پیام خراسان

آخرين مطالب

در شورای اسلامی شهر بیرجند مطرح شد؛

مشارکت شهرداری بیرجند در ایرلاین بومی/مخالفت با متمم بودجه اقتصادي

مشارکت شهرداری بیرجند در ایرلاین بومی/مخالفت با متمم بودجه
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - بیرجند- مشارکت شهرداری بیرجند با بخش خصوصی برای راه اندازی ایرلاین بومی و مخالفت اعضای شورا با متمم بودجه شهرداری در جلسه شورای اسلامی شهر بیرجند مورد بررسی قرار گرفت.

 طی جلسه‌ای در شورای اسلامی شهر بیرجند موضوع متمم بودجه سال 1401 پیشنهادی شهرداری مطرح شد که بیشتر اعضا شورا با آن مخالفت کردند و همچنین تفاهم نامه مشارکت شهرداری با بخش خصوصی برای راه اندازی ایرلاین بومی مورد بررسی قرار گرفت و نظر اعضای شورا اعلام شد.
رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر بیرجند در این جلسه با اشاره به اینکه متمم بودجه شهرداری با رقم 600 میلیارد تومان در کمیسیون بودجه بررسی شد، افزود: بعد از بررسی متمم بودجه ارائه شده توسط شهرداری، اعضای کمیسیون رقم پیشنهادی را از 600 میلیارد تومان به 578 میلیارد تومان کاهش داده و آن را تصویب کردند.
درآمد 292 میلیارد تومانی
عباس سروری با بیان اینکه شهرداری باید لیست پروژه‌ها و اراضی قابل فروش را به شورا ارائه کند، اظهار کرد: درآمد شهرداری در هشت ماهه ابتدای سال جاری 292 میلیارد تومان بوده که از این مبلغ بیش از صد میلیارد تومان کمک دولتی است.
یکی از اعضای شورای شهر بیرجند هم در این جلسه با اشاره به اینکه این مبلغ کمک دولتی نیست، اظهار کرد: مبلغ موردنظر شامل مالیات بر ارزش افزوده، یارانه بلیط و… است و به عنوان کمک دولت نباید ذکر شود.
مرتضی یزدان شناس با اشاره به ظرفیت ایجاد شده توسط شهرداری در این خصوص و پیشنهاد ارتقای بودجه از 420 به 600 میلیارد تومان، تصریح کرد: شهردار با اعلام این مبلغ به دنبال ارائه خدمات مطلوب‌تر به شهروندان، اجرای پروژه‌های عمرانی و… است.
وی ادامه داد: با وجود تحقق درآمد 292 میلیاردی شهرداری در هشت ماه ابتدای امسال، شهردار قول تحقق 270 میلیارد باقی مانده از مبلغ پیشنهادی را داده است.
مخالفت با متمم بودجه
یزدان شناس گفت: متمم بودجه برای اخذ مجوز به شورا ارسال شده و با وجود تصویب آن در کمیسیون بودجه، در صحن علنی شورا با مخالفت بیشتر اعضا رو به رو شد.
به گفته وی افزایش رقم بودجه سبب بالا رفتن سطح توقع شورا خواهد شد و این اقدام نشان از اعتماد به نفس مجموعه مالی شهرداری است که می‌تواند بودجه شهرداری را از 420 میلیارد تومان به 600 میلیارد تومان ارتقا دهد که متأسفانه مورد تصویب قرار نگرفت.
یزدان شناس با اشاره به اینکه در بعضی از مواقع مکاتباتی از شورا انجام می‌شود که برخی از اعضا از متن مکاتبه مورد نظر بی خبر هستند، افزود: باید وحدت رویه و همبستگی در این مواقع وجود داشته باشد و انجام این اقدامات نشانگر وجود دو دستگی در شورا است.
وی ادامه داد: در شوراهای دوره‌های گذشته همیشه اختلاف نظر وجود داشت اما این اختلاف نظر به بیرون از شورا درز نمی‌کرد تا سبب ایجاد تنش در جامعه شود.
عضو شورای اسلامی بیرجند با بیان اینکه در سال‌های گذشته پروژه‌های 50 تا 60 میلیاردی انجام می‌شد و عده‌ای بر آن خرده می‌گرفتند، اظهار کرد: در آن زمان گفته می‌شد باید اعتبارات خرد شده و تعداد پروژه بیشتری اجرا شود اما در شرایط فعلی این موضوع برعکس شده و عده‌ای از اجرای پروژه‌های کوچک و خرد گلایه دارند.
77 درصد وصولی
در ادامه رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی بیرجند بر اساس گزارش تلفیقی درآمد و هزینه‌های شهرداری در آذر ماه که مورد تأیید اعضای کمیسیون قرار گرفته است، درآمد ناشی از عوارض عمومی را 83 درصد، عوارض اختصاصی شهرداری 89 درصد، بهای خدمات و درآمد مؤسسات انتفاعی را 51 درصد و کمک‌های اعطایی و دارایی‌ها را 72 درصد اعلام کرد و افزود: در بودجه تلفیقی شهرداری در 9 ماهه امسال 77 درصد وصولی داشتیم.
سروری مصارف انجام شده در این مدت را 41 درصد در حوزه عمران و شهرسازی، 55 درصد محیط زیست و خدمات شهری، ایمنی و مدیریت بحران را 48 درصد، حمل و نقل و ترافیک 69 درصد، تملک دارایی مالی 91 درصد، اجتماعی و فرهنگی 21 درصد و جمع هزینه تملک سرمایه‌ای را 50 درصد و مجموع مصارف را 63 درصد اعلام کرد که جای تقدیر دارد.
مشارکت در ایرلاین
وی به تفاهم نامه مشارکت شهرداری بیرجند در سرمایه گذاری راه اندازی ایرلاین با بخش خصوصی اشاره کرد و افزود: شراکت طرفین در خریداری، راه اندازی و بهره برداری از ایرلاین با حداقل سه فروند هواپیما مسافربری بوئینگ 737 تایپ 500 است.
به گفته سروری بر اساس تفاهم نامه موجود شهرداری به عنوان طرف اول دارای 51 درصد سهم و طرف دوم بخش خصوصی با 49 درصد سهام و کل سرمایه گذاری برآورد شده برای تحقق موضوع تفاهم نامه معادل 20 میلیون دلار آمریکا است.
وی اظهار کرد: برای دقت بیشتر در مشارکت طرفین این برآورد به وسیله کارشناسان رسمی دادگستری در حوزه اقتصادی و بانک مرکزی به روز رسانی و در صورت نیاز به اصلاحات، اقدامات قانونی در این خصوص انجام خواهد شد.
وی تصریح کرد: بر اساس این تفاهم نامه شهرداری موظف است در انجام روال قانونی و اخذ مجوزها، نسبت به تأمین ضمانت بانکی و وثایق لازم برای اخذ تسهیلات به میزان 14 میلیون دلار آمریکا از طریق بانک اقدام کند.
به گفته سروری، برای ضمانت نامه این بخش از تعهدات در قبال بانک برای اخذ وام، فرهنگسرای بزرگ شهر بیرجند پیش بینی شده که به وسیله کارشناسان بانک عامل و کارشناسان رسمی دادگستری باید قیمت گذاری شود.
یکی از اعضا شورای شهر با اشاره به اینکه در این شراکت مقرر شده وثایق وام را شهرداری تأمین کند تا 15 درصد سهام این شرکت به صورت رایگان در اختیار شهرداری قرار گیرد، گفت: پس از طرح این موضوع در شورا قرار شد سهم شهرداری تا 51 درصد افزایش یابد و بر این اساس شهردار وارد مذاکره با بخش خصوصی شود.
به گفته یزدان شناس، مقرر شد شهرداری بابت ارتقا سهم از 15 به 51 درصد، مبلغ ما به مابه‌التفاوت (سه میلیون دلار) را پرداخت کند.
اعضای شورای شهر بعد از بررسی جوانب مختلف این موضوع با کلیات آن موافقت کردند و مقرر شد قرارداد مربوط تنظیم و برای تأیید نهایی به شورا ارسال شود.
مهدی بهترین، شهردار بیرجند در ادامه با انتقاد از معطل کردن سرمایه گذار افزود: سه ماه است که با شورا در این خصوص مکاتبه کرده‌ایم و در این مدت سرمایه گذار معطل مانده است.
یکی از اعضای شورا با انتقاد از تعویض آیلند خیابان مدرس اظهار کرد: این اقدام بدون هماهنگی شورا انجام شده و سبب دو دستگی و بروز مشکل شده است.
مشکلات زورخانه موسی بن جعفر
حجت الاسلام مهدی عبدالرزاق نژاد به عنوان رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورا به مشکلات زورخانه موسی بن جعفر اشاره کرد و افزود: در بازدید از این زورخانه مواردی شامل تخریب دیوارها، نبود تجهیزات و اعتبار برای پرداخت هزینه‌های جاری مطرح شد.
به گفته وی، با توجه به اینکه این مکان ورزشی متعلق به شهرداری است، رسیدگی و حل مشکلات موجود در آن هم توسط شهرداری باید مدیریت شود.
یزدان شناس دیگر عضو شورای اسلامی بیرجند گفت: وقتی برون سپاری انجام می‌شود نیاز به هزینه کرد شهرداری نیست و باید با انعقاد قرارداد بین شهرداری و بخش خصوصی موارد مورد نظر مرتفع شود و اگر شهرداری باید مبلغی در این خصوص پرداخت کند، بهتر است مدیریت زورخانه را خود بر عهده گیرد.
در ادامه مقرر شد قراردادی با بخش خصوصی منعقد و سپس تعمیرات مورد نظر انجام تا این موضوع تعیین تکلیف شود.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/488083/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ایران 74 بار از ما بزرگ‌تر و جمعیتش 9 برابر ما است

چهارشنبه بازار بجنورد، از قدیم تا امروز

وزش باد علت قطع برق در یکی از محلات شهر دولت‌آباد

باد و طوفان علت قطعی برق در دولت آباد اصفهان

برق در دولت آباد وصل شد

روایتی از شمشاد‌های جنگل‌های هیرکانی از زبان شهروند خبرنگار

ارسال 2200 تخته پتو از هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به مناطق سیل‌زده سیستا‌ن‌وبلوچستان

ارسال 2200 تخته پتو به مناطق سیل‌ زده سیستا‌ن‌ و بلوچستان

آغاز مسابقات کشتی قهرمانی نونهالان خراسان جنوبی، انتخابیه کشوری در قاینات

استقلال جان به‌لب، به‌صدر برگشت؛ فرار از 10دقیقه انتخاری / پنالتی جنجالی این‌بار به نفع آبی‌ها / بهترین خط دفاع در 2دقیقه دود شد!

طرح آرامش در نیشابور اجرا شد

خزعلی: بیمه زنان خانه‌دار برای نخستین بار در دولت سیزدهم عملیاتی شد

افزایش دمای هوا در خراسان رضوی تا دوشنبه

مسابقات منطقه‌ای کشتی باچوخه در جوین خراسان رضوی برگزار شد

دستگیری متهم به سرقت وسایل منزل و لوازم داخل خودرو در نیشابور

حریق انبار لوازم الکتریکی در بزرگراه پیامبر اعظم(ص) مشهد مهار شد

5 واحد صنفی متخلف در مشهد پلمب شد

راهپیمایی مردم نیشابور، سبزوار، بردسکن و درود

واکنش قطر به ناکامی شورای امنیت در تصویب قطعنامه عضویت فلسطین: روزی اندوه‌بار برای عدالت و شکستی برای تلاش‌های برقراری صلح در منطقه است

دستور مهم سردار سلامی به نیرو‌های سپاه

برخورد شدید 3 دستگاه پراید در جاده قدیم نیشابور

راهپیمایی حمایتی مردم گرمه از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم شهر تیتکانلو در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم فاروج در حمایت از رزمندگان سپاه اسلام

5 مصدوم در واژگونی پراید در شرق سبزوار

5 مصدوم در حادثه واژگونی خودروی پراید در شرق سبزوار

پلمب 5 واحد متخلف صنفی در مشهد

اطفاء حریق انبار لوازم الکتریکی در بزرگراه پیامبر اعظم(ص) با نجات یک مصدوم(31 فروردین 1403)

کشف اتفاقی استخوان بزرگترین موجود دریایی که 202 میلیون سال قبل وجود داشت/ ویدئو

راهپیمایی مردم شهر صفی‌آباد در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم جاجرم در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

دستور سردار سلامی به نیروهای سپاه برای امدادرسانی به سیل زندگان

ببینید | شعرخوانی آرزو سبزوار قهفرخی شرکت‌کنندهٔ برنامه سرزمین شعر در شب هشتم رقابت سرزمین شعر

اتحادیه اروپا برای نخستین‌بار چند شهرک‌نشین صهیونیست را تحریم کرد

برگزاری اولین جشنواره گل و گلاب بردسکن

واژگونی خودرو در شرق سبزوار پنج مصدوم داشت

پلمب پنج واحد صنفی متخلف در مشهد

عملیات "وعده صادق" نمایش قدرت نظامی ایران بود

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

بزرگداشت روز سعدی در رادیو صبا

دستور سرلشکر سلامی به یگان‌های امدادی سپاه برای کمک به سیل‌زدگان

آیت‌الله علم‌الهدی: سپاه در عملیات وعده صادق استکبار را ذلیل کرد

واژگونی پراید در محور سبزوار - نیشابور منجر به مصدومیت 5 نفر شد

دستور مهم سردار سلامی به نیروهای سپاه

راهپیمایی حمایت از اقدام تنبیهی سپاه در خراسان جنوبی

هوا تا 2 روز دیگر آرام است

حمایت نمازگزاران اهل سنت شهر اسدیه شهرستان دارالتقریب درمیان از عملیات تنبیهی وعده صادق

حمایت اهل سنت اسدیه از عملیات تنبیهی وعده صادق

راهپیمایی مردم بجنورد در حمایت از اقدام موشکی و مقتدرانه سپاه + فیلم

نگاهی به نقش موسیقی ایرانی در آوا‌ها و نوا‌های مذهبی