های محلی باید در روند توسعه‌ای استان مورد توجه باشد و تقویت درون‌زایی و توسعه اقتصاد مقاومتی از طریق کشاورزی پایدار و کم‌نهاد، توسعه صنایع مبتنی بر پتانسیل‌های کشاورزی، معدنی و فرهنگی منطقه مثل صنایع دستی و توسعه گردشگری می‌تواند در ارتقای جایگاه استان نقش اساسی ایفا کند.
وی اظهار داشت: شناسایی و توانمندسازی جوانان، نوجوانان و زنان جوامع روستایی و عشایری همچنین اقدام در راستای ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این مناطق می‌تواند تا حد قابل ملاحظه‌ای روحیه کار و تلاش را تقویت و کارآفرینی را به عنوان ارزش اسلامی و ملی فراگیر کند.
معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: اگر مدعی هستیم که خراسان جنوبی به لحاظ نیروی انسانی از جایگاه بالایی برخوردار است، شناسایی و فعال کردن همه امکانات و منابع مالی و سرمایه‌های انسانی و علمی استان برای توسعه اقتصادی و کارآفرینی با مشارکت آحاد جامعه نیاز است که اگر مردم در امر توسعه دخیل شوند به‌زودی شاهد توسعه پایدار خواهیم بود.
وی تصریح کرد: توسعه همیشه نیازمند پول و اعتبار نیست بلکه سرمایه می‌تواند در راستای توسعه اقدام کند که نیروی انسانی به عنوان مهمترین سرمایه اجتماعی می‌تواند موتور محرکه توسعه شود.
عابدی افزود: در خراسان جنوبی با وجود نیروی انسانی فرهیخته و با جایگاه و پشتکار علمی بالا می‌توان با بهره‌مندی از تسهیلات و اعتباراتی که براساس اولویت‌ها در ستاد توسعه خاوران تصویب می‌شود با اطمینان خاطر بیشتر به سمت توسعه حرکت کرد.

پیام خراسان


صدور مجوز سرمایه‌گذاری بی‌نام
یکی از مهمترین موانع سرمایه‌گذاری در خراسان جنوبی از دیرباز اخذ مجوزهای لازم بوده که رسانه‌ها نیز از آن به عنوان قصه پرغصه صدور مجوزها یاد کردند و در قالب ستاد توسعه خاوران تلاش شد این مانع با صدور مجوزهای بی‌نام رفع شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی که مدیریت قرارگاه پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها در استان را برعهده دارد، در این باره گفت: خراسان جنوبی به عنوان استان پیشرو در صدور مجوزهای بی‌نام و ترغیب سرمایه‌گذاری در قالب سیاست‌های ستاد توسعه خاوران می‌تواند به توسعه برسد اما نیازمند همت جهادی است.
محمد فرهادی اظهار داشت: فرایند صدور مجوز سرمایه‌گذاری در این استان براساس سیاست‌های ستاد توسعه خاوران کوتاه‌ شده است و امکان تسری این فرایند به دیگر طرح‌ها وجود دارد.
وی گفت: تاکنون بیش از 100 طرح سرمایه‌گذاری در ستاد توسعه خاوران شناسایی شده است و برای هر کدام از این طرح‌ها، متناسب با نوع فعالیت و براساس اطلاعات GIS دستگاه‌ها، زمین مورد نظر، مکان‌یابی و مجوز بی‌نام صادر شده است.
معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه اطلاعات طرح‌های سرمایه‌گذاری و مجوزهای بی‌نام در سایت ستاد توسعه خاوران بارگذاری می‌شود گفت: متقاضیان سرمایه‌گذاری می‌توانند با مراجعه به این سایت از طرح‌ها و مجوزها مطلع شوند و متناسب با سرمایه‌ای که دارند، برای سرمایه‌گذاری اقدام کنند.
شناسایی بیش از 100 طرح آماده سرمایه‌گذاری
مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی یکی از مهمترین کمیته‌های ذیل ستاد توسعه خاوران را کمیته "شناسایی فرصت‌ها و مزیت‌های سرمایه‌گذاری" نام برد و گفت: تاکنون بیش از 100 طرح و پروژه آماده سرمایه‌گذاری در استان شناسایی شده است.
علی‌اکبر اکبری‌راد افزود: شناسایی و جذب سرمایه‌گذاران از اولویت‌های استان بوده و هدف ستاد توسعه خاوران نیز تسریع در روند سرمایه‌گذاری برای افزایش رفاه مردم است.
وی بیان کرد: اشتغال یکی از دغدغه‌های اصلی ما در سند توسعه خاوران است که امیدواریم با ادامه شناسایی ظرفیت‌ها و جذب سرمایه‌گذار بتوانیم این هدف مهم را در استان محقق کنیم.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی گفت: مهمترین و اساسی‌ترین سندی که در استان‌ها تدوین می‌شود، به عنوان طرح آمایش سرزمین است که متاسفانه کمتر مورد توجه قرار گرفته است.
وی افزود: یکی از دغدغه‌های اصلی دولت و مقام معظم رهبری ایجاد اشتغال و رونق تولید در کشور است که معتقدیم این هدف مهم از طریق سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذار به استان محقق می‌شود.
بیشترین طرح‌ها در بخش صنعت است
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی براساس آخرین ارزیابی‌ها از احصای 102 طرح سرمایه‌گذاری اولویت‌دار در این استان خبر داد و گفت: از این تعداد 58 طرح در بخش صنعت است.
عیسی جعفری گیو افزود: این فرصت‌های سرمایه‌گذاری با اشتغال 6 هزار و 670 نفر و حجم سرمایه‌گذاری ریالی 39 هزار و 660 میلیون ریال و 195 میلیون یورو سرمایه‌گذاری ارزی شناسایی شده است.
وی بیان کرد: از مجموع 102 طرح سرمایه‌گذاری در استان 58 طرح در بخش صنعت، 34 طرح در بخش کشاورزی، 2 طرح در بخش گردشگری و چهار طرح در بخش نیروگاه بادی و خورشیدی است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: برای فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان 122 قطعه زمین پیشنهاد شده و 59 طرح در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، 26 طرح در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند و تعدادی هم در اراضی ملی شهرستان‌ها جانمایی شده است.
وی به وضعیت سرمایه‌گذاری خارجی در خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: تاکنون 9 پروژه با سرمایه‌گذاری 683 میلیون دلار در این استان به بهره‌برداری رسیده است.
جعفری گیو با بیان اینکه 2 پروژه سرمایه‌گذاری خارجی با سرمایه‌گذاری 754 میلیون دلار در دست اجراست افزود: چهار پروژه با سرمایه‌گذاری 2 هزار و 503 میلیون دلار هم در دست پیگیری است.
وی گفت: تبعه‌هایی از کشورهای چین، آفریقای جنوبی، آلمان، افغانستان، ترکیه و پاکستان برای سرمایه‌گذاری در خراسان جنوبی ورود پیدا کردند.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی افزود: تدوین اطلس سرمایه‌گذاری برای تک تک شهرستان‌های خراسان جنوبی در دستور کار است که نقش موثری در توسعه سرمایه‌گذاری در استان دارد.
ستاد توسعه خاوران با هدف به‌کارگیری همه ظرفیت‌های بخش دولتی و خصوصی در فضایی هم‌افزا برای دستیابی به توسعه پایدار، همه‌جانبه و متوازن خراسان جنوبی، 17 دی 99 با حضور استاندار، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استانی در محل استانداری به‌طور رسمی راه‌اندازی و از سند توسعه خاوران هم رونمایی شد.
شیوه‌نامه نهایی طرح با تعداد پنج کمیته ذیل ستاد شامل کمیته‌های "شناسایی نخبگان و ایده‌های نو"، "شناسایی فرصت‌ها و مزیت‌های سرمایه‌گذاری"، "جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی"، "اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی" و "پایش و ارزیابی عملکرد" همچنین تشکیل ستادهای شهرستانی و معین‌های توسعه‌ای تدوین و ابلاغ شد.
ستاد توسعه خاوران از ابتدای امسال فعالیت جدی و اجرایی خود را آغاز کرد و صدور مجوز بی‌نام سرمایه‌گذاری اولین بار در کشور از دستاوردهای این ستاد بوده است.
مسوولیت اجتماعی سرمایه‌گذاران هم مدنظر قرار گرفته و تاکنون بخش خصوصی در قالب مسوولیت اجتماعی خود 50 میلیارد تومان در حوزه‌های بهداشت، ورزش و آموزش و پرورش استان اختصاص داده است.
طرح راه‌اندازی "ستاد توسعه خاوران" اوایل امسال به عنوان طرح الگویی از سوی وزارت کشور به استان‌ها ابلاغ شد.
برچسب‌ها
گفت و گوی دولت و بخش خصوصی سید ابراهیم رییسی توسعه اقتصادی سفر استانی کارخانه خراسان جنوبی سرمایه گذاری
پروندهٔ خبری
سومین سفر رییس‌جمهوری و پیگیری دستاوردهای آن برای خراسان جنوبی الگویی به نام ستاد توسعه خاوران

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/434460/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جاده‌های خراسان رضوی بارانی است

محور‌های شهرستان زیرکوه مسدود شد

چرایی برابری فضیلت زیارت عبدالعظیم(ع) و امام حسین(ع)

بیش از 2 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در گرمه انجام شده است

حمله افراد نقاب‌پوش به یک نشست سیاسی در سوئد

چشم نوازی گل‌های رنگارنگ در باغ گل‌های مشهد + تصاویر

امداد رسانی هلال احمر به سیل زدگان در خراسان جنوبی

8 درصد شرکت‌کنندگان کنکور از خراسان رضوی هستند

تخلیه روستای سیل‌زده نوده زیرکوه/56 خانوار اسکان داده شدند

خودرو جایزه کم مصرفان برق/ توافق نفتی آمریکا و چین

آخرین خبرها از سیلاب زیرکوه/کنکوری ها با کمک ارتش به آزمون رسیدند

20 کیلوگرم تریاک در عملیات مشترک پلیسی در خراسان شمالی کشف شد

نمایندگان خراسان شمالی در اردوی استعدادیابی بسکتبال حضور دارند

قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز 6 اردیبهشت 1403+ جدول

مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟

اتخاذ تدابیر امنیتی و انتظامی جهت برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

سکانس‌هایی از فیلم ماه در جنگل

توسعه مزارع تولید چوب در کرمانشاه

ربودن کودک 4 ساله از مقابل چشمان مادرش

صفحه نخست روزنامه خراسان جنوبی - پنجشنبه 6 اردیبهشت

یک کشته و 6 مصدوم در تصادف تنگه راز

بند خاکی روستای سالک‌آباد هم شکسته شد/امدادرسانی 16 تیم سیلاب هلال‌احمر خراسان‌جنوبی در سیل زیرکوه

گشایش نمایشگاه هفته مشاغل در بجنورد

حادثه تلخی که برای یک اتوبوس در اصفهان رخ داد

امدادرسانی 16 تیم سیلاب هلال‌احمر خراسان‌جنوبی در سیل زیرکوه

تمام نیروها در حال خدمت‌رسانی هستند

ادامه خیزش دانشجویان آمریکایی؛ این بار در تگزاس

دشت ارغوان طرقبه مشهد در یک روز بارانی + فیلم

عدم ایمنی و بهداشت کارگران برای کارفرما بار حقوقی دارد

بارش باران بهاری در گناباد

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

جاده تربت جام- صالح آباد به علت وقوع سیلاب مسدود شد

سیلاب جاده تربت جام - صالح آباد در خراسان رضوی را مسدود کرد

شهردار مشهد: سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

نهاد‌های اقتصادی نباید سرمایه گذار را دغدغه‌مند کنند

بازیگری پوتین، 2 عمارت و مسافران تایلند

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

بازسازی صحنه جنایت در شب نشینی مستانه!

بیش از 10 برنامه فرهنگی ورزشی در خلیل آباد اجرا می‌شود

رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد

یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد

واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه

تقویت خطوط اتوبوس عبوری از محل‌های برگزاری آزمون سراسری در مشهد

«قیمت دلار» برای اولین بار به 44 هزار تومان رسید!

بزرگداشت روشنفکری که متفاوت بود

کشف یک راه جدید برای از بین بردن بوی زیر بغل

اتخاذ تمهیدات امنیتی و انتظامی برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران

رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت