پیام خراسان

آخرين مطالب

افزایش ظرفیت تولید 60 واحد صنعتی خراسان رضوی در بهار امسال اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - به گزارش خبرنگار ایرنا، امیررضا رجبی روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت دهه تولید در محل خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: در سه ماهه نخست امسال 98 پروانه بهره برداری صنعتی با 900 میلیارد تومان سرمایه گذاری و اشتغالزایی برای یکهزار و 900 نفر در خراسان رضوی صادر شد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی اظهار داشت: اولویت دولت سیزدهم در حوزه صمت حمایت کامل از تولید داخل، توسعه معادن، راه اندازی و احیای واحدهای راکد، توسعه مراودات تجاری با کشورهای همسایه است که این اهداف خود را در قالب آمار سال 1400 و در سه ماهه امسال نشان می دهد.
وی بیان کرد: یکی از برنامه های سازمان صمت استان حفظ و نگهداشت همه واحدهای صنعتی است که پروانه بهره برداری برای آنها صادر شده است، در این راستا تقریبا با تلاش و برنامه ریزی انجام گرفته موفق شدیم پارسال 12 واحد صنعتی راکد استان را به چرخه تولید بازگردانیم.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: هم اینک 373 واحد صنعتی راکد در استان وجود دارد که همه آنها دسته بندی شده اند و واحدهایی که دیگر امکان احیای آنها نیست به درخواست صاحب واحد پروانه اش ابطال شد و تغییر فرآیند تولید داده و پروانه جدید برای آن صادر شده است.
رجبی بیان کرد: یکی دیگر از اقدامات سازمان صمت شناسایی گلوگاه های توسعه در حوزه های حوزه صنعت، معدن و تجارت است چرا که پس از ابلاغ برخی قوانین و مقررات از طریق وزارتخانه، اجرای آنها دچار مشکل می شود.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: به عنوان مثال سقف واردات ماشین آلات خط تولید برای کسانی که پروانه بهره برداری دارند، نامحدود است، به این معنا که اگر از آن ماشین تولید داخل وجود نداشته باشد، امکان واردات آن میسر است، اما عده ای از تولیدکنندگان جواز تاسیس دارند که سقف ماشین آلات وارداتی خط تولید برای آنان محدود و 500 هزار دلار است که این موضوع برای چند واحد در حال تاسیس مشکل ایجاد کرده بود.
وی افزود: با مکاتبات و نشست های متعددی که در وزارت صمت برگزار شد، وزیر در کمترین زمان با برداشته شدن محدودیت واردات ماشین آلات برای دارندگان جواز تاسیس صنعتی موافقت کرد که این مهم مسیر را برای توسعه واحدهای تولیدی استان و کل کشور گشود و نخستین گام در این بخش را استان خراسان رضوی برداشته بود.
تشکیل اتاق فکر صنعت و فناوری
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: طرح های مختلفی برای ارتباط بیشتر صنعت و دانشگاه تدوین و اجرایی شده است، البته عمده واحدهای صنعتی استان متعلق به بخش خصوصی و از هدلینگ های بزرگ تولیدی هستند که تفاهم نامه هایی با دانشگاه ها دارند.
رجبی اظهار داشت: امسال اتاق فکر صنعت و فناوری با هماهنگی تشکل های بخش خصوصی و هیات های اندیشه ورز ایجاد شد و همچنین ایجاد پردیس های ویژه صنعت و معدن و تجارت در دستور کار قرار گرفته است که زمینه ارتباط مستقیم بین تولیدکنندگان و واحدهای فناور و دانش بنیان فراهم و به توسعه دانش در تولید کشور کمک می کنند.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با بیان اینکه پردیس معدن ایجاد شده و ایجاد پردیس صنعت در حال پیگیری است، افزود: خراسان رضوی با برخورداری از یکهزار پروانه، بیشترین پروانه بهره برداری معدنی را در کل کشور دارد.
وی اظهار داشت: دانشگاه در بروزرسانی روش های اکتشاف و استخراج معدن به صاحبان صنایع و معادن کمک شایانی می کند T لذا پردیس معدن تلاش می کند که دانش روز دانشگاه و شرکت های فناور را برای رشد و توسعه و بهره وری در کنار معادن و صنایع معدنی قرار دهد.
رجبی افزود: خراسان رضوی در حوزه صنایع هم در رسته های قطعه سازی، غذایی، پلیمری مزیت هایی دارد که می توان این موضوعات را در ارتباط گیری بهتر با دانشگاه در قالب پردیس صنعت و پردیس دارویی دنبال کرد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: باید نیاز به روزآمد شدن در واحدهای بزرگ تولیدی ایجاد شود تا برای موفقیت در فضای رقابتی، به سمت استفاده از فناوری های جدید بروند، در این بخش واحدهای فناور به کمک بخش تولید می آیند، باید این ارتباط برقرار و فناوری در اختیار تولید قرار گیرد.
تدوین برنامه چهار ساله برای حوزه صمت
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به تدوین برنامه چهار ساله برای بخش های کاری این نهاد گفت: در این راستا وضعیت فعلی امان در حوزه های صنعت، معدن و تجارت شناسایی شده و تکلیف این بخش ها برای توسعه و حل مشکلات تا چهار سال آینده مشخص شده است.
رجبی افزود: احیا و اقتصادی کردن واحدهای صنعتی و معدنی راکد یکی از برنامه های این سازمان است، در این راستا از آنجا که بهره برداران معدنی سرمایه گذاران بخش خصوصی هستند، می توان از واحد راکدی که پروانه بهره برداری آن به پایان رسیده، طبق ماده 20 قانون معادن از بهره بردار آن سلب صلاحیت کرد که پیگیر تحقق این مهم هستیم.
وی با اشاره به غیرفعال بودن نیمی از معادن خراسان رضوی گفت: اخیرا 325 معدن راکد استان در مزایده عمومی شرکت داده شد اما فردی در آن شرکت نکرد زیرا احساس می کردند که زمان بهره برداری از این معادن نیست.
رجبی در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه حساب های برخی از واحدهای صنایع معدنی در خارج از استان قرار دارد و مالیات آنها در استان های دیگر پرداخت می شود، گفت: مالیات ستانی از واحدهای صنعتی مربوط به مکان ثبت آن شرکت می شود، اگر بنگاه اقتصادی در مشهد ثبت شده باشد، نهاد مربوطه مالیات آن را در همین شهر دریافت می کند.
وی اضافه کرد: اساسا داشتن حساب های مختلف روی بخش مالیات ستانی از بنگاه های اقتصادی تاثیری ندارد اما به صاحبان بنگاه ها توصیه می شود که حساب های بانکی خود را در مکان فعالیتشان قرار دهند.
پنج هزار و 349 واحد صنعتی با سرمایه گذاری 284 هزار و 753 میلیارد ریال و اشتغالزایی برای 194 هزار و 494 نفر در خراسان رضوی پروانه بهره برداری دارند که سهم آنها از تعداد واحدهای دارای پروانه بهره برداری کل کشور هشت درصد است.
برچسب‌ها مشهد قانون معادن وزارت صنعت معدن و تجارت دولت سیزدهم

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/460576/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چهارشنبه بازار بجنورد، از قدیم تا امروز

وزش باد علت قطع برق در یکی از محلات شهر دولت‌آباد

باد و طوفان علت قطعی برق در دولت آباد اصفهان

برق در دولت آباد وصل شد

روایتی از شمشاد‌های جنگل‌های هیرکانی از زبان شهروند خبرنگار

ارسال 2200 تخته پتو از هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به مناطق سیل‌زده سیستا‌ن‌وبلوچستان

ارسال 2200 تخته پتو به مناطق سیل‌ زده سیستا‌ن‌ و بلوچستان

آغاز مسابقات کشتی قهرمانی نونهالان خراسان جنوبی، انتخابیه کشوری در قاینات

استقلال جان به‌لب، به‌صدر برگشت؛ فرار از 10دقیقه انتخاری / پنالتی جنجالی این‌بار به نفع آبی‌ها / بهترین خط دفاع در 2دقیقه دود شد!

طرح آرامش در نیشابور اجرا شد

خزعلی: بیمه زنان خانه‌دار برای نخستین بار در دولت سیزدهم عملیاتی شد

افزایش دمای هوا در خراسان رضوی تا دوشنبه

مسابقات منطقه‌ای کشتی باچوخه در جوین خراسان رضوی برگزار شد

دستگیری متهم به سرقت وسایل منزل و لوازم داخل خودرو در نیشابور

حریق انبار لوازم الکتریکی در بزرگراه پیامبر اعظم(ص) مشهد مهار شد

5 واحد صنفی متخلف در مشهد پلمب شد

راهپیمایی مردم نیشابور، سبزوار، بردسکن و درود

واکنش قطر به ناکامی شورای امنیت در تصویب قطعنامه عضویت فلسطین: روزی اندوه‌بار برای عدالت و شکستی برای تلاش‌های برقراری صلح در منطقه است

دستور مهم سردار سلامی به نیرو‌های سپاه

برخورد شدید 3 دستگاه پراید در جاده قدیم نیشابور

راهپیمایی حمایتی مردم گرمه از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم شهر تیتکانلو در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم فاروج در حمایت از رزمندگان سپاه اسلام

5 مصدوم در واژگونی پراید در شرق سبزوار

5 مصدوم در حادثه واژگونی خودروی پراید در شرق سبزوار

پلمب 5 واحد متخلف صنفی در مشهد

اطفاء حریق انبار لوازم الکتریکی در بزرگراه پیامبر اعظم(ص) با نجات یک مصدوم(31 فروردین 1403)

کشف اتفاقی استخوان بزرگترین موجود دریایی که 202 میلیون سال قبل وجود داشت/ ویدئو

راهپیمایی مردم شهر صفی‌آباد در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم جاجرم در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

دستور سردار سلامی به نیروهای سپاه برای امدادرسانی به سیل زندگان

ببینید | شعرخوانی آرزو سبزوار قهفرخی شرکت‌کنندهٔ برنامه سرزمین شعر در شب هشتم رقابت سرزمین شعر

اتحادیه اروپا برای نخستین‌بار چند شهرک‌نشین صهیونیست را تحریم کرد

برگزاری اولین جشنواره گل و گلاب بردسکن

واژگونی خودرو در شرق سبزوار پنج مصدوم داشت

پلمب پنج واحد صنفی متخلف در مشهد

عملیات "وعده صادق" نمایش قدرت نظامی ایران بود

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

بزرگداشت روز سعدی در رادیو صبا

دستور سرلشکر سلامی به یگان‌های امدادی سپاه برای کمک به سیل‌زدگان

آیت‌الله علم‌الهدی: سپاه در عملیات وعده صادق استکبار را ذلیل کرد

واژگونی پراید در محور سبزوار - نیشابور منجر به مصدومیت 5 نفر شد

دستور مهم سردار سلامی به نیروهای سپاه

راهپیمایی حمایت از اقدام تنبیهی سپاه در خراسان جنوبی

هوا تا 2 روز دیگر آرام است

حمایت نمازگزاران اهل سنت شهر اسدیه شهرستان دارالتقریب درمیان از عملیات تنبیهی وعده صادق

حمایت اهل سنت اسدیه از عملیات تنبیهی وعده صادق

راهپیمایی مردم بجنورد در حمایت از اقدام موشکی و مقتدرانه سپاه + فیلم

نگاهی به نقش موسیقی ایرانی در آوا‌ها و نوا‌های مذهبی

عملیات «وعده صادق» بسیار گسترده و اعجاب انگیز بود