پیام خراسان

آخرين مطالب

نصب حدود 2000 دستگاه کارتخوان هوشمند در نانوایی‌های مشهد اجتماعي

نصب حدود 2000 دستگاه کارتخوان هوشمند در نانوایی‌های مشهد
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - ایسنا/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد گفت: در سطح شهرستان مشهد 2216 واحد نانوایی فعالیت می‌کند که معادل 50 درصد کل نانوایی‌های استان است. در حال حاضر حدود 2000 دستگاه کارتخوان هوشمند در نانوایی‌های شهرستان مشهد نصب شده است.
محمد میری دیسفانی صبح امروز، 27 مرداد، در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه 216 نانوایی دیگر به دلیل مشکلات حقوقی، مسائل وراثتی، نبود اعتبار کد ملی یا کد شاپرک، مشکلات دارایی یا جواز نامعتبر و.
.. هنوز تجهیز نشده، اظهار کرد: همچنین افزایش سهمیه آرد برای نانوایی‌هایی که درخواست افزایش ساعت کاری دارند، در نظر گرفته‌ شده است.
وی بیان کرد: شهرستان مشهد به واسطه گستره‌ خود معادل چندین استان ظرفیت کشاورزی دارد. مشهد بر اساس تقسیمات کشوری شامل سه بخش احمدآباد، تبادکان و رضویه است و دارای 353 روستای دارای سکنه، 3.5 میلیون جمعیت ثابت و 1.5 میلیون نفر جمعیت متغیر است که زائران را نیز شامل می‌شود. هم‌اکنون جمعیت شهری مشهد مقدس حدود سه میلیون و 100 هزار نفر است. حدود 400 هزار نفر نیز در روستاها ساکن و به کشاورزی اشتغال دارند. مشهد در زمینه تولید و دامپروری رتبه یک استان را به خود اختصاص داده است.
میری ادامه داد: مشهد به دلیل فعالیت 41 هزار بهره‌بردار ثبت شده در بخش‌های تولید و دامپروری رتبه نخست استان را در این حوزه به خود اختصاص داده است. سطح زیر کشت آبی در مشهد حدود 58 هزار هکتار، محصولات زراعی 40 هزار هکتار، محصولات باغی 18 هزار هکتار و باقی محصولات 25 هزار هکتار است. میزان محصولات کشاورزی مشهد نیز حدود 620 هزار تن است. با احتساب کل فعالیت‌های باغداری، دام‌پروری و... تولید شهرستان مشهد در سال به 972 هزار تن می‌رسد.
وی در خصوص تولید محصولات حساس در مشهد بیان کرد: سطح زیر کشت محصولات حساس بخش کشاورزی مانند گندم 11 هزار هکتار و میزان تولید آن در سال جاری 45 هزار تن، سطح زیر کشت جو در اواخر سال 1400، 13 هزار و 800 هکتار با میزان تولید 50 هزار تن و سطح کشت کلزا و دانه‌های روغنی نیز حدود 50 هکتار با تولید 1300 تن است. شهرستان مشهد در اکثر محصولات حوزه زراعت و باغبانی رتبه یک تا پنج استان را در اختیار دارد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد در خصوص خودکفایی در تولیدات دامی و گیاهی در این شهرستان اظهار کرد: باید در زمینه تولیدات دامی و گیاهی پیشرفت کنیم. در این زمینه سیاست‌های کلانی در دستور کار قرار گرفته که توسط مسئولان و وزارتخانه این برنامه‌ها ابلاغ می‌شود. همچنین مسائلی مانند کشت حفاظتی و مسائل مربوط به امنیت غذایی باید در دستور کار جهاد کشاورزی شهرستان مشهد و دیگر ارگان‌های مرتبط قرار بگیرد.
وی افزود: در حال حاضر برای مکانیزاسیون کشاورزی در مشهد 13 میلیارد تومان اعتبار پرداخت شده و با استفاده از آن 18 دستگاه تراکتور و 2 دستگاه کمباین خریداری شده است. از سال گذشته تاکنون ضریب مکانیزاسیون در استان 2.58 بود که بر این اساس مشهد در این زمینه رتبه اول استان را در اختیار دارد. در حال حاضر 3592 تراکتور و 48 کمباین بومی در مشهد مشغول فعالیت است.
میری گفت: هم‌اکنون اراضی مشهد 1310 پلاک دارد که 550 پلاک آن دارای تداخل بوده و باید مالکیت آن مشخص شود. همچنین طی سال گذشته 1761 قلع و قمع در شهرستان مشهد صورت گرفت که شامل تغییر کاربری غیر مجاز، شناسایی افراد مداخله‌گر در معامله زمین و... بود. این آمار در سال 99، 1244 مورد بود که نسبت به سال 1398، 40 درصد رشد را نشان می‌دهد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد بیان کرد: در سال جاری حدود 400 هکتار از اراضی شهرستان به سامانه آبیاری تحت فشار مجهز شده‌ است. منابع آب شهرستان شامل چاه‌های عمیق، چشمه و قنات‌هاست که آب مصرفی سالانه از این منابع حدود 399 میلیون‌ متر مکعب است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد گفت: از ابتدای سال 1401 حدود 3100 مورد بازدید از واحدهای صنفی در شهرستان مشهد صورت گرفت که از این تعداد 1270 مورد تخلف شناسایی شد. متاسفانه از این تعداد 936 مورد تخلف مربوط به نانوایی‌هاست. برای این نانوایی‌های متخلف بالغ بر 270 میلیارد تومان جریمه اعمال شده است. همچنین بالغ بر 360 هزار تن آرد معادل 76 هزار و 442 کیسه آرد با همکاری بسیج اصناف، بسیج محلات، گزارشات مردمی، نظارت ها و... کشف شده است.
وی در خصوص اجرای طرح برکت 2 در مشهد نیز بیان کرد: از تاریخ 20 اردیبهشت سال جاری طرح برکت 2 در مشهد اجرا شد. از ابتدای تاریخ اجرای این طرح تا کنون 3200 بازدید از نانوایی‌ها صورت گرفت و حدود 1000 نانوایی متخلف به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی شد. در برخورد با این تخلفات حدود 12 میلیارد تومان جریمه نقدی در کنار پلمب، باطل کردن مجوز، کاهش سهمیه و... اعمال شده است. در حال حاضر در سطح شهرستان مشهد 2216 واحد نانوایی فعالیت می‌کند که این تعداد معادل 50 درصد کل نانوایی‌های استان است.
میری درباره توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای در مشهد گفت: کشت گلخانه‌ای از همه نظر برای کشور و تضمین امنیت غذایی به صرفه و لازم است. از سال 97 دولت 1000 هکتار زمین برای توسعه کشت گلخانه‌ای برای خراسان رضوی در نظر گرفت که البته هر شهرستان سهم زمین مشخصی دارد. این شهرک‌ها احداث شد ولی در حال حاضر به دلیل خشکسالی با بحران کم‌آبی مواجه است. برای مهار بحران آب بنا شد این واحدها از چاه‌های مجاور کسری آب خود را تامین کنند و در صورت خشک بودن عملیات چاه کف‌شکنی انجام شود. دولت برای مناطق و شهرستان‌های مرزی قانونی تصویب کرد مبنی بر اینکه این مناطق نیازمند اخذ حق حفر چاه نیست. این قانون شامل شهرک‌های گلخانه‌ای مشهد نمی‌شود.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/467655/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رتبه اعتباری اسرائیل بار دیگر کاهش یافت

بازیکنان سپاهان بدون استراحت در باغ فردوس!

کشف محموله 512 کیلویی شیشه در تایباد

تجدید پیمان با آرمان شهدا

چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟

لغو پرواز مشهد - دبی به‌دلیل عدم پذیرش فرودگاه مقصد

آیت الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است

امیرعبداللهیان: این بار پاسخ ایران فوری و حداکثری خواهد بود

بیش از 12 میلیون مسافر به خراسان رضوی سفر کردند

انتصاب سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی

شهرداری خانلق شیروان قهرمان کشتی باچوخه کشور

راهپیمایی مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در مشهد برگزار می شود

برگزاری همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب»

هزینه سفر حج بسیار سنگین شده است

معارفه معاون جدید اجتماعی فرهنگی و زیارت استانداری قم

دختران خراسان شمالی بر بام کوراش کشور ایستادند

کشف محموله 566 کیلوگرمی مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون

رئیسی : اگر دشمن بار دیگر خطا کند پاسخی دریافت خواهد کرد که او و حامیانش را پشیمان می‌کند

خدمات رسانی قرارگاه خدمات به زائر در حوزه‌های اقامت و مباحث رفاهی

بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١5٠٠ واحدی میدان شهدا تا پایان بهار 1403

کشف محموله سنگین شیشه از یک دستگاه تریلی توسط مرزبانان هنگ تایباد

اگر دشمن بار دیگر خطا کند، پاسخی پشیمان کننده خواهد دید

ناجی‌ گل‌گهر این‌بار به داد استقلال رسید!

حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ (فیلم)

رئیسی در اجتماع مردم شاهرود: اگر دشمن بار دیگر خطا کند پاسخی دریافت خواهد کرد که او و حامیانش را پشیمان می‌کند

معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی منصوب شد

کشف محموله سنگین مواد مخدر در هنگ مرزی تایباد

رتبه چهارم خراسان جنوبی در اجرای طرح مسطورا

اتمام 53 پروژه اقتصادی تا پایان دولت در خراسان رضوی

برگزاری مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد

پیکان سبزوار برابر پرواز هوانیروز اصفهان پیروز شد

ارائه آموزش‌های مهارتی به بیش از 3 هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی

برگزاری راهپیمایی حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق

غرق شدن پسر هفت ساله در روستای ازمیغان طبس

کشف پراید سرقتی کمتر از 2 ساعت در طبس

پرواز بالگرد اورژانس نیشابور برای نجات بیمار سکته مغزی

تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است

دبیر کل سازمان ملل: تنها یک خطای محاسباتی در خاورمیانه، برای جهان فاجعه بار خواهد بود

کشف محموله سنگین شیشه و هروئین از یکدستگاه تریلی در هنگ تایباد

درخشش استقلالی سابق این بار در دربی کوچک

پسربچه 7ساله در آب‌های سطحی روستای ازمیغان طبس غرق شد

تصادف مرگبار 2 سواری با تریلر در جاده مشهد - تربت حیدریه

تکریم و معارفه سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم

پیروزی پیکان سبزوار مقابل هوانیروز اصفهان

کشف بیش از 2 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون تایباد

ویسی: دو بار فولاد بیمار را به من دادند

یک کشته و 4 مصدوم در تصادف دو دستگاه خودروسواری در جاده مشهد به تربت حیدریه

عفو و بخشودگی 3 محکوم تعزیراتی خراسان جنوبی از سوی رهبر انقلاب

سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب شد

علم الهدی : اینکه سن ازدواج بالا رفته، ریشه آن فرهنگی است