پیام خراسان

آخرين مطالب

قیمت بلیت اتوبوس از امروز در مشهد تغییر یافت اجتماعي

قیمت بلیت اتوبوس از امروز در مشهد تغییر یافت
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - 15 بهمن‌ماه، در صدوچهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، با رای اکثریت اعضا بهای خدمات مترو و اتوبوس در مشهد تغییر کرد.
در این جلسه عوارض و بهای خدمات شرکت بهره‌برداری قطار شهری تصویب شد. بر این اساس بهای خدمات فروش بلیت در سال 1403 با 25 درصد افزایش معادل 1500 تومان خواهد بود.
شهرداری مشهد مکلف است در صورت عدم تمایل مسافران به خرید بلیت الکترونیک (من‌کارت)، به فروش بلیت تک‌سفره (QR) در خطوط قطارشهری اقدام و مبلغ 2000 تومان از مسافر اخذ کند. 
در ادامه بهای خدمات نرخ کرایه و خدمات دربستی، حق‌السهم شرکت‌های فعال در حوزه خدمات حمل‌ونقل درون‌شهری مسافر به صورت دربستی، بهای خدمات صدور و تمدید پروانه فعالیت و اشتغال ناوگان سواری، ون، مینی‌بوس، میدل‌باس و اتوبوس گازوئیل‌سوز، شهریه خطوط مینی‌بوس تحت نظارت به صورت ماهیانه، بهای خدمات ساماندهی و نظارت بر حمل‌ونقل عمومی درون‌شهری مسافر و بهای خدمات جابه‌جایی مسافر سازمان اتوبوسرانی به تصویب رسید.
بهای خدمات خطوط روزانه سازمانی و خصوصی برای مسافر در سال 1403 معادل 1500 تومان خواهد بود که از انتهای فروردین‌ماه 1403 یا همان اول اردیبهشت ماه اجرایی خواهد شد و تا آن زمان تعرفه قبلی پابرجا خواهد بود. در صورت پرداخت به صورت نقدی، نرخ خدمات معادل 3000 تومان اخذ می‌شود. شهرداری مشهد مکلف است در صورت عدم تمایل به خرید بلیت الکترونیک (من‌کارت)، نسبت به فروش بلیت تک‌سفره (QR) در خط یک BRT مبلغ 2000 تومان از مسافر اخذ کند. 
همچنین به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده شد، برای افزایش فروش من‌کارت، به عوامل شارژ من‌کارت اجازه فروش در قبال دریافت کارمزد تا سقف 10 درصد قیمت داده شود. این کارمزد نباید باعث افزایش قیمت فروش من‌کارت به شهروندان، بیشتر از سقف افزایش تصویب شده باشد. 
بهای خدمات اتوبوس و مترو در سال آینده به قیمت 1402 است مهدی ناصحی، عضو شورای اسلامی شهر مشهدمقدس در این جلسه در این باره گفته بود: تعرفه بهای خدمات سال 1403 براساس قانون، باید تا 15 بهمن‌ماه به تصویب می‌رسید، تعرفه‌های مصوب مربوط به سال آینده ( 1403) بوده و امسال هیچگونه تغییری در بهای حمل‌ونقل عمومی، اعم از مترو و اتوبوس نخواهیم داشت.
به گفته وی، هزینه تمام شده هر سفر با مترو، 12 هزار تومان و با اتوبوس، 8 هزار تومان است و براساس نرخ مصوب سال آینده، خدمات ارائه شده با بیش از 90 درصد تخفیف است.
وی خاطرنشان کرد: تعرفه بهای خدمات حمل‌ونقل عمومی در سال 1403، در واقع همان بهای مصوب سال جاری است؛ برای سال 1402 بهای خدمات، 1500 تومان بود که 300 تومان مشمول تخفیف شده بود.
تصویب بهای خدمات آماده‌سازی به اتباع خارجی در مشهد در ادامه این جلسه همچنین بهای خدمات آماده‌سازی به اتباع خارجی به تصویب رسید. براین اساس بهای خدمات به مهاجران و اتباع خارجی ساکن، شامل اتباع خارجی دارای کارت آمایش معتبر، اتباع دارای پروانه اقامت تبدیل وضعیتی و طرح خانواری از ابتدای سال 1403 برای خانوار یک‌نفره 511 هزار تومان، دونفره 657 هزار تومان، سه‌نفره 759 هزار و 200 تومان، چهارنفره 846 هزار و 800 تومان، پنج‌نفره 905 هزار و 200 تومان، 6 نفره و بیشتر 949 هزار تومان محاسبه و دریافت می‌شود.
این بهای خدمات برای مدافعان حرم، تیپ فاطمیون و زینبیون به ترتیب 102 هزار و 200 تومان، 131 هزار و 400تومان، 151 هزار و 840 تومان، 169 هزار و 360 تومان، 181 هزار و 40 تومان و 189 هزار و 800 تومان خواهد بود.
30 درصد از بهای خدمات دریافتی از اتباع خارجی، به صورت خرید خدمات از نرخ مصوب هزینه‌های تحت نظارت اداره کل امور اتباع استان تخصیص می‌یابد.
بهای بلیت قطار شهری مشهد از فروردین ماه اعمال شد پیش از این نیز موسی‌الرضا حاجی‌بگلو، سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد درخصوص تغییر بهای بلیت قطار شهری گفت: به دلیل استفاده بیشتر زائران و مجاوران از اتوبوس، افزایش بهای بلیت اوایل اردیبهشت‌ماه و برای مترو از فروردین‌ماه بوده که کمیته انطباق نیز تایید کرده، بنابراین دریافت این مبلغ قانونی است.
وی در خصوص تغییر بهای بلیت قطار شهری اظهار کرد: در سال 1401 بلیت مترو را از 1200 تومان به 1500 تومان افزایش دادیم، اما مطالبه‌گری ایجاد شد که این افزایش زیاد است، بنابراین مجدد قیمت را به 1200 تومان بازگرداندیم.
وی افزود: در سال‌های 1401 و 1402 مبلغ مترو هیچ افزایشی پیدا نکرد. از طرف دیگر هزینه تمام شده مترو برای هر نفر 17 تا 20 هزار تومان است که شهرداری باقی هزینه را یارانه می‌دهد.
حاجی‌بگلو بیان کرد: در سال 1403 براساس مصوبه شورای شهر که کمیسیون انطباق نیز تایید کرده، بهای بلیت از 1200 به 1500 تومان و به میزان 25 درصد افزایش پیدا کرده است. به دلیل اینکه زائران و مجاوران بیشتر از اتوبوس استفاده می‌کنند، اعلام کردیم افزایش بهای بلیت اتوبوس از اوایل اردیبهشت‌ماه اعمال شود، اما برای مترو از فروردین‌ماه بوده که کمیته انطباق نیز تایید کرده، بنابراین دریافت این مبلغ قانونی است.
سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: این میزان افزایش زیادی هم نیست، البته نگاه ما این است که هر چقدر بتوانیم هزینه را کاهش دهیم و خدمات را به صورت مطلوب‌تر و کم‌هزینه‌تر ارائه کنیم و این جزو اهداف شورا است، بر همین اساس 2 سال هیچگونه افزایش نرخی نداشتیم.
وی اضافه کرد: نرخ تورم 47 درصد است و ما مجاز بودیم بهای این خدمات را تا 47 درصد نیز افزایش دهیم، اما این کار را انجام ندادیم و کمترین میزان افزایش را آن هم به میزان 25 درصد و بعد از دو سال اعلام کردیم. اگر آن دو سال را در نظر می‌گرفتیم بهای بلیت باید 4000 تومان دریافت می‌شد، اما به خاطر رفاه حال زائران و شهروندان افزایش 25 درصدی را اعمال کردیم.
باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/663430/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نجات کودک حسن آبادی از برق گرفتگی

فیلم/جاری شدن سیلاب شدید در روستای ماخونیک خراسان جنوبی

ورود سیلاب به جاده ارتباطی صالح آباد-ایلام

بهره‌برداری از 1100 مسکن محرومین توسط بسیج سازندگی در خراسان رضوی

چرا برای صاحبان بار انتخاب ریل به جای جاده جذابیتی ندارد؟

نمایشگاه کتاب کارناوال شادی است

سامانه بازار کتاب تا پایان نمایشگاه سی‌وپنجم غیرفعال است

پیش‌بینی آغاز تجارت آزاد بین ایران و اوراسیا تا 2 ماه آینده

جاری شدن سیلاب در شهرستان‌های نهبندان و سربیشه

بسته شدن برخی محورهای خراسان جنوبی بر اثر سیلاب و آب‌گرفتگی

صدور هشدار نارنجی /بارش‌های رگباری خراسان شمالی را فرا می‌گیرد

محدودیت سختگیرانه در ترخیص کالاهای ملوانی خسارت به بار می آورد

برای حل مشکلات تعاونی های مسکن چابهار عزم جدی وجود دارد

برای اولین بار؛ حمله به تل‌آویو از خاک عراق + فیلم

اینفوگرافی/ 8 نشانه ای که به شما می‌گوید فرزند باهوشی دارید

ماجرای تجاوز به زن جوان برای پس ندادن بدهی

سامانه بازار کتاب تا انتهای نمایشگاه سی‌وپنجم موقتا غیرفعال است

دکتر قاضی‌زاده هاشمی: شهدا بهترین الگو برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند

عیسی قلی پور درگذشت

نفرات برتر شش وزن نخست رقابت‌های کشتی آزاد نونهالان قهرمانی کشور

ارائه خدمات به بیش از 1600 سرمایه‌گذار و فعال اقتصادی

سیل وارد برخی مناطق مسکونی در شهرستان نهبندان شد

سد و سازه‌های آبی این شهر هم سر ریز شد

برخی راه‌های خراسان جنوبی بر اثر سیلاب مسدود شد

اسرار قانون کار؛ 10 به اضافه یک راز که از کارگران پنهان می‌کنند

نجات کوهنوردان مفقود شده در ارتفاعات بام و صفی آباد

راز بزرگ ژاوی سیمونز فاش شد / ژاوی به ژاوی می‌رسد!

گشایش نمایشگاه موزه عبرت در شیروان

تجلیل از ایثارگران کارآفرین شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی

ارائه خدمات توان بخشی در اردوی جهادی توان آوران در حاشیه شهر مشهد

نوزدهمین آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در مشهد

بارش باران تا روز یکشنبه در خراسان رضوی ادامه دارد

برگزاری آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در مشهد

پیش‌بینی تولید 3 میلیون و 700 هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی

ما جز با رعیتِ خود دیگر با کسی جنگ نداریم!

سامانه بازار کتاب تا انتهای نمایشگاه کتاب موقتا غیرفعال است

روایتی از نامهربانی مردم با یار مهربان + فیلم

افزایش 20 درصدی اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن

مدیرعامل بیمه دی:دانستن، خواستن و توانستن، شعار و رمز موفقیت شرکت در تحقق اهداف است

انسداد بعضی محورهای مواصلاتی استان خراسان جنوبی در اثر بارش شدید باران و سیلاب

نجات کودک 10 ساله خوسفی با تلاش نیرو‌های هلال احمر

عملیات روکش آسفالت محور بیرجند نهبندان به طول 36 کیلومتر

هنرمند و بخشی شمال خراسان درگذشت

راز لگد تاریخی آقای مو طلایی بالاخره فاش شد!

صفی آباد دزفول و حسینیه اندیمشک پربارش‌ترین نقاط خوزستان

شبکه هابل برای اولین بار با یک ماهواره ارتباط بلوتوثی برقرار می‌کند

بهره برداری از 1100 مسکن ویژه محرومان به همت بسیج سازندگی در خراسان رضوی

اجرای طرح تشدید برخورد با تخلفات رانندگی در کاشمر آغاز شد

برگزاری آزمون‌ اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در خواف

کیش و سرمایه‌گذاران ترکیه آماده همکاری‌های اقتصادی، تجاری، سرمایه‌گذاری و گردشگری