پیام خراسان

آخرين مطالب

شیطان با نقاب خواستگار اجتماعي

شیطان با نقاب خواستگار
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - به آنها نزدیک می‌شوم و بعد از پایان کارهای اداری پرونده، از مادر و دختر می‌خواهم تا علت حضورشان در اداره چهارم پلیس آگاهی را که اداره رسیدگی به پرونده‌های فقدانی است، برایم توضیح بدهند.
مادر آهی می‌کشد و می‌گوید یک ماه است که به خاطر این خانم خواب و خوراک نداریم، آبروی‌مان رفته و همسرم مرا مقصر می‌داند و فکر می‌کند به خاطر بی‌توجهی و نظارت ضعیف من این اتفاقات برای دخترمان افتاده است.
به خدا از نظر من همه‌چیز طبیعی بود و دخترم هم مثل سایر دانش‌آموزان سرگرم درس و مدرسه بود. من یک درصد هم حدس نمی‌زدم زیر این ظاهر آرام و سربه‌زیر، یک موجود سرکش پنهان شده که از 11سالگی مشغول گفت‌وگوی تلفنی و مجازی با پسری است که کیلومترها با تهران فاصله دارد .دو سال پنهانی با هم در تماس بوده‌اند و در این مدت آن پسر عکس‌هایی از خودش برای آیدا می‌فرستد که دخترم فکر می‌کند با یک جوان تحصیلکرده و مرفه سروکار دارد. بالاخره این فرد موفق می‌شود دخترم را فریب داده به شهر محل سکونتش در شرق کشور بکشاند. باورتان نمی‌شود من و پدرش تا امروز که همکاران‌تان خبر پیدا شدن آیدا را به ما دادند، چه شرایط سختی را پشت سر گذاشتیم. فکر این‌که چه بلاهایی ممکن است سر دخترم آمده باشد و این‌که اصلا او را دوباره زنده و سالم می‌بینم یا نه، مرا دیوانه کرده بود.من نمی‌دانم دیگر چه چیزی باید به شما بگویم. لطفا از خودش بپرسید که نتیجه خوش‌باوری و اعتمادش به یک پسر غریبه چه بود و در این مدت چه شرایطی داشت؟
بعد از این حرف مادر، نگاهی به دخترک می‌اندازم که همچنان از شرم سرش را پایین انداخته است. مادر باعصبانیت می‌گوید: تو که با این رفتارهایت ثابت کردی خیلی جسور هستی و سر نترسی داری، حالا خجالتی شدی؟برای خانم مشاور تعریف کن چه اتفاقاتی برایت افتاده است. اشک در چشمان آیدا حلقه می‌زند و می‌گوید: من که گفتم پشیمانم. خانم به خدا من به اصرار دوستم با آن پسر حرف زدم، وگرنه من اصلا چه می‌دانستم که دوست‌پسر یعنی چه؟دوستم اصرار کرد و من هم وارد رابطه تلفنی با او شدم و بعد هم از طریق فضای مجازی با هم در ارتباط بودیم تا این‌که بعد از یکی، دو سال اصرار کرد برای دیدنش بروم. من با توجه به عکس‌هایی که برایم فرستاده بود، فکر می‌کردم آدم‌حسابی و تحصیلکرده است و خانواده خوبی دارد. پنهانی راهی شهر محل سکونتش شدم اما همین که به کوچه و محله‌شان رسیدم، نظرم عوض شد؛ وارد خانه‌شان که شدم یک خانه 30متری کثیف و به‌هم‌ریخته بود.مجید به همراه مادرش زندگی می‌کرد. اولین صحنه‌ای که با آن مواجه شدم، مادرش بود که یک گوشه خانه نشسته بود و مشغول وزن‌کردن و بسته‌بندی مواد شیشه بود. بعد از یک روز اقامت در آن خانه متوجه شدم مجید هم به شیشه اعتیاد دارد و چندین بار موقع مصرف شیشه در صورت من هم فوت کرد و قصد داشت مرا هم معتاد کند. فکرش را بکنید من با چه ذهنیتی راهی آنجا شده بودم و حالا با چه آدم‌هایی سروکار پیدا کرده بودم .نه راه پس داشتم، نه راه پیش؛ از ماندن در آنجا احساس خطر می‌کردم و نمی‌دانستم قصد آنها از کشاندن من به خانه‌شان چیست؟ ازسوی دیگرروی تماس باوالدینم وبرگشتن به خانه را نداشتم.چند روزی به همین منوال گذشت وهمکاران شما برای بردن من آمدند. من واقعا خوشحالم و امیدوارم والدینم مرا ببخشند. من روزهای بسیار سختی را پشت سر گذاشتم و از صمیم قلب از این‌که از خانه فرار کردم و خام وعده‌های یک پسر معتاد شیشه‌ای شدم، متاسف و پشیمانم.امیدوارم مادر و پدرم مرا ببخشند و فرصت دوباره‌ای به من بدهند تا همان دختر خوب و عاقلی که از من انتظار داشتند، بشوم. من با این سن کم، زندگی در کنار یک پسر معتاد و مادرموادفروشش را تجربه کردم و این چیزی است که تا آخرعمر ازذهن من پاک نخواهد شد.امکان داشت اتفاقات بدتری برای من بیفتد. من خوب می‌فهمم که اینجا بودنم درست مثل عمر دوباره است.
حامی نوجوانان باشید
سرگرد سمانه مهربانی، رئیس اداره اجتماعی وفرهنگی پلیس آگاهی تهران دراین‌باره می‌گوید: دوران بلوغ و نوجوانی حساس‌ترین مرحله رشد فرزند شماست؛ دورانی که فرزند بی‌تجربه شما باید دست دردست شما آن را پشت سربگذارد .شما به‌عنوان والدین باید با مطالعه و ارتقای سطح دانش و آگاهی خود برای رویارویی با چالش‌های پیش‌رو آماده باشید. پیش از بزه‌دیدگی فرزند باید او را با ویژگی‌های دوران بلوغ و نوجوانی آشنا سازید. به فرزندتان بیاموزید احساسات و گرایش وی در این سن نسبت به جنس مخالف فقط تمرینی برای نقش‌های بزرگسالی است وهرگز نباید با جدی‌گرفتن این احساسات و تمایلات، آینده درخشان تحصیلی شغلی و عاطفی خود را با مشکل مواجه سازد.در صورت ناتوانی دربرقراری ارتباط صحیح با فرزند و احساس خطر نسبت به رفتارهای مشکل‌آفرین وی سریعا با یک مشاور متخصص درامور نوجوانان مشورت کنید.دوست فرزند خود باشید تا در صورت بروز هرگونه مشکل یا چالش در زندگی شما اولین کسی باشید که موردمشورت و درددل قرار می‌گیرد.درغیر این صورت فرزند شما به دوستان و همسالان خود روی می‌آورد که با راهکارهای ناپخته و اشتباه؛ فرزند شما را هرچه بیشتر در پرتگاه سقوط و چرخه باطل اشتباهات قرار می‌دهند.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/667959/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

لحظات دلهره‌آور از گرفتاری یک خانواده در سیل مشهد

وضعیت خیابان‌های سیل‌زده در مشهد

فیلمی عجیب از عصر امروز مشهد

فیلمی بسیار زیبا از آسمان مشهد، قبل سیلاب امروز

ویدیویی از حال و هوای بارانی امروزِ حرم امام رئوف

بارش امروزِ مشهد تاریخی سود!

شمار جانباختگان سیل مشهد به 5 نفر افزایش یافت

لحظات نفس‌گیر جست‌وجو مفقودین در زیر پل میدان انقلاب مشهد

حجم سیلاب در بلوار سپاه مشهد

فیلمی آخرالزمانی از خسارات سیلاب مشهد!

کاروان  دوی امدادی جاده ولایت  به  طبس رسید

سیل آخرالزمانی در مشهد + ویدئوهای نگران کننده از فوت دو نفر

(ویدئو) آبگرفتگی گسترده زیرگذرهای مشهد

برگزاری جشنواره غذای سالم در دولت آباد

ویدئو| آخرین جزئیات از امدادرسانى در مناطق سیل زده مشهد

میدان انقلاب مشهد همچنان گرفتار سیلاب است

مسافران قبل از عزیمت با اطلاعات پرواز تماس بگیرند

گردشگران از آمدن به طرقبه شاندیز پرهیز کنند

تخلیه روستای 12 خانواری اَلْمُجُق فریمان

اتاق تعاون زمینه همکاری تعاونی‌ ها را فراهم کند

فوت 4 نفر در سیل مهیب در مشهد | از ابرهای سیاه بر فراز شهر تا باران تندری سیل آسا | + ویدئو و عکس

فوت 4 نفر در سیل مشهد

تعداد فوتی‌های سیل مشهد افزایش یافت

گرفتاری دو خودرو در سیل رودخانه مایان طرقبه

گردشگران به طرقبه شاندیز نیایند

ببینید | دو جنازه در سیلاب پل انقلاب مشهد پیدا شدند

تعداد فوتی های سیلاب مشهد به چهار نفر رسید

لحظات نجات یک شهروند گرفتار در سیلاب مشهد (فیلم)

قربانیان سیل مشهد به 4 نفر رسید/اعلام مفقودی 12 نفر

سیل در طرقبه شاندیز؛ هشدار جدی به مسافران: از سفر به این منطقه خودداری کنید

دو تیم جست‌وجو و نجات به مشهد اعزام شد

بارش تاریخی باران و وضعیت خیابان‌ها در مشهد

افتتاح مرکز جامع سلامت امام رضا (ع) در هندل آباد

افشاگری درباره مختارنامه ؛ ما اگر می‌دانستیم ای سریال ...

کتاب تازه امین فقیری در نمایشگاه کتاب

نمایش کابوس صهیونیست‌ها در نمایشگاه کتاب تهران

فیلم/نمایش کابوس صهیونیست‌ها در نمایشگاه کتاب تهران

از شیوه‌های طبابت تا آشپزی تهرانی‌ها زیر ذره‌بین بلوکباشی

بارش‌های رگباری، تقاطع‌های دارای زیرگذر در مشهد را مسدود کرد

دستیاران فرمانداران در امر مردمی‌سازی، خلاقانه دستاوردهای دولت را تبیین کنند

هشدار نارنجی به 7 استان؛ بارش‌ها تا شنبه ادامه دارد

سیلاب شدید در سرخس

تصاویر دیگری از سیل در مشهد

ادامه عملیات غواصان آتش‌نشانی در محدوده پل انقلاب مشهد

مسدود شدن جاده فریمان به مشهد

افزایش تعداد قربانیان سیل مشهد به 4 نفر

سیلاب بی‌سابقه در روستای اسلام قلعه سرخس

آخرین جزئیات از امدادرسانى در مناطق سیل‌زده مشهد

سایپا در دقایق آخر از سد شهر راز گذشت

بارش‌های شدید در 7 استان ادامه دارد