پیام خراسان

آخرين مطالب

استاندار خراسان رضوی:

زیرساخت‌های شهرک صنعتی مشهد تکمیل شود اقتصادي

زیرساخت‌های شهرک صنعتی مشهد تکمیل شود
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - ایسنا/خراسان رضوی استاندار خراسان رضوی گفت: زیرساخت‌های شهرک صنعتی مشهد اعم از برق، آب، گاز، مخابرات و راه دسترسی باید به منظور حفظ واحدهای صنعتی موجود و ارتقای ظرفیت تولید آن‌ تکمیل شود.

یعقوبعلی نظری روز یکشنبه در نشست بررسی مشکلات شهرک صنعتی مشهد که در محل این شهرک برگزار شد، با تاکید بر همفکری و هم افزایی در خصوص رفع مشکلات و پیش رفتن گام‌به گام نسبت به حل مسائل اظهار کرد: شهرک صنعتی مشهد مشکلاتی دارد که متنابه همه شهرک‌های صنعتی و واحدهای تولیدی دیگر در استان است.
وی نخستین گام برای حل مشکلات واحدهای تولیدی را بررسی کلی آن‌ها، احصای مشکلات و تصمیم برای کاهش آن‌ها دانست و افزود: در نخستین گام فعالان اقتصادی و مدیران این بخش نباید اجازه دهند حتی یک واحد صنعتی در استان تعطیل شود و باید زیرساخت‌های واحدها اعم از آب، برق، گاز، مخابرات و زمین در حد نیازشان تامین گردد.
استاندار خراسان رضوی بیان کرد: در گام دوم لازم است که ظرفیت تولید واحدهای صنعتی مستقر در شهرک مورد بررسی قرار گیرد و علل کاهش ظرفیت تولید آن‌ها احصا و برای ظرفیت‌رسانی آن‌ها به حداکثر تولید تلاش شود.
نظری با تاکید بر احیای 36 واحد صنعتی تعطیل مستقر در شهرک صنعتی مشهد خاطرنشان کرد: در گام سوم باید علل اصلی راکد ماندن واحدهای صنعتی مزبور بررسی و اقدامات لازم برای احیای آنها در مدت زمان مشخص انجام گیرد.
وی ادامه داد: در گام چهارم زیرساخت‌های شهرک صنعتی مشهد اعم از برق، آب، گاز، مخابرات و راه دسترسی باید به منظور حفظ واحدهای صنعتی موجود و ارتقای ظرفیت تولید آن‌ها تکمیل شود.
استاندار خراسان رضوی گام پنجم برای حل مشکلات شهرک صنعتی مشهد را گازدار نمودن همه واحدهای فعال این شهرک و بسترسازی برای تامین گاز واحدهای در حال ساخت در فاز چهارم توسعه آن ذکر و تاکید کرد: هیچ یک از واحدهای فعال این شهرک نباید فاقد گاز باشند.
نظری با اشاره به تامین برق مورد نیاز شهرک صنعتی مشهد از سوی نهادهای متولی گفت: به منظور خودکفایی برق این شهرک لازم است در گام ششم حل مشکلات آن، استفاده از نیروی خورشیدی و ایجاد نیروگاه در این زمینه مورد مطالعه قرار گرفته تا در آینده نزدیک بتوان بخشی از برق مورد نیاز این شهرک را از محل نیروگاه های خورشیدی تامین کرد.
وی با اشاره به 318 طرح صنعتی در حال اجرا در مرحله توسعه شهرک صنعتی مشهد گفت: مرحله توسعه این شهرک در بخش‌های مختلف باید مورد بررسی قرار گیرد که در گام‌های هفتم و هشتم باید مسائل حوزه کارگاه های تولیدی در مرحله توسعه شهرک بررسی و حل شود، سپس مرحله توسعه این شهرک ضمن ایجاد همه زیرساخت‌ها اجرا گردد.
استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: در گام نهم برای حل مشکلات شهرک صنعتی مشهد باید گروهی به منظور پیگیری مصوبات مزبور با مسئولیت اعضای هیات مدیره شهرک و همراهی و هم افزایی مدیران دستگاه‌های اجرایی تشکیل شود و گزارش اقدامات به استانداری ارسال شود.
نظری گام دهم یا مصوبه نهایی نشست بررسی مشکلات شهرک صنعتی مشهد را زمان بندی برای تحقق هر یک از مصوبات مزبور دانست و گفت: گزارش اقدامات برای اجرای هر مصوبه باید ظرف یک ماه جمع بندی و ارایه شود.
وی با اشاره به اینکه مشکلات واحدهای صنعتی خراسان رضوی از این پس به صورت حضور در شهرک‌ها و بررسی نزدیک مسائل پیگیری می‌شود گفت: همچنین بر احصا مشکلات و راهکارها به منظور تسریع در حل آن‌ها تاکید می‌گردد.
در ادامه این نشست علی بهرامی زاده، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی نیز طی کزارشی اظهار کرد: شهرک صنعتی مشهد 592 واحد صنعتی دارد که برای ایجاد آن 2613 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده و 6 هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است.
وی افزود: از مجموع واحدهای صنعتی مستقر در این شهرک 238 واحد فعال و 36 واحد غیرفعال و راکد دارد، 318 طرح صنعتی نیز در فاز چهار توسعه این شهرک در حال اجرا است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی بیان کرد: از آنجا که واحدهای صنعتی مستقر در شهرک صنعتی مشهد به سرعت در حال ساخت هستند و در فاصله کوتاهی به بهره برداری خواهند رسید، این شهرک به 60 مگاوات برق نیاز دارد که از این میزان 38 مگاوات تامین شده است و 22 مگاوات کسری برق دارد.
بهرامی زاده تصریح کرد: طی تفاهم نامه ای بین شرکت شهرکهای صنعتی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و شرکت برق منطقه ای خراسان قرار است برق مورد نیاز شهرک‌ها در قالب اجرای یک مدل مشارکتی تامین شود لذا لازم است دستگاه های اجرایی مزبور نسبت به امضای تفاهم نامه و تامین برق مورد نیاز شهرک صنعتی مشهد با توجه به اولویت استقرار صنایع در این شهرک و عبور خط انتقال 132 کیوولت از فاز 4 طرح توسعه شهرک اقدام کنند.
وی اظهار کرد: شهرک صنعتی مشهد در طرح توسعه خود که واحدهای کارگاهی در آن مستقر می‌شوند، نیاز به احداث ایستگاه گاز تی.بی.اس با ظرفیت 20 هزار مترمکعب و خط تغذیه با برآورد چهار کیلومتر برای آن دارد که نیازمند یاری شرکت گاز در این زمینه هستیم.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی با اشاره به ایجاد رینگ کابل فیبرنوری برای مرکز مخابرات شهرک صنعتی مشهدافزود: ایجاد این رینگ به طول چهار کیلومتر از مسیر رسالت به سمت شهرک باعث تغذیه آن از مسیر دیگر و کاهش ضرر واحدهای صنعتی از قطعی مخابرات می‌شود.
بهرامی زاده گفت: شرکت‌های ایرانسل و همراه اول زمین مورد نظر را برای استقرار ایستگاه‌های خود به منظور تامین اینترنت شهرک صنعتی مشهد از شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی درخواست کرده که نسبت به تامین اینترنت مورد نیاز واحدها نیز اقدام خواهد شد.
وی تامین مالی تکمیل ساختمان اداری شهرک صنعتی مشهد به مساحت 524 مترمربع و اصلاح مسیر ورودی فاز چهار این شهرک در قالب واگذاری قطعه زمینی به مساحت 262 مترمربع از شرکت عمران شهرداری مشهد را از دیگر موارد مورد نیاز شهرک مزبور برشمرد.
به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی در این نشست مدیران دستگاه های اجرایی و تشکل‌های بخش خصوصی و اعضای هیات مدیره شهرک صنعتی مشهد به ارایه نقطه نظرات و دیدگاه های خود برای حل مشکلات این شهرک پرداختند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/434645/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تحقق شعار سال نیازمند بهره‌گیری از ظرفیت همه بخش‌ها است

شهردار مشهد از عملیات سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی تقدیر کرد

فیلم|کمبود 5هزار کلاس درس در خراسان رضوی

آموزش: دستگاه پلی‌استیشن خود را چگونه برای اولین بار راه‌اندازی کنیم؟

از سرگیری پروازهای قطر به ایران

تصمیم غیرمنتطره گروسی برای سفر به تهرن

حضور ترامپ در دادگاه منهتن برای پرونده ای جنایی

39 میلیون لیتر نفت‌گاز بین کشاورزان غرب خراسان رضوی توزیع شد

اقامت اتباع افغانستانی در خراسان رضوی

چند بار در سال باید مسواک را تعویض کرد

90 درصد اتباع افغانستانی در خراسان رضوی مجوز اقامت می خواهند

شکوهِ جنگل‌های هیرکانی النگدره در گلستان

محکومیت یک میلیارد ریالی قاچاقی کود شیمیایی در نهاوند

بازدید خبرنگاران از سد «بش قارداش» بجنورد + تصاویر

لزوم برنامه‌ریزی دقیق برای اجرای بهتر راهپیمایی اربعین سال جاری

حضور موثر بانوان در عرصه‌های هنری نقطه قوت تقویت فرهنگ اسلامی است

طرح نظارتی بازار نورزو و رمضان در خراسان شمالی به پایان رسید

166 خانوار روستایی و محروم در شهرستان سرخس طعم شیرین فناوری را چشیدند

پرونده تخلف رییس اتحادیه نانوایان مشهد به دادسرا رسید

مرگ راننده خودروی قاچاق سوخت در خواف

بارش‌ها در خراسان شمالی رشد حدود 30 درصدی داشت

مشکلات کمپ ترک اعتیاد زنان بجنورد رفع شود

63 درصد از اعتبارات جهاد کشاورزی خراسان شمالی جذب شده است

تخصیص کامل اعتبارات سفر رییس جمهور به خراسان شمالی محقق شود

مشارکت مردمی در کمیته‌های ستاد اربعین خراسان شمالی افزایش یابد

هدف گذاری اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی پیشگیری باشد

بلع یک کیلو و 690 گرم تریاک توسط سه سوداگر مرگ در بردسکن

اعضای جوان مرگ مغزی نیشابوری به چهار بیمار جان بخشید

دیدار استاندار خراسان رضوی با اهالی روستای گجوان در دهستان درز آب

حادثه تلخی که برای 3 کارگر ایرانی افتاد

صنایع دستی خراسان جنوبی هنری است به گستردگی ایران

300 هزار هکتار از اراضی جهادکشاورزی در کشور به مسکن اختصاص یافت

77 درصد حجم سدهای این استان خالی است

62.3 درصد اعتبارات تملک و دارایی‌های خراسان جنوبی تخصیص یافته است

تعداد مراکز ترک اعتیاد در خراسان شمالی به 127 مرکز می‌رسد

مشکل سیل‌های جوادیه بجنورد از کجا آب می‌خورد؟ + فیلم

بعد از «وعده صادق» سفیر سوییس برای نخستین بار به سپاه احضار شد

اختصاص 30 درصد از مالیات واحدهای تولیدی به عمران گناباد

تا سه سال آینده کمبود فضای آموزشی استان رفع می‌شود

راه حل اصلی برخورد با فاضلاب‌های خطرناک، اجرای یکسان قانون برای همه است

واکنش امام جمعه مشهد به حمله ایران به اسرائیل |‌ غیر از قدرت نمایی زبان دیگری اثر نمی کند

بار اصلی تحقق شعار سال بر دوش صنعت نفت است

کشف بیش از یک کیلو گرم مواد مخدر بلعی از سه قاچاقچی در بردسکن

ساختن از پایه با مدیران کاربلد دوای ورزش خراسان رضوی است

شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی از میانگین کشوری فراتر رفت

تبیین حساب 100 امام با حضور ائمه جماعات شهر بجنورد در بنیاد مسکن

راز پویایی هنر انقلاب بارور شدن اندیشه انقلابی است

یک کشته در حادثه واژگونی خودروی حامل سوخت قاچاق در محور خواف به قاین

پرونده تخلف رئیس اتحادیه نانوایان مشهد به دادسرا رسید

پیشرفت 70 درصدی ساخت مسکن ملی مهرگان مشهد